Иде зима, провери си алтернатора!
- vladidiakov
- Мнения: 31
- Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Здравейте колеги. Не прочетох целия форум, но всичките тези клеми и плюсове ме объркват малко. Искам само да споделя, че с vag-com също може да се замери колко зарежда алтернатора. И според мен е много по лесно, само избираш правилния канал (chanel).
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
vladidiakov написа:... с vag-com също може да се замери колко зарежда алтернатора. И според мен е много по лесно....
Също толкова лесно , колкото с базука да убиеш комар

Къде ти ще ходиш до Кауфланд или Била да си купиш мултицет за 5лв , като можеш да си купиш лаптоп и да си измериш спокойно напрежението . Проблема е обаче ако има проблем , така да се каже

- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Доста хора в тази тема се страхуват излишно за разлики в напреженията. Добре е да се знае че оловният акумулатор не е чак толкова чувствителен че да му гоните стотните от волта. Доста е издържлив на по-високи напрежения, недостатък е че се изпарява водата от електролита и трябва да се долива. Като казвам високи не разбирайте над 15В.
Та общо взето не е пеленаче че да го глезите много
Та общо взето не е пеленаче че да го глезите много
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
dandan написа:Доста хора в тази тема се страхуват излишно за разлики в напреженията. Добре е да се знае че оловният акумулатор не е чак толкова чувствителен че да му гоните стотните от волта. Доста е издържлив на по-високи напрежения, недостатък е че се изпарява водата от електролита и трябва да се долива. Като казвам високи не разбирайте над 15В.
Та общо взето не е пеленаче че да го глезите много
Не е точно така. В БГ масовите акумулатори в търговската мрежа са по - евтини изпълнения, по - стари технилогии. Те са чувствителни на повишено напрежение, разрушава се активната маса.
Освен това, ако генератора дава високо напрежение, непосредствено след палене зарядния ток е много голям. Това, макар и за кратко, води до същото.
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Вчера замерих - 14.2 (с работещ подгрев на таралежа) 

- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
muns61 написа:dandan написа:Доста хора в тази тема се страхуват излишно за разлики в напреженията. Добре е да се знае че оловният акумулатор не е чак толкова чувствителен че да му гоните стотните от волта. Доста е издържлив на по-високи напрежения, недостатък е че се изпарява водата от електролита и трябва да се долива. Като казвам високи не разбирайте над 15В.
Та общо взето не е пеленаче че да го глезите много
Не е точно така. В БГ масовите акумулатори в търговската мрежа са по - евтини изпълнения, по - стари технилогии. Те са чувствителни на повишено напрежение, разрушава се активната маса.
Освен това, ако генератора дава високо напрежение, непосредствено след палене зарядния ток е много голям. Това, макар и за кратко, води до същото.
Точно старите технологии от преди 20-25г съм виждал как изкарва 5+ години. Единственото условие е колата да се кара редовно, и напрежението да не е ниско, тогава според мен е по-страшното-сулфатизация. Иначе дори и за новите технологии навсякъде пише: Оловен акумулатор да не се оставя незареден. Остави го изтощен седмица-две и после го хвърли. Говоря от личен опит и наблюдения върху различни автомобили. Лично аз акумулатор съм сменял само защото съм купил колата със умлрял такъв и после години си ме кара без проблем.
Ако вземем да говорим за зареждане там нещата не са толкова еднозначни, по причината че заряда протича не точно с прав ток а формата му може само да се гадае или види с осцилоскоп(в автомобила). И затова и зарядните в къщи общо взето не е от значение с какво ще зареждаме. Аз ползвам един импулсен блок DC 14.5В за зареждане защото това намерих под ръка когато ми потрябва, няма накъсване няма импулси, прав ток и това е.
Карайте си колите редовно и пак ще говорим колко били "нежни" оловните акумулатори.
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
dandan написа:muns61 написа:dandan написа:Доста хора в тази тема се страхуват излишно за разлики в напреженията. Добре е да се знае че оловният акумулатор не е чак толкова чувствителен че да му гоните стотните от волта. Доста е издържлив на по-високи напрежения, недостатък е че се изпарява водата от електролита и трябва да се долива. Като казвам високи не разбирайте над 15В.
Та общо взето не е пеленаче че да го глезите много
Не е точно така. В БГ масовите акумулатори в търговската мрежа са по - евтини изпълнения, по - стари технилогии. Те са чувствителни на повишено напрежение, разрушава се активната маса.
Освен това, ако генератора дава високо напрежение, непосредствено след палене зарядния ток е много голям. Това, макар и за кратко, води до същото.
Точно старите технологии от преди 20-25г съм виждал как изкарва 5+ години. Единственото условие е колата да се кара редовно, и напрежението да не е ниско, тогава според мен е по-страшното-сулфатизация. Иначе дори и за новите технологии навсякъде пише: Оловен акумулатор да не се оставя незареден. Остави го изтощен седмица-две и после го хвърли. Говоря от личен опит и наблюдения върху различни автомобили. Лично аз акумулатор съм сменял само защото съм купил колата със умлрял такъв и после години си ме кара без проблем.
Ако вземем да говорим за зареждане там нещата не са толкова еднозначни, по причината че заряда протича не точно с прав ток а формата му може само да се гадае или види с осцилоскоп(в автомобила). И затова и зарядните в къщи общо взето не е от значение с какво ще зареждаме. Аз ползвам един импулсен блок DC 14.5В за зареждане защото това намерих под ръка когато ми потрябва, няма накъсване няма импулси, прав ток и това е.
Карайте си колите редовно и пак ще говорим колко били "нежни" оловните акумулатори.
Да ,и аз да кажа-с ВАРТА обикновен(не необслужваем)изкарах 6г, с МОНБАТ пак обикновен изкарах 8г.При еднакви условия(на една кола


- Ugeorge
- Мнения: 325
- Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
На стария ми голф бях с Бош Силвер изкара 9 години, никога не съм го свалял от колата нито съм я карал редовно. Продадох колата и съм почти сигурен че акумулатора още е жив. Колата си зареждаше на 14.3 винаги не зависи от обороти товар и тн. Голф 2ка 1.3 беше. А акумулатора не беше купуван от БГ.
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Ugeorge написа:На стария ми голф бях с Бош Силвер изкара 9 години, никога не съм го свалял от колата нито съм я карал редовно. Продадох колата и съм почти сигурен че акумулатора още е жив. Колата си зареждаше на 14.3 винаги не зависи от обороти товар и тн. Голф 2ка 1.3 беше. А акумулатора не беше купуван от БГ.
Тук трябва да определим какво значи редовно и каква консумация има колата като я оставиш да 'спи'. Ако например има 60мА то за 7дни ти смъква 10 А/ч ,никак не малко. Ако обаче я каряш 2 пъти в седмица може би е достатъчно пък може и да не е. Ако няма аларми и др, и например има консумация 20мА, ами да стои и 2 седмици пак ще е добре.
Така че пак опира до това че всичко е индивидуално, но пак казвам- тези фактори не оказват влияние ако се кара всеки ден или през ден например.
Пък това където не зависи от обороти и товар още не съм го виждал, просто не е възможно генератора да дава максималния си ток при ниски обороти.
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
11 годишен Бош -Фолксваген Транспортер уличник .90%градско
.Още е с него .Никъква поддръжка даже напротив.Шофьорите ни са мърлячи.




- M_POLO
- Мнения: 495
- Регистриран на: Сря 23 юли 2008 21:14
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBAB
- Местоположение: София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
и аз замерих онзи ден на запален двигател 13,8, а на фарове парно на макс и включен реотан и чистачки 13,6
Последна промяна от M_POLO на Пет 08 окт 2010 19:05, променено общо 1 път.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
M_POLO написа:.... а на фарове парно на мах и вклу4ен релтан и чистачки 13,6
Не може да се каже че е перфектно напрежението , но бива

- M_POLO
- Мнения: 495
- Регистриран на: Сря 23 юли 2008 21:14
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBAB
- Местоположение: София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
milmar написа:M_POLO написа:.... а на фарове парно на мах и вклу4ен релтан и чистачки 13,6
Не може да се каже че е перфектно напрежението , но бива.... за разлика от кривописа .
това е станало в бързината колега

- Peterman
- Мнения: 520
- Регистриран на: Съб 05 яну 2008 21:11
- Автомобил: passat b6
- Двигател: BMP 2000 140 hp - 2006
- Местоположение: Русе
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
вчера мерих при мен да видя как е!
Оказа се че зарежда около 13,5 V, веднага смених релето и се качи на 14,5 V без консуматори и 14,3 с консуматори!!!

Оказа се че зарежда около 13,5 V, веднага смених релето и се качи на 14,5 V без консуматори и 14,3 с консуматори!!!


- svetlin
- Мнения: 743
- Регистриран на: Съб 23 сеп 2006 21:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: На Софията
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Колеги, онзи ден ми умря алтернатора. Занесох го на ремонт и като го качих обратно реших да го замеря да проверя какво е положението. Първо като запалих не изгасна лампата на таблото и съответно не зареждаше (проблем който си го имаше и преди да спре съвсем да зарежда алтернатора). Като подадох малко газ (1300 оборота) тръгна да зарежда на 14,2В. На празен ход запази тези стойности но при включване на консуматори пак спря да зарежда тотално без да светне лампата на таблото. При подаване на газ (пак около 1300 оборота) пак започна да зарежда на 14,10 но при връщането на празния ход пак спря да зарежда. Тоест при стартиране на двигателя за да тръгне да зарежда алтернатора иска еднократно леко изфорсирване. При включени консуматори зарежда само на обороти. Къде да търся проблема? Ремъка си е опънат и не свири както и кабелите са добре стегнати.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: evg_eni и 35 госта