как да караме икономично градско и извънградско

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
dekata
Мнения: 314
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот dekata » Нед 15 юли 2007 11:27


Rabbit_TDI написа:И аз да кажа нещо за икономийте-икономисвайте разумно.Неска един чичка с една жигулка на прохода Троян-Карнаре се спускаше икономично по инерция ама заблеян и/или загрели спирачки понавлезна в мойта лента/завоя беше неприятно S-че/ и ми отнесе предната лява част.С две думи-икономисвайте с акъл щото от тия иконмий-не ми е за пръв път някой да прекалява с икономийте ама тоя път и аз бързах :smackbum и не можах да го избегна.


Ти да си жив.Имали ти нещо,колата лошо ли е ударена :(




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Нед 15 юли 2007 17:04


bobcho написа:
kris11 написа:А Г3 ми е трудна за каране , камо ли за паркиране.А и аз сядам там само в неделя за 1 час.Но определено не се чувствам комфортно там - не мога да се нагодя лесно.


Еееееееееееееее щом Г3 ти е трудна за паркиране какво остава за Пасат или нещо по-голямо.Ами ти си яко фен на Алфа така че ........

ПП: Извинявам се за спама ама не издържах :)


Няма нищо , ама се оглеждам и 1 Пасатче Б4 поне 2л и с климатик за допълнение. Май съм се ориентирал към 1 бяло ама е само 2л.


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Нед 15 юли 2007 18:57


Из нета:
РЕЖИМ НА ПРИНУДИТЕЛЕН ПРАЗЕН ХОД
Принудителен празен ход се нарича режимът, при който дроселовата клапа е затворена, а пък оборотите са по-високи от тези за празен ход на двигателя и не се подава гориво в цилиндрите, например при спускане по наклон. Принудителният празен ход намалява разхода на гориво и рязко снижава токсичността. Датчика за положението на дроселовата клапа подава сигнал в ЕБУ, че дроселовата клапа е в изходно положение. Едновременно ЕБУ получава сигнал от системата за запалване за броя на оборотите. Ако оборотите са по-високи от тези на празен ход, ЕБУ променя посоката на тока в електрохидравличния регулатор за налягане. Налягането в долните камери на диференциалните клапани се изравнява с това в системата. Диафрагмите затварят напорните клапани в горните камери и се прекратява подаването на гориво към дюзите. :wink:
Като пускаш на скорост няма горивен процес


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Чет 03 яну 2008 16:35


Сега и аз да дам малко акъл по тази тема, малко но един от най смислените до сега.
Ако искате икономично шофиране, ето и малко съвети от мен
1 намалете теглото на автомобила - свалете всички ненужни неща от него - правилото е 100кг. по малко тегла спестяват 0.5л
2 да се следи налягането на гумите - правилото е 0.2 бара по ниско наляганеозначава повишен разход с 1-2 процента
3 Ускорявайте с пълна газ - това важи за инжекционни системи, но не за автоматици и дизели. Пълната газ до около 2000 - 2200 оборота спестява от 5 до 10 процента гориво.
4 Превключвайте предавките по рано - високите обороти винаги означават по висок разход
5 Да се движим по инерция и да използваме системата за ППХ. Така разхода ни е 0л.
6. Да гасим двигателят при по продължителен престой
7 Трябва да предвиждаме ситуациите които се случват пред нас.
Дано съм ви бил полезен :wink:


Потребителски аватар
Мартин
Мнения: 1561
Регистриран на: Чет 29 ное 2007 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Мартин » Чет 03 яну 2008 17:03


Не е много добре да се кара на ниски обороти и на висока предавка, защото тогава има нагар, а не хубаво изгаряне. Освен това колата се мъчи, когато се опитваш да набереш на 5 та с 50 км/ч на пример.


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Чет 03 яну 2008 17:12


мда и дава висок разход.


Потребителски аватар
sony_87
Мнения: 97
Регистриран на: Чет 16 мар 2006 21:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот sony_87 » Пет 04 яну 2008 10:40


От моя опит с Полото мога да кажа следното.
Извънградско:
По принцип не обичам да карам бързо и се наслаждавам на пътуването.Карам с около 90-100,повече само ако трябва да изпреварвам,но много рядко.Ускорявам малко по-бързо за да влеза бързо на 4-та или 5-та (в никакъв случай не натискам газта до долу просто 1/3 от хода).Превключвам както следва(понеже нямам оборотомер):
1-ва до 15-20км/ч
2-ра до 40км/ч
3-та до 60км/ч
4-та до към 75км/ч
5-та слагам на около 75-80 като ако имам възможност ускорявам до 90-95 ,не повече.
При продължително каране с еднаква скорост имам навика (от баща ми го прихванах) да отпускам педала на газта до край и после съвсем лекичко го държа натиснат,само го близвам колкото да поддържам скоростта която вече имам.
Един път като пътувах към Петрич пробвах следното(миналата зима):
На отиване не пусках парно а използвах въздуха излизащ при движение,малко по-студено но беше ок.Не пусках подгряване на задното стъкло,не пуснах музиката.Общо взето се стремях към минимално потребление на ток.На връщане бях точно обратното.Като го засякох...с минимална консумация разход 5л/100км с ползване на всичко разход 5.8-6л/100км.Това е моя принцип на каране.
Градско:
Зимно време като я запаля сутрин я изчаквам да си стабилизира оборотите и да не се опитва да гасне,не повече от 5мин работа на място докато я изчегъртам.После тръгвам като не пускам парното за да загрее по-бързо мотора,но не я държа във високи обороти защото маслото е още студено.Гледам да не ускорявом много градско така или иначе спираш супер често.Гледам колите пред мен,пускам от скорост даже от далече като има възможност.Карам зад такситата,малко нарушавам платната но като хвана вълната на паветата в дясната лента излизам на Цариградско за около 10-15мин после закрепвам 80 в средна лента и си перкам.
Това е дано съм бил полезен с информацията колеги!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 04 яну 2008 11:43


Аз пък карам основно по оборотомер ....в градско оборотите ми варират между 2000 и 2800...на 2800 превключвам на следващата предавка и те падат на 2000...не говоря за каране на 5-та на дълъг път -там при 120-140 км/ч оборотите варират от 3200 до 4000.
При продължително спускане (особено при повече завои) задължително използвам ППХ,но при каране по магистрала и продължителен наклон съм установил,че е по икономично изключването от скорост,защото ППХ води до много бързо сваляне на скоростта,а пък това те кара пак да натискаш педала и то в режим на ускорение....икономията отива по дяволите.На практика (ако си на магистрала!)едно и също разстояние за едно и също време изминаваш
с по-малко бензин,ако си на свободен ход,отколкото ако задействаш ППХ....


Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DimoNN » Пет 04 яну 2008 12:43


При продължително спускане (особено при повече завои) задължително използвам ППХ,но при каране по магистрала и продължителен наклон съм установил,че е по икономично изключването от скорост,защото ППХ води до много бързо сваляне на скоростта,а пък това те кара пак да натискаш педала и то в режим на ускорение....икономията отива по дяволите.На практика (ако си на магистрала!)едно и също разстояние за едно и също време изминаваш
с по-малко бензин,ако си на свободен ход,отколкото ако задействаш ППХ....


:да:


Потребителски аватар
paralesko
Мнения: 219
Регистриран на: Сря 31 окт 2007 19:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот paralesko » Пет 04 яну 2008 13:23


лекичко с подаването на газ оборотите не повече от3000 и нормално ускоряване по светофарите с такова каране в софия 9или 10 на сто сега в студа като че ли стига на 11 не повече като преди тръгване я оставям около10мин. да поработи когато е студено на вън извън грацко слиза на 6 литра ако я карам с 90 . маи всичко зависи от натискането газта кои както чувства за добре така прави. късмет на всички :D


Потребителски аватар
Plehi
Мнения: 838
Регистриран на: Нед 20 май 2007 21:07
Автомобил: Passat B8 T4 Touareg W140
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Plehi » Пет 04 яну 2008 17:18


При мен най-икономично ми излиза,когато съм в следните граници:
1ва 0-15
2ра 15-25
3та 25-40
4та 40-70
5та 70- и според ситуацията или 90-100 или нагоре мах до 160

Това за микробус 1.9 турбодизел и само 67 магаренца :wink:


Lyubaka
Мнения: 147
Регистриран на: Пон 14 авг 2006 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Lyubaka » Вто 08 яну 2008 16:00


Доколкото виждам един от най-спорните въпроси в тая тема-при скорост напр. 50км/ч дали да включваме на 5-та или да сме на по-ниска предавка, се е породил поради недоуточняване-ако сме с 50 и се изкачваме(или ускоряваме) естествено, че на 4-та ще е по-икономично отколкото на 5-та. Обаче ако се движим равномерно по равен път, без наклон-на 5-та е по-икономично, отколкото на четвърта.
Другият въпрос-за ППХ-при ППХ двигателят работи в режим на задвижвано, а не задвижващо устройство и гориво в него НЕ СЕ ПОДАВА=>е по-икономично от пускането по инерция на изключена предавка(когато имаме макар и минимален разход на гориво). Това важи за двигатели с инжекциони и карбуратори с ИППХ(икономайзер за ППХ).
Аз обаче имам един малко по-различен въпрос-при обикновена газова уредба(не газов инжекцион) при спускане по наклон, как е по-икономично-с включена предавка или с изключена(все пак ми се струва, че изпарителя продължава да подава газ ? И ако спускаме с включена предавка, няма ли опасност от детонация на газта?


Потребителски аватар
Коко
Мнения: 23
Регистриран на: Сря 01 ное 2006 15:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Коко » Вто 08 яну 2008 17:17


lrlmodo написа:Из нета:
РЕЖИМ НА ПРИНУДИТЕЛЕН ПРАЗЕН ХОД
Принудителен празен ход се нарича режимът, при който дроселовата клапа е затворена, а пък оборотите са по-високи от тези за празен ход на двигателя и не се подава гориво в цилиндрите, например при спускане по наклон. Принудителният празен ход намалява разхода на гориво и рязко снижава токсичността. Датчика за положението на дроселовата клапа подава сигнал в ЕБУ, че дроселовата клапа е в изходно положение. Едновременно ЕБУ получава сигнал от системата за запалване за броя на оборотите. Ако оборотите са по-високи от тези на празен ход, ЕБУ променя посоката на тока в електрохидравличния регулатор за налягане. Налягането в долните камери на диференциалните клапани се изравнява с това в системата. Диафрагмите затварят напорните клапани в горните камери и се прекратява подаването на гориво към дюзите. :wink:
Като пускаш на скорост няма горивен процес

Определено има горивен процес,поне при мен -Пасат RP с АГУ.Системата за ППХ би трябвало да ограничава развиването на високи обороти при пускане на скорост.Лично аз съм експериментирал,но може всеки и сам да направи този лесен експеримент. Изберете дълъг и постоянен наклон и се пуснете на 4-та скорост без подаване на газ.Колата ще развие определени обороти (скорост),след което без да променяте нищо от постановката просто изключете от контакт.Скороста(оборотите)осезаемо ще започнат да падат.После дайте отново контакт и ще видите също осезаемото им увеличаване.


Alvarez
Мнения: 37
Регистриран на: Съб 17 ное 2007 13:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Alvarez » Сря 09 яну 2008 10:00


Аз имам следния въпрос към по-знаещите от мен: когато спускаме по инерция има ли движение на колелата вътре в скоростната кутия? И ако има движение вътре мисля, че при спускане по инерция маслото не се качва, за да смазва и това води до по-бързото износване на скоростната кутия. Моля някой да ме коригира ако греша.


Потребителски аватар
snoopgod
Мнения: 670
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот snoopgod » Сря 09 яну 2008 11:01


Alvarez написа:Аз имам следния въпрос към по-знаещите от мен: когато спускаме по инерция има ли движение на колелата вътре в скоростната кутия?
ако си на скорост да



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 135 госта