Иде зима, провери си алтернатора!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
vladidiakov
Мнения: 31
Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот vladidiakov » Чет 23 сеп 2010 19:10


Здравейте колеги. Не прочетох целия форум, но всичките тези клеми и плюсове ме объркват малко. Искам само да споделя, че с vag-com също може да се замери колко зарежда алтернатора. И според мен е много по лесно, само избираш правилния канал (chanel).




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот milmar » Чет 23 сеп 2010 22:31


vladidiakov написа:... с vag-com също може да се замери колко зарежда алтернатора. И според мен е много по лесно....


Също толкова лесно , колкото с базука да убиеш комар mhihi .
Къде ти ще ходиш до Кауфланд или Била да си купиш мултицет за 5лв , като можеш да си купиш лаптоп и да си измериш спокойно напрежението . Проблема е обаче ако има проблем , така да се каже :lol: , какво правиш после с този лаптоп ако нямаш мултицет .


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот dandan » Чет 23 сеп 2010 23:41


Доста хора в тази тема се страхуват излишно за разлики в напреженията. Добре е да се знае че оловният акумулатор не е чак толкова чувствителен че да му гоните стотните от волта. Доста е издържлив на по-високи напрежения, недостатък е че се изпарява водата от електролита и трябва да се долива. Като казвам високи не разбирайте над 15В.
Та общо взето не е пеленаче че да го глезите много


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот muns61 » Пет 24 сеп 2010 1:12


dandan написа:Доста хора в тази тема се страхуват излишно за разлики в напреженията. Добре е да се знае че оловният акумулатор не е чак толкова чувствителен че да му гоните стотните от волта. Доста е издържлив на по-високи напрежения, недостатък е че се изпарява водата от електролита и трябва да се долива. Като казвам високи не разбирайте над 15В.
Та общо взето не е пеленаче че да го глезите много

Не е точно така. В БГ масовите акумулатори в търговската мрежа са по - евтини изпълнения, по - стари технилогии. Те са чувствителни на повишено напрежение, разрушава се активната маса.
Освен това, ако генератора дава високо напрежение, непосредствено след палене зарядния ток е много голям. Това, макар и за кратко, води до същото.


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот lrlmodo » Пет 24 сеп 2010 11:14


Вчера замерих - 14.2 (с работещ подгрев на таралежа) :)


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот dandan » Пет 24 сеп 2010 15:07


muns61 написа:
dandan написа:Доста хора в тази тема се страхуват излишно за разлики в напреженията. Добре е да се знае че оловният акумулатор не е чак толкова чувствителен че да му гоните стотните от волта. Доста е издържлив на по-високи напрежения, недостатък е че се изпарява водата от електролита и трябва да се долива. Като казвам високи не разбирайте над 15В.
Та общо взето не е пеленаче че да го глезите много

Не е точно така. В БГ масовите акумулатори в търговската мрежа са по - евтини изпълнения, по - стари технилогии. Те са чувствителни на повишено напрежение, разрушава се активната маса.
Освен това, ако генератора дава високо напрежение, непосредствено след палене зарядния ток е много голям. Това, макар и за кратко, води до същото.

Точно старите технологии от преди 20-25г съм виждал как изкарва 5+ години. Единственото условие е колата да се кара редовно, и напрежението да не е ниско, тогава според мен е по-страшното-сулфатизация. Иначе дори и за новите технологии навсякъде пише: Оловен акумулатор да не се оставя незареден. Остави го изтощен седмица-две и после го хвърли. Говоря от личен опит и наблюдения върху различни автомобили. Лично аз акумулатор съм сменял само защото съм купил колата със умлрял такъв и после години си ме кара без проблем.
Ако вземем да говорим за зареждане там нещата не са толкова еднозначни, по причината че заряда протича не точно с прав ток а формата му може само да се гадае или види с осцилоскоп(в автомобила). И затова и зарядните в къщи общо взето не е от значение с какво ще зареждаме. Аз ползвам един импулсен блок DC 14.5В за зареждане защото това намерих под ръка когато ми потрябва, няма накъсване няма импулси, прав ток и това е.
Карайте си колите редовно и пак ще говорим колко били "нежни" оловните акумулатори.


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот gancho » Чет 30 сеп 2010 14:20


dandan написа:
muns61 написа:
dandan написа:Доста хора в тази тема се страхуват излишно за разлики в напреженията. Добре е да се знае че оловният акумулатор не е чак толкова чувствителен че да му гоните стотните от волта. Доста е издържлив на по-високи напрежения, недостатък е че се изпарява водата от електролита и трябва да се долива. Като казвам високи не разбирайте над 15В.
Та общо взето не е пеленаче че да го глезите много

Не е точно така. В БГ масовите акумулатори в търговската мрежа са по - евтини изпълнения, по - стари технилогии. Те са чувствителни на повишено напрежение, разрушава се активната маса.
Освен това, ако генератора дава високо напрежение, непосредствено след палене зарядния ток е много голям. Това, макар и за кратко, води до същото.

Точно старите технологии от преди 20-25г съм виждал как изкарва 5+ години. Единственото условие е колата да се кара редовно, и напрежението да не е ниско, тогава според мен е по-страшното-сулфатизация. Иначе дори и за новите технологии навсякъде пише: Оловен акумулатор да не се оставя незареден. Остави го изтощен седмица-две и после го хвърли. Говоря от личен опит и наблюдения върху различни автомобили. Лично аз акумулатор съм сменял само защото съм купил колата със умлрял такъв и после години си ме кара без проблем.
Ако вземем да говорим за зареждане там нещата не са толкова еднозначни, по причината че заряда протича не точно с прав ток а формата му може само да се гадае или види с осцилоскоп(в автомобила). И затова и зарядните в къщи общо взето не е от значение с какво ще зареждаме. Аз ползвам един импулсен блок DC 14.5В за зареждане защото това намерих под ръка когато ми потрябва, няма накъсване няма импулси, прав ток и това е.
Карайте си колите редовно и пак ще говорим колко били "нежни" оловните акумулатори.

Да ,и аз да кажа-с ВАРТА обикновен(не необслужваем)изкарах 6г, с МОНБАТ пак обикновен изкарах 8г.При еднакви условия(на една кола mhihi и "уличница" mhihi ).А съм чул за 10-12г.акумулатори-оригинално вграждани,но сигурно за гаражни коли-много е важно студа зимата!


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Ugeorge » Пет 01 окт 2010 23:48


На стария ми голф бях с Бош Силвер изкара 9 години, никога не съм го свалял от колата нито съм я карал редовно. Продадох колата и съм почти сигурен че акумулатора още е жив. Колата си зареждаше на 14.3 винаги не зависи от обороти товар и тн. Голф 2ка 1.3 беше. А акумулатора не беше купуван от БГ.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот dandan » Съб 02 окт 2010 18:50


Ugeorge написа:На стария ми голф бях с Бош Силвер изкара 9 години, никога не съм го свалял от колата нито съм я карал редовно. Продадох колата и съм почти сигурен че акумулатора още е жив. Колата си зареждаше на 14.3 винаги не зависи от обороти товар и тн. Голф 2ка 1.3 беше. А акумулатора не беше купуван от БГ.

Тук трябва да определим какво значи редовно и каква консумация има колата като я оставиш да 'спи'. Ако например има 60мА то за 7дни ти смъква 10 А/ч ,никак не малко. Ако обаче я каряш 2 пъти в седмица може би е достатъчно пък може и да не е. Ако няма аларми и др, и например има консумация 20мА, ами да стои и 2 седмици пак ще е добре.
Така че пак опира до това че всичко е индивидуално, но пак казвам- тези фактори не оказват влияние ако се кара всеки ден или през ден например.
Пък това където не зависи от обороти и товар още не съм го виждал, просто не е възможно генератора да дава максималния си ток при ниски обороти.


Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот mely » Пон 04 окт 2010 21:44


11 годишен Бош -Фолксваген Транспортер уличник .90%градско :shock :shock :shock :shock .Още е с него .Никъква поддръжка даже напротив.Шофьорите ни са мърлячи.


Потребителски аватар
M_POLO
Мнения: 495
Регистриран на: Сря 23 юли 2008 21:14
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBAB
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот M_POLO » Чет 07 окт 2010 14:46


и аз замерих онзи ден на запален двигател 13,8, а на фарове парно на макс и включен реотан и чистачки 13,6

Последна промяна от M_POLO на Пет 08 окт 2010 19:05, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот milmar » Чет 07 окт 2010 21:06


M_POLO написа:.... а на фарове парно на мах и вклу4ен релтан и чистачки 13,6


Не може да се каже че е перфектно напрежението , но бива :wink: .... за разлика от кривописа .


Потребителски аватар
M_POLO
Мнения: 495
Регистриран на: Сря 23 юли 2008 21:14
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: CBAB
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот M_POLO » Пет 08 окт 2010 19:04


milmar написа:
M_POLO написа:.... а на фарове парно на мах и вклу4ен релтан и чистачки 13,6


Не може да се каже че е перфектно напрежението , но бива :wink: .... за разлика от кривописа .




това е станало в бързината колега :oops:


Потребителски аватар
Peterman
Мнения: 520
Регистриран на: Съб 05 яну 2008 21:11
Автомобил: passat b6
Двигател: BMP 2000 140 hp - 2006
Местоположение: Русе

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Peterman » Чет 14 окт 2010 10:09


вчера мерих при мен да видя как е!
Оказа се че зарежда около 13,5 V, веднага смених релето и се качи на 14,5 V без консуматори и 14,3 с консуматори!!! :beer :banana


Потребителски аватар
svetlin
Мнения: 743
Регистриран на: Съб 23 сеп 2006 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: На Софията
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот svetlin » Съб 16 окт 2010 11:05


Колеги, онзи ден ми умря алтернатора. Занесох го на ремонт и като го качих обратно реших да го замеря да проверя какво е положението. Първо като запалих не изгасна лампата на таблото и съответно не зареждаше (проблем който си го имаше и преди да спре съвсем да зарежда алтернатора). Като подадох малко газ (1300 оборота) тръгна да зарежда на 14,2В. На празен ход запази тези стойности но при включване на консуматори пак спря да зарежда тотално без да светне лампата на таблото. При подаване на газ (пак около 1300 оборота) пак започна да зарежда на 14,10 но при връщането на празния ход пак спря да зарежда. Тоест при стартиране на двигателя за да тръгне да зарежда алтернатора иска еднократно леко изфорсирване. При включени консуматори зарежда само на обороти. Къде да търся проблема? Ремъка си е опънат и не свири както и кабелите са добре стегнати.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: evg_eni и 35 госта