Иде зима, провери си алтернатора!
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Предпазителя в мултицета. Обикновено е 200мА и съм го изгарял , но зависи от кондензаторите по оборудването, затова казах че възможно.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
има си чалъм
Първо допираш сондите, после махаш клемата(предварително разхлабена), така не се прекъсва тока и няма пикове, като мериш в добър обхват 200ма безопасно.
Първо допираш сондите, после махаш клемата(предварително разхлабена), така не се прекъсва тока и няма пикове, като мериш в добър обхват 200ма безопасно.
- BOCOO
- Мнения: 517
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 9:23
- Автомобил: golf3
- Двигател: AEE 1996
- Местоположение: svishtov
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
къде допираш сондите
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
L&R написа:има си чалъм
Първо допираш сондите, после махаш клемата(предварително разхлабена), така не се прекъсва тока и няма пикове, като мериш в добър обхват 200ма безопасно.
Да, тоя номер съм го правил също но...
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
BOCOO написа:къде допираш сондите
едната на клемата, а другата на извода на акумулатора
- BOCOO
- Мнения: 517
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 9:23
- Автомобил: golf3
- Двигател: AEE 1996
- Местоположение: svishtov
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
днес правих проверка на празен ход 14.42 с всичко включено 14.14 проверка за оттечка показва 000 като сложихме товарна вилка 7.28 и падаше бързо с една дума акомулатора починал бог да го прости
ще купувам нов

-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 14 апр 2009 19:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Възможно ли е при забравен плафон на купето сутринта напрежението на акумулатора да е под 1 волт.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
rossinand написа:Възможно ли е при забравен плафон на купето сутринта напрежението на акумулатора да е под 1 волт.
Зависи коя е сутринта

Ако е тръгнал да си ходи може и да се случи.
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Плафона не ,но ако перката на радиатора забрави да изключи ,може и 0000 да покаже.
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
В началото на темата прочетох това мнение на змея, но не разбрах пожелателни ли са тези волтажи или регулатора следи и околната температура и гледа да ги поддържа.
Не знам кое се има предвид под "стари кошници", моята е Голф 4 от 1999 година, 1.9 ТДИ.
Прави ми впечатление следното:
- сутрин паля студен двигател и напрежението върху акумулатора е 14.1 - 14.2 В, като са включени фаровете и съпътстващото подгряване (свещите) също работи.
- по-късно колата позагрява след 10-15 минути и като премеря, напрежението е паднало на 13.8 В
- ако я оставя да поизстине, паля и пак почва от високо напрежение и постепенно намалява - по-ниско от 13.75 - 13.78 не съм мерил.
Това нормално ли е или да търся проблем по алтернатора, регулатора, ... ?
Искам само да допълня Виктор (L&R). Зарядното напрежение на акумулатора би трябвало да зависи от температурата, като напрежението се увеличава при намаляване на температурата. Съответните стойности зависят от типа на акумулатора, през лятото - над 20 С 13.6-13.8V са достатъчни, при отрицателни температури зарядни напрежения под 14V (даже и под 14.4-14.5 - при под -15 С) не са досатъчни. Някъде мисля, че имам и точните таблици за киселинни батерии, но не съм сигурен, че мога да ги намеря.
И понеже не знам някоя от старите ни кошници да има температурен регулатор на напрежението на заряд, резултатът е, че през зимата акумулаторите са постоянно незаредени, а през лятото се презареждат...
Не знам кое се има предвид под "стари кошници", моята е Голф 4 от 1999 година, 1.9 ТДИ.
Прави ми впечатление следното:
- сутрин паля студен двигател и напрежението върху акумулатора е 14.1 - 14.2 В, като са включени фаровете и съпътстващото подгряване (свещите) също работи.
- по-късно колата позагрява след 10-15 минути и като премеря, напрежението е паднало на 13.8 В
- ако я оставя да поизстине, паля и пак почва от високо напрежение и постепенно намалява - по-ниско от 13.75 - 13.78 не съм мерил.
Това нормално ли е или да търся проблем по алтернатора, регулатора, ... ?
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Нормално е, в самият регулатор има терморезистор, лошото е че е залепен за двигателя(алтернатора и съответно регулатора) и му става топло, та общо взето функцията му се губи , според мен. Най-правилно би било този термистор да мери температурата на самата батерия и да коригира.
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Ясно - мерси. И аз смятам, че е добре да се мери температурата на акумулатора, но може би в "бъдещите версии" ще има и това
, а според теб под какво ниво ако падне напрежението е добре да му обърна внимание ?

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
rmk написа:... но не разбрах пожелателни ли са тези волтажи ... ?
Според мен са изцяло пожелателни . И да има някаква подобна зависимост , за която пишеш , тя се е получала от "случайни стечения на обстоятелствата" .
Стандартния регулатор е изграден по изключително проста схема с 3-4 транзистора и източник на опорно напрежение (ценер) . Всички полупроводници са силно чувствителни към температурата и променят параметрите си , а не са взети някакви особени мерки да се избегне това , или пък още повече да се въведе умишлена зависимост на регулираното напрежение .
Но може да има и по-специални регулатори все пак

- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
С други думи да взема да го огледам този моя регулатор, може и да е за четки...
- Mitaka.
- Мнения: 113
- Регистриран на: Чет 12 окт 2006 11:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Замерих акумулаторяа на Вентото и при всичко включено показа 14.02V, а е купен направо с колата. Наливал съм му само дест. вода.