Цена за зареждане на автоклиматик?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Сря 05 мар 2008 0:31


ACCELERATOR написа:Тука всеки казва различни цени...
А аз да питам - колко често се налага да се зарежда? Колко месеца изкарва с едно зареждане, и въобще ако всичко е наред по системата, налага ли се да се зарежда?


точно това ме интересува и мен...

:arrow:




Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Сря 05 мар 2008 1:34


chefito написа:
ACCELERATOR написа:Тука всеки казва различни цени...
А аз да питам - колко често се налага да се зарежда? Колко месеца изкарва с едно зареждане, и въобще ако всичко е наред по системата, налага ли се да се зарежда?


точно това ме интересува и мен...

:arrow:


Ставаме 3ма! :)

Само искам да поясня въпроса - че прериодично се налага презареждане е ясно, въпроса по-скоро трябва да е - при нормална)употреба лятно време (или когато се налага) и изрядна система, на какъв приблизителен интервал от време се налага презареждане? Очаквам да чуя отговор от около 2-3-4 години.... далече ли съм?

P.s. Цените за презареждане в София които съм чувал варират между 70 и 100лв.


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Сря 05 мар 2008 3:31


Зарежда се както дойде. Ако е скапана системата може и всяка седмица да изпуска, ако няма проблеми може и на 5-6 години... На стари коли може да се наложи смяна на някои неща за да не изпуска. Затова искайте да ви се прави проба дали държи вакуум при работещ климатик поне 10-15 минути. На колите се налага дозареждане по-често предвид екстремните условия на ползване. Не е домашен климатик все пак. А и в същото време не би трябвало да се харчи като бензин. :lol: Плаща се на грамаж... :wink: Тия R няма да ги коментирам повече. Всичко що е R е фреон. Демек Refrigerant. :!: :twisted:


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Сря 05 мар 2008 5:39


black` написа:Зарежда се както дойде. Ако е скапана системата може и всяка седмица да изпуска, ако няма проблеми може и на 5-6 години... На стари коли може да се наложи смяна на някои неща за да не изпуска. Затова искайте да ви се прави проба дали държи вакуум при работещ климатик поне 10-15 минути. На колите се налага дозареждане по-често предвид екстремните условия на ползване. Не е домашен климатик все пак. А и в същото време не би трябвало да се харчи като бензин. :lol: Плаща се на грамаж... :wink: Тия R няма да ги коментирам повече. Всичко що е R е фреон. Демек Refrigerant. :!: :twisted:


Благодаря за инфото. горе долу така и очаквах.
И предполагам единствената индикация че е време за пълнене е като спре да духа студено!? :)


Потребителски аватар
dobrev
Мнения: 338
Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 6:43
Автомобил: Tiguan
Двигател: TSI2013
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот dobrev » Сря 05 мар 2008 12:38


Заредих си системата с фреон но поради ниските температури ми казаха да отида като се стопли времето да ми сложат някакви манометри ,че компресора не отварял някаква клапа, защото е студено.Обясни ми че ако всичко е нормално по системата то на 3-4 години реално се зарежда.Също така ми каза че съм имал в системата фреон но не знаел колко точно,всичко ми излезе 40лв. но сега ще чакам да се стопли за да видя резултата.Уви вчера беше 23 градуса ама тъкмо затваряха като отидох, а сега е 8 градуса.


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Сря 05 мар 2008 14:38


като взехме служебната таратайка-ланча дедра преди 4 години заредихме, сменихме уплътнения, досега ноу проблемс, ще видим лятото


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 05 мар 2008 21:14


Колеги , няма такова положение , дето да е указано на колко време се дозарежда , презарежда и зарежда ! Абсолютно изправният и херметичен климатик може да работи вечно с една и съща газ ..... поне е повече от 100 години ... :wink: Друг е въпроса колко време изкарват на практика ..... :!:


Потребителски аватар
Namesata
Мнения: 728
Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
Автомобил: VW PASSAT USA
Двигател: KR 16V 9A
Местоположение: София

Мнениеот Namesata » Сря 05 мар 2008 21:30


juve написа:Колеги , няма такова положение , дето да е указано на колко време се дозарежда , презарежда и зарежда ! Абсолютно изправният и херметичен климатик може да работи вечно с една и съща газ ..... поне е повече от 100 години ... :wink: Друг е въпроса колко време изкарват на практика ..... :!:

Колеги не говорете глупости за да не сте смешни в очите на хората които се занимават с това


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Сря 05 мар 2008 21:32


Namesata написа:
juve написа:Колеги , няма такова положение , дето да е указано на колко време се дозарежда , презарежда и зарежда ! Абсолютно изправният и херметичен климатик може да работи вечно с една и съща газ ..... поне е повече от 100 години ... :wink: Друг е въпроса колко време изкарват на практика ..... :!:

Колеги не говорете глупости за да не сте смешни в очите на хората които се занимават с това


поясни


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Сря 05 мар 2008 21:39


juve написа:Колеги , няма такова положение , дето да е указано на колко време се дозарежда , презарежда и зарежда ! Абсолютно изправният и херметичен климатик може да работи вечно с една и съща газ ..... поне е повече от 100 години ... :wink: Друг е въпроса колко време изкарват на практика ..... :!:

Ти си противоречиш...


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Чет 06 мар 2008 0:15


Namesata написа:
juve написа:Колеги , няма такова положение , дето да е указано на колко време се дозарежда , презарежда и зарежда ! Абсолютно изправният и херметичен климатик може да работи вечно с една и съща газ ..... поне е повече от 100 години ... :wink: Друг е въпроса колко време изкарват на практика ..... :!:

Колеги не говорете глупости за да не сте смешни в очите на хората които се занимават с това

Е точно тоя колега /juve/ до колкото знам, се занимава точно с това. В час е :wink: Мисълта му беше, че няма фиксирано кога трябва де се зарежда или дозарежда системата, а идеята е да изкара възможно най дълго /и той теоретично може наистина много дълго ама практически не е така/ т.е. не е като маслото да се сменя на определен пробег или време. Например на едната служебна кола която беше закупена чисто нова първото сервизиране на климатика се наложи да се направи чак на шестата година. А можеше да изкара и още поне две. Колкото обаче остарява колата толкова този интервал се намалява /освен ако не се инсталира изцяло нова система и то абсолютно грамотно/.


Потребителски аватар
slavi ivanov slavov
Мнения: 563
Регистриран на: Вто 28 авг 2007 12:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: варна
Контакти:

Мнениеот slavi ivanov slavov » Чет 06 мар 2008 0:19


А сега де вьри разбери


Потребителски аватар
offside
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 29 апр 2007 20:42
Автомобил: Passat B5 1997
Двигател: 1.8 20v ADR
Местоположение: гр.София

Мнениеот offside » Чет 06 мар 2008 0:48


Аз го заредих мин година на пролет (45лв ми зеха за тожа удоволствие , но при познат човек) цяло лято си свирках на хладно и сега пак чакам да се постопли да видя дали сичко е ок ... имах еидн единствен съвет , че дори и през зимата да го пускам за по 10-15 мин да поработва и съм нямало да имам проблем (говореше ми за некви масла , некви уплътнения дет се свивали по малко през зимата и те да се смазвали)


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Чет 06 мар 2008 1:07


offside написа:Аз го заредих мин година на пролет (45лв ми зеха за тожа удоволствие , но при познат човек) цяло лято си свирках на хладно и сега пак чакам да се постопли да видя дали сичко е ок ... имах еидн единствен съвет , че дори и през зимата да го пускам за по 10-15 мин да поработва и съм нямало да имам проблем (говореше ми за некви масла , некви уплътнения дет се свивали по малко през зимата и те да се смазвали)


Това и аз съм го чувал и чел за зимата!

иначе не знам кой колко точно разбира ама спрете да казвате на Фреона газ, щото е точно толкова газ, колкото и течност - преминава от газообразно в течно състояние в процеса на "климатизиране" и именно по този начин отнема и отдава топлина. При преминаването си от течно в газообразно състояние отнема (охлажда), а при преминаването си от газообразно в течно състояние отдава отнетата топлина (затопля). това е и принципа на климатика.

Теоритично колегата е прав че в една перфектна климатична система, загуба на фреон не би трябвало да има, тъй като системата е затворена (има обмяна единствено на топлинна енергия но не и на вещества). Но на практика разбира се нещата са по-други. Разбира се че няма определен период на подмяна, въпроса ми, както и този на колегите се състоеше в това средностатистически, при изрядна система, на какъв интервал от време се налага профилактика на системата. аз също съм чувал периоди от около 4-6 години.


Потребителски аватар
zdravko
Мнения: 241
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот zdravko » Чет 06 мар 2008 7:37


chefito написа:
ACCELERATOR написа:Тука всеки казва различни цени...
А аз да питам - колко често се налага да се зарежда? Колко месеца изкарва с едно зареждане, и въобще ако всичко е наред по системата, налага ли се да се зарежда?


точно това ме интересува и мен...

:arrow:

На коли като нашите (старички) 1 път годишно (напролет) и до есента изхвърчава фреона. На по-новите коли май не се налага често...Проблема е, че системата НЕ Е ХЕРМЕТИЧНА и няма как да бъде - за разлика от биторите хладилници, при които самия компресор е херметично затворен, от компресора на колата излиза оста, което го задвижда и тя няма как да се направи 100% херметична при което оттам бавно но сигурно си излиза по малко (или по много) фреона ;-)



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта