Особености на ДВГ на съвременните автомобили
- stefan4o
- Мнения: 19306
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Ами не знам семейният ми доход дали влиза в твоите критерии за едикаквиси финансови възможности, но си карам дъртаняна и гледам да го държа в кондиция.
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
hooligan_sk написа:Не обичам крайни мнения, но тук става въпрос за някакво много малко потенциално малцинство от хора. Аз лично, все още не съм срещнал човека, който има едикаквиси финансови възможности и се движи само и единствено със стар автомобил от покололението на Голф 2. Познавам много хора, които изглеждат така на пръв поглед - но всеки си има "закътана" я служебна кола, я втора лична - с еърбези, адекватни спирачки и тн.
има има , имах познат с доста стабилни финансови възможности, който караше милионник Ауди 100 / първата А6. В същото време си купуваше нов мотоциклет всяко лято с чисто колекционерска стойност за сериозни суми, питал съм го няма ли да смени този стар кокъл , учуден ми отговори, защо да го сменям нали ме вози... Попитах го , добре де , мотоциклета от миналата година не те ли вози и той, отговора беше "това е различно" . Та всеки си има джоб и глава и си прави сметката. Не може да се генерализира, защото и обратните варианти с А8 паркирана пред блок в люлин, в който живееш под наем в боксониера също е на лице.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10070
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Винаги опираме до нужди, вкус и някакви лични, субективни фактори.
Аз Вранглера си го карах ежедневка, без проблем. Сигурно още щях, ако не бяха някакви си фактори.
Запознавал съм се със шеф на банка в щатите, който на 80г се возеше и имаше само един 30 годишен Буик, от нов, с личен шофьор. И не говорим за ретро мания!
Просто вкус към старото и простото. Може да е по финансови причини, може да е носталгия, фенски подбуди, всякакви неща.
Има различни хора и нека не изхождаме само от личните си виждания.
п.с. DoH_KuXoT ме подсети и за мой такъв приятел с дърто субару, дърт джип и нови мотори на няколко години. Просто е фен на старата, проста и евтина техника. Ама той не познава гъзария и снобария! Не му пука как го гледат. Той си знае
Аз Вранглера си го карах ежедневка, без проблем. Сигурно още щях, ако не бяха някакви си фактори.
Запознавал съм се със шеф на банка в щатите, който на 80г се возеше и имаше само един 30 годишен Буик, от нов, с личен шофьор. И не говорим за ретро мания!
Просто вкус към старото и простото. Може да е по финансови причини, може да е носталгия, фенски подбуди, всякакви неща.
Има различни хора и нека не изхождаме само от личните си виждания.
п.с. DoH_KuXoT ме подсети и за мой такъв приятел с дърто субару, дърт джип и нови мотори на няколко години. Просто е фен на старата, проста и евтина техника. Ама той не познава гъзария и снобария! Не му пука как го гледат. Той си знае

- stefan4o
- Мнения: 19306
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
DoH_KuXoT написа:Не може да се генерализира, защото и обратните варианти с А8 паркирана пред блок в люлин, в който живееш под наем в боксониера също е на лице.
Взе ми думите от клавиатурата.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Къде е А6 4C, къде е Голф 2? Или пък Буик с личен шофьор?
Колкото и да се напъвам, не мога да си го представя тоя сценарии с Голф 2ката.

Колкото и да се напъвам, не мога да си го представя тоя сценарии с Голф 2ката.
- stefan4o
- Мнения: 19306
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Всички, които караме Мк2 сме социално слаби. 

- Burner_inc
- Мнения: 690
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
- Автомобил: Touran Kawasaki Versys 1000
- Двигател: BLS 2009
- Местоположение: София
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
group® написа:п.с. DoH_KuXoT ме подсети и за мой такъв приятел с дърто субару, дърт джип и нови мотори на няколко години. Просто е фен на старата, проста и евтина техника. Ама той не познава гъзария и снобария! Не му пука как го гледат. Той си знае
Когато мотоциклета ти е на сърце, автомобилът е просто мпс за придвижване през зимата или някъде със семейството. Ако рязко забогатея веднага бих си купил нов мотор или няколко, но няма да имам никаква потребност да си сменям някоя от колите. Естествено не бих карал голф 2 за всекидневка, но нямам и потребност от луксозен седан или сув.
- Petrolhead
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
не мога да си представя, че съществува човек, който може да си позволи съвременна кола и да пътува до морето с Голф2. правил съм го, искрено пожелавам на никой да не му се налага.
да не говорим, че голф 2 с 1.6 карбуратор харчи повече от 7 ГТИ
да не говорим, че голф 2 с 1.6 карбуратор харчи повече от 7 ГТИ
- group®
- Темерут
- Мнения: 10070
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Между другото, тук сме възприели едно европейско мислене, което наричаме западно и модерно, но има и по-западно, и по-модерно.
Средностатистическият европеец работи много, живее в града, губи много време в задръствания.
Средностатистическият американец живее извън големия град, в къща с огромни гаражи, работи много и рядко ходи на почивка. За него почивка е да се зарови в гаража. Ремонтонепригодна кола не иска, защото остава без хоби. В тубата гъмжи от клипове за ремонти. Избираш си някаква по-популярна кола от американския пазар и само пиши 'repair ..... (колата)' - клипове, инфо, всичко. Мен това ме радва. И не е само, защото сервизите са скъпи. Всъщност и там е като тук - има куп мексиканос със сервиз в задния двор. Даже повече има.
Е в града е друга картинката. Но и там са като средния Ханс.
Идеята ми е, че в страна като Сащ, където няма от тези нашите комплекси, нещата са по-чисто показателни.
Скоро бях и в Берлин. Там ми направи впечатление, че балкано-ориенталския субект е много по-вероятно да се движи с нова, хай енд кола, отколкото рижаво-русия Ханс.
В този ред на мисли, здравата, ремонтопригодна техника се търси и на първичен, и вторичен пазар. А вторичния също вълнува производителя. Затова виновник номер 1 са еко нормите и породените от тях експерименти. Защото всички автопроизводители в Европа са били наясно с бъдещето на нормите, още преди ние да чуем за тях. Както сега са наясно с плановете за след 10-20г. Знайни и незнайни предстоящи забрани за ДВГ.
Поне моето мнение е такова
п.с. Хули, четеш между редовете и търсиш пролука. Не се опитваш да разбереш чуждото. Буика е просто пример за други мотиви. И не знам защо всичко се свежда до Г2? Пълна мистерия, за мен!
Средностатистическият европеец работи много, живее в града, губи много време в задръствания.
Средностатистическият американец живее извън големия град, в къща с огромни гаражи, работи много и рядко ходи на почивка. За него почивка е да се зарови в гаража. Ремонтонепригодна кола не иска, защото остава без хоби. В тубата гъмжи от клипове за ремонти. Избираш си някаква по-популярна кола от американския пазар и само пиши 'repair ..... (колата)' - клипове, инфо, всичко. Мен това ме радва. И не е само, защото сервизите са скъпи. Всъщност и там е като тук - има куп мексиканос със сервиз в задния двор. Даже повече има.
Е в града е друга картинката. Но и там са като средния Ханс.
Идеята ми е, че в страна като Сащ, където няма от тези нашите комплекси, нещата са по-чисто показателни.
Скоро бях и в Берлин. Там ми направи впечатление, че балкано-ориенталския субект е много по-вероятно да се движи с нова, хай енд кола, отколкото рижаво-русия Ханс.
В този ред на мисли, здравата, ремонтопригодна техника се търси и на първичен, и вторичен пазар. А вторичния също вълнува производителя. Затова виновник номер 1 са еко нормите и породените от тях експерименти. Защото всички автопроизводители в Европа са били наясно с бъдещето на нормите, още преди ние да чуем за тях. Както сега са наясно с плановете за след 10-20г. Знайни и незнайни предстоящи забрани за ДВГ.
Поне моето мнение е такова

п.с. Хули, четеш между редовете и търсиш пролука. Не се опитваш да разбереш чуждото. Буика е просто пример за други мотиви. И не знам защо всичко се свежда до Г2? Пълна мистерия, за мен!
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Като взех книжка и бях млад и зелен летях със 160 с москвич алеко и за мен по-добра кола нямаше , колата наистина беше в топ състояние, след 10 години педантично подържане от баща ми, след това при мен мине през всякакви метаморфози и след 6 години я взе още по-голям фен . Аз вече бях сменил Passat B4 , audi A3 sportback 2007, passat B5.5 и имах радостта да срещна бившия си москвич на среща на москвич клуб българия, момчето което беше купило колата беже вложил някакви баснословни суми за всичко , карбуратор нов, махнал газовата и т.н. и вика ела сега да видиш как върви, направих едно кръгче, боже тогава осъзнах, че тази кола не върви, не спира, не завива, въобще чудех се аз ли съм се променил, колата ли си е била зле но не съм осъзнавал... В годините, които минаваха баща ми караше В4 безупречен на реални 65хил и нямаше и да го смени ако не се беше случила катастрофата на Рожен с разлятия бетон... Често ми се налагаше да си разменяме колите и осъзнавах че и тук положението е много зле, дори сравненое с В5.5 просто годините си летят и технологиите също се менят. Скоро покарах бившия си В5.5 след година и половина каране на В7 , баси тази кола спираше чудесно защо сега не спира, спира си тя просто не е като В7. Та след като се отплеснах искам да кажа едно , като покараш ново и осъзнаваш че все по - трудно се примиряваш, че старото е ОК. Да носталгията е супер, ама времената са други. Гаджето на 13 години в училище беше супер ама сега е звер голем 

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
group® написа:п.с. Хули, четеш между редовете и търсиш пролука. Не се опитваш да разбереш чуждото. Буика е просто пример за други мотиви. И не знам защо всичко се свежда до Г2? Пълна мистерия, за мен!
Защото микро разговора започна от тук:
stefan4o написа:Petrolhead написа:
а това да караш голф 2 като ежедневна кола не го пожелавам на никой
Поради защо?
- Lupender
- Мнения: 770
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: Audi A4 B9
- Двигател: EA 288
- Местоположение: Благоевград
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
group® написа: В този ред на мисли, здравата, ремонтопригодна техника се търси и на първичен, и вторичен пазар. А вторичния също вълнува производителя. Затова виновник номер 1 са еко нормите и породените от тях експерименти. Защото всички автопроизводители в Европа са били наясно с бъдещето на нормите, още преди ние да чуем за тях. Както сега са наясно с плановете за след 10-20г. Знайни и незнайни предстоящи забрани за ДВГ.
100% съгласен! Ето две интересни обяви в потвърждение на това: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=bijjcm (стара машина) и https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=bijjcm (почти нова, на 821 км).
С обявите за тези (и такива) машини, в 80% от потребителите ще възникнат въпроси от типа на "кой ще даде толкова пари за такава кола?!", още повече, че не са нито гъзарски, нито бързи, нито красиви... макар да имат качествата цитирани от колегата group®.
- viksanlg
- Мнения: 898
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
DoH_KuXoT написа:Като взех книжка и бях млад и зелен летях със 160 с москвич алеко и за мен по-добра кола нямаше , колата наистина беше в топ състояние, след 10 години педантично подържане от баща ми, след това при мен мине през всякакви метаморфози и след 6 години я взе още по-голям фен . Аз вече бях сменил Passat B4 , audi A3 sportback 2007, passat B5.5 и имах радостта да срещна бившия си москвич на среща на москвич клуб българия, момчето което беше купило колата беже вложил някакви баснословни суми за всичко , карбуратор нов, махнал газовата и т.н. и вика ела сега да видиш как върви, направих едно кръгче, боже тогава осъзнах, че тази кола не върви, не спира, не завива, въобще чудех се аз ли съм се променил, колата ли си е била зле но не съм осъзнавал... В годините, които минаваха баща ми караше В4 безупречен на реални 65хил и нямаше и да го смени ако не се беше случила катастрофата на Рожен с разлятия бетон... Често ми се налагаше да си разменяме колите и осъзнавах че и тук положението е много зле, дори сравненое с В5.5 просто годините си летят и технологиите също се менят. Скоро покарах бившия си В5.5 след година и половина каране на В7 , баси тази кола спираше чудесно защо сега не спира, спира си тя просто не е като В7. Та след като се отплеснах искам да кажа едно , като покараш ново и осъзнаваш че все по - трудно се примиряваш, че старото е ОК. Да носталгията е супер, ама времената са други. Гаджето на 13 години в училище беше супер ама сега е звер голем
Въпреки,че съм фен на старите автомобили,за мен това е 100% вярно.
-
- Мнения: 1084
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
Момчета, припомнете си заглавието на темата ;) че от доста мнения се говори само за комфорт, сигурност и усещане на колата(не че не са важни, но...) И все пак една стара проста кола остава много по-лесна и достъпна за ремонт не само в спокойни и пригодни условия, но и на пътя. Имаш достъп до почти всичко в коша на мотора( и не само) без да се налага да демонтираш каквото и да било, просто бъркаш и достигаш почти навсякъде.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10070
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили
viksanlg написа:DoH_KuXoT написа:...
Въпреки,че съм фен на старите автомобили,за мен това е 100% вярно.
И аз съм напълно съгласен!
Изпитано и при мен.
И все пак това не изключва, че човек може да избере да си съобрази стила на шофиране с москвича и да предпочете него. По ред причини!
Lupender - добър пример за други приоритети! И с двете пътя до морето няма да е, както с Б8, ама ...
От някои аргументи по темите оставам с впечатление, че трябва да има 2, максимум 3 модела коли и те да са като амбалаж - всеки ден даваш празно за пълно

Всъщност за тези маниаци идва ерата на споделеното пътуване. За всеки по нещо!

п.с. голям фен съм на Спарк идеята! Да не остане някой с друго впечатление

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта