най-добрата халогенна крушка?!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот Iezekil » Пет 28 окт 2016 14:59


При мен не е,явно релетата играят.При теб има пад някъде.




kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот kossis » Пет 28 окт 2016 15:08


Щото вероятно или контактите са нагорели доволно и когато натискаш/буташ лоста контакта става една идея по добър или светят само два от общо 4те фара когато не е на светкавица.
Ми почистете контактите и ги юстирайте. Аз на старата В3ка правих една пъпка на лоста за чистачките че се беше износила и чистачките се пускаха сами :screwy . Навих едно малко винче и заспаха.
---------

Да ви има кахърите. Аз сега трябва да разглобя един шибан ключ за фарове на мерцедес С180- над 2007 година. Щото е нагорял. И работи добре само на Ауто. Като го сложа на Фарове и премига докато зацепи. Като го наместя и спира.

Забелязах че ако включа предни и задни халогени се стабилизира. А това е нова кола и то Мерцедес. Няма инфо как се разглобява никъде. Ключа е като на моят Пасат В 5,5 с барабан и с издърпване навън за халогените, но има и още позиции за ляв и десен габарит и за Ауто. Освен това е заедно с реглажа за положението на фаровете. Абе ........... :bowdown

Майче се разглобява всичко да го ева около него и кората отдолу. Добре си беше Пежото 206+ на Жената. Ама Баща и и аз зор да е по голяма колата. То това е кахъра само, ама аз трябва да се газурча пак да го оправям естествено. Кола на малко километри.......Мерцедес

Незнам дали има и бушони там като при мене странично да отворя панела и да гледам. Щото има едни бушони в багажника в страничният джоб.
Ако някой знае нещо да помага че тия в Мерцедес форум ..... няма да ме отразят..... :bowdown

Нещо подобно е тоя ключ, но с повече позиции
Изображение


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот samo_pechka » Пет 28 окт 2016 17:38


Zdravko Zankov написа:На "дълги" светят и двете секции.

Ако се отнася за Г3-не винаги. Порових малко. При някои с две секции и слаб алтернатор , липсва един мост ( пластинка ) в таблото ( т.е. както е било в моя случай) . Ако се сложи-да. Остава тогава светната и секцията на късите. Този мост-пластина го няма и при едносекционни фарове, независимо от алтернатора. Ще дефектира за отр.време крушката му (H4)
Тази е пластинката-мост
пластина двус.фар Г3.JPG

Тук монтирана в таблото
Пластина двус.фар Г3 - монтирана.JPG

Сори за офф-а .Отклонихме се от темата


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13382
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 28 окт 2016 18:51


Iezekil написа:При мен не е,явно релетата играят.При теб има пад някъде.

Аз за Пасата ти пиша. Релетата ги сложих точно година след като го купих.
И преди, и след релетата, на "светкавица " светеше по- ярко.
Оня ден мерих на Октавиата, на празен ход 14.2 волта на акумулатора, 13 волта на фара.
Засега релета няма да монтирам.А и някъде четох, че май няма да се разбират с ДРЛ модула.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот инжектопляктор » Нед 30 окт 2016 13:42


Zdravko Zankov написа:Оня ден мерих на Октавиата, на празен ход 14.2 волта на акумулатора, 13 волта на фара.

А при мен на празен ход 13.7V на фаровете отиваха по-малко от 12V. Отделно реших да меря линията на масата и се оказа, че имам съпротивление между масата на фара и масата на акумулатора от порядъка на 6ома. Като сметна всички тия загуби, излиза че при 13.7V напрежение на акумулатора съм хранил фаровете с 11 и нещо. :gruebel Мисля да отворя фаровете, да ги почистя. Проблемът е, че не знам дали няма да сваля покритието на рефлектора, ако се е опекло. Освен всичко това, нямам оригиналната дъвка и ако ги затворя със силикон, няма да поглежат на отваряне за рециклиране на рефлектор.
Пуснах нови кабели за масата на фаровете. Пуснах на късите 12V през реле, командвано от копчето за включване на фаровете(късите). 12-те волта през предпазител 15А са свързани към акумулатора.
Искрено се надявам, че 5-те часа лежане под колата да пусна културно кабелите в гофри/маркучи, да бандажирам и запоявам са си оправдали усилията и ще видя съществена разлика вечер.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот ktamen » Нед 30 окт 2016 14:42


инжектопляктор написа:а, че имам съпротивление между масата на фара и масата на акумулатора от порядъка на 6ома. Като сметна

Я напиши подробно как ги измери тези 6 ома и как сметна сметките, щото по моите тефтери излизат други резултати :gruebel


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот инжектопляктор » Нед 30 окт 2016 15:00


ktamen написа:Я напиши подробно как ги измери тези 6 ома...

Ами меря между края на кабела при фара и минусовата клема на акумулатора. :gruebel Масата трябва да е директна.
Мерих на веригопроверител, така че съпротивлението е пожелателно, но такова е имало, не е било нуличка.
Виж сега, ако представим двете съпротивления като делител на напрежение и лампата от 55W е около 3 ома и имам дори 1-2 съпротивление загуба по линията се оказва, че:
Vпад по кабелите=Vвх*(Rкабел/Rкабел+Rлампа)
Vпад=13.8*(2/5)
Vпад=5.52V. :gruebel
При крушката трябва да стигат 8.3V. Ужас. :Mr Green Fun
Ето как дори 1ом! при 12V събаря всичко. :gruebel
п.п Сега мерих - пад между напрежението на акумулатора(заряда) и фаровете - 0.25V. 13.72V имам на акумулатора на празен ход с включени фарове. 13.47V имам на фара. Това е много по-добре от 11.5V на фара. Та не се чудете, ако нищо не виждате - слагайте релета. Или подменяйте цялата инсталация на фаровете. :screwy


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот ktamen » Нед 30 окт 2016 17:36


инжектопляктор написа:Ето как дори 1ом!

Сметни го за 6 ома, както си писал тук :gruebel
инжектопляктор написа: че имам съпротивление между масата на фара и масата на акумулатора от порядъка на 6ома.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот инжектопляктор » Нед 30 окт 2016 18:16


ktamen написа:Сметни го за 6 ома, както си писал тук

И се получава абсурд! Разбрах го! Явно уредът ми не е бил коректен на веригомер. Мисля, че щом мога да го сметна за 2, мога и за 6! Но съотнощение 6:3 означава от 13.8 означава 9,2:4,6 Лампите едва ли ще запалят на 5 волта.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот dontaskdontsay » Нед 30 окт 2016 20:48


Заговорихте се за лед крушките и ми стана интересно та реших да ги потърся в китайски те сайтове. Понеже идва черния петък гледам са ги пуснали на промоции и са на достъпни цени вече.

Направи ми впечатление че на голяма част от обявите пише H4 h/l (hi/lo) :confused Какво ще рече това hi/lo :question може би high low?
На някой места си пише само h4 и след него h4 h/l.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19313
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот stefan4o » Нед 30 окт 2016 20:57


Low beam - къси светлини
Hi beam - дълги.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот dontaskdontsay » Нед 30 окт 2016 21:07


Тогава като в обявата пише h4 и H4 H/L ще рече ли че когато е написано само H4 то това означава че е само 1 светлина ?


Потребителски аватар
D1D00
Мнения: 376
Регистриран на: Пет 11 фев 2011 16:21
Автомобил: Volkswagen Golf GT
Двигател: ABD 1994
Местоположение: Шумен

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот D1D00 » Пон 31 окт 2016 9:05


H4 е крушка с двойно действие, за къси и дълги светлини. Няма H4 с една жичка вътре, или с едно действие както при H1

Ето тука много ясно се виждат двете жички в крушката, това е стандартна H4:

Изображение


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот kossis » Пон 31 окт 2016 9:47


D1D00 написа:H4 е крушка с двойно действие, за къси и дълги светлини. Няма H4 с една жичка вътре, или с едно действие както при H1

Ето тука много ясно се виждат двете жички в крушката, това е стандартна H4:

Изображение


Тука станаха едни омове и едни напрежения -страшна работа. Аз междувременно извадих ключа на компресорният Мерцедес и го отворих. Както и подозирах- отворих страничното капаче отстрани на таблото и избутах ключа напред закрепен с три метални пластини към таблото. Вътрте ако го видите - е тогава вече ще се завъртите с тия омове и волтове......... :mhihi

Колега D1D00 освен че се намесиха Диодните лампови недуразомения в темата, в последните постове става въпрос за Ксенонови Лампи. При тях Н4 не е със здвоена зичка, защото няма такава вътре (има жичка но е за палене само). Има газ. Та там при едно секционните фарове на кола с два фара общо, къси/дълги се реализират с подвижен екран. В зависимост от това къде се намира спрямо крушката- тя свети или като за дълга или като за къса светлина.
Та Н4 при Ксеноните не е като Н4 халогенка. :biggrin

Изображение

-----------
Офф

А по моят въпрос - пак сам се справих в бързината естествено :biggrin -Общо взето кабелчето което излиза от Ключа е 4 проводно с щепсел като за дънна платка на комп. :biggrin А вътре една платка с два паяка и разни СМД-та се подвизават - в средата се върти един потенциометър за фаровете, а за халогените има два фото диода и един свето диод и в зависимост от издърпването на врътката се отварят различни прозорчета. Общо взето Ключа изпраща електронни сигнали до модул който комутира веригите. Така и не разбрах къде е модула. Открих релета отпред при мотора и отзад в багажника. Но не чух някое да щрака и да грее при пускане на късите. Проблема все пак според мене беше в Ключа. Понеже след като го пръснах с контактен спрей и го сглобих обратно проблема изчезна с прекъсването на ръчният режим на късите. Явно резистора в средата, който праща оперативният сигнал до изпълнителният орган не е давал вярното съпротивление преди чистенето.

Еххх-Ладитееее с техните мощни релета на къси и дълги- 1600 с 4те кръгли фара правеше ден отпред с най обикновени вакум лампи........... :Mr Green Fun :mhihi


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13382
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 05 ное 2016 9:04


Здрави,на 100000км.
Не вадеха никаква светлина.
Заменени с нови,от същия вид.
Купени от онлайн магазин.На половин цена спрямо магазините за авточасти.
Прикачени файлове
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта