Адски комплексно е всичко и подкрепям колегите, които имат по-широк поглед върху нещата...
По принцип чисто географски е тъпотия да сложиш столица в котловина (да де ама ако не беше София столица, района щеше да е западнал като Северозападна България) Пловдив е много по-логичен и правилен избор по принцип, но.....
Не се поддържа столицата (не се залесява и затверява, НЕ СЕ МИЕ). В Германия в Билефелд (300 хиляди население) като бях, не беше валяло от месец, заваля докато бяхме там, водата течеше бистра като от чешмата по канавките покрай улиците (като бистър планински поток) колите светят от чистота, не стават мокри и кални....
Да ама вечерта след дъжда ония с четките мият ли мият (нищо че е валяло допреди 2 часа). Та такааааа....
От юли 2021: Колите в София с екостикер
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Хайде да спрем с евфемизъма ФПЧ и да ползваме истинската дума - сажди.
Колкото до технологичния процес в рафинериите, има каталитичен крекинг, който може да изкара над 80% светли горива от тон нефт и предимно бензини. Колкото до ЛУК, още при отдавна при соц-а в НХК-Бургас имаше кат. крекинг. Бензин с високо октаново число без тетраетилолово се прави с каталитичен реформинг.
Колкото до технологичния процес в рафинериите, има каталитичен крекинг, който може да изкара над 80% светли горива от тон нефт и предимно бензини. Колкото до ЛУК, още при отдавна при соц-а в НХК-Бургас имаше кат. крекинг. Бензин с високо октаново число без тетраетилолово се прави с каталитичен реформинг.
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
ФПЧ не е равно на сажди по принцип.
Технологиите в рафинериите са едно на ръка, а друго, кои са по-изгодни да се ползват.
Технологиите в рафинериите са едно на ръка, а друго, кои са по-изгодни да се ползват.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
powerade написа:По принцип чисто географски е тъпотия да сложиш столица в котловина (да де ама ако не беше София столица, района щеше да е западнал като Северозападна България) Пловдив е много по-логичен и правилен избор по принцип, но.....
В "Хрониките" на Ст.Цанев е обяснено защо София е избрана за столица.Не е било тъпотия,а възрожденски идеал и обединяване на всички българи в една държава.Тогава София е щяла да бъде посредата...
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
България е единствената държава в Европейския съюз, класирана в топ 20 на най-големите замърсители със серен диоксид в света. Сърбия и Украйна са другите две страни от Европа, заели почетни позиции.Серният диоксид или SO2 е един от най-опасните замърсители, тъй като е сред основните причинители на смърт и заболявания.
Е това със сигурност е от 20г дизели и голфчета на газ
Е това със сигурност е от 20г дизели и голфчета на газ
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
i.e.i написа:
Е това със сигурност е от 20г дизели и голфчета на газ
Я кажи колко сяра има в пропан-бутана? Или си пишем глупости...
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
i.e.i написа:България е единствената държава в Европейския съюз, класирана в топ 20 на най-големите замърсители със серен диоксид в света. Сърбия и Украйна са другите две страни от Европа, заели почетни позиции.Серният диоксид или SO2 е един от най-опасните замърсители, тъй като е сред основните причинители на смърт и заболявания.
Е това със сигурност е от 20г дизели и голфчета на газ
Колега, първо основният сектор, който е замърсител номер 1 е Енергийният, т.е. теорията ти, че 20годишните голфчета и дизели са причината не е вярна. При нас тенденцията е намаляваща.
Грубо казано по сектори, основните източници на SO2 са:
1. Енергийно производство и дистрибуция. грубо 58%
2. Използване на енергия от индустрията - грубо 20%
3. Комерсиален- домакинства и институции - грубо 15%
4. Индустриални процеси грубо 4%
5. Транспорт 0.1% тук са голфчетата и дизелите
Източници за сектори: https://www.eea.europa.eu/data-and-maps ... sessment-3
Източници за замърсители към 2018-2019 https://www.greenpeace.org/static/plane ... report.pdf
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
muns61 написа:i.e.i написа:
Е това със сигурност е от 20г дизели и голфчета на газ
Я кажи колко сяра има в пропан-бутана? Или си пишем глупости...
Колкото и в нафтата...вече...
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
muns61 написа:i.e.i написа:
Е това със сигурност е от 20г дизели и голфчета на газ
Я кажи колко сяра има в пропан-бутана? Или си пишем глупости...
Не знам затова реших,че головете са виновни,щом тецовете не замърсяват.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
За да има SO2, тва S трябва да дойде от някъде. В газта може да има остатъчен от дистрибуцията докато ти влезе в бутилката, ама да кажеш, че са основен фактор ...
Аре да кажем, че имаме мега кофти горива, говорим си за порядък 50-100ppm ... при дизела. При газта сигурно са под 10
Аре да кажем, че имаме мега кофти горива, говорим си за порядък 50-100ppm ... при дизела. При газта сигурно са под 10
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Горивата, които имат сяра, са въглища, мазут и промишлена нафта.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
samo_pechka написа:Пак се почна с противопоставяне на бензин/дизел. Трябва едно да разберете : не всичко дето мирише е чак толкова вредно. Има много неща, нямат никаква миризма ( или мноого слаба) но са токсични . В частност за автомобили на бензин, хубаво е тези дето се прехласват по тях да почетат за газовете им, за неутрализирането им и за катализаторите им. Да те нямат особена миризма , ноо.. другото е ала бала. А тези с директно впръскване са си бетер модерен дизел.
Така , сега за дизелите . Старите миришат , и то гадно, но газовете им реално не са по-вредни от аналогичен бензинов. Дори напротив. При новите дизели проблема е завишение на ФПЧ и окиси , това цифри спрямо старите дизеляци. Те по-малко миришат , но аджеба дали са по-безвредни ? Икономиите , за да се накара един двигател да гори малко, се налагат промени в горенето и във впръскването на горивото . Това обаче довежда до високи нива на ФПЧ и азотни окиси. ФПЧ е голям бич, трудно е да се премахне и да се намали. Окисите .... там има едно две решения, но са крайно незадоволителни.
За бензините ( понеже има много заблуди ) . Преди време заклеймиха оловосъдържащите бензини. Псевдоеколозите вкараха в действие безоловния бензин. Добре ама се "оказа" , че той май по-зле от оня, вкараха и катализаторите с цел , че ще се неутрализират вредните образувания с него... Но не се споменава, че за да работи един КАТ ефективно, той трябва да се нагрее добре, много добре да се нагрее. Един катализатор за да почне да работи ( почне! ) трябва колата извънградско да се кара поне 15 минути в топло време , в града около 40 минути, в топло време ... Така , какво става зимата. Ами става така, че той почти никога не достига нужната температура в градско движение . И оттам неговата ефективност много куца. Производителите на коли го знаят това . В по-нови коли се взе решение самия катализатор колкото се може да бъде по-близо изп.колектор . Сложиха му екрани и двойни стени с цел да загрее по-бързо , Бяха направени опити да се сложи система за доп. загряване . Всичко това спомогна за съкратяване на времето до достигане на нужната температура , за да почне да работи ( пак казвам - почне! ) с около 5 до десет минути по-рано , отколкото преди. Извън града - ОК загрява за десет, почва да работи, пълна ефективност след 20 до 30 минути. В града? В Градско реалният ефект е близък до нула... Съжалявам да го кажа, не бъдете хора като коне с капаци. Не противопоставяйте различни ДВГ с вътрешно горене .
Има нафта, има бензин , на които много ефективно и без тия псевдокатализатори и ДПФ- и могат да работят колите и да покриват норми без проблем, но изкуствено такива горива не се произвеждат или ги има малко като екзотично гориво . Примерно бензин Аспен . Продава се като гориво шадящо ползвател на градинска техника. Този бензин няма нужда от каталлизатори на изхода на газовете . Газовете при горенето му са максимално безвредни. Малко по-скъп е за производство , но се продава на двойна цена . Има и нафта такава. Сега се запитайте кое носи повече доход и начин за рестрикция от страна на управляващи и бизнес? Ми познахте, ще бъде проблем да се продават нови коли , след като старите ще си покриват отвсякъде нивата на газове , нямат нужда от катализатори и т.н. < само малка промяна за да се намалят ФПЧ ( промяна на гор. камера и впръскване ) и това. Не бъдете коне с капаци и като ви казват това или онова , знайте, че става въпрос за пари, мноого пари.
П.п поста ми се провокира от противопоставянето , а не толкова , че аз примерно карам дизел. Не толерирам пушещи и изтърбушени коли и от двата лагера!
Най-адекватното мнение до момента, поклон колега!

Всичко се прави за да се прибират пари, никой не го интересува, кой колко се трови и глобалното затопляне.
Както каза и колегата горе - Евро категории не могат да мерят на пунктовете, освен, ако не сложат дино и не тестват колата поне час, филтрите да се нагреят и да почнат да работят адекватно! Колата като не е под товар нищо не може да се види - всичко е ала-бала.
Сложиха синя и зелена зона - някой пробвал ли е да спре скоро в центъра на София? Мисията невъзможна, хората си плащат и пак си паркират, пак замърсяват и въздуха не се е изчистил със създаването на зоните. Нито един паркинг не е построен с тези пари от зоните, нищо не е инвестирано!
Същото ще стане и с тези стикери, една яма за пари, от която няма да се направи абсолютно нищо.
Както с данъците, които плащаме не се прави нищо. Както със здравното осигуряване не се прави нищо, койтое опрял знае, че 10% се поема от държавата, всичко друго доплащаш от своя джоб!
Така, че аман от моралисти, знаем как трябва да са нещата, знаем, че искаме нови автомобили с всички работещи системи, знаем, че искаме да си сменяме автмобилите като им изтече гаранцията, за да не влизаме в безумни разходи - а колко от нас тук имат нови автомобили?
Хората в Англия изтърбушват DPF-и и оставят само корпуса, защото това гледат на МОТ, понеже, ако се зачетете в английски форуми - това им е огромен разход за стар автомобил, който няма стойност!
Но видиш ли, ние богатите българи си купуваме DPF-и по 2000лв на коли за 4000лв... сигурен съм!
Разбира се, ако вкарат облаги за газ/метан, както в чужбина - по-малък данък, спиране в синя/зелена зона и прочее. Веднага си продавам 14 годишния дизелов таралясник, макар, че с работещ EGR/катализатор и PEF и си купувам кола на газ, хем ще ми е по-евтино, хем ще плащам по-малко. Но уви, реалността е друга.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Няма да има мерки, намаляващи постъпленията в бюджета.
Данъчни облекчения - през крив макарон...
Данъчни облекчения - през крив макарон...
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Това дали го цитирахме в темата - https://www.lex.bg/mobile/ldoc/2135766401
Чл.37а
Чл.37а
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта