По принцип заслепяват. Било те и регулирани. И сега ще ти обясня защо :) .
1) Фаровете са такива, че % от светлината се разсейва на горе умишлено. Примерно пусни късите и се загледай как светлина има и под, и над линията която отрязва снопа. Същото е при халогените. Та като включиш 4 фара вместо 2 светлината на горе става двойно повече.
2) На мокър асвалт имаш отражение от асвалта. Като пуснеш 2 пъти повече фарове - имаш два пъти повече отражение. На тоя срещу теб няма как да му е особенно приятно :) .
най-добрата халогенна крушка?!
- beuchat
- Мнения: 1940
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Не го играя поръчков извършител на колегата,просто ме дразнят такива като тебе,които си пускат халогените,които светят на 1 метър пред колата и друго освен да заслепяват не правят.Отделно от това в законът е забранено използването на фарове за мъгла в градски условия.
Мислете малко и за другите водачи на пътя,не само за себе си и че не виждате...
Мислете малко и за другите водачи на пътя,не само за себе си и че не виждате...
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Ами то и пътищата по закон трябва да са осветени, но това е доста относително понятие тук. И в Тунелите на Витиня също осветлението е кът.
Освен да карам на габарити , за да не заслепявам.
Като не виждам на мокър асфалт има вероятност да се нацепя или в някоя дупка или в някоя стърчаща мантинела или бордюр, та после може и някой друг да се набие в мене.
А и фаровете ми за мъгла не светят на 1 метър пред мене, а на 10-тина, но под линията на късите- която е около 15 метра.
Лупите не бих казал че заслепяват изобщо и то с 65 ватови крушки. Отражение има действително, но тогава да караме на габарити.
Какво да кажа аз за тия със сините ксенони по 50 вата дето са ? Без да пускат фарове за мъгла става перфектното отражение и разсейване-синята стена.
Споко колега, нямам път към Ямбол.
Ела в София, и тогава ще ти се наложи да караш на светкавица с твоите навици !
Бързо ще се отучиш да наказваш.
Освен да карам на габарити , за да не заслепявам.
Като не виждам на мокър асфалт има вероятност да се нацепя или в някоя дупка или в някоя стърчаща мантинела или бордюр, та после може и някой друг да се набие в мене.
А и фаровете ми за мъгла не светят на 1 метър пред мене, а на 10-тина, но под линията на късите- която е около 15 метра.
Лупите не бих казал че заслепяват изобщо и то с 65 ватови крушки. Отражение има действително, но тогава да караме на габарити.
Какво да кажа аз за тия със сините ксенони по 50 вата дето са ? Без да пускат фарове за мъгла става перфектното отражение и разсейване-синята стена.
Споко колега, нямам път към Ямбол.

Ела в София, и тогава ще ти се наложи да караш на светкавица с твоите навици !


-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: най-добрата халогенна крушка?!
kossis написа:Какво да кажа аз за тия със сините ксенони по 50 вата дето са ? Без да пускат фарове за мъгла става перфектното отражение и разсейване-синята стена.
Не е нужно нещо да казваш 'щото сте от една и съща страна :) . И ти, и те заслепявате горе-долу еднакво. Разлика би имало ако закона се спазваше - тия с ксеноните щяха да минат в графа "спряни от движение" заради промени по конструцкията, ти щеше да минеш с 20лв глоба за каране на халогени. Но тъй като тука тия неща не се гледат много - карай както душа ти иска. Единственото което на практика може да ти попречи да караш на халогени във всякакво време е възпитанието.
Re: най-добрата халогенна крушка?!
А за осветеността и дупките + незнайните предмети по пътя кой ги контролира и регулира ?
Отделно че в повечето случай карам по доста широки пътища, при които едва ли заслепявам особено някой.
Не мисля че може да бъда сравнявам с разни ксенонкаджии и друг подобни с прозрачни и мощни фарове.
Горе на снимките се вижда добре къде какво се осветява. На мокър асфалт така или иначе светлината се поглъща доста добре и незнам какво се отразява и какво остава за разсейване нагоре.
Отделно че в повечето случай карам по доста широки пътища, при които едва ли заслепявам особено някой.
Не мисля че може да бъда сравнявам с разни ксенонкаджии и друг подобни с прозрачни и мощни фарове.
Горе на снимките се вижда добре къде какво се осветява. На мокър асфалт така или иначе светлината се поглъща доста добре и незнам какво се отразява и какво остава за разсейване нагоре.
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Бе направо наръгайте по един авиационен или корабен прожектор на тавана на колата и гааааз!
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Ако имаш да ослужиш колега, че с тия 65 ватови Осрамки едвам постигам някаква осветеност за момента.
А бушоните ще трябва ли да сменям.
Предполагам вие нямате фарове за мъгла и за това е цялата дъндания. Щом азе немам, тоя па чак ще ги и ползва.
Дали заслепявам или не реално- не е важно. Важното е да се заяждате.
И понеже един колега започна вече- глутницата се събра да оглозга жертвата.
Интересното е че никой до сега не ми е присветкал и не съм му пречил, но вие от дистанция разбрахте какъв е случая !
Холмс-Шерлок Холмс !
Снимките, не те не са доказателство в съда !
А бушоните ще трябва ли да сменям.

Предполагам вие нямате фарове за мъгла и за това е цялата дъндания. Щом азе немам, тоя па чак ще ги и ползва.
Дали заслепявам или не реално- не е важно. Важното е да се заяждате.
И понеже един колега започна вече- глутницата се събра да оглозга жертвата.
Интересното е че никой до сега не ми е присветкал и не съм му пречил, но вие от дистанция разбрахте какъв е случая !

Холмс-Шерлок Холмс !
Снимките, не те не са доказателство в съда !

- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Никого не глозгам, колега, не съм канибал. Само че като карам вечер, винаги се намира някой да ми извади очите с фаровете си. А халогенни фарове се ползват само при мъгла и силно намалена видимост(да не се брои тъмната част на деня)- поне така пишеше в правилника май...Айде стига спам по темата.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: най-добрата халогенна крушка?!
kossis написа:Предполагам вие нямате фарове за мъгла и за това е цялата дъндания. Щом азе немам, тоя па чак ще ги и ползва.
Дали заслепявам или не реално- не е важно. Важното е да се заяждате.
И на 2те коли имам. Едната е Б5, фаровете за дългите са с H4 крушка и имат режим като къси и като дълги.
Другата е с 4 фара. Всеки от тях може да работи и на къси, и на дълги. Обаче ползвам само 2та, защото така е редно :) .
Позволявам си да пусна повече фарове само като няма никой около/срещу мен. Обикновенно това се случва по черни пътища :) .
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Само не разбрах Брум, къде в цялата тази игра са Фаровете за мъгла и на двете ти коли ??? Н4 е крушка за къси дълги -сдвоена за фар с общ рефлектор. Ако се ползва само по една Н4 на фар осветеноста е слаба като цяло.
Четирите фара на другата ти кола пак били къси/дълги. Като на Лада 1600 дето я търкалях едно време- добре светеше на дълги.
Е къде са тия за мъгла ?
Понеже аз тогава има 6 крушки с тези за мъгла. Четири са в фаровете с общ корпус Н7-къси/дълги и две в фаровете за мъгла -Н3.
Та разбирам от теб че ти ми сравняваш Дългите на твоите коли с моите фарове за мъгла които светят насочено ниско долу и в страни.
И Аз не карам на дълги при коли в насрещното обикновено.
При мене при превключване от къси на дълги фаровете за мъгла се изключват автоматично ако са пуснати и оставам пак с 4 крушки общо работещи.
Фаровете на тази кола са барнати доста и незнам защо ги сравнявате с разни други халогени с после-следствен монтаж и с тези с прозрачно стъкло.
Четирите фара на другата ти кола пак били къси/дълги. Като на Лада 1600 дето я търкалях едно време- добре светеше на дълги.
Е къде са тия за мъгла ?
Понеже аз тогава има 6 крушки с тези за мъгла. Четири са в фаровете с общ корпус Н7-къси/дълги и две в фаровете за мъгла -Н3.
Та разбирам от теб че ти ми сравняваш Дългите на твоите коли с моите фарове за мъгла които светят насочено ниско долу и в страни.

И Аз не карам на дълги при коли в насрещното обикновено.
При мене при превключване от къси на дълги фаровете за мъгла се изключват автоматично ако са пуснати и оставам пак с 4 крушки общо работещи.
Фаровете на тази кола са барнати доста и незнам защо ги сравнявате с разни други халогени с после-следствен монтаж и с тези с прозрачно стъкло.
Последна промяна от kossis на Сря 04 ное 2015 13:50, променено общо 2 пъти.
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: най-добрата халогенна крушка?!
А има и такива при които положението е съвсем зле,при тях фаровете за мъгла са вързани заедно със задната усилена светлина за мъгла и като пуснат де що има да свети щото видиш ли можели да уцелят дупка и положението става "да ти е кеф да го утрепеш с лопатата"
А за колегата дето си кара нон стоп на халогенки да уточня ,че тази кола в подписа ми седи от сантимент,сега карам друга марка купена преди 6м от "магазина" която има фарове за мъгла и съм ги пуснал точно веднъж за да видя дали работят 


Re: най-добрата халогенна крушка?!
Впрочем като пусна Фаровете за мъгла само без късите, не ми прави впечатлени да светят много ярко и силно. А само ниско долу и в страни. Не може да се кара само с тях демек. Не карам постоянно на фарове за мъгла и мисля че говориме за различни неща с вас и сравненията ви са за други неща нямащо общо с фаровете за мъгла на 5,5.
Не се и съмнявам колега че караш кола от Магазина с лазерни фарове, то ти и личи даже.
Тя и тази тема се гледа само от хора с нови коли без проблем по осветеността.
Не се и съмнявам колега че караш кола от Магазина с лазерни фарове, то ти и личи даже.

Тя и тази тема се гледа само от хора с нови коли без проблем по осветеността.
Последна промяна от kossis на Сря 04 ное 2015 14:08, променено общо 1 път.
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Ако ти се занимава почвай да ми четеш постовете и ще откриеш къде пише за новата ми кола ,макар да не мисля, че има смисъл повече да общувам с човек който твърди ,че нещо което е забранено от закона ,и е неприятно за околните може да се прави понеже на него така му е по-добре ! Хайде със здраве ,и да знаеш, че ако някой ти пусне дълги вечери ,не е защото иска да те поздрави 

-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: най-добрата халогенна крушка?!
kossis написа:Само не разбрах Брум, къде в цялата тази игра са Фаровете за мъгла и на двете ти коли ??? Н4 е крушка за къси дълги -сдвоена за фар с общ рефлектор. Ако се ползва само по една Н4 на фар осветеноста е слаба като цяло.
Фабричните халогени на Б5 са така. Част са от самият фар и са горе, а не отделни фарове долу в ниското.
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Това хубаво, но дали светят като тези на 5,5 ниско долу. Едва ли. Вероятно ако пробваме двата вида. Тези твоите във фара ще заслепяват наистина, защото нямат предпазен екран като на късите + факта че са на нивото на късият фар помага да действат като дълги. Единствено реглажа им е ниско долу и това намаля действието им в пространството напред. Незнам дали са лупи или не.
Така че със сигурност този тип фарове за мъгла ще дразни насрещните. Моите правят насочено петно точно долу под муцуната на колата и до този момент не съм забелязал да дразня някого с тях когато ги пускам. Виж на дълги, когато съм ги забравял случайно веднага ми святкат.
Причината фаровете за мъгла да са забранени по закон в ясно време е че първо нямат въпросният екран пред крушката в комбинация с прозрачно стъкло стават дразнещи. И ако са монтирани допълнително някъде по бронята стават прожектори. Това пишеше в една статия в Нета. А тогава когато закона е измислен, Лупите не се ползваха за такива фарове.
Мисля че случая с моите фарове за мъгла е малко по различен. Инженерите са ги монтирали на правилното място- ниско долу и максимално странично в комбинация с лупата светлинният сноп е точно там където трябва да бъде. Имат и добър реглаж по вертикалата. Двата фара не се виждат от заоблената изпъкнала муцуна и светлината от тях също в началото на излъчването -образува се тъмна триъгълна зона пред колата в средата. Техните лупи действително нямат екран, но и късите на лупите мисля, че имат само корекция за стандарта на светене в ляво/дясно повече за Европа/Америка. Така че и късите ми на лупите би следвало да дразнят тогава.
Та ако видя че на някого преча с тях ще ги изгася, но до този момент не съм установил подобно нещо. А все някой ще ми светне ако е така
Виж аз колко пъти съм псувал тук в този хубав прена-селен град
, от насрещни фарове които не мога да разбера дали са къси, дълги, нерегулирани, 100 ватови, ксенонови или просто сини модерни !
Та знам какво е да те снимат докато караш и не бих го правил ако знам че е така !
Така че със сигурност този тип фарове за мъгла ще дразни насрещните. Моите правят насочено петно точно долу под муцуната на колата и до този момент не съм забелязал да дразня някого с тях когато ги пускам. Виж на дълги, когато съм ги забравял случайно веднага ми святкат.
Причината фаровете за мъгла да са забранени по закон в ясно време е че първо нямат въпросният екран пред крушката в комбинация с прозрачно стъкло стават дразнещи. И ако са монтирани допълнително някъде по бронята стават прожектори. Това пишеше в една статия в Нета. А тогава когато закона е измислен, Лупите не се ползваха за такива фарове.
Мисля че случая с моите фарове за мъгла е малко по различен. Инженерите са ги монтирали на правилното място- ниско долу и максимално странично в комбинация с лупата светлинният сноп е точно там където трябва да бъде. Имат и добър реглаж по вертикалата. Двата фара не се виждат от заоблената изпъкнала муцуна и светлината от тях също в началото на излъчването -образува се тъмна триъгълна зона пред колата в средата. Техните лупи действително нямат екран, но и късите на лупите мисля, че имат само корекция за стандарта на светене в ляво/дясно повече за Европа/Америка. Така че и късите ми на лупите би следвало да дразнят тогава.
Та ако видя че на някого преча с тях ще ги изгася, но до този момент не съм установил подобно нещо. А все някой ще ми светне ако е така

Виж аз колко пъти съм псувал тук в този хубав прена-селен град

Та знам какво е да те снимат докато караш и не бих го правил ако знам че е така !
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта