И да се върнем на темата за крушките, понеже преминахме през ксенони на рефлектори, релета и т.н.
Разрових се из google и попаднах на класация за най-добра халогенна крушка.
Според http://bestheadlightbulbs.com/ PIAA са начело на класацията.
http://bestheadlightbulbs.com/top-9-bes ... ght-bulbs/
От доста време следя темата и все се чудя каква крушка H4 да сложа, която да свети сравнително добре в сравнение с обикновените,
но също така и да не изгори след 2 месеца. Мислих и ксенон да слагам, но за целта трябват фарове с лупа (около 360лв комплекта). Бях в магазин за автоаксесоари и там предлагаха Osram Cool Blue. Продавачът каза, че от 4 години бил с такива и не са "мръднали", но трябвало електрониката ти да е изправна, явно се опита да се прави на компетентен, но както и да е.
най-добрата халогенна крушка?!
- Sonny_89
- Мнения: 868
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Ами аз съм с Philips white vision и определено съм много доволен. Вече над месец съм с тях пък колко ще изкарат 

Re: най-добрата халогенна крушка?!
acceleron написа:И да се върнем на темата за крушките, понеже преминахме през ксенони на рефлектори, релета и т.н.
Разрових се из google и попаднах на класация за най-добра халогенна крушка.
Според http://bestheadlightbulbs.com/ PIAA са начело на класацията.
http://bestheadlightbulbs.com/top-9-bes ... ght-bulbs/
От доста време следя темата и все се чудя каква крушка H4 да сложа, която да свети сравнително добре в сравнение с обикновените,
но също така и да не изгори след 2 месеца. Мислих и ксенон да слагам, но за целта трябват фарове с лупа (около 360лв комплекта). Бях в магазин за автоаксесоари и там предлагаха Osram Cool Blue. Продавачът каза, че от 4 години бил с такива и не са "мръднали", но трябвало електрониката ти да е изправна, явно се опита да се прави на компетентен, но както и да е.


Единствен проблем при който може да изгаря бързо крушка е лош контакт на буксата или в релета, кабели. Тогава тока се променя и......
Електроника има в Ключа на Мерцедес С180 2007 г. Но освен да прави проблем при пускането на късите друго не видях да става......
С тия сини крушки ..............

- beuchat
- Мнения: 1940
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Понеже темата е много дълга,а и има доста постове не по темата,искам да попитам какви крушки H4 ще ми препоръчате за Голф 2?
Не държа да светят бяло,а максимално силно,че в момента положението е много зле.Релета ще слагам скоро.
Моля също така да не са на цената на ксенон.
Не държа да светят бяло,а максимално силно,че в момента положението е много зле.Релета ще слагам скоро.
Моля също така да не са на цената на ксенон.
-
- VW експерт
- Мнения: 13382
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Евтиното и хубавото винаги са на два различни рафта.
- beuchat
- Мнения: 1940
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Като чета масови оплаквания от колегите,че не карат кой знае колко много тези крушки,смяташ ли че си оправдават нереално високите цени ?
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Пон 06 окт 2014 22:30
- Автомобил: Opel Corsa
- Двигател: C14NZ
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Ако искаш да свети силно и да издържа повече, вземи си крушки от известна марка, с прозрачен балон, подсилени (с +%), като Osram Silverstar, Philips Vision Plus, Narva Range Power+, все добри модели, с доста силна светлина ( +50-60% ги дават ) и доказано издръжливи. Аз съм пробвал доста модели и горните се открояват точно с добрите си показатели. Светят по-ярко от стандартните, светлината им е бяло-жълтеникава и наситена и въпреки, че са подсилени, т.е. поставени в по-тежки режими за да отдават повече светлина, са си с достатъчен времеви ресурс като издръжливост. Philips Premium (+30 %) също е една прекрасна алтернатива, защото струва 5-8 лв/бр. и в някои тестове се позиционира дори по-напред от по-якия си уж събрат Philips Vision Plus с неговите 60% повече светлина.
А иначе много добра алтернатива на флагманите на Osram и Philips - тези, с по 110-120%, Night Breaker Unlimited и X-treme Vision е General Electra Megalight Ultra (+120%), два пъти по-евтини и светещи точно като тях, горещо ги препоръчвам! Прехвалените екстрийм вижън едната ми изгоря след 7-8 месеца работа, успях да я възстановя, но само за два дни и тотално спря. Иначе светеха много яко, ама к`во от това, GE също светят много яко и са само 28 лв комплекта, има ги в emag (23-4лв, с пътните стават 28). Ако не ти се дават много пари - Филипс Премиум с релета.
А иначе много добра алтернатива на флагманите на Osram и Philips - тези, с по 110-120%, Night Breaker Unlimited и X-treme Vision е General Electra Megalight Ultra (+120%), два пъти по-евтини и светещи точно като тях, горещо ги препоръчвам! Прехвалените екстрийм вижън едната ми изгоря след 7-8 месеца работа, успях да я възстановя, но само за два дни и тотално спря. Иначе светеха много яко, ама к`во от това, GE също светят много яко и са само 28 лв комплекта, има ги в emag (23-4лв, с пътните стават 28). Ако не ти се дават много пари - Филипс Премиум с релета.
-
- VW експерт
- Мнения: 13382
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Zdravko Zankov написа:Здрави,на 100000км.
Не вадеха никаква светлина.
Заменени с нови,от същия вид.
Купени от онлайн магазин.На половин цена спрямо магазините за авточасти.
beuchat написа:Като чета масови оплаквания от колегите,че не карат кой знае колко много тези крушки,смяташ ли че си оправдават нереално високите цени ?
Предполагам си обърнал внимание на моя пост.
- Piqndurnik
- Мнения: 574
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: най-добрата халогенна крушка?!
beuchat написа:Понеже темата е много дълга,а и има доста постове не по темата,искам да попитам какви крушки H4 ще ми препоръчате за Голф 2?
Не държа да светят бяло,а максимално силно,че в момента положението е много зле.Релета ще слагам скоро.
Моля също така да не са на цената на ксенон.
Ако искаш да свети, първо си оправи фаровете - възстановяват се рефлекторите, евентуално се полират стъклата (предполагам че са стъклени, така че трудна работа). В eBay гледам има нови за под 30EUR комплекта.
Колата е на години и със сигурност има доста нагорели контакти. Слагането на релета е най-безболезненият вариант. Само отиди да го направи електротехник, че да не се запалиш.
Като минеш тези две точки, и с крушки от Lidl ще свети добре.
- beuchat
- Мнения: 1940
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Колега,фаровете ми са със запазен рефлектор,нямам потъмнявания и липса на покритие по фара.Иначе за релетата си прав,ще слагам в най-скоро време,последно като мерих късите по спомен,мисля че вадиха 12.8 волта.
Много благодаря на колегата radobs,точно се бях насочил към Премиум серията на Филипс,но ще погледна и Дженерал Електра обезателно!
Много благодаря на колегата radobs,точно се бях насочил към Премиум серията на Филипс,но ще погледна и Дженерал Електра обезателно!
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Пон 06 окт 2014 22:30
- Автомобил: Opel Corsa
- Двигател: C14NZ
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Zdravko Zankov, имам релета на фаровете и подсилена инсталация с 2,5 квадрата кабел (но по-добре да е 4!) и може би това е причината при мен да откарат по-малко от година, само едната изгоря, но предполагам и другата ще я последва, като гледам жичката в какво състояние е. Въпреки, че нямаш релета и имаш 13 волта на фаровете, според мен е по-добре да сложиш, понеже така ще вдигнеш напрежението с още 0,8 - 1 волт, което може и да изглежда нищожно, но на практика е чувствително осезаемо, вдига се и тока и се прибавя още светлина, мощността на крушката се вдига с 5-10 %. Няма смисъл от мъждукаща крушка на 100 хил. км, ако и да е била в началото добра.
Като подадеш плюс към единият фар директно от акумулатора с допълнителен дебел кабел, при работещ двигател, можеш сам да установиш дали има смисъл, на няколко коли с 13 волта на фара по този начин светна още по-добре и наситено - повече светлина на пътя и разширяване на светлото петно настрани и леко напред, при добре регулирани фарове заслепяване няма, а видимостта се подобрява значително. Аз затова ползвам крушки с плюс проценти, за да виждам, чистя стъклата на фаровете през ден ( не са поликарбонатни и не се драскат!) и съм доволен. Майсторът, който ми сложи релетата, сложи кабел само на плюса, според мен е по-добре да има и на минуса и да е сечение минимум 4 квадрата, така утечките са най-малки, аз имам 14 V на акумулатора и 13,4 V на фаровете, а беше 13,8 V, в момента на монтажа, преди повече от година. Съответно и светлината леко намаля, затова ще си сложа сам 4 квадрата кабел, качествен, понеже стария беше от прозрачните, за тонколони, меден, но китайски и ясно се вижда, че позеленя с времето. Проводникът е много важен, има сега едни китайски алуминиеви с много добър външен вид, но пълни боклуци, да не се излъже някой да ползва такива, че ще стане по-зле от оригиналната стара инсталация! Някой бе сложил такъв 2,5 квадрата и псувал като каруцар после. Медта си е мед.
beuchat, ако се гледат фаровете отвън, през стъклото, изглеждат доста добре, но ако се отворят, ще се установи, че имат фин слой прах, който снижава отражението доста. Това важи и за кристални фарове, не само тези с френелово сръкло (релефните). С почистване стават лъскаво-огледални и светят почти с 30 % повече, което никак не е малко! Аз нямах време да ги чистя и направо смвних оригиналнитв Valeo с TYC, на външен вид почти еднакви, но като светнаха вечерта, се опулих - новото си е ново! Разликата между оригинала и копието е може би в издръжливостта във времето, но Валеото беше и с фини дупчици по стъклото от камъчета. Та, на който му стиска, мкже да си ги измие, има в нета много инфо как става така, че да не падне покритието, аз за всеки случай си взех два комплекта втора употреба, за да пробвам, един фар измих без разглобяване, другия му счупих стъклото при опит за разгобяване ( на корсите стъклата са лепени с някакъв отвратителен полиуретан, който няма разлепвяне, а се реже), след това се научих да ги отварям правилно. Повечето фарове са лепени с херметик, който с нагряване омеква лесно и се отварят лесно, не и при Корсите. Пиша това, за да не се стресне някой :) Ефектът след почистване, релета, инсталация и силни крушки е впечатляващ!
Като подадеш плюс към единият фар директно от акумулатора с допълнителен дебел кабел, при работещ двигател, можеш сам да установиш дали има смисъл, на няколко коли с 13 волта на фара по този начин светна още по-добре и наситено - повече светлина на пътя и разширяване на светлото петно настрани и леко напред, при добре регулирани фарове заслепяване няма, а видимостта се подобрява значително. Аз затова ползвам крушки с плюс проценти, за да виждам, чистя стъклата на фаровете през ден ( не са поликарбонатни и не се драскат!) и съм доволен. Майсторът, който ми сложи релетата, сложи кабел само на плюса, според мен е по-добре да има и на минуса и да е сечение минимум 4 квадрата, така утечките са най-малки, аз имам 14 V на акумулатора и 13,4 V на фаровете, а беше 13,8 V, в момента на монтажа, преди повече от година. Съответно и светлината леко намаля, затова ще си сложа сам 4 квадрата кабел, качествен, понеже стария беше от прозрачните, за тонколони, меден, но китайски и ясно се вижда, че позеленя с времето. Проводникът е много важен, има сега едни китайски алуминиеви с много добър външен вид, но пълни боклуци, да не се излъже някой да ползва такива, че ще стане по-зле от оригиналната стара инсталация! Някой бе сложил такъв 2,5 квадрата и псувал като каруцар после. Медта си е мед.
beuchat, ако се гледат фаровете отвън, през стъклото, изглеждат доста добре, но ако се отворят, ще се установи, че имат фин слой прах, който снижава отражението доста. Това важи и за кристални фарове, не само тези с френелово сръкло (релефните). С почистване стават лъскаво-огледални и светят почти с 30 % повече, което никак не е малко! Аз нямах време да ги чистя и направо смвних оригиналнитв Valeo с TYC, на външен вид почти еднакви, но като светнаха вечерта, се опулих - новото си е ново! Разликата между оригинала и копието е може би в издръжливостта във времето, но Валеото беше и с фини дупчици по стъклото от камъчета. Та, на който му стиска, мкже да си ги измие, има в нета много инфо как става така, че да не падне покритието, аз за всеки случай си взех два комплекта втора употреба, за да пробвам, един фар измих без разглобяване, другия му счупих стъклото при опит за разгобяване ( на корсите стъклата са лепени с някакъв отвратителен полиуретан, който няма разлепвяне, а се реже), след това се научих да ги отварям правилно. Повечето фарове са лепени с херметик, който с нагряване омеква лесно и се отварят лесно, не и при Корсите. Пиша това, за да не се стресне някой :) Ефектът след почистване, релета, инсталация и силни крушки е впечатляващ!
- beuchat
- Мнения: 1940
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Моите са с релефно стъкло+ това имам най-светлото черно трансперантно фолио,с което малко се намаля светенето,но е почти незабележимо,така че то си и предпазва фара от камъчета.Преди да сложа фаровете ги бърнах идеално отвътре с микрофибърна кърпа,но скоро пак ще ги почистя след като сменя крушките и сложа релета.
-
- VW експерт
- Мнения: 13382
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: най-добрата халогенна крушка?!
radobs написа:
Дълго си писал.
На стария автомобил бях с релета,определено има смисъл.
На настоящия смятам,че съм удоволетворен.
Да,ще кача още един волт,но предполагам ще трябва да сменям по-често лампите.
А целта е точно обратното,с усилени лампи,и по-дълъг живот на същите.
С ДРЛ модул,естествено.
Сигурен съм,че ако не ползвах същия,щях да сменям по-често лампи.
Имам наблюдение върху Ситроен Берлинго,нова от магазина.Има дневни,но на "късите".На 15000км се купува нов комплект.Първо гори едната,до ден-два и другата.А се купуват лампи Бош от 5-7лв.
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: Вто 13 мар 2012 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: най-добрата халогенна крушка?!
здравейте колеги имам поло 2002г. 9н но откакто е купено отпреди 10 години съм сменил 2 чифта крушки обикновенни някви на осрам мисля че бяха много дълго карат.Та сега прочетох цялата тема и направо найстина съм се мъчил яко толкова години хем нищо не се вижда и продължавам да си карам....Но всеки предлага различни модели крушки и е доволен от различна марка и т.н въпроса ми е да ми споделите тъй като карам и вечерта и през деня.Искам да ми предложите най хубавия вариант да свети бяло не синио и не жълто за фара говоря максимално дълго време да ме изкарат не 2-3 месеца и да светят доста добре че в момента съм като бензинов фенер хаха,искам бяло нито синио нито жълто да карат доста време и да светят доста добре..И за халогените искам да сложа други крушки предимно при мъгла ги пускам тях и понякога като има много дупки за допълнително да ми осветяват като не виждам добре....и да знаете за фаровете като сменя крушките бели искам да сложа за габарита същия цвят да не се различават едното синио другото жълто махленска работа ще съм благодарен да споделите кой са най най благодаря
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: най-добрата халогенна крушка?!
beuchat написа:Моите са с релефно стъкло+ това имам най-светлото черно трансперантно фолио,с което малко се намаля светенето,но е почти незабележимо,така че то си и предпазва фара от камъчета.Преди да сложа фаровете ги бърнах идеално отвътре с микрофибърна кърпа,но скоро пак ще ги почистя след като сменя крушките и сложа релета.
Първо махни фолиото



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта