Koлко процента е КПД на електроцентралите? Колко % се губят в преноса, трансформацията в подстанциите, преноса в мрежата ниско напрежение? Колко % от подадения ток от зарядното се използва ефективно в батерията? Колко сумарно стават загубите?
И колко е КПД на съвременен ДВГ?
TESLA електромобил...
Re: TESLA електромобил...
ktamen написа:Snuupy написа:Страшно много уважавам TESLA и харесвам концепцията, НО...
.
Аз пък хич не ги уважавам, щото концепцията им е ще вземем държавни субсидии, демек ще вземем пари от бедните и ще правим коли за богатите.
Самата батерия би трябвало да струва около 10 000 долара. Ако се монтира в нормален автомобил без травеститски електроники и прочее измишльотини, цената на готовата кола може да бъде съвсем поносима за масовия потребител и без никакви субсидии, ама далаверата не е така апетитна и затова надуват цената до безобразие, кво им пука, бедните плащат за да се кефят богатите.Snuupy написа: Отделно самата литево-йонна технология е доста архаична за тази цел.
Ако литиево-йонните батерии са архаична технология, коя технология е по-съвременна, че май съм поизостанал
Това, че няма нова технология, не означава, че литево-йонната не е архаична... Има куп минуси и в момента се опитват да направят "нов тип" батерии, на основата на литево-йонната, защото виждат, че това й е максималния капацитет и няма накъде, а определено не е задоволително постигнатото ниво.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10075
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
muns61 написа:Koлко процента е КПД на електроцентралите?
Е стига де?!
Несериозен въпрос и всичко последвало.
Колко вида електроцентрали има, че да питаш това?
Какво е КПД на слънчевата електроенергия?
Нали същия този футурист/визионер прави и покриви за къщи?!
Взимаш си колата, покрива и си независим.
Основният проблем на всичко е цената.
Все още е скъпо. Но с всяка технология е така.
В началото и персоналните компютри са били/бяха недостижими финансово за масовия потребител.
С Евро7 се слага край на ДВГ и тази дискусия. Пряко сили Евро 7+, ако по някаква причина се променят нещата. Тоест ДВГ ще стане толкова скъп за да покрие изискванията, че максимум да има хибриди.
Субсидии дават държавите, защото проблемът е сериозен. Колкото и да го отричаме и да не ни се иска.
И да оставим климатът, защото да кажем е спорен въпрос.
Градовете растат, земната популация расте, покупателната способност расте, притежаването на автомобили расте.
Без предприемане на мерки, ще се удушим сами! Буквално ще се затворим в градския 'гараж', ще оставим колата да работи и ще се затрием.
Това е изместеното замърсяване. Основната полза, според мен, от електромобилите. Веднага щом мога да си го позволя, ще премина на такъв.
Независимо дали уважаваме или не Мъск, той ще остане човекът компания, който даде тласък на тази промяна. А всъщност е и основен двигател за момента.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: TESLA електромобил...
Несериозно е да мислиш, че в световен мащаб трдиционните централи са малък процент.
И защо ли корабите още не са накачили мачти и платна...
И защо ли корабите още не са накачили мачти и платна...
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: TESLA електромобил...
group® написа:muns61 написа:Koлко процента е КПД на електроцентралите?
Е стига де?!
Несериозен въпрос и всичко последвало.
Колко вида електроцентрали има, че да питаш това?
Какво е КПД на слънчевата електроенергия?
Нали същия този футурист/визионер прави и покриви за къщи?!
Взимаш си колата, покрива и си независим.
Основният проблем на всичко е цената.
Все още е скъпо. Но с всяка технология е така.
В началото и персоналните компютри са били/бяха недостижими финансово за масовия потребител.
С Евро7 се слага край на ДВГ и тази дискусия. Пряко сили Евро 7+, ако по някаква причина се променят нещата. Тоест ДВГ ще стане толкова скъп за да покрие изискванията, че максимум да има хибриди.
Субсидии дават държавите, защото проблемът е сериозен. Колкото и да го отричаме и да не ни се иска.
И да оставим климатът, защото да кажем е спорен въпрос.
Градовете растат, земната популация расте, покупателната способност расте, притежаването на автомобили расте.
Без предприемане на мерки, ще се удушим сами! Буквално ще се затворим в градския 'гараж', ще оставим колата да работи и ще се затрием.
Това е изместеното замърсяване. Основната полза, според мен, от електромобилите. Веднага щом мога да си го позволя, ще премина на такъв.
Независимо дали уважаваме или не Мъск, той ще остане човекът компания, който даде тласък на тази промяна. А всъщност е и основен двигател за момента.
Моя покрив не става за слънчеви батерии, щото къщата не е ориентирана север-юг. Такива подробности слабо вълнуват екоталибаните, ама аз освен етикет, че съм ЕКО искам и някакъв реален резултат. Ако купя съседния парцел, Партията пак няма да ми позволи да завъртя къщата правилно, щото на кой му пука за таквиз подробности.
Субсидии се дават щото има партийни храненици, готови да ги усвоят, друга причина няма, без значение какво разправят по битивито на културата.
Мъск е типичен пример за такъв партиен храненик и ще остане в историята точно като такъв усвоител на публични средства.
ПП Лесно мога да си направя дом, който да произвежда внушително количество еленергия, ама......
1 Партията няма да ми позволи да завъртя къщата.
2 Партията ще ме обложи с всевъзможни мита и данъци, ако се опитам да си купя фотоелементи от АлиЕкспрес.
3 Партията ще задържи определен процент за чекмеджето от гореспоменатите мита и данъци и остатъка ще го подари на някой като Мъск.
И това се случва навсякъде, а не само у нас, ето това е истинския проблем.
Какъв е въглеродния отпечатък на 30 годишен голф на метан? А на новичка тесла колко е. Защо след като голфа има два пъти по-нисък въглероден отпечатък го облагат с данъци, а на теслата дават субсидии?
Re: TESLA електромобил...
За електромобилите - изграждат нови зарядни станции с европейско финансиране.
https://www.mediapool.bg/bulgaria-stroi ... 16367.html
https://www.mediapool.bg/bulgaria-stroi ... 16367.html
- biol
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 21:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
Естествено VW имат амбицията да настигнат тесла
Re: TESLA електромобил...
Според мен прехода от ДВГ към електродвигатели няма как да стане по чисто пазарен начин, просто защото е много скъп и бавен. А време няма, но има страшно много R&D разходи и рискове, които никой не иска да поеме за собствена сметка. Държавата не може утре да забрани ДВГ и да каже на бизнеса оправяйте се, ще убият икономиката. Нейната роля е да се намеси, като подпомага този преход, чрез наливане на пари. Мъск е просто един от играчите, които са се усетили навреме и действа по въпроса. В тази кола има толкова много R&D, че няма как да е евтина, нищо че частите за сглобяването са евтини.
Но пък когато технологията се оптимизра, други ще се възползват от нея наготово и така.
Но пък когато технологията се оптимизра, други ще се възползват от нея наготово и така.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: TESLA електромобил...
Какво е това R&D
Може ли да обясниш.
Аз си признавам, че не го знам какво е, ама знам, че колата ще си върви и без него.
И не съм съгласен, че елколите не могат да се наложат с чисто пазарни принципи. Ако държавата не скубе пари от моя джоб за да ги подари на мошеници като Мъск, ще имам достатъчно пари за да си купя елкола, особено, ако от нея се разкара това R&D.

Аз си признавам, че не го знам какво е, ама знам, че колата ще си върви и без него.
И не съм съгласен, че елколите не могат да се наложат с чисто пазарни принципи. Ако държавата не скубе пари от моя джоб за да ги подари на мошеници като Мъск, ще имам достатъчно пари за да си купя елкола, особено, ако от нея се разкара това R&D.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3969
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: TESLA електромобил...
само да вметна, че ако го нямаше това R&D, вероятно нямаше да я има и колата, която управляваш, точно в този и вид
п.п. https://en.wikipedia.org/wiki/Research_and_development

п.п. https://en.wikipedia.org/wiki/Research_and_development
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: TESLA електромобил...
Напълно съм съгласен, че нямаше да е в този вид.
И щеше да е много по-надеждна.
Разгледай темите за технически проблеми. 90% от проблемите са с чаркове, дето липсват в 30 годишните коли.
Поне мен всевъзможните шарении и святкащи чудесии в съвременните коли ме дразнят и бих си живял прекрасно и без тях.
Който не може да кара кола без датчици за налягането в гумите, да си плаща щом му е кеф.
Ти познаваш ли някой, дето не може да си провери гумите и без такива датчици? А познаваш ли някой, дето псува проиводителя, щото въпросните датчици са му вгорчили живота? Мерси от такъв ресърч и девелопмънт, ползвай си го със здраве.
И щеше да е много по-надеждна.
Разгледай темите за технически проблеми. 90% от проблемите са с чаркове, дето липсват в 30 годишните коли.
Поне мен всевъзможните шарении и святкащи чудесии в съвременните коли ме дразнят и бих си живял прекрасно и без тях.
Който не може да кара кола без датчици за налягането в гумите, да си плаща щом му е кеф.
Ти познаваш ли някой, дето не може да си провери гумите и без такива датчици? А познаваш ли някой, дето псува проиводителя, щото въпросните датчици са му вгорчили живота? Мерси от такъв ресърч и девелопмънт, ползвай си го със здраве.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10075
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
ktamen написа:И щеше да е много по-надеждна.
Щеше да си на кон.
Даже и на кон нямаше да си - той също е плод на дълго и системно опитомяване и идеята на един човек някъде там в далечното минало.
Не можеш да спреш развитието на нещата до момент, в който се чувстваш комфортно.
Бъдещето е такова, каквото ще е. Електрически коли, автономни, споделени и т.н. Харесва ни или не.
Кой знае до къде ще стигне всичко?!
Прехода ще стане точно на пазарен принцип.
Регламенти и изисквания, които налагат толкова скъпи технологии в ДВГ, че електрическите стават по-изгодни за производство и следователно покупка.
Стимулите под всякаква форма (субсидии, облекчения...), са до време и целят да завъртят колелото. Аз не виждам нещо чак толкова лошо в това. Винаги всички ние сме плащали за всеки прогрес, а той се е отплащал с някакъв резултат (надеждите са за добър, но не винаги става така).
Мъск не се е усетил, а създаде условия да се случи всичко това. Който се съмнява, може да прочете за развитието на Тесла и съпостави дати, години и събития.
Нямам обяснение, защо образът му предизвиква такъв хейт и за какво точно е виновен той?!
Същото е да мразиш Джобс, че е дал началото на компютър във всяка къща.
Или Хенри Форд...?
Знам, че ще скочат хора да ми обясняват, че Мъск бил далеч от гореспоменатите, но само историята решава това. Тук ние гадаем. Може и да греша.
- viksanlg
- Мнения: 898
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
Точно налагането на скъпи технологии не става на пазарен принцип...
- group®
- Темерут
- Мнения: 10075
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Коя фундаментална технология е евтина от самото си създаване?
- viksanlg
- Мнения: 898
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
Нека да спрат забраните за регистрации на чисто нови автомобили с нисък евро пакет или без наличието на такъв и да видим какво чудо ще направи пазара!Забраната на определени неща за да излязат други по-скъпи с нечия протекция не е пазарен принцип. Аз също нямам нужда от датчици за налягане на гумите или кога да ми се пускат чистачките и фаровете но те си ги слагат. Единственото полезно нещо което бележи положителен напредък е пасивната и активна безопасност.Електомобилите дори и с протекциите на държавите трудно ще се наложат и след 20 години.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта