


Проблем с КАТ и дневни светлини
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Пет 04 юли 2014 13:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с КАТ и дневни светлини
Колега Одаджийски,така ли не можеш да разбереш,че дългите дори и намалени,дори и през деня са насочени срещу зрението/междуочието/на отсрещно движещия се.Повтарям насочена светлина/нещо като лазер към очите/,която ако теб не те дразни друга голяма част ги дразни.Лентичка диоди не дразни,защото е разсеяна светлина/нали правиш разлика/.И друго-недейте да приемате директно,че след като го имало в северна или латинска Америка,видиш ли това било правилно.Приемете,че и там има глупави хора и не се подценявайте.И последно-ами що не си намалиш късите светлини,вместо да вадиш очи с дългите?/5,10,15 и не знам си колко процента/
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20287
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с КАТ и дневни светлини
Какъв лазер?! Лазерът е лъч, докато дългите имат доста широк ъгъл на разпръскване, който между другото е идентичен с предписанието за дневни светлини, а то е 10 градуса нагоре и надолу, както и по 10 градуса в ляво и дясно. Дългите светлини светят точно в посоката и по начина, по който трябва да светят дневните светлини според наредбата. Единственото условие, на което не отговарят е осветеността. И именно чрез модула за DRL се прави така, че те да отговарят на това изискване. Реално дългите светлини с модул за намаляване на осветлеността отговарят най-точно на специалните изисквания за DRL.
Ето го изискването:
Ето го изискването:
Т.е. трябва да светят в посока и нагоре, накъдето пък късите не светят.Хоризонтален ъгъл: 10° навън и 10° навътре
Вертикален ъгъл: 10° нагоре и 10° надолу.
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Проблем с КАТ и дневни светлини
thebeast22 написа:........дългите дори и намалени,дори и през деня са насочени срещу зрението/междуочието/на отсрещно движещия се.
Това твърдение може да бъде вярно,ако фаровете не са настроени правилно или въпросния движещ се е в една и съща лента срещу теб.Ония правилници по- нагоре дето са по отношение на дългите светлини гласят че дълги са насочени напред и т.н Ако са насочени напред и регулирани правилно,няма как сноповете да светят в "междуочието" на отсрещно движещите се в тяхната си лента.Дразненето или дори заслепяване при нощно каране на дълги е поради бавната адаптация на окото и липсата на други околни източници на светлина с подобна яркост.През деня в слънчев ден и то намалени на 20 %-30%,биха дразнили ако не са настроени.Други причини може да има,но сега не се сещам.А сетих се разминаване в завой.
П.П. От около седмица се разминавам в завой всяка сутрин пред училището на децата с един Ландкрузер с фабрични дневни.Така са направени че са точно на височината на очите ми.Все едно съм погледнал електрожен.Иначе сигурно японците са спазили условията за разположение ,ъгъл и осветеност.Е аз на кой да се оплача?Може би на пътното да изправят завоя.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12126
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблем с КАТ и дневни светлини
thebeast22 написа:Колега Одаджийски,така ли не можеш да разбереш,че дългите дори и намалени,дори и през деня са насочени срещу зрението/междуочието/на отсрещно движещия се.Повтарям насочена светлина/нещо като лазер към очите/,която ако теб не те дразни друга голяма част ги дразни.Лентичка диоди не дразни,защото е разсеяна светлина/нали правиш разлика/.И друго-недейте да приемате директно,че след като го имало в северна или латинска Америка,видиш ли това било правилно.Приемете,че и там има глупави хора и не се подценявайте.И последно-ами що не си намалиш късите светлини,вместо да вадиш очи с дългите?/5,10,15 и не знам си колко процента/
Аз мога да разбера, но съм спирал при полицаи да рамговаряме по тоя въпрос специално на моите фарове, карал съм с друга кола срещу моята, разминавали сме се за тест с приятели и роднини нарочно, на никой ама абсолютно на никой не са му пречили, за 4 или 5 години не помня точно откакто карам с това животно никой, дебело подчертано никой не ми е присветвал че го заслепявам! Предложих ти тест, колега ти направи снимки на неговата кола, утре и аз ще снимам моята от друга кола, по нагоре изисквания и сметки ти написаха и вече мисля че ти имаш проблем с очите който не искаш да проумееш, та излезнаха и глупави цялата северна америка, евала!!!
- Golf_Gogo
- Мнения: 147
- Регистриран на: Съб 05 юли 2014 14:41
- Автомобил: Passat Alltrack B8 + Golf 4
- Двигател: 2_0 TDI DFCA + 1_6 16V BCB
- Местоположение: гр. София
Re: Проблем с КАТ и дневни светлини
Безмислен спор при толкова хейт. Първоначалното твърдение бе че заслепяват - направиха се снимки и се видя, че не е така и че е в пъти по-добре от къси на 100%. После се мина на теорията, че не светят достатъчно силно и няма да се забелязват през слънчев ден (за съжаление към момента няма как да се направят такива снимки, за да се види, че не е така). Мина се през това, че не отговарят на европейските разпоредби за дневни светлини, та трябваше да смятаме лумени, кандели и ъгли на осветяване (междувпрочем сметките са верни), та да се види, че отговарят на всички европейски директиви и изисквания. Та за това се захванаха за българското законодателство, че не пишело изрично, че можело да се ползват такива модули. И там някой колега ги беше оборил тези твърдения ... За мен е безмислено повече да се спори, мисля че всеки може сам да си направи изводите кой прав и кой крив, а хейтърите да си хейтват, вносителите на LED DRL модули да продължават да подскачат как трябва точно такива да си монтираме. Със здраве и много безаварийни километри 

- vurgala
- Мнения: 48
- Регистриран на: Сря 16 юни 2010 11:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
- Контакти:
Re: Проблем с КАТ и дневни светлини
vucata написа:И цялата тая простотия влезе в сила от както караме на фавове постоянно...сакън да не се похарчи някой лев за гориво, трее да имаме дневни светлини, дълги на 20% и тем подобни глупости....
Не колега от както карат с ксенон на късите и си ги щадят все едно не продават ксенон повече:),за сметка на околните:)но всеки извърта нещата и вади от 300 кладенци вода.нали ги водят по икономични от стандартната крушка защо не ги ползвате,а вадите самоделни модули .само колегата по горе го прошепна,а там е разковничето.
Ако не можете да си ги позволите ксенон просто не ги слагайте,така всички ще мирясат.
Икономията е майка на мизерията.защо да дам повечко пари за нещо заслужаващо и сертифицирано,като мога да взема китайче или самоделка и да избутам,а околните да го пампуркат.сори но егоизма наделява.
Весели празници и помислете не сме сами на тази земя.

- malin.angelov
- Мнения: 322
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 23:33
- Автомобил: vw passat
- Двигател: BMP 07
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем с КАТ и дневни светлини
Много си прав колега!!! 

- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20287
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с КАТ и дневни светлини
Доста се изписа, мисля всеки само може да си направи изводите.


Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта