p_v_a написа:cecoa1 написа:А да кажете нещо, защо ги направиха с ангренажни вериги, които изкарват по-малък пробег от ангренажни ремъци, и за по-интересни ги навряха откъм маховика, та за смяната се вади мотора?! С какво разни подобни глупости повишиха комфорта и сигурността??
Така се грижат за сервизната си мрежа.
Това е единственото и според мен.
Преди месец сменявах вериги на дизелово БМВ Е 90, купено ново в Австрия от българи на реални 130 х километра. Горната верига /три вериги са/ беше разтегнала обтегача до край, готова да се къса. Принципно веригата може да се смени на място, като само се махне скоростната кутия, но няма място между мотора и коша и е по лесно да извадиш всичко навън, а и трябваше да се смени съединител и маховик. От скъсания маховик се тресеше цялата кола на ниски обороти.
Ако имаш условия наистина е сравнително лесно да се извади, почти като на ауди 80 Б4, но това единствено увеличава цената за труд в сервиза.
Обаждах се в специализиран за бмв сервиз е така да питам информационно за цената за смяна на веригите. Взеха номера на шасито и след около час звъннаха да кажат, 5 хил лв ако няма проблеми. Какви са проблемите? Ами ако е скъсана веригата, тогава цената отива над 9 хил лв за ремонт. Въпреки всичко е на половината от цената обявена в Австрия. Там са направили преглед и са казали, смяна на съединител, маховик и вериги 6 хил евро.
Та така колата от Австрия на платформа се оказа при мен, клиентът си пазарува частите и ги донесе, от нас труда