DRL, диодни лентички или късите светлини

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот Благовест » Чет 23 авг 2012 21:17


И за какво да минаваме преглед на друго място...Като може да се обучат тези,които правят ГТП!Има 5 размера на кръст да се премерят,да се видят щампите и готово!Както каза колегата преди мен,това не е ракетна наука!
Ще принтират 2 наредби за монтажа,кво има да го мъдрят толкова...Видяха,че номера с изразходването на енергия посред бял ден няма да мине и ся се овърта... :dummy:




transform
Мнения: 228
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
Автомобил: Golf 4 1.4 16V
Двигател: AHW 1999
Местоположение: silistra

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот transform » Чет 23 авг 2012 21:22


Да, прав си. Логично е тези светлини да се проверяват на ГТП. Но все пак сега в началото ще се получи една "ниша". Защото, ако си минал ГТП преди месец-два, това означава, че като си сложиш дневни светлини сега, ще караш незаконно до следващия преглед и айде пак глоба....та затова викам да се минава отделен първоначален преглед за тия светлини и после вече те да влизат и в ГТП.


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4295
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот bbboiko2004 » Пет 24 авг 2012 9:35


Не мога да разбера какво толкова им харесвате на тия ленти!? Те седят добре само когато са фабрично и то във фара, а не по бронята или разни такива цигании... Слагайте си ДРЛ 30-40 лв е и забравяте за случая ... :beer


Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот vasilb » Пет 24 авг 2012 9:51


bbboiko2004 написа:Не мога да разбера какво толкова им харесвате на тия ленти!? Те седят добре само когато са фабрично и то във фара, а не по бронята или разни такива цигании... Слагайте си ДРЛ 30-40 лв е и забравяте за случая ... :beer

Ако става въпрос за модул, който да пуска късите - това е темата, над която се пеним всички и проблемите за това пенене са: повишена консумация на гориво, горене на крушките, изгаряне на рефлекторите, прекомерно натоварване и бързо износване на електрическата инсталация за фаровете и т.н. и вечерта като потрябват фарове ... нъцки, черковни свещи от най-тънките ... , като всичко това е свързано с не малко пари и то редовно. Целта на джиджавките е да се избегнат всички тези нежелани последици, както и глобите от кат! :wink:


ivand911
Мнения: 131
Регистриран на: Чет 08 дек 2011 18:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот ivand911 » Пет 24 авг 2012 11:29


Аз говорих с ИААА, те казаха, че не е проблем монтирането на дневни светлини. Но все пак това ще бъде контролирано от някого(маркировка и правилен монтаж по правило 48). Тоя преглед ще бъде 20-30 лева.
Уж такъв е планът. Ще видим. Няма да забранят дневните светлини да се монтират на стари автомобили. Светлините трябва да имат нужната маркировка RL и Е одобрение. Това изключва LED лентите. Така че да се внимава при купуването на дневните светлини, не всички LED са сертифицирани и имат необходимата маркировка.


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 838
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот Asko VW » Пет 24 авг 2012 14:01


Това звучи добре и правилно, само не разбирам защо чак сега, след влизане в сила на тази промяна в закона, тепърва почва да се мисли какъв да е реда (и институцията)за одобряване на допълнително поставените LED-DRL фарове. Това трябваше да се уточни още с влизане на предишната промяна (преди няколко години), когато ни задължиха да караме на фарове през зимата. Ако се замислите, задължителното каране на фарове не е от този месец, а от няколко години, сега само го направиха целогодишно. Правилата 48 и 87; Наличието на пазара на истински LED-DRL фарове (отговарящи на тези правила) и понятието "дневни светлини" в закона, не са от сега, тях ги има от години, къде дремаха до сега та не изясниха нещата :beat_butt2
Ама типично по нашенски, първо променят/приемат някакъв нормативен документ, с който се вменяват задължения и чак после, тепърва почват да се чудят каква точно да е процедурата с която хората да ги изпълнят, а междувременно - Земи тая секира :x


Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3073
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот escrime » Пет 24 авг 2012 15:14


vasilb написа:Ако става въпрос за модул, който да пуска късите - това е темата, над която се пеним всички...


Напротив.

С DRL модул, който пуска къси или дълги крушките не горят, рефлекторите не се изпичат, консумацията не е кой знае колко висока и т.н. всичко останало, защото:

1. Светлините не са включени на максимална мощност.
2. Светването на фаровете е плавно, т.е. интензитет се постига след няколко секунди.

Всъщност крушките горят най-малко, когато не правят цикъл включване и изключване при максимално напрежение.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот kris11 » Пет 24 авг 2012 19:07


escrime написа:С DRL модул, който пуска къси или дълги крушките не горят, рефлекторите не се изпичат, консумацията не е кой знае колко висока и т.н. всичко останало, защото:
1. Светлините не са включени на максимална мощност.

Абе я си сметни колко е 30 % на 60 Вата и после ми говори !!!! Цели 18 вата.
@ тела ЛЕД с обща консумация под 0,2 А = на огромната мощност 2,4 Вата . Ами,а ко дългите са на 40 5 или 50 % ?? Освен това бичат директно в очите и заслепяват. В закона пише на къси или дневни - няма намек за длги с намален интензитет.


Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот vasilb » Пет 24 авг 2012 20:20


Може би защото винаги ще има различни тълкувания, разбирания и приложения на закона, някои доста грешни, наистина трябва да има контрол и одобрение, но реални, а не формални, на разумна цена.


ivand911
Мнения: 131
Регистриран на: Чет 08 дек 2011 18:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот ivand911 » Пет 24 авг 2012 20:39


kris11 написа:
escrime написа:С DRL модул, който пуска къси или дълги крушките не горят, рефлекторите не се изпичат, консумацията не е кой знае колко висока и т.н. всичко останало, защото:
1. Светлините не са включени на максимална мощност.

Абе я си сметни колко е 30 % на 60 Вата и после ми говори !!!! Цели 18 вата.
@ тела ЛЕД с обща консумация под 0,2 А = на огромната мощност 2,4 Вата . Ами,а ко дългите са на 40 5 или 50 % ?? Освен това бичат директно в очите и заслепяват. В закона пише на къси или дневни - няма намек за длги с намален интензитет.

От вчерашната статия:
Акт може да отнесе и водач, който кара на дълги фарове и заслепява идващите насреща дори и денем.


Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3073
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот escrime » Пет 24 авг 2012 20:42


kris11 написа:
escrime написа:С DRL модул, който пуска къси или дълги крушките не горят, рефлекторите не се изпичат, консумацията не е кой знае колко висока и т.н. всичко останало, защото:
1. Светлините не са включени на максимална мощност.

Абе я си сметни колко е 30 % на 60 Вата и после ми говори !!!! Цели 18 вата.
@ тела ЛЕД с обща консумация под 0,2 А = на огромната мощност 2,4 Вата . Ами,а ко дългите са на 40 5 или 50 % ?? Освен това бичат директно в очите и заслепяват. В закона пише на къси или дневни - няма намек за длги с намален интензитет.


Ама верно ли са толкова? mhihi
Къде съм спал по математика, че сам не можах да си го сметна... facepalm

2,4 вата и чувството да караш коледна елха - безценно! heavy metal zork
А радиото спирате ли го, че да не харчи колата? Че и там са едни ватове... mhihi

За това ли коментираме?! За да се заяждаме напразно?! :evil:

П.П.: Я понеже и друг колега е писал да допълня... Някъде да съм писал, че карам на дълги или с DRL модул?
А някой от пишещите да е карал срещу автомобил, който е на 20% от дългите светлини през деня? Не за друго, да сподели впечатление, щото и аз съм си правил опити някакви срещу разни модели коли.

П.П.2: Аз и по-горе съм си писал - нямам време, нерви и желание да изчета цялата нормативна уредба. Когато стане ясно кое е законно и кое не - ще си избера вариант. До тогава - къси фарове и молитва да не гърмят крушки и да не се забрави копчето. mhihi


Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот vasilb » Пет 24 авг 2012 20:58


Проблемът е, че по закон не е позволено това нещо и който го ползва е в нарушение и подлежи на глобяване, освен ако е фабрично, но и там е главоболие да обясняваш, че това не е като полицейската лада седмица ...


ivand911
Мнения: 131
Регистриран на: Чет 08 дек 2011 18:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот ivand911 » Пет 24 авг 2012 22:33


vasilb написа:Проблемът е, че по закон не е позволено това нещо и който го ползва е в нарушение и подлежи на глобяване, освен ако е фабрично, но и там е главоболие да обясняваш, че това не е като полицейската лада седмица ...

За кое нещо говориш? Кое не е позволено по закон?


Потребителски аватар
SSS666
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 09 дек 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот SSS666 » Пет 24 авг 2012 22:59


на мен ми монтираха дневни светлини със сертификат в технополис Бургас , светна ме един който е монтирал в технополис Стара загора така че може и в др. градове да има , за голф 4 ми взеха 68 лв. Сертификата има марка ,модел и номер на колата дата на монтаж , подпис и печат на извършил монтажа , дата на проведения тест , силата на светлина която излъчват телата , маркировка Е4 схема че са спазени сантиметрите за монтаж по закона . не знам дали полицаите пак няма да се заяждат но поне е нещо ако решиш да обжалваш акт в съда , 20дена карам с тях минавал съм 5-6 пъти край постове не са ме спирали до сега


Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот vasilb » Пет 24 авг 2012 23:25


ivand911 написа:
vasilb написа:Проблемът е, че по закон не е позволено това нещо и който го ползва е в нарушение и подлежи на глобяване, освен ако е фабрично, но и там е главоболие да обясняваш, че това не е като полицейската лада седмица ...

За кое нещо говориш? Кое не е позволено по закон?

Грешката е моя, че не написах - за намаляване интензитета на дългите, а и на късите. На някои модели VW това е фабрично - дневните са дълги с намален интензитет и свети почти оранжево, но законът е написан тъпо, а и полицаите не влагат много мисъл и както всички - не са наясно кое, как и какво ... изобщо пълна каша! В града бяха спряли едно Caddy и гледаха как дългите светят слабо, после силно, после пак слабо ... и цъкаха ... :)
ПП Трябва да се излезе с официално, но наистина официално, становище може ли да се монтират, какво може да се монтира, кой може да го направи, кой одобрява, какви документи и изисквания са необходими. Всичко останало си е лотария с настроението на КАТ-аджията, който ще те спре.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pietrokaja и 43 госта