Проблем с КАТ и дневни светлини

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
thebeast22
Мнения: 24
Регистриран на: Пет 04 юли 2014 13:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот thebeast22 » Чет 11 дек 2014 22:43


Колега Одаджийски,така ли не можеш да разбереш,че дългите дори и намалени,дори и през деня са насочени срещу зрението/междуочието/на отсрещно движещия се.Повтарям насочена светлина/нещо като лазер към очите/,която ако теб не те дразни друга голяма част ги дразни.Лентичка диоди не дразни,защото е разсеяна светлина/нали правиш разлика/.И друго-недейте да приемате директно,че след като го имало в северна или латинска Америка,видиш ли това било правилно.Приемете,че и там има глупави хора и не се подценявайте.И последно-ами що не си намалиш късите светлини,вместо да вадиш очи с дългите?/5,10,15 и не знам си колко процента/




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20287
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот Vlad777 » Чет 11 дек 2014 23:05


Какъв лазер?! Лазерът е лъч, докато дългите имат доста широк ъгъл на разпръскване, който между другото е идентичен с предписанието за дневни светлини, а то е 10 градуса нагоре и надолу, както и по 10 градуса в ляво и дясно. Дългите светлини светят точно в посоката и по начина, по който трябва да светят дневните светлини според наредбата. Единственото условие, на което не отговарят е осветеността. И именно чрез модула за DRL се прави така, че те да отговарят на това изискване. Реално дългите светлини с модул за намаляване на осветлеността отговарят най-точно на специалните изисквания за DRL.

Ето го изискването:
Хоризонтален ъгъл: 10° навън и 10° навътре
Вертикален ъгъл: 10° нагоре и 10° надолу.
Т.е. трябва да светят в посока и нагоре, накъдето пък късите не светят.


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот plameney » Чет 11 дек 2014 23:23


thebeast22 написа:........дългите дори и намалени,дори и през деня са насочени срещу зрението/междуочието/на отсрещно движещия се.

Това твърдение може да бъде вярно,ако фаровете не са настроени правилно или въпросния движещ се е в една и съща лента срещу теб.Ония правилници по- нагоре дето са по отношение на дългите светлини гласят че дълги са насочени напред и т.н Ако са насочени напред и регулирани правилно,няма как сноповете да светят в "междуочието" на отсрещно движещите се в тяхната си лента.Дразненето или дори заслепяване при нощно каране на дълги е поради бавната адаптация на окото и липсата на други околни източници на светлина с подобна яркост.През деня в слънчев ден и то намалени на 20 %-30%,биха дразнили ако не са настроени.Други причини може да има,но сега не се сещам.А сетих се разминаване в завой.


П.П. От около седмица се разминавам в завой всяка сутрин пред училището на децата с един Ландкрузер с фабрични дневни.Така са направени че са точно на височината на очите ми.Все едно съм погледнал електрожен.Иначе сигурно японците са спазили условията за разположение ,ъгъл и осветеност.Е аз на кой да се оплача?Може би на пътното да изправят завоя.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12126
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 12 дек 2014 0:00


thebeast22 написа:Колега Одаджийски,така ли не можеш да разбереш,че дългите дори и намалени,дори и през деня са насочени срещу зрението/междуочието/на отсрещно движещия се.Повтарям насочена светлина/нещо като лазер към очите/,която ако теб не те дразни друга голяма част ги дразни.Лентичка диоди не дразни,защото е разсеяна светлина/нали правиш разлика/.И друго-недейте да приемате директно,че след като го имало в северна или латинска Америка,видиш ли това било правилно.Приемете,че и там има глупави хора и не се подценявайте.И последно-ами що не си намалиш късите светлини,вместо да вадиш очи с дългите?/5,10,15 и не знам си колко процента/

Аз мога да разбера, но съм спирал при полицаи да рамговаряме по тоя въпрос специално на моите фарове, карал съм с друга кола срещу моята, разминавали сме се за тест с приятели и роднини нарочно, на никой ама абсолютно на никой не са му пречили, за 4 или 5 години не помня точно откакто карам с това животно никой, дебело подчертано никой не ми е присветвал че го заслепявам! Предложих ти тест, колега ти направи снимки на неговата кола, утре и аз ще снимам моята от друга кола, по нагоре изисквания и сметки ти написаха и вече мисля че ти имаш проблем с очите който не искаш да проумееш, та излезнаха и глупави цялата северна америка, евала!!!


Потребителски аватар
Golf_Gogo
Мнения: 147
Регистриран на: Съб 05 юли 2014 14:41
Автомобил: Passat Alltrack B8 + Golf 4
Двигател: 2_0 TDI DFCA + 1_6 16V BCB
Местоположение: гр. София

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот Golf_Gogo » Пет 12 дек 2014 9:20


Безмислен спор при толкова хейт. Първоначалното твърдение бе че заслепяват - направиха се снимки и се видя, че не е така и че е в пъти по-добре от къси на 100%. После се мина на теорията, че не светят достатъчно силно и няма да се забелязват през слънчев ден (за съжаление към момента няма как да се направят такива снимки, за да се види, че не е така). Мина се през това, че не отговарят на европейските разпоредби за дневни светлини, та трябваше да смятаме лумени, кандели и ъгли на осветяване (междувпрочем сметките са верни), та да се види, че отговарят на всички европейски директиви и изисквания. Та за това се захванаха за българското законодателство, че не пишело изрично, че можело да се ползват такива модули. И там някой колега ги беше оборил тези твърдения ... За мен е безмислено повече да се спори, мисля че всеки може сам да си направи изводите кой прав и кой крив, а хейтърите да си хейтват, вносителите на LED DRL модули да продължават да подскачат как трябва точно такива да си монтираме. Със здраве и много безаварийни километри :th_up


Потребителски аватар
vurgala
Мнения: 48
Регистриран на: Сря 16 юни 2010 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia
Контакти:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот vurgala » Пет 12 дек 2014 10:08


vucata написа:И цялата тая простотия влезе в сила от както караме на фавове постоянно...сакън да не се похарчи някой лев за гориво, трее да имаме дневни светлини, дълги на 20% и тем подобни глупости.... :c010


Не колега от както карат с ксенон на късите и си ги щадят все едно не продават ксенон повече:),за сметка на околните:)но всеки извърта нещата и вади от 300 кладенци вода.нали ги водят по икономични от стандартната крушка защо не ги ползвате,а вадите самоделни модули .само колегата по горе го прошепна,а там е разковничето.
Ако не можете да си ги позволите ксенон просто не ги слагайте,така всички ще мирясат.
Икономията е майка на мизерията.защо да дам повечко пари за нещо заслужаващо и сертифицирано,като мога да взема китайче или самоделка и да избутам,а околните да го пампуркат.сори но егоизма наделява.
Весели празници и помислете не сме сами на тази земя. :drunk


Потребителски аватар
malin.angelov
Мнения: 322
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 23:33
Автомобил: vw passat
Двигател: BMP 07
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот malin.angelov » Пет 12 дек 2014 10:29


Много си прав колега!!! :th_up


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20287
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот Vlad777 » Пет 12 дек 2014 11:48


Доста се изписа, мисля всеки само може да си направи изводите.

:lock



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта