
От юли 2021: Колите в София с екостикер
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
О може, всичко може! Воля няма и избори идват 

- group®
- Темерут
- Мнения: 10078
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Това, че има корупция, не е основание да не се прави нищо.
Дай тогава всички да обявим гражданско неподчинение и да спрем плащане на всички данъци.
Какво мислиш ще стане?
Който замърсява да плаща е естественият и не толкова болезнен път към промяната.
За начало, ще спре безметежното махане на катализатори и дпф-и. Ще помислиш повече преди да купиш 2.0тди за градско, защото си можел да вземеш и по-слаб мотор.
Те такива неща.
Без да ни заболи, няма как. (Повтарям се, знам
)
Едит: Може да е интересно да споделя, че в цялата сага с моята кола, от много места ме съветваха просто да махна ДПФ и да не се занимавам с решаване на истинския проблем на колата.
Самия факт, че майстори дават такива съвети е доста притеснителен.
От една страна, не се решава проблемът с колата и тя още повече ще замърсява и ще има други проблеми.
От друга страна, самия манталитет и мислене. Клиент без познания, каквито са повечето, ще си каже, че това е идеално евтино решение. Без да си дава сметка, какво точно прави.
Та не само държавниците са на мислене 'тук да вземем едни пари, пък после ... майната му'.
Дай тогава всички да обявим гражданско неподчинение и да спрем плащане на всички данъци.
Какво мислиш ще стане?
Който замърсява да плаща е естественият и не толкова болезнен път към промяната.
За начало, ще спре безметежното махане на катализатори и дпф-и. Ще помислиш повече преди да купиш 2.0тди за градско, защото си можел да вземеш и по-слаб мотор.
Те такива неща.
Без да ни заболи, няма как. (Повтарям се, знам

Едит: Може да е интересно да споделя, че в цялата сага с моята кола, от много места ме съветваха просто да махна ДПФ и да не се занимавам с решаване на истинския проблем на колата.
Самия факт, че майстори дават такива съвети е доста притеснителен.
От една страна, не се решава проблемът с колата и тя още повече ще замърсява и ще има други проблеми.
От друга страна, самия манталитет и мислене. Клиент без познания, каквито са повечето, ще си каже, че това е идеално евтино решение. Без да си дава сметка, какво точно прави.
Та не само държавниците са на мислене 'тук да вземем едни пари, пък после ... майната му'.
Последна промяна от group® на Вто 09 фев 2021 13:19, променено общо 1 път.
- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Е колко ще се плаща в повече е въпроса?Ако имаш примерно Peugeot което е Euro 5 ,но си махнал катализатора защото е заминал и замърсяваш повече.Ще плащаш повече и? Нов катализатор струва 2000лв. ,а данъка се вдига от 100 на 300лв.-примерно.Какво ще направиш?Ще дадеш 2000лв.за нов катализатор или ще го караш още 3 години - около 900лв данък и го продаваш...Пак си замърсяваш.Къде е промяната?
- group®
- Темерут
- Мнения: 10078
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
richko25 написа:Къде е промяната?
В комплекса от мерки.
Данъкът е само част.
Ограничението за зони в определени дни също създава главоболия, които ще те накарат да се замислиш.
Има логика и паркирането в зона да е по-скъпо.
Целта не е от раз да стане. Не мисля, че рязката забрана и спиране от движение веднага, е честно към изтерзания българин!
Примерно може да има и плавно увеличение на данъците за замърсяващите през следващите години. Тоест да знаеш, че купувайки това пежо със свален катализатор, догодина ще плащаш още по-скъп данък. Следващата - още повече.
Към общия хейт ще добавя, че го няма и моркова. Няма субсидии за хибриди и ел коли. Няма нищо ...
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Колега richko25, поинтересувай се примерно в Швейцария колко е най-високата глоба за превишена скорост. Принципно ако трябва да се гледа радикално на проблема, трябва глобите да са съобразени с доходите. А не както сега, Дон Пешо от Долно Сколяране да кара Q7 по магистралата с 250 и като му дойде честитка - боли го фара, че ще даде 1000-1200 лева глоба, ама ако стане примерно 1% от оборота на фирмата, щот нали тарикати сме, естествено че регистрираме Q7-цата като товарна - щот е 3-ка дизел и е 2.5 тона. Някак си други ще станат нещата. Съгласен съм, че закона трябва да важи с пълния си смисъл за всички граждани. Има начини как да се измисли. Във Финландия примерно образованието е безплатно и е незаконно да плащаш, демек богатите деца трябва да влизат в нормални училища, демек богатите родители трябва да са сигурни, че нормалните училища са добри и читави, демек те инвестират във въпросните училища и по един или друг начин всички печелят. Да се измислят закони, които да не важат за "богатите" щото имат пари и да вредят на "бедните" щото нямат, еми няма как да накараш нормалния човек да спазва закона.
- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Комлекса от мерки го няма все още и май ще почакаме да го видим.
Аз коментирам ,споделям това което е излязло като инфо по темата.
1.Няма значение автомобила коя категория е излязъл от завода ,а какво ще отчете машината в пункта.
От тази мярка виждам само събиране на повече пари в касата./Пак питам ще се сменят ли талони на колата - там пише Euro 2,3,4,5,6 ,а после излиза друго Euro от ГТП.Данък колко става?/ - Ще намалеят ли вредните емисии от автомобила - не.Изправен ли е технически - не.
2.Забрана за влизане в центъра - тук съм за но не в този вид.Центъра на София не е най-мръсното място в града.Има квартали със сериозно предимство от към мръсен въздух спрямо център.
И какво като спрем Euro 2,3,4,5 примерно за център ,а в другите квартали въздуха е
Ефект от това е повече места в синя зона за черните автомобили
Има само една думичка - център.Колко репортажи гледахме за мръсен въздух по цяла София.Но нито дума за това в тази наредба.
Ако така го направят/приемат/ излиза че: Ваньо от Красна поляна ще си диша мръсотията в квартала,ще си кара голфа без катализатор /за което ще плаща повече като данък/ и няма да влиза в центъра /не знаем още кога/.
Това всичко до тук ще допренесе ли за по-чист въздух - не.
Изобщо не коментирам ,че автомобили със специален режим на движение няма да ги засяга.
Нито пък искам да си мисля ,как ще ограничат лятото-есента турските граждани /с автомобилите им/ които минават през центъра и цариградско - щото така показа GPS.
Също така да ,смениха тролеи и автобуси за градския транспорт - но с евро пари.
В същото време няма субсидии за нови коли.Защото не искат.
За колите "нов внос" които се вкарват безконтролно също трябва да се мисли.Има начини.Няма желание.
Ако имаме изправни автомобили от към вредни емисии ,мисля че ще има дори малък но положителен ефект и то в цяла София.Не само в център.
п.с. Колега бил съм в Швейцария,наясно съм с глобите за скорост ,цена на винетка ,боклук къде ще изхвърлиш и т.н.
Манталитета на швейцарец и българин няма как да сравня.Без да искам да засягам никой.На нашата земя са се случвали много грозни неща ,които там никога не ги е имало.Там втората световна война никой не е ударил шамар на другия ,но това е друга тема.
Да знам ,че боли да дадеш 1000,2000лв за катализатор или DPF ,но в край на сметка говорим за нашето здраве.

Аз коментирам ,споделям това което е излязло като инфо по темата.
1.Няма значение автомобила коя категория е излязъл от завода ,а какво ще отчете машината в пункта.

2.Забрана за влизане в центъра - тук съм за но не в този вид.Центъра на София не е най-мръсното място в града.Има квартали със сериозно предимство от към мръсен въздух спрямо център.

И какво като спрем Euro 2,3,4,5 примерно за център ,а в другите квартали въздуха е

Ефект от това е повече места в синя зона за черните автомобили

Ако така го направят/приемат/ излиза че: Ваньо от Красна поляна ще си диша мръсотията в квартала,ще си кара голфа без катализатор /за което ще плаща повече като данък/ и няма да влиза в центъра /не знаем още кога/.
Това всичко до тук ще допренесе ли за по-чист въздух - не.
Изобщо не коментирам ,че автомобили със специален режим на движение няма да ги засяга.

Нито пък искам да си мисля ,как ще ограничат лятото-есента турските граждани /с автомобилите им/ които минават през центъра и цариградско - щото така показа GPS.
Също така да ,смениха тролеи и автобуси за градския транспорт - но с евро пари.
В същото време няма субсидии за нови коли.Защото не искат.
За колите "нов внос" които се вкарват безконтролно също трябва да се мисли.Има начини.Няма желание.
Ако имаме изправни автомобили от към вредни емисии ,мисля че ще има дори малък но положителен ефект и то в цяла София.Не само в център.
п.с. Колега бил съм в Швейцария,наясно съм с глобите за скорост ,цена на винетка ,боклук къде ще изхвърлиш и т.н.
Манталитета на швейцарец и българин няма как да сравня.Без да искам да засягам никой.На нашата земя са се случвали много грозни неща ,които там никога не ги е имало.Там втората световна война никой не е ударил шамар на другия ,но това е друга тема.
Да знам ,че боли да дадеш 1000,2000лв за катализатор или DPF ,но в край на сметка говорим за нашето здраве.

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Принципно се замислих и си съществува редовния проблем, талоните от КАТ да са забравили да ти отразят категорията и от там айде бам, влизаш в статистиката за Е1 / Е0. Докато няма "чернова" на тая наредба, само гадаем какви ще ги надробят и измислят. Проблема с въздуха в София не се корени основно и единствено от МПС-тата. Общината, улиците не трябва да ги чисти 1 път на 3 месеца. В Япония улиците се чистят кажи речи през няколко дена. На много места по света има какво да се "открадне" като идея. Не е нужно да преоткриваме топлата вода, ама за да се случват нещата, просто трябва кадърни хора с желание да се оправят проблемите. С тоя изцопан ТЕЦ по средата на София, какъв очакваш да ти е въздуха. Да не мислиш, че там има филтри ...
EDIT: Колега абстрахирай се от нападателен тон към теб лично. Изразявам се към бъдещия четец и дано аджеба се замисли, че проблеми има навсякъде и все от някъде трябва да се почне да се оправят.
EDIT: Колега абстрахирай се от нападателен тон към теб лично. Изразявам се към бъдещия четец и дано аджеба се замисли, че проблеми има навсякъде и все от някъде трябва да се почне да се оправят.
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Малко по-напред писах - на обикновен пункт за ГТП не могат да определят колата кой Евро стандарт е. Мерят само определени неща.
Това плащаш и си караш извън дори тези хлабава норми на ГТП, също не го одобрявам.
Иначе малко странна логика - като мина с пушеща бегачка и ви опуша семейството с децата, идваш да ме биеш на светофара, ама ако съм си платил някаква приемлива за мен сума(ако е скъпо ще е равно на забрана), то и за теб ще е приемливо да те тровя.
Е, като мине стара кола, изпуши колкото си е пушила и като нова, няма как да се сърдя - за това има пари човека, това кара. Ама да ми дойдеш със сравнително по-нова кола, която да чади като строшен Икарус, някакси не мога да го оправдая. Човек трябва да кара това, което може да поддържа. Другото наистина го няма никъде, и не трябва да го има.
Между другото, не е голяма философия да направиш тунинг, с който хем ще си пазиш DPF и на градско, хем ще минаваш сегашните ГТП без проблем - просто софтуерно се изключва EGR-а. Повишава се NOx, но на ГТП не се мери и не може да се премери без натоварване. Да, вредно е, когато е в града и в голяма концентрация, но не се вижда(но се усеща).
Това плащаш и си караш извън дори тези хлабава норми на ГТП, също не го одобрявам.
Иначе малко странна логика - като мина с пушеща бегачка и ви опуша семейството с децата, идваш да ме биеш на светофара, ама ако съм си платил някаква приемлива за мен сума(ако е скъпо ще е равно на забрана), то и за теб ще е приемливо да те тровя.
Е, като мине стара кола, изпуши колкото си е пушила и като нова, няма как да се сърдя - за това има пари човека, това кара. Ама да ми дойдеш със сравнително по-нова кола, която да чади като строшен Икарус, някакси не мога да го оправдая. Човек трябва да кара това, което може да поддържа. Другото наистина го няма никъде, и не трябва да го има.
Между другото, не е голяма философия да направиш тунинг, с който хем ще си пазиш DPF и на градско, хем ще минаваш сегашните ГТП без проблем - просто софтуерно се изключва EGR-а. Повишава се NOx, но на ГТП не се мери и не може да се премери без натоварване. Да, вредно е, когато е в града и в голяма концентрация, но не се вижда(но се усеща).
- group®
- Темерут
- Мнения: 10078
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
cecoa1 не е това логиката.
Беше просто пример за липса на социална справедливост.
Същото, ако си гледаш колата като писано яйце и накрая някой рацер, не спазващ дистанция, с гуми за мъгла те нацепи отзад.
Трябва ли да му влизам в положение, че нямал пари за гуми, като и дистанция не спазва?!
Честно ли е - не.
Случва ли се - да.
Не подкрепям саморазправат. Просто има неща, които ме дразнят в нас самите.
Факт е, че превенцията за такива неща е в ръцете на властващите. Онзи герой трябва да отнесе солидна глоба за всяко нарушение. Трябва да му поскъпне гражданската. Да има последствия. Да го е страж!
Тогава ще си спокоен, че няма да си стегне 2 за 3 коша и да нацепи друг утре. Ще реве на приятелите си и те ще цъкат и вероятно няма да искат да са на негово място.
Превенция.
А не да разправя как нацепил един, па са трябвало да кърпи и това му е проблема.
Сложни въпроси и много разтягаме...
Всички сме отговорни и участници в промените.
Промяната може да тръгне и от общественото мнение по даден въпрос.
Обществен натиск в правилната посока винаги е полезен.
Само от безцелното мрънкане, че има корупция, смисъл никакъв няма!
Лаем си на общо основание ...
Конкретни неща трябва да искаме, според мен.
Беше просто пример за липса на социална справедливост.
Същото, ако си гледаш колата като писано яйце и накрая някой рацер, не спазващ дистанция, с гуми за мъгла те нацепи отзад.
Трябва ли да му влизам в положение, че нямал пари за гуми, като и дистанция не спазва?!
Честно ли е - не.
Случва ли се - да.
Не подкрепям саморазправат. Просто има неща, които ме дразнят в нас самите.
Факт е, че превенцията за такива неща е в ръцете на властващите. Онзи герой трябва да отнесе солидна глоба за всяко нарушение. Трябва да му поскъпне гражданската. Да има последствия. Да го е страж!
Тогава ще си спокоен, че няма да си стегне 2 за 3 коша и да нацепи друг утре. Ще реве на приятелите си и те ще цъкат и вероятно няма да искат да са на негово място.
Превенция.
А не да разправя как нацепил един, па са трябвало да кърпи и това му е проблема.
Сложни въпроси и много разтягаме...
Всички сме отговорни и участници в промените.
Промяната може да тръгне и от общественото мнение по даден въпрос.
Обществен натиск в правилната посока винаги е полезен.
Само от безцелното мрънкане, че има корупция, смисъл никакъв няма!
Лаем си на общо основание ...
Конкретни неща трябва да искаме, според мен.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Проблемът на Сф е пренаселеността. Хората дойдоха заради заплатите, а не щото искат да си оставят празни жилищата в провинцията и да плащат наем, да се чудят как да паркират и къде. Моделът е сбъркан...
Колегата,дето ТЕЦ-а му е трън в очите - този пушек, дето го виждаш, е конденз. Котлите горят природен газ, метан му казват. И нямат филтри, защото не са нужни. Може да ми вярваш, имам 22 години в ТЕЦ, последната ми длъжност беше дежурен инженер.
Колегата,дето ТЕЦ-а му е трън в очите - този пушек, дето го виждаш, е конденз. Котлите горят природен газ, метан му казват. И нямат филтри, защото не са нужни. Може да ми вярваш, имам 22 години в ТЕЦ, последната ми длъжност беше дежурен инженер.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Преди години(газовата криза) спря само тец Люлин. Другите работят и на резервни горива
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Резервното гориво е мазут, а той е скъп и при нормална схема не се използва. А даже и да се ползва, горенето е при висока температура и изгарянето е пълно. Горивният процес се следи и управлява с кислородомери, или тъй наречената ламбда сонда. Това е от края на 60-те години.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Извинявам се колега muns61, останъл съм с впечатление, че ТЕЦ София е значителен източник на ФПЧ, но явно не съм прав. Мислех си, че е както при Брикел. Както и да е, бележката е взета. Исках да обърна внимание на това, че ФПЧ не идва само от изкормения пушещ дизел и бараката на газ.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
ФПЧ си го има. Никога няма и не могат да се премахнат. Защото не е само до газовете . ФПЧ се отделят от много места. И на газ , и на турбо-бензин с дир. впръскване ( м/у другото точно такива е кошмар ) , и на дизел, дори и на ток .
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
ТЕЦ Свилоза - 0,497 млн.т CO2
· ТФ Русе - 0,427 млн.т CO2
· ТФ София - 0,378 млн.т CO2
· ТФ Перник - 0,369 млн.т CO2
· Брикел - 0,354 млн.т CO2
· ТФ Русе - 0,427 млн.т CO2
· ТФ София - 0,378 млн.т CO2
· ТФ Перник - 0,369 млн.т CO2
· Брикел - 0,354 млн.т CO2
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: fur1ous и 48 госта