Предимство при знак Б1 и Б2

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen

Кой е с предимство?

Синият автомобил
147
70%
Червеният автомобил
64
30%
 
Общо гласове: 211
Петре
Мнения: 415
Регистриран на: Пет 21 дек 2007 22:01
Автомобил: Golf II
Двигател:
Местоположение: София

Re: Предимство при знак Б1 и Б2

Мнениеот Петре » Пет 20 май 2011 9:36


RANOPILE написа: пък и логиката казва, че би трябвало само по знаците, които са поставени за теб да се ориентираш, а не да търсиш навсякъде какви знаци има, за да знаеш кой да пуснеш.

Караш си по улица Дунав,наближаваш улица Московска,оттам идват автомобили,които са дясностоящи на теб,нямаш знак дали си с предимство или без,но.....о чудо на автомобилите от ул.Московска им е поставен знак Б2!?!Кажи ми как да се ориентирам,ако не е техния знак?
Понеже си от жк.Лагера,та да те запитам:
Карам по бул.Цар Борис III и решавам да завия на дясно към жк.Лагера на зелена светлина,оттам в локалното изфучава една кола за направо към Красно село-би ли ми обяснил кой е с предимство и защо?Благодаря

Хоп,сещам се за още едно конфликтно място-пак бул.Цар Борис III,но при кв.Павлово,където локалното е двупосочно посока Перник,а има прорез от булеварда към локалното.Та на тези пресичащи се три пътя има само един знак Б2 за тези,които карат в локалното посока обратна на Перник!Питанката тук е:кой минава пръв измежду тези в локалното посока Перник и тези от булеварда включващи се в локалното и защо?




Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Предимство при знак Б1 и Б2

Мнениеот VWGT » Пет 20 май 2011 10:08


Петре написа:
RANOPILE написа: пък и логиката казва, че би трябвало само по знаците, които са поставени за теб да се ориентираш, а не да търсиш навсякъде какви знаци има, за да знаеш кой да пуснеш.

Караш си по улица Дунав,наближаваш улица Московска,оттам идват автомобили,които са дясностоящи на теб,нямаш знак дали си с предимство или без,но.....о чудо на автомобилите от ул.Московска им е поставен знак Б2!?!Кажи ми как да се ориентирам,ако не е техния знак?
Понеже си от жк.Лагера,та да те запитам:
Карам по бул.Цар Борис III и решавам да завия на дясно към жк.Лагера на зелена светлина,оттам в локалното изфучава една кола за направо към Красно село-би ли ми обяснил кой е с предимство и защо?Благодаря

Хоп,сещам се за още едно конфликтно място-пак бул.Цар Борис III,но при кв.Павлово,където локалното е двупосочно посока Перник,а има прорез от булеварда към локалното.Та на тези пресичащи се три пътя има само един знак Б2 за тези,които карат в локалното посока обратна на Перник!Питанката тук е:кой минава пръв измежду тези в локалното посока Перник и тези от булеварда включващи се в локалното и защо?


това са все примери за грешно регулирани кръстовища, специално за Дунав помня, че едно време Московска беше затворена м/у Дунав и п.Левски, след това като я отвориха не са си свършили работата до край

Интересното е, че ако ти нямаш указателни знаци, би следвало да се движиш по правилата за равнозначни пътища/кръстовища. Надничането и вглеждането във формата на знака отсреща не е част от правилника и ЗДвП.

Изобщо в БГ кой отговаря за знаци, маркировка и тн ... ?!


Потребителски аватар
GRUEL
Мнения: 541
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 17:18
Автомобил: 1995 Golf III GT
Двигател: AEK
Местоположение: София

Re: Предимство при знак Б1 и Б2

Мнениеот GRUEL » Пет 20 май 2011 10:12


VWGT написа:
Интересното е, че ако ти нямаш указателни знаци, би следвало да се движиш по правилата за равнозначни пътища/кръстовища. Надничането и вглеждането във формата на знака отсреща не е част от правилника и ЗДвП.

Изобщо в БГ кой отговаря за знаци, маркировка и тн ... ?!


А защо ли знаците за предимства са със различна форма. Ми да ги направят кръгли тогава всичките като не трябвало да се наднича....


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Предимство при знак Б1 и Б2

Мнениеот VWGT » Пет 20 май 2011 10:27


GRUEL написа:
VWGT написа:
Интересното е, че ако ти нямаш указателни знаци, би следвало да се движиш по правилата за равнозначни пътища/кръстовища. Надничането и вглеждането във формата на знака отсреща не е част от правилника и ЗДвП.

Изобщо в БГ кой отговаря за знаци, маркировка и тн ... ?!


А защо ли знаците за предимства са със различна форма. Ми да ги направят кръгли тогава всичките като не трябвало да се наднича....


формата е за да се набиват в очите на и без това разсеяните
ти като стигнеш до кръстовище в колко посоки оглеждаш знаците ? ами ако под тях има допълнителна указателна КВАДРАТНА табела, как предполагаш какво пише и на нея ? посочи ми моля те с конкретен текст в закона, къде това е изведено като правило ?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Предимство при знак Б1 и Б2

Мнениеот Andonov » Пет 20 май 2011 10:27


Andonov написа:Формата им е уникална не за да се виждат от другите участници, а за да може движещият се срещу тях да ги познае дори и при обърнат знак.


Потребителски аватар
GRUEL
Мнения: 541
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 17:18
Автомобил: 1995 Golf III GT
Двигател: AEK
Местоположение: София

Re: Предимство при знак Б1 и Б2

Мнениеот GRUEL » Пет 20 май 2011 14:42


Честно да си кажа, може и да съм "улаф", ама си ги гледам всичките...


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Предимство при знак Б1 и Б2

Мнениеот dandan » Пет 20 май 2011 15:08


Един такъв въпрос: Ако има два стопа и е съвсем ясно тогава че единия е дясностоящ и е с предимство пред другия, но пък има по 50 коли зад всеки стоп, какво става с този който е лявостоящ, трябва ли да пропусне всичките 50 коли?


Потребителски аватар
Velko
Мнения: 1453
Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Предимство при знак Б1 и Б2

Мнениеот Velko » Пет 20 май 2011 15:19


Аз го тълкувам по следният начин:
1.Червения е на Стоп - спри ( не си длъжен да чакаш някой, който тръгва от лявата ти страна и НЕ Е на главният път,пропуска само хората по пътя с предимство!)
2.Синият е на Пропусни движещите се по пътя с предимство ( той трябва да намали и да пропусне всички от главният път, след това потегля, но червеният му е дясностоящ и трябва да пропусне и него scare ).


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Предимство при знак Б1 и Б2

Мнениеот vpetrovbg » Пет 20 май 2011 21:24


Като гледам отговорите, трабва на 72% от анкетираните да им се вземат книжките!


Потребителски аватар
ivo_555
Мнения: 1913
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 11:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Предимство при знак Б1 и Б2

Мнениеот ivo_555 » Пет 20 май 2011 23:21


dandan написа:Един такъв въпрос: Ако има два стопа и е съвсем ясно тогава че единия е дясностоящ и е с предимство пред другия, но пък има по 50 коли зад всеки стоп, какво става с този който е лявостоящ, трябва ли да пропусне всичките 50 коли?


Трябва! Ей тука вече става въпрос за толерантност, някой да от тези 50 да те пусне да минеш!

Последна промяна от ivo_555 на Пет 20 май 2011 23:32, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Предимство при знак Б1 и Б2

Мнениеот dandan » Пет 20 май 2011 23:23


Като гледам отговорите, трабва на 72% от анкетираните да им се вземат книжките!

Недей да взимаш книжки щото ако попаднеш в подобна ситуация и ти би се объркал, пък ако си на мястото на червения може и да го отнесеш при инцинент. Ситуацията не е еднозначна и може да има различни тълкувания както и повечето закони които имат разни анекси и поправки и т.н.
Отговори на моя въпрос по-горе ако знаеш отговора.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Предимство при знак Б1 и Б2

Мнениеот stefan4o » Съб 21 май 2011 7:40


vpetrovbg написа:Като гледам отговорите, трабва на 72% от анкетираните да им се вземат книжките!

Аз и на друг колега му пожелах, да не прави ПТП при подобна ситуация, щото после ше излезе, че той може да остане без книжка.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Предимство при знак Б1 и Б2

Мнениеот VWGT » Съб 21 май 2011 9:30


dandan написа:Един такъв въпрос: Ако има два стопа и е съвсем ясно тогава че единия е дясностоящ и е с предимство пред другия, но пък има по 50 коли зад всеки стоп, какво става с този който е лявостоящ, трябва ли да пропусне всичките 50 коли?

в такива ситуации, когато пътя е блокиран е редно да се прояви толерантност или т.нар. "принцип на ципа" (reißverschlussverfahren), колите вървят една след друга от двата пътя. Тогава всеки си знае кой след кой е, и колоната върви бързо. Но в БГ това нещо е непознато, съответно всеки се бута да влезе и задръстването става по-голямо (експериментално е доказано, че всяко ненужно натискане на спирачката, при двиежние на коли в колона се мултиплицира и примерно при 50-тата кола води до спиране на място и чакане с минути. Това е причината на аутобаните в Европа да се спира от 200 на място за 5 мин, след което пак да ускориш до 200 без причина като ПТП или подобно. За това примерно немците имат ел.знаци, с които регулират скоростта на колоната при нужда по иначе безлимитните отсечки, както и правилото на "ципа", за да не се получават такива тапи. Нещо, което в пик часовете се появява и на нашите магистрали и пътища. Особено на Цариградско, стане някое ПТП, но задръстванията са и в двете посоки. Щото дори и в обратната посока, всеки намалява да види какво е станало, да не изпусне нещо, а реално 2 км назад колите са спрели. По същият начин е забранено и изпреварването на колона от автомобили, нещо което го има и в БГ правилника, но мн малко хора са го чували. Пример са всички тарикати по пътя Ст.Загора - Карнобат. Обяснението е същото като по-горе, вкл обратно в колоната налага натискане не спирачки, което се мултиплицира и ... )

Ето и нагледен пример:
http://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M
http://www.youtube.com/watch?v=5jTgv1eL4IY
http://www.youtube.com/watch?v=mmonUknRAAw
колкото и бавно да вървят колите минават по-бързо, от колкото ако се предизвика т.нар. schockwave effect


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Предимство при знак Б1 и Б2

Мнениеот dandan » Нед 22 май 2011 2:39


Понеже държах изпит за втори път но малко по на запад това го има заложено в правилника и го изискват и на практиката. Кръстовища с 4 стопа са нещо обикновенно и много полезно. Правилото е такова: Който пръв пристигне пръв тръгва- Спри, осигури предимство-т.е. спираш и тогава осигуряваш предимство, оглеждаш се след спирането и тръгваш ако някой вече не го е направил преди теб. Ситуацията на едновременно пристигнали се ръководи от дясностоящия или който даде път(обикновенно с ръка се показва че си съгласен да пуснеш другия). Логиката е че не трябва да даваш предимство на някой който му предстои да спира ако още е в движение, ако пък е спрял и тръгва тогава чакаш. Това осигурява един непрекъснат поток на коли във всяко направление.
За този случай не знам какво да кажа освен че още няма яснота каква е точно ситуацията(дали наистина е едно кръстовище,има ли видимост на знаците и т.н.)
Други правила които се изискват са да даваш "предимство" на други които са без такова- например при включване в магистрала си длъжен да ускориш или намалиш според случая, но да осигуриш безпроблемно включване на този който е без предимство. Това няма отношение към анкетата но е добър пример както и още куп дреболии които помагат а не пречат (в повечето случаи)...


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Предимство при знак Б1 и Б2

Мнениеот buller » Нед 22 май 2011 8:48


:shock
Гласувах за предимство на червения, защото е от дясно... Колко е вярно не се наемам да споря.
Подобно кръстовище е леко абсурдно, без да има указан знак за път с предимство и т.н.
Ако в реална обстановка попадна на такова кръстовище бих сигнализирал на останалите, така че всички да преминем през кръстовището безпроблемно.
Освен правилата за движение има етика, съобразителност и колегиалност.
В случая, ако съм синият автомобил - бих пропуснал червения, защото ми е от дясно, междувременно поглеждайки за други джигити, които смятат, че пътят е техен :012:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта