TESLA електромобил...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10075
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Сря 06 яну 2021 15:23


Не съм сигурен какво искаш да кажеш?!

viksanlg написа:Нека да спрат забраните за регистрации на чисто нови автомобили с нисък евро пакет или без наличието на такъв и да видим какво чудо ще направи пазара!Забраната на определени неща за да излязат други по-скъпи с нечия протекция не е пазарен принцип.


Това е все едно да кажеш, че ако нямаше забрана за пушене на закрито, щеше тютюневия бизнес да е в по-добро състояние, а цигарите по-евтини. Или, ако можеше да караме пили, щеше да се продава повече алкохол.
Не се сещам за отрасъл, който не се съобразява с някакви регламенти и ограничения? И съответно, те да не оказват влияние над цените и развитието?

Разбирам негодуванието. Без евро стандарти и с днешната технология, производството на голф2 би било толкова евтино, че да си ги сменяме, когато сгънем калника :icon_lol
Но ключовото тук е 'днешната технология'. Нямаше да я имаме, ако не бяха определени фактори, които да я развият.
И регламентите са съществена част от това.

Това, за което говориш, не е пазар, а някаква константа от миналото, на която искаш да сложиш днешни технологии. Яко, ама невъзможно.

И аз искам определена кола, която да си карам с оловен бензин, ама няма как.
Едва ли има някой запознат с проблема, който иска още да имаше оловни горива за масова употреба.
Сега, като споменах - и за тази промяна платихме от джоба си. А определени фирми натрупаха състояния от оловните горива и от прехода. Това е пазара.

офф: Интересна е историята с производството оловни добавки за горивата и колко хора заплащат с живота си за печалбата на корпорация. Още по-интересно е как се подправят изследвания и корупцията, до която се стига.
Всичко това продължава достатъчно дълго, преди да се появят регламентите. А последствията са показателни, че трябва да внимаваме какво искаме.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот ktamen » Сря 06 яну 2021 16:16


group® написа:
ktamen написа:
Същото е да мразиш Джобс, че е дал началото на компютър във всяка къща.
Или Хенри Форд...?

Знам, че ще скочат хора да ми обясняват, че Мъск бил далеч от гореспоменатите, но само историята решава това. Тук ние гадаем. Може и да греша.

Недей да бъркаш Калофер с Калифорния :exclaim :exclaim :exclaim
Всичкият ресърч на Мъск е маркетингов, а не технически. Демек едни млади и зализани момченца изследват какво има в сутиените на колежките им и от каква шарения се впечатлявят въпросните колежки, че да я турят на таблото и да се радват квалифицираните потребители.
Какви субсидии са получавали Джобс и Форд, че не мога да се сетя :gruebel
Какво е изобретил Мъск, че също не се сещам :mhihi
Screenshot_2021-01-06 Jamais Contente (1899) Replique, Paris Motor Show 2018, IMG 0467 - La Jamais Contente - Wikipedia.png

На снимката е колата, рекордьор за скорост до началото на 20 век. 105км/ч не само рекорд за електрокола, а изобщо. Сядяш натискаш педала до ламарината и знаеш, че никй с нищо не може да те изпревари, освен Мюнхаузен яхнал оръдейно гюлле. Разлката с колите на Мъск освен формата на тенекиите са и батериите. По онова време са използвали добрите стари оловни акумулатори.
Мъск използва литиеви, но самият той няма нищо общо нито с изобретяването им, нито с усъвършенстването. Просто е набутал 7000 броя 18650 в колата и готово. пак такива 18650 има и в батериите на винтоверти Макита, Бош, и почти всички други подобни производители. обикновено по десетина парчета. Мъсковите 18650 с нищо не са по-добри :exclaim
И кво е направил Мъск, че да го слагаш барабар Петко с мъжете? Маркетинг и субсидии, бизнес модел. Всичкия му ресърч е в тази насока, няма никакво техническо достижение дето да го нареди при големите имена, въпреки оглушителния медиен шум покрай него.
Технически той не е направил нищо повече от белгийците рекордьори през 19 век. През 19 век да набуташ батерии в багажника е било голямо техническо достижение, ама да повтаряш техния опит 120 години по-късно не е нещо особено.
Напиши ми едно нещо дето е изобретил Мъск или многобройните му отдели за ресърч на бикини и сутиени и ще се съглася с теб.
group® написа:Щеше да си на кон.

Не щях да съм в кола подобна на жигула или голф 2. Без датчици на гумите.

Последна промяна от ktamen на Сря 06 яну 2021 16:36, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10075
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Сря 06 яну 2021 16:35


Интересно, че искаш да ти кажа какво е изобретил Мъск, като някаква конкретна технология. Но и другите двама не са изобретили такава! И те са се възползвали от чужди и недооценени изобретения. И те са вкарали мноооого маркетинг и производствена оптимизация, за да направят достъпна дадена технология.
Аз не искам да се съгласяваш с мен :biggrin
Споделям си мнението, на база моите познания.

Основния принос на Форд - оптимизирано масовото производство, довело до намаляне цените на колите. Станали масови и юзър френдли.
Джобс - основна мания дизайна. Оптимизира производството на компютри, като ги прави юзър френдли и по-евтини.

Преди да ме питаш какво е изобретил Мъск, ми кажи Форд и Джобс какво са?
Признавам, че за Форд най-малко съм чел.

Често историята приписва нещата на този, който най-добре ги е представил. Тоест на най-добрия маркетолог. И теорията на Дарвин можеше да не се казва така :biggrin


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот ktamen » Сря 06 яну 2021 16:43


Джобс и Форд ако не друго са изобретили технологии и са направили някакъв продукт по достъпен и по-удобен за използване от потребителите icon_idea
Мъск е изобретил метод да скубе публични средства.
Елколи се произвеждат не само от него. С какво теслата е по-добра от елголф за 17 000 :question
Със 100 кила безполезна електроника :gruebel
Допълних си горното мнение каква кола щях да карам без ресърч.


thanis
Мнения: 1860
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Сря 06 яну 2021 16:48


ktamen написа:
group® написа:
ktamen написа:
Същото е да мразиш Джобс, че е дал началото на компютър във всяка къща.
Или Хенри Форд...?

Знам, че ще скочат хора да ми обясняват, че Мъск бил далеч от гореспоменатите, но само историята решава това. Тук ние гадаем. Може и да греша.

Недей да бъркаш Калофер с Калифорния :exclaim :exclaim :exclaim
Всичкият ресърч на Мъск е маркетингов, а не технически. Демек едни млади и зализани момченца изследват какво има в сутиените на колежките им и от каква шарения се впечатлявят въпросните колежки, че да я турят на таблото и да се радват квалифицираните потребители.
Какви субсидии са получавали Джобс и Форд, че не мога да се сетя :gruebel
Какво е изобретил Мъск, че също не се сещам :mhihi
Screenshot_2021-01-06 Jamais Contente (1899) Replique, Paris Motor Show 2018, IMG 0467 - La Jamais Contente - Wikipedia.png

На снимката е колата, рекордьор за скорост до началото на 20 век. 105км/ч не само рекорд за електрокола, а изобщо. Сядяш натискаш педала до ламарината и знаеш, че никй с нищо не може да те изпревари, освен Мюнхаузен яхнал оръдейно гюлле. Разлката с колите на Мъск освен формата на тенекиите са и батериите. По онова време са използвали добрите стари оловни акумулатори.
Мъск използва литиеви, но самият той няма нищо общо нито с изобретяването им, нито с усъвършенстването. Просто е набутал 7000 броя 18650 в колата и готово. пак такива 18650 има и в батериите на винтоверти Макита, Бош, и почти всички други подобни производители. обикновено по десетина парчета. Мъсковите 18650 с нищо не са по-добри :exclaim
И кво е направил Мъск, че да го слагаш барабар Петко с мъжете? Маркетинг и субсидии, бизнес модел. Всичкия му ресърч е в тази насока, няма никакво техническо достижение дето да го нареди при големите имена, въпреки оглушителния медиен шум покрай него.
Технически той не е направил нищо повече от белгийците рекордьори през 19 век. През 19 век да набуташ батерии в багажника е било голямо техническо достижение, ама да повтаряш техния опит 120 години по-късно не е нещо особено.
Напиши ми едно нещо дето е изобретил Мъск или многобройните му отдели за ресърч на бикини и сутиени и ще се съглася с теб.


Колега тук вече бъркаш. Мъск, че е клоун е клоун. Но да твърдиш, че няма никакъв технически принос е невежо. Tesla/SpaceX/SollarCity са си под негово ръководство. Батериите на Мъск първоначално са били 18650.....в колаборация с Панасоник за Gigafactory 1. От модел 3 насам не се използват тe. Също така Тесла не е автомобилна компания, за която много хора я бъркат, a tech компания. Не знам какъв маркетинг трябва да те сгоди за НАСА и да имаш личен проект безпилотна ракета, също така да си първата частна компания предлагаща нискоорбитни полети. не знам какъв маркетинг трябва да те сгоди за субсидии за най -добрите battery packs за дистанционни централи от възобновяеми източници./Виж 100MW централата в Австралия/ Също така Тесла имат и фотоволтаични панели/керемиди за покрив за цялостен монтаж. Тесла имат най-добрия автопилот към момента от всички автомобилни компании. До скоро бяха единствените с най-бързозареждащи станции и инфраструктура. Не съм Тесла-вангелист, но е хубаво да се гледа реално на нещата. Сети се от какво е почнал. /Paypal/. Човека има принос за доста неща и е технически грамотен по много специалности и подразделения. Нелепо е да се говори противно. Маркетинг човека е Стив Джобс.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20260
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Vlad777 » Сря 06 яну 2021 17:26


И аз съм на мнението на колегата thanis. Не са малко нещата, които Мъск постигна, както и тези, към които се стреми.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот ktamen » Сря 06 яну 2021 17:30


Вече споменах, че е изобретил бизнес модел за получаване на субсидии. Тези всичките космически кораби и прочее соларни измишльотини се крепят на субсидии.
Опитвам се да уча английски от ютюб. Това е последното клипче, дето гледах.
От него разбрах, че супер-хипер ракетите на Мъск използвт двигатели, дето технологично не са мръднали от времето на Сатурн 5, а конкурента му използва двигатели, дето са по-усъвършенствани дори от съветския РД170. Правилно ли съм разбрал?
За мен автопилота на Мъск също е в графата с безполезна електроника и конкретно за него се учудвам как се допуска да е законно на улиците в реални условия. Това е само потвърждава как са преплетени неговите и партийните интереси и как се шият закони по негова кройка.
Кажи ми някакво реално техническо негово достижение.И максимално конкретно, ако може.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10075
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Сря 06 яну 2021 17:39


thanis - Благодаря за този отговор.
Нарочно не исках да влизам в такива детайли, защото пишеш, пишеш и накрая ти казват, че не Мъск е измислил технологията за приземяне на ракетите или е намали лития в батериите. И е така.
Не е той. Ама той е повярвал и дал шанс на тази технология. Вкарал е труд, пари, знания, нюх. Защо друг не го направи? Специално за тази технология за ракетите - измислена е 60те или 70те (вече не помня). И той намира някой си забутан учен, някъде си, който се занимава с нея. И воала!
Много милиардери са фалирали, когато са се впускали в приключение с коли и ракети.
Всъщност само един, за сега, е успял и в двете.


ktamen
Голфа, който ти е 17 евра, ще си го вземеш за толкова само, ако има субсидия за него.
Стоте модули са точно в Голфа. В тесла е 1 (един), което я отличава и прави по-добра.
Във всяко отношение Тесла е по-добра от голфа. И тук вярвам, че няма да спорим, защото самите VW си го признават. И го спряха. И се борят с новата платформа. И е рано да се каже...
БМВ и Мерцедес също признават, че им трябват години за да стигнат Тесла. Затова и се сдушиха трите компании.
А колко е напред Тесла, тепърва ще разберем.
Но вече се вижда хаосът около производството при другите, докато Тесла вече бълва.

Вероятно с друга кола искаш да сравняваш (етрон). Но там вече говорим и за други пари, нали? Пак със субсидии.
И за тези субсидии, дет толкова се споменават:
И Джобс и Форд са спасявани с държавни пари. (Да не говорим даже за големите производители на коли). Под различни форми, най-вече държавни поръчки.
Та нищо ново и там.
И точно Мъск да наричаш любимец на властта - не е така и всичко си е извоювано право. Има книги по въпроса.
Не бъди толкова краен.
Едно е да не си му фен на Мъск, но поне някои факти да не изопачаваме.

И пак: Джобс и Форд, сами по себе си не са изобретили никаква технология! Те, както и Мъск, имат визията и вярват, а после и реализират технология, в която никой друг не вярва. И не е нужно да са я измислили за да са значими.
За Форд не знам (или по-точно само от книгите знам), но и Джобс приживе много го хейтиха.

Едит: писах горното едновременно с предходното мнение

Последна промяна от group® на Сря 06 яну 2021 20:23, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот VWGT » Сря 06 яну 2021 17:50


Във всяко едно болтче и гайка има R&D (не знам как е на български, развойна дейност или нещо подобно).
Колкото една технология е по-нова, толкова това перо е по-голямо в стойността на крайния продукт.
Няма значение какви двигатели използва, много по-важното е как ги използва и какво постига. А това е нещо, което до сега никой друг не го прави по-оптимално от него - минимална цена на извозен килограм. Специално spaceX е субсидиран от НАСА, защото за НАСА така е по-изгодно и евтино, отколкото сама да инвестира в тези разработки.

Автопилота също има страшно много приложение извън автомобила, доколкото знам селскостопанската техника (комбайни) вече използват тази технология. Влаковете в метрото също. Следващите са корабите, тировете, влаковете, таксита и тн.

Дори ако не виждаш нищо технологично в ТЕСЛА (което според мен няма как да се отрече), разгледай другите му проекти: SPACEX, невролинк, хиперлууп.


Потребителски аватар
Piqndurnik
Мнения: 574
Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
Автомобил: Passat Variant
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: около Мюнхен

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Piqndurnik » Сря 06 яну 2021 18:27


Всъщност, най-голямата заслуга на Мъск е, че "разрита кошерите". Ако не беше той, никой от големите автопроизводители нямаше да пусне електромобили. Просто нямаше да им е изгодно да захвърлят технологиите, в които са инвестирали много милиарди. Сега, обаче, го правят, понеже това е единственият начин да останат в играта.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот ktamen » Сря 06 яну 2021 18:42


group® написа:Голфа, който ти е 17 евра, ще си го вземеш за толкова само, ако има субсидия за него.
Стоте модули са точно в Голфа.

Голфа и не възнамерявам да го вземам точно заради 100 модула, не ща никви модули. Между другото, ако изхвърлят модулите, цената вероятно ще падне под 17 евро и без субсидии. Тук имахме тема елголф 2. Колегата си беше купил батерии и в багажника на двойката. Вероятно и аз така ще направя. И силно се съмнявам, че теслата ще има по-голям пробег от мен, особено ако и аз купя 7000бр 18650.
18650 е размер и форма на литиеви батерии, дори Мъск да е сменил размера и формата, трябва ли това да се счита за изобретение или някакъв напредък.
VWGT написа:Автопилота също има страшно много приложение извън автомобила, доколкото знам селскостопанската техника (комбайни) вече използват тази технология. Влаковете в метрото също. Следващите са корабите, тировете, влаковете, таксита и тн.

.

В нивите ми се струва по допустимо да се ползва автопилота на Мъск, ама пак слабо ме вълнува.
Моля не ме засипвайте с общи приказки.
Дадох пример с ракетите. Ракетата в общи линии е резервоар с двигател. А двигателя всъщност е горивна камера и помпи за горивото и окислителя. Горивната камера е едно голямо прано място, така че всичко интересно е около помпите. Тези помпи се задвижват от най-често от турбина. Цялата анджаклама много мяза на турбо от 1,9 ТДИ. Принципна разлика в точно тази анжаклама отличава РД170 от другите ракетни двигатели. И по същия начин Мъсковите конкуренти подобряват дори РД170.
Моля да ми дадете поне толкова конкретен пример, а не общи приказки.
Елколи е имало и преди Мъск и ще има и след него. Днес те са по-популярни не заради неговите заслуги, а заради появата на литиевите батерии. Дори субсидиите са маловажен фактор в сравнение с литиевите батерии.


thanis
Мнения: 1860
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Сря 06 яну 2021 20:27


Дадох пример с ракетите. Ракетата в общи линии е резервоар с двигател. А двигателя всъщност е горивна камера и помпи за горивото и окислителя. Горивната камера е едно голямо прано място, така че всичко интересно е около помпите. Тези помпи се задвижват от най-често от турбина. Цялата анджаклама много мяза на турбо от 1,9 ТДИ. Принципна разлика в точно тази анжаклама отличава РД170 от другите ракетни двигатели. И по същия начин Мъсковите конкуренти подобряват дори РД170.
Моля да ми дадете поне толкова конкретен пример, а не общи приказки.
Елколи е имало и преди Мъск и ще има и след него. Днес те са по-популярни не заради неговите заслуги, а заради появата на литиевите батерии. Дори субсидиите са маловажен фактор в сравнение с литиевите батерии.


Колега не искам да се заяждам, но явно човека, който приказва общи приказки си ти. RD 170 ракетата има съвсем друга цел и няма нищо общо с Falcon 9 освен типа гориво. Идеята на Falcon 9 е да може да се използва повторно, което автоматично намаля разходите. Системата за автономно приземяване е "новото" Не съм чул друг да е постигнал нещо подобно. Също така извеждането на сателити някак си е скъпа процедура, с RD 170. Комерсиални Li-ion батерии има буквално от 1991 /на Sony проект, иначе прототипите са от 1985 г. /.... Не съм чул да има комерсиална кола на ток с Li-ion батерия до преди да кажем 10 год. т.е. технологията я има 19 години и гигантите не са знаели за нея, че да имплементират ли ??? Мъск е специален не толкова с производството на батерията, колкото с BMS-a и софтуера. Не съм чул за друга кола, която да има опцията да "отключва екстри" OtA.... Също така, факта, че теб слабо те вълнува определен технологичен напредък, не означава, че същия не е факт. Предполагам знаеш, че повечето неща от модерния свят идват от военни разработки. Ако всички сме с мисленето: "Абе то за кво ми е каруца, като мога да ходя пеш - след 100 години, за кво ми е кола, като имам каруца, след 100 години - за кво ми е примерно"летящо превозно средство" като имам кола и т.н. - разбра аналогията. Мъск се интересува и разбира от електроника/софтуер/производство/имплементация/заваряване/материалознание и др., за да може да комуникира с инженерите си, не просто да е "Лидер" и "Персона за пред камерите". Според твоите виждания, този човек е шарлатанин и си търка ръчичките само за парички ли ? Тъжната истина е, че ако искаш нещо да се случи това става основно с 3 компонента: Време - ресурс - пари, което от своя страна за още по-голяма жалост пряко се влияе от инвестициите. Човека с екипите си е постигнал много. Тесла не е автомобилна компания - моля те, не се подвеждай и не гледай само през тази призма. Ако всичко беше субсидиики, щеше ли изобщо да се захваща с проекта в Австралия за инсталация на 100MW за 100 дни или е за тяхна сметка ???? Правителството там буквално си мислеше, че той е идиот и ще получат безплатна инсталация. Такива неща не стават само когато си маркетингов бог или гледаш за субсидииките. Просто на него понякога му се налага да влива инвестиции в компаниите и това за жалост става по нестандартен начин. Недей да отричаш познанията и приносите на Мъск.
Поздрави и със здраве !!! Успешна 2021 година


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот ktamen » Сря 06 яну 2021 22:43


Малко трябва да се извиня за ракетите, все пак сме автомобилен форум, така че забравете за тях.
Да обсъждаме коли, а не ракети.
Ел колата е като другите, ама вместо ДВГ има батерии и ел двигател, примерно рекордьора от 19век, за който припомних малко по-нагоре. Въпросния рекордьор си е вървял без никакъв софтуер. И да прав си, че не признавам ососбено софтуерните постижения за нещо важно, щото не схващам кое им е важното. Колата може да си върви отлично и без софтуер.
Та за кво и е на една кола софтуер - да има кой да ти ограничи колата да не вдига повече от 40км/ч като замръзнат датчиците в гумите :question Ако го няма този софтуер, като замръзнат датчиците и колата сигурно направо ще се взриви :mhihi или ще продължи да си върви съвсем нормално :gruebel Колегата, дето си напълни голфа с батерии, какъв софтуер използва :gruebel
Аз ако наблъскам гоуфу с батерии, къф софтуер да сложа, ами ако не сложа дали ще се скърши през средата голфа, или пак ще си върви съвсем нормално :gruebel
Никак не съм убеден, че Мъск е първия, дето е сложил литиеви батерии в кола, просто той бие най-силно тъпана. Просто литиевите батерии не бяха достаъчно удобни и евтини преди повече от 10 години. И никак не съм съгласен да се приписва поевтиняването им на Мъск.
Преди няколко години Мъск имаше една кампания да увеличава пробега на теслите софтуерно. Отиваш плащаш си и ти увеличава пробега, не плащаш и си оставаш с малкия пробег. Мерси от такъв софтуер.
Всъщност някой от вас може ли да предположи какво реално трябва да се промени, за да се промени и пробега :question Това реално нещо може да е само нещо по двигателя и/или батериите.
Ей това промененото нещо може да се промени и без никакви софтуери, ама кое е то, предположете?
А самите литиеви батерии навлизат в бита и колите по едно и също време с всевъзможни устройства. Май най-напред телефонните батерии. Сигурно и това е заслуга на Мъск.


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3969
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот joro_kem » Сря 06 яну 2021 23:00


VWGT написа:Във всяко едно болтче и гайка има R&D (не знам как е на български, развойна дейност или нещо подобно)
интересното е, че инженерно-ориентираните форумни ентусиасти хабер си нямат от важността на процеса и го тълкуват единствено като хай-тек технология.


kurt 2
Мнения: 117
Регистриран на: Чет 01 мар 2012 8:36
Автомобил: Polo fun
Двигател: AXR 2005

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот kurt 2 » Сря 06 яну 2021 23:48


Не мога да имам доверие на човек,именовал детето си с букви и цифри.Мъск е Тяхно момче.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта