Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 949
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот ssssl » Пет 05 юли 2019 15:55


DoH_KuXoT написа: Та след като се отплеснах искам да кажа едно , като покараш ново и осъзнаваш че все по - трудно се примиряваш, че старото е ОК. Да носталгията е супер, ама времената са други. Гаджето на 13 години в училище беше супер ама сега е звер голем :mhihi
:th_up

Напълно съм съгласен и с мнението на hooligan_sk, дори и само за това, че нивото на активна и пасивна безопасност при новите автомобили винаги е по-високо. Да не говорим за съотношението мощност-разход.

П.П.Да се говори за ремонтопригодност, като голям плюс при старите автомобили, не ми се вижда особено стойностен аргумент. Като бях младЕЖ, и аз си разкарвах поне 50 кг инструменти и части в колата. Ама не е работа...И не е за всеки и не за всяка възраст.




Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот forski » Пет 05 юли 2019 16:13


Oтделен е въпроса че под ремонтнопригодност, в голяма степен се разбира това един автомобил да се поддържа с години в състояние на будна кома, до ниво щом пали и върви значи е ОК


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10070
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот group® » Пет 05 юли 2019 16:21


Ремонтопригодност може да означава и да не се сваля броня, маска, фарове, радиатори и т.н. за един ремък, алтернатор и подобни дреболии.
И мен това ме интересува много! Не защото аз ще правя ремонта, а точно за да не го правя аз.
С пасата това ми беше някакъв ужас - ходил съм по реномирани сервизи и винаги имаше щети. Счупени щипки, надрана броня, фарове, не напасване, все нещо. Нещата се случваха добре само когато аз или В1 пипаше.
От такива неща направо полудявам!

Може да означава и възможност за шлайф и ремонтен комплект бутала.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2002
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот cecoa1 » Пет 05 юли 2019 17:02


А да кажете нещо, защо ги направиха с ангренажни вериги, които изкарват по-малък пробег от ангренажни ремъци, и за по-интересни ги навряха откъм маховика, та за смяната се вади мотора?! С какво разни подобни глупости повишиха комфорта и сигурността??


Потребителски аватар
p_v_a
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 09 авг 2017 20:30
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот p_v_a » Пет 05 юли 2019 17:22


cecoa1 написа:А да кажете нещо, защо ги направиха с ангренажни вериги, които изкарват по-малък пробег от ангренажни ремъци, и за по-интересни ги навряха откъм маховика, та за смяната се вади мотора?! С какво разни подобни глупости повишиха комфорта и сигурността??
Така се грижат за сервизната си мрежа.


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот toraborat » Пет 05 юли 2019 17:49


На тези до колкото съм гледал двигателят се сваля с поглед. Но не е за пред блока работа.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19300
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот stefan4o » Пет 05 юли 2019 18:09


Всичко е лесно, когато:
1.Има условия - подемник, канал, инструменти...
2. Го прави някой друг.
:Mr Green Fun


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12111
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: RE: Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 05 юли 2019 18:42


p_v_a написа:
cecoa1 написа:А да кажете нещо, защо ги направиха с ангренажни вериги, които изкарват по-малък пробег от ангренажни ремъци, и за по-интересни ги навряха откъм маховика, та за смяната се вади мотора?! С какво разни подобни глупости повишиха комфорта и сигурността??
Така се грижат за сервизната си мрежа.

Това е единственото и според мен.
Преди месец сменявах вериги на дизелово БМВ Е 90, купено ново в Австрия от българи на реални 130 х километра. Горната верига /три вериги са/ беше разтегнала обтегача до край, готова да се къса. Принципно веригата може да се смени на място, като само се махне скоростната кутия, но няма място между мотора и коша и е по лесно да извадиш всичко навън, а и трябваше да се смени съединител и маховик. От скъсания маховик се тресеше цялата кола на ниски обороти.
Ако имаш условия наистина е сравнително лесно да се извади, почти като на ауди 80 Б4, но това единствено увеличава цената за труд в сервиза.
Обаждах се в специализиран за бмв сервиз е така да питам информационно за цената за смяна на веригите. Взеха номера на шасито и след около час звъннаха да кажат, 5 хил лв ако няма проблеми. Какви са проблемите? Ами ако е скъсана веригата, тогава цената отива над 9 хил лв за ремонт. Въпреки всичко е на половината от цената обявена в Австрия. Там са направили преглед и са казали, смяна на съединител, маховик и вериги 6 хил евро.
Та така колата от Австрия на платформа се оказа при мен, клиентът си пазарува частите и ги донесе, от нас труда


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2002
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: RE: Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот cecoa1 » Пет 05 юли 2019 19:03


p_v_a написа:Така се грижат за сервизната си мрежа.

Точно де, нарочно калпаво направено за да взимат още кинти. Т.е. или ги получават от тия скъпи обслужвания, или още по-добре ако клиента не му се влагат такива пари и си купи друга кола.
А това за да го правят и да минава номера, трябва при всички да е сходно... А за да е сходно, тия "конкуренти", трябва да са се договорили за разни нещица в интерес на всички тях. Което пък е леко незаконно, като е във вреда на потребителите, и срещу такива неща си има наказателно преследване от разни комисии разследващи монополи и картели. Ама лобито на тая индустрия е силно, и за сега си ни правят на балами, без да ги закачат много по тоя въпрос.


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот forski » Пет 05 юли 2019 20:14


Точно де, БМВ никога нито е мислено нито е направено за Бай Ганьо. Който си го купува тоталка от Австрия, пълни му багажника с части и се прибира в България да обикаля по-кварталните майстори да му го направят за без пари. Носи си колата, носи си и частите, само да се намери кой да му я събере.
Като им гледаш на БМВ продажбите, дали има проблем за техните клиенти къде му е наврян ангренажа, и колко струва да се обслужи?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12111
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 05 юли 2019 20:19


Хората си живеят там, колата е купувана от тях нова от магазина и затова казах че е на реални километри


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот forski » Пет 05 юли 2019 20:27


Ти за колко им го направи ?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12111
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 05 юли 2019 20:52


1500 лв за труд, както казах частите си ги купуваха те


Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 949
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот ssssl » Пет 05 юли 2019 21:09


Е90 нов или стар автомобил се води? :biggrin

За протокола: На малкия ми син, Е60, 530 хd, lci на 250к, смяна на вериги, филтри и масло, всичко от майстора, 1800 лв.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12111
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 05 юли 2019 21:10


На Е60 веригите са отпред и не се вади мотора, сваля се моста и се вади картера



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: chifut и 124 госта