Иде зима, провери си алтернатора!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот dandan » Пон 29 мар 2010 20:57


Предпазителя в мултицета. Обикновено е 200мА и съм го изгарял , но зависи от кондензаторите по оборудването, затова казах че възможно.




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот L&R » Пон 29 мар 2010 21:00


има си чалъм
Първо допираш сондите, после махаш клемата(предварително разхлабена), така не се прекъсва тока и няма пикове, като мериш в добър обхват 200ма безопасно.


Потребителски аватар
BOCOO
Мнения: 517
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 9:23
Автомобил: golf3
Двигател: AEE 1996
Местоположение: svishtov

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот BOCOO » Пон 29 мар 2010 21:09


къде допираш сондите


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот dandan » Пон 29 мар 2010 21:15


L&R написа:има си чалъм
Първо допираш сондите, после махаш клемата(предварително разхлабена), така не се прекъсва тока и няма пикове, като мериш в добър обхват 200ма безопасно.

Да, тоя номер съм го правил също но...


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот L&R » Пон 29 мар 2010 21:38


BOCOO написа:къде допираш сондите

едната на клемата, а другата на извода на акумулатора


Потребителски аватар
BOCOO
Мнения: 517
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 9:23
Автомобил: golf3
Двигател: AEE 1996
Местоположение: svishtov

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот BOCOO » Вто 30 мар 2010 10:24


днес правих проверка на празен ход 14.42 с всичко включено 14.14 проверка за оттечка показва 000 като сложихме товарна вилка 7.28 и падаше бързо с една дума акомулатора починал бог да го прости :bishop ще купувам нов


rossinand
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 14 апр 2009 19:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот rossinand » Вто 30 мар 2010 10:40


Възможно ли е при забравен плафон на купето сутринта напрежението на акумулатора да е под 1 волт.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот dandan » Вто 30 мар 2010 16:16


rossinand написа:Възможно ли е при забравен плафон на купето сутринта напрежението на акумулатора да е под 1 волт.

Зависи коя е сутринта :) . Ако са минали 10 часа и плафона е 10W то са изхарчени около 8Аh-далече от капацитета на нормален акум.
Ако е тръгнал да си ходи може и да се случи.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот i.e.i » Чет 01 апр 2010 13:55


Плафона не ,но ако перката на радиатора забрави да изключи ,може и 0000 да покаже.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот rmk » Пет 10 сеп 2010 7:45


В началото на темата прочетох това мнение на змея, но не разбрах пожелателни ли са тези волтажи или регулатора следи и околната температура и гледа да ги поддържа.

Искам само да допълня Виктор (L&R). Зарядното напрежение на акумулатора би трябвало да зависи от температурата, като напрежението се увеличава при намаляване на температурата. Съответните стойности зависят от типа на акумулатора, през лятото - над 20 С 13.6-13.8V са достатъчни, при отрицателни температури зарядни напрежения под 14V (даже и под 14.4-14.5 - при под -15 С) не са досатъчни. Някъде мисля, че имам и точните таблици за киселинни батерии, но не съм сигурен, че мога да ги намеря.
И понеже не знам някоя от старите ни кошници да има температурен регулатор на напрежението на заряд, резултатът е, че през зимата акумулаторите са постоянно незаредени, а през лятото се презареждат...


Не знам кое се има предвид под "стари кошници", моята е Голф 4 от 1999 година, 1.9 ТДИ.
Прави ми впечатление следното:
- сутрин паля студен двигател и напрежението върху акумулатора е 14.1 - 14.2 В, като са включени фаровете и съпътстващото подгряване (свещите) също работи.
- по-късно колата позагрява след 10-15 минути и като премеря, напрежението е паднало на 13.8 В
- ако я оставя да поизстине, паля и пак почва от високо напрежение и постепенно намалява - по-ниско от 13.75 - 13.78 не съм мерил.

Това нормално ли е или да търся проблем по алтернатора, регулатора, ... ?


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот L&R » Пет 10 сеп 2010 8:39


Нормално е, в самият регулатор има терморезистор, лошото е че е залепен за двигателя(алтернатора и съответно регулатора) и му става топло, та общо взето функцията му се губи , според мен. Най-правилно би било този термистор да мери температурата на самата батерия и да коригира.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот rmk » Пет 10 сеп 2010 10:12


Ясно - мерси. И аз смятам, че е добре да се мери температурата на акумулатора, но може би в "бъдещите версии" ще има и това :) , а според теб под какво ниво ако падне напрежението е добре да му обърна внимание ?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот milmar » Пет 10 сеп 2010 15:48


rmk написа:... но не разбрах пожелателни ли са тези волтажи ... ?


Според мен са изцяло пожелателни . И да има някаква подобна зависимост , за която пишеш , тя се е получала от "случайни стечения на обстоятелствата" .
Стандартния регулатор е изграден по изключително проста схема с 3-4 транзистора и източник на опорно напрежение (ценер) . Всички полупроводници са силно чувствителни към температурата и променят параметрите си , а не са взети някакви особени мерки да се избегне това , или пък още повече да се въведе умишлена зависимост на регулираното напрежение .
Но може да има и по-специални регулатори все пак :) .


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот rmk » Пет 10 сеп 2010 16:08


С други думи да взема да го огледам този моя регулатор, може и да е за четки...


Потребителски аватар
Mitaka.
Мнения: 113
Регистриран на: Чет 12 окт 2006 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Mitaka. » Вто 14 сеп 2010 15:18


Замерих акумулаторяа на Вентото и при всичко включено показа 14.02V, а е купен направо с колата. Наливал съм му само дест. вода.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen, viksanlg и 54 госта