Избор на акумулатор. Факти, митове, легенди.

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 10 сеп 2007 21:28


Браво juve много добре им го казваш ама кой ли те слуша Confused
И аз все говоря че е по добре с по-голям ампераж ама са единици тези дето вдяват за какво става въпрос Twisted Evil

Ми да ..... аз се опитвам да налея акъл , когато от дългогодишен опит и четене на книги " съм разбрал де е топлата вода ама ..... какво пък .... щом не мога, ми стига , че не ме карат мен да си взимам малки акумулатори ..... все пак света е несъвършен , все някой трябва да се излага като кифладжия , стига ми , че не съм аз ..... :!: :idea: :D
АЗ СЛАГАМ ТОЛКОВА КОЛКОТО МОГА ДА СЪБЕРА,и после нямам ядове...72 Аh.

И аз :!: разбира се , и финансите играят някакво възпиращо ( разумно предполагам ) действие ..... :D




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 10 сеп 2007 21:32


Хайде да обобщим:

Въпрос: Как се избира нов акумулатор?

Отговор: С рулетка.

***Забележка:Само да е спазено условието за бензин или дизел, заради стартовия I.


Потребителски аватар
greda
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот greda » Съб 15 сеп 2007 13:40


Извинете пичове, но бях да разпусна и чак сега седнах да се посмея с вас от сърце :twisted:
Пример - София, февруари 2002-ра, температура минус 15, слизам, качвам се в колата и 74 Ан акумулатор по каталог (така или иначе по голям от този в 2-ка 1,6 дизел няма как да сложиш) отказва категорично :shock
След ремонта замерих и се оказа, че имам изгорял диод в алтернатора и не зарежда като хората.....
Чудя се дали не трябваше да съм си слажил 180 Ан с два дълги кабела в багажника и веднъж седмично да си го дозареждам :twisted: :twisted: :twisted:
Не разбирам с какво ви засегнах толкова - изказвам личното си мнение по въпрос от който имам основание да твърдя, че разбирам :!:
Това, че се карат коли със "запечени стартери и сгъстени масла" или в моя случай със зле работещи алтернатори не значи, че акумулаторът трябва да е голям, а че трябва да си гледаме колите :!: :!: :!:

Всъщност, надявам се след толкова спорове все с нещо да сме помогнали на колегата slavi :wink: , че от толкова компетентни мнения той едва ли разбра какво да си сложи в колата


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Съб 15 сеп 2007 14:19


Ronin написа:Трева не обичам !! Виж праскови олющих кило две току що...
Сега сериозно...поспорихме в предната подобна тема ,и пак казвам колкото по голям по добре...(Като в женски разговор) Динамото ти няма никакво значение дали е 45А ,70А,или 90А

Дали..?
Твърдиш, че си се занимавал..?
я сега кажи за нормален заряд на акумулатор за 10-14 часа с колко се зарежда....?
1/10 нали..
т.е. ако зложиш 75Ач -> 7.5 А заряден ток..
Както всички знаем акуто в колата далеч не се зарежда за около 10-14 часа, а е изчислено да се зареди за не повече от 5 часа. /и то без други консуматори/

И сега логика.. колкото по-голям акумулатор, толкова повече ток може да "лапне" в режим на заряд...


С две думи.. искам аз да попитам. какво става с 50А алтернатор, който реално до 2000-3000 оборота не може да изкара повече от 30А ток
и ти му лапнеш 20 А за зареждане .. кво ще стане?
а я да те попитам.. той някога зимата ще се зареди ли?
а я да попитам що свети лампата.. ми щото напрежението в системата пада, заради голямата консумация на перманентно НЕЗАРЕДЕНИЯТ голям акумулатор.. ;)

В заключение.
Добре зареден 44Ач акумулатор, ще даде в пъти по-голям стартов ток, отколкото недозареденият или образно казано на 50% зареден 70Ач акум.

така че.. немеца кат препоръчва знае кво прави.. па ти си слагай квот искаш ;)

климатика има друга бира...
вика му се компресор на климатика, който си харчи 10-15 ампера без проблем.. по-точно съединителя на компресора...


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Съб 15 сеп 2007 14:30


Вече настъпва нова мода, всеки да закача ремарке и да слага акумулатор от беларус ,то бива селски изпълнения ама ....акъл не се налива в празна тиква.Не визирам никого :wink:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Съб 15 сеп 2007 20:37


Вече настъпва нова мода, всеки да закача ремарке и да слага акумулатор от беларус ,то бива селски изпълнения ама ....акъл не се налива в празна тиква.Не визирам никого Wink

хаха :lol: Като един от участниците в спора, искам само да кажа : ми да , други си ползват батериите на ГСМ -а за стартиране :lol: :lol: За да се затвърдя като на всяка манджа мерудия ми се ще да отбележа , че wili98 яко изопачи идеята :lol: Това , дето го каза е така, доколкото някой си реши да си сложи акумулатор от локомотив :D ( май видях един от БДЖ то беше радикален ) ..иначе на практика големия акумулатор не се разрежда толкова , колкото малкия и дозареждането му не е толкова голям проблем :!: И тъй като всеки има някакво твърдо мнение по въпроса - да си слага каквото ще :D Мен не можете да убедите - за другите не знам ..... даже и с формули да ми докажете , извинявайте , ама има поговорка , леко ще я изменя : "Собственият опит , колкото и скъпо да струва , е безценен " :idea: :drunk ни остава , а кой ще бута да пали на излизане - времето ще реши :D


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Съб 15 сеп 2007 21:09


Ако инженерите от Волксбург разсъждаваха като теб щяха на всички модели и двигатели да се слагат 72А акумулатори,а най-добре 100А, че да има запас от енергия и за някое юносче да се вкл. за нощните сбирки около язовирите... :lol:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Съб 15 сеп 2007 21:50


Ако инженерите от Волксбург разсъждаваха като теб щяха на всички модели.....

Колега , виждаш , че темата се изчерпа откъм словоизлияния , имаш желание нещо да се заяждаш , или просто ти се спами още ? ( предполагам , че нямаш нищо персонално против мен , защото все още не се познаваме лично ....) Разбрахме се вече - слагай каквото щеш и ме остави да правя същото :!: Предното си мнение не случайно завърших с :drunk ...сега добавям и :beer , а ако си решил да се дърлим , може на лични или да си отворим нова тема в оффтопика - ти решаваш :!:
наздраве и от мен колега ,естествено че не искам с никой да се дърля...лека и безаварийна.

:D Еи това вече е приказка ! Нали сме от една мафия :wink: в споровете се ражда истината , а иначе кой както я нареди :lol: :handshake

Последна промяна от juve на Съб 15 сеп 2007 22:00, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Съб 15 сеп 2007 21:56


:beer наздраве и от мен колега ,естествено че не искам с никой да се дърля...лека и безаварийна.


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Нед 16 сеп 2007 0:44


wili98 написа:
Ronin написа:Трева не обичам !! Виж праскови олющих кило две току що...
Сега сериозно...поспорихме в предната подобна тема ,и пак казвам колкото по голям по добре...(Като в женски разговор) Динамото ти няма никакво значение дали е 45А ,70А,или 90А

Дали..?
Твърдиш, че си се занимавал..?
я сега кажи за нормален заряд на акумулатор за 10-14 часа с колко се зарежда....?
1/10 нали..
т.е. ако зложиш 75Ач -> 7.5 А заряден ток..
Както всички знаем акуто в колата далеч не се зарежда за около 10-14 часа, а е изчислено да се зареди за не повече от 5 часа. /и то без други консуматори/

И сега логика.. колкото по-голям акумулатор, толкова повече ток може да "лапне" в режим на заряд...


С две думи.. искам аз да попитам. какво става с 50А алтернатор, който реално до 2000-3000 оборота не може да изкара повече от 30А ток
и ти му лапнеш 20 А за зареждане .. кво ще стане?
а я да те попитам.. той някога зимата ще се зареди ли?
а я да попитам що свети лампата.. ми щото напрежението в системата пада, заради голямата консумация на перманентно НЕЗАРЕДЕНИЯТ голям акумулатор.. ;)

В заключение.
Добре зареден 44Ач акумулатор, ще даде в пъти по-голям стартов ток, отколкото недозареденият или образно казано на 50% зареден 70Ач акум.

така че.. немеца кат препоръчва знае кво прави.. па ти си слагай квот искаш ;)

климатика има друга бира...
вика му се компресор на климатика, който си харчи 10-15 ампера без проблем.. по-точно съединителя на компресора...


Тъй като въпроса е персонален към мен отговарям:

-Разликата вили98 от 72/10=7,2 А и 62/10=6,2 е точно 1А Продължавам нататък 4.4 А и 7.2 А разлика 2.8 Ампера (Ми сега каква стана тя...с твоите камани по твоята глава) А я да видим как невръстното динамо неможе да преодолее тези ОГРОМНИ 2.8 Ампера а преодолява онези мижави ОТ ДВАДЕСЕТ ДО ЧЕТИРЕСЕТ АМПЕРА НА РЕОТАНИТЕ НА ЗАДНОТО СТЪКЛО И ОКОЛО 15 (МОЖЕ И ПОВЕЧЕ) АМПЕРА НА ВЕНТИЛАТОРА НА ПАРНОТО ЧЕ КЪМ ТЯХ ДОБАВИШ И ГОРЕ ДОЛУ ОЩЕ ТОЛКОВА ЗА МОТОРЧЕТО НА ЧИСТАЧКИТЕ И 10 А ОТ ФАРОВЕТЕ....Нататък няма да ти отговарям ........ :lol: Разбираш ли защо се смея ,нали не си мислиш че това дето го твърдя тука в тая тема съм го измислил специално за случая .........това е плод на дълъг цикъл по метода на опита и грешката.....следващия път се подготви по добре с формулите....а по отношение на това дали съм се занимавал ДА още съм замесен....

Към колегата Jagler -и аз не се познавам с теб но последните ти изказвания будят съжаление у мен....просто е смешно.Въпреки че колегата Вили98 не е прав той спори с аргументи а ти звучиш хлапашки .... :oops:

Последна промяна от Ronin на Нед 16 сеп 2007 1:01, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Нед 16 сеп 2007 0:58


Колега Ронин след като много ги разбираш тези работи със заряда и разряда и капацитета ,защо не се кандидатираш за работа в концерна VW да им правиш ОТК на тези инженерчета там които нищо не разбират от токове....а аз приятелю също съм инженер и се занимавам със слаботокова техника от както се помня и не съм хлапак ами отдавна прехвърлих 30г.


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Нед 16 сеп 2007 1:09


И аз колега съм на 33 и съм инженер по слаботокова техника и по точно автоматизирани информационни системи и управляващи процеси,втора специалност компютърни системи и технологии,и не на последно място там където съм искъл там съм кандидатствал и работя с кеф.... :P Малее тая тема заприлича на потребители и професиите им....спирам вече по тая тема...проблема си е ваш...аз моя съм си го решил....

Колега ако искаш да спорим тогава давай ама смислено и по темата а не с кой какво учил и незнам си какви глупости като поредния ти пост


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Нед 16 сеп 2007 1:14


да не сме учили заедно бе и аз съм на 33г. :lol: и специалност КТТ


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 16 сеп 2007 9:02


оффтопик : Темата стана култова бе :D :D ...... младежи :wink: За 4 години разлика до вашите години трябва да съм сменил поне 2 хилави акумулатори от рецептите на единия от вас :bishop и Нито един от рецептата на другия и моя собствена ..... слушайте Батя си :D :D :012: ...чувам някакво стържене на шмиргел - админ си точи брадвата за оффтопиците дето се събраха по темата :oops:.... спирам ... :wink:


Потребителски аватар
kamus11
Мнения: 851
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kamus11 » Нед 16 сеп 2007 9:50


можеби някои вече го е казвал.........колкото ампера пише на алтернатора толкова трябва да ти е акумолатора



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта