viksanlg написа:Нека да спрат забраните за регистрации на чисто нови автомобили с нисък евро пакет или без наличието на такъв и да видим какво чудо ще направи пазара!Забраната на определени неща за да излязат други по-скъпи с нечия протекция не е пазарен принцип.
Това е все едно да кажеш, че ако нямаше забрана за пушене на закрито, щеше тютюневия бизнес да е в по-добро състояние, а цигарите по-евтини. Или, ако можеше да караме пили, щеше да се продава повече алкохол.
Не се сещам за отрасъл, който не се съобразява с някакви регламенти и ограничения? И съответно, те да не оказват влияние над цените и развитието?
Разбирам негодуванието. Без евро стандарти и с днешната технология, производството на голф2 би било толкова евтино, че да си ги сменяме, когато сгънем калника

Но ключовото тук е 'днешната технология'. Нямаше да я имаме, ако не бяха определени фактори, които да я развият.
И регламентите са съществена част от това.
Това, за което говориш, не е пазар, а някаква константа от миналото, на която искаш да сложиш днешни технологии. Яко, ама невъзможно.
И аз искам определена кола, която да си карам с оловен бензин, ама няма как.
Едва ли има някой запознат с проблема, който иска още да имаше оловни горива за масова употреба.
Сега, като споменах - и за тази промяна платихме от джоба си. А определени фирми натрупаха състояния от оловните горива и от прехода. Това е пазара.
офф: Интересна е историята с производството оловни добавки за горивата и колко хора заплащат с живота си за печалбата на корпорация. Още по-интересно е как се подправят изследвания и корупцията, до която се стига.
Всичко това продължава достатъчно дълго, преди да се появят регламентите. А последствията са показателни, че трябва да внимаваме какво искаме.