най-добрата халогенна крушка?!
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Коя е тази дебела книга, в която пише такова нещо? Може ли да си по-конкретен?
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Пон 06 окт 2014 22:30
- Автомобил: Opel Corsa
- Двигател: C14NZ
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: най-добрата халогенна крушка?!
TDI-RS написа:А ти с какво можеш да го обориш?
С липсата на висока температура?
Или с липсата на каквато и да е защита от крушките?
Или с дълговечността на нанесеното върху пластмаса покритие?
И ти си прав, но ще допълня все пак - има фарове с пластмастмасови рефлектори, има и такива с метални, вторите са по-добри. Има сребърни покрития, има и алуминиеви, първите са по-трайни. Има рефлектори със специално високопрозрачно заздравяващо покритие, с подобрена устойчивост на ултравиолетови лъчи. Като цяло в различен срок от време фаровете трябва да се сменят или възстановявят, ама...
Американците са лесни с техните фар-крушки, сменяш и всеки път с нов рефлектор.
ktamen, книгата бе за фотографска техника, не помня как се казваше, отдавна я четох, пишеше дори и за ксенон крушката, преди още да бяха навлезли при автомобилите. Ако чак толкова се интерсуваш, мога да потърся инфо по темата.
-
- VW експерт
- Мнения: 13381
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Смятам, че се получи добра дискусия.
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: Вто 13 мар 2012 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: най-добрата халогенна крушка?!
тези филипс уайт вижън се спрях на тях дето колегата ги сподели с снимка предишната страница въпроса ми беше към тях дават още 2 крушки габаритни така ли поне така пише на кутията отпред и до тук примерно ги купя решавам проблема за фаровете ...за халогените какво ще ми препоръчате горе доло да докарам същия цвят бял такъв защото като ги светна не искам едното жълто другото синио третото бяло и т.н искам халогени и фарове да светят близки цветове един до друг а не да се различават много...и тези филипс колко часа живот им дават 450часа така ли..мисля че много бързо ще изгорят за няколко месеца..
Re: най-добрата халогенна крушка?!
radobs Ти направо ме хвърли в Джаза бе....
Явно и в Руските сайтове пишат Глупости !
За обикновена крушка съм свързвал скъсана жичка, но тя е светела много кратко после защото заварка не е ставал или по точно се е случвало много рядко- майче 2 пъти да се завари. Обикновено само се задържат докато свети и при изгасване се разкача, особено ако се мести. Ако се нагласи така че да не се мести и да не падне после при спиране на захранването може и да свети. А и съпротивлението и мощността и се променя неминуемо.
А при Автокрушките първо имаме постоянни вибрации, второ никога не ми е горяла крушка така че да виси жичката като на обикновена лампа. Просто тук жичката така е направена че няма такава дължина че да виси и заради вибрациите и тнт.
Или изгаря с липсващ сектор от жичката или жичката си е там но е овъглена.
А последно пък една Алл Сизън на халогена прекъсна -тука има тука нема. Тоест жичката е ок и всичко и е точно. Обаче не свети и като я чукна леко- светва. Гледах я и така и не видях къде прекъсна. Отиде в кофата.
--------
Относно тия цикли на изпарение и опушването на балона вътре. Обикновено балона се опушва от изгаряне на жичката и на газа вътре поради разхерметизация или естествено стареене. Ако е нахлул кислород- той гори заедно с жичката. Ако пък няма разхерметизация и въпреки това балона се е опушил сравнително бързо значи газа вътре не е качествен - има кислород, халогенният газ не е в достатъчна концентрация и започва изгарянето им вътре. Случая когато балона се е опушил от старост не го коментирам. Аз не съм виждал такива стари и опушени.
Общо взето халогенният газ замества вакума в балона като по ефективна среда, която позволява жичката да изгаря по бавно. Но тя рано или късно изгаря. За мене и при вакума пак живота на една лампа е еднакъв както и при халогенките. Теорията че Халогеният газ намаля изпарението на волфрама и така удължава живота на светещият елемент на практика не е много по ефективен от простият вакум или липсата на газове в балона. А това че после волфрама се връщал обратно по жичката пък вече въобще не го вярвам.
По тази логика когато лампата работи би следвало стъклото да става по матово и после като се изгаси пак да се избистря.
А и майче сте забравили обикновените вакумни лампи които се слагаха на Руските возила. И там съм имал случай лампата да свети по 20 хиляди без да гори. Което е характерно за живота и за обикновена халогенка сега. Разликата между двата типа лампи е само в обема на балона. Вакумните бяха с сферичен голям балон.
По отношение на номиналното напрежение, винаги съм смятал и на практика че подаването на по ниски стойности на захранващо напрежение на крушка с нажежаема жичка удължава нейният живот в пъти поради простите факти че пада работната температура.

Явно и в Руските сайтове пишат Глупости !
За обикновена крушка съм свързвал скъсана жичка, но тя е светела много кратко после защото заварка не е ставал или по точно се е случвало много рядко- майче 2 пъти да се завари. Обикновено само се задържат докато свети и при изгасване се разкача, особено ако се мести. Ако се нагласи така че да не се мести и да не падне после при спиране на захранването може и да свети. А и съпротивлението и мощността и се променя неминуемо.
А при Автокрушките първо имаме постоянни вибрации, второ никога не ми е горяла крушка така че да виси жичката като на обикновена лампа. Просто тук жичката така е направена че няма такава дължина че да виси и заради вибрациите и тнт.
Или изгаря с липсващ сектор от жичката или жичката си е там но е овъглена.
А последно пък една Алл Сизън на халогена прекъсна -тука има тука нема. Тоест жичката е ок и всичко и е точно. Обаче не свети и като я чукна леко- светва. Гледах я и така и не видях къде прекъсна. Отиде в кофата.
--------
Относно тия цикли на изпарение и опушването на балона вътре. Обикновено балона се опушва от изгаряне на жичката и на газа вътре поради разхерметизация или естествено стареене. Ако е нахлул кислород- той гори заедно с жичката. Ако пък няма разхерметизация и въпреки това балона се е опушил сравнително бързо значи газа вътре не е качествен - има кислород, халогенният газ не е в достатъчна концентрация и започва изгарянето им вътре. Случая когато балона се е опушил от старост не го коментирам. Аз не съм виждал такива стари и опушени.
Общо взето халогенният газ замества вакума в балона като по ефективна среда, която позволява жичката да изгаря по бавно. Но тя рано или късно изгаря. За мене и при вакума пак живота на една лампа е еднакъв както и при халогенките. Теорията че Халогеният газ намаля изпарението на волфрама и така удължава живота на светещият елемент на практика не е много по ефективен от простият вакум или липсата на газове в балона. А това че после волфрама се връщал обратно по жичката пък вече въобще не го вярвам.
По тази логика когато лампата работи би следвало стъклото да става по матово и после като се изгаси пак да се избистря.
А и майче сте забравили обикновените вакумни лампи които се слагаха на Руските возила. И там съм имал случай лампата да свети по 20 хиляди без да гори. Което е характерно за живота и за обикновена халогенка сега. Разликата между двата типа лампи е само в обема на балона. Вакумните бяха с сферичен голям балон.
По отношение на номиналното напрежение, винаги съм смятал и на практика че подаването на по ниски стойности на захранващо напрежение на крушка с нажежаема жичка удължава нейният живот в пъти поради простите факти че пада работната температура.
Последна промяна от kossis на Пет 18 ное 2016 10:54, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: Пон 06 дек 2010 15:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Qgoda
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Разби ме с това дълго изречение. Нищо не разбрах. Става въпрос за по предното мнение.
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: Пет 17 дек 2010 9:05
- Автомобил: GolfIII
- Двигател:
- Местоположение: СтЗагора0877046889
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Хало колеги, на моя автомобил, след много опити с различни видове крушки Н4, разбрах че най добрите на добра цена са едни китайски в пластмасови прозрачни кутии ги продават по два броя вътре и пише Плазма. 12лв е комплекта. Те светят най силно и бяло.
След тези опити минах на лупи(фара се разглобява и се монтират лупите) биксенон Н1. Лъча е насочен и границата светлина-сянка е ясно изразена. Лошото при мен е че имам стъклен фар с орелефяване и затова ефекта на лъча от лупата не е на 100%. Но засега това е най-доброто на тази цена.
След тези опити минах на лупи(фара се разглобява и се монтират лупите) биксенон Н1. Лъча е насочен и границата светлина-сянка е ясно изразена. Лошото при мен е че имам стъклен фар с орелефяване и затова ефекта на лъча от лупата не е на 100%. Но засега това е най-доброто на тази цена.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: най-добрата халогенна крушка?!
radobs написа:ktamen, книгата бе за фотографска техника, не помня как се казваше, отдавна я четох, пишеше дори и за ксенон крушката, преди още да бяха навлезли при автомобилите. Ако чак толкова се интерсуваш, мога да потърся инфо по темата.
Ще ти бъда благодарен, ако изровиш тази книга.
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: RE: Re: най-добрата халогенна крушка?!
IcItY написа:тези филипс уайт вижън се спрях на тях дето колегата ги сподели с снимка предишната страница въпроса ми беше към тях дават още 2 крушки габаритни така ли поне така пише на кутията отпред и до тук примерно ги купя решавам проблема за фаровете ...за халогените какво ще ми препоръчате горе доло да докарам същия цвят бял такъв защото като ги светна не искам едното жълто другото синио третото бяло и т.н искам халогени и фарове да светят близки цветове един до друг а не да се различават много...и тези филипс колко часа живот им дават 450часа така ли..мисля че много бързо ще изгорят за няколко месеца..
Да.Има и габаритни в комплекта.Писах ти,че без тях ще свети меко казано "грозно".
За часовете,дават им наистина 450 часа

"Безплатен обяд няма" [emoji3]
Чувал съм и адски добри отзиви за GE.Казват,че като качество не отстъпвали пред Осрам и Филипс,имали повече живот и на доста по-ниска цена.Не искам да излезе като реклама,да отбележа,че не съм пазарувал от този магазин.Просто се обадих в представителството на Филипс в БГ и когато ги попитах за информация за техни крушки ме насочиха към този магазин.Дори да отбележа,че точно преди 10 мин.говорих и с тях и оттам ми казаха да забравя за Филипса и да се насоча към Дженерал Електрик.Малко странно,но беше факт.Тук някой колега,който ги е ползвал,вече може да даде точни наблюдения.
http://automaniabg.com/категория/автомобилни-крушки-за-фарове/general-electric/
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
Последна промяна от barutchiev на Пет 18 ное 2016 13:56, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: RE: Re: най-добрата халогенна крушка?!
realprofesora написа:Хало колеги, на моя автомобил, след много опити с различни видове крушки Н4, разбрах че най добрите на добра цена са едни китайски в пластмасови прозрачни кутии ги продават по два броя вътре и пише Плазма. 12лв е комплекта. Те светят най силно и бяло.
След тези опити минах на лупи(фара се разглобява и се монтират лупите) биксенон Н1. Лъча е насочен и границата светлина-сянка е ясно изразена. Лошото при мен е че имам стъклен фар с орелефяване и затова ефекта на лъча от лупата не е на 100%. Но засега това е най-доброто на тази цена.
Колега,бащата е с Пасат и заради лупите си полира фара отвътре.Направи му го майстор и да ти кажа,много добре стои.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
- beuchat
- Мнения: 1940
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Днес сложих Philips +60%.
Определено има разлика,но задължително ще сложа релета,защото напрежението ми е паднало на 11.8 волта.
Определено има разлика,но задължително ще сложа релета,защото напрежението ми е паднало на 11.8 волта.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Каквито и крушки да слагате без релета ефект почти няма.
На 4-ката си бях взел Филипс Х7 80вата и светеха даже по зле от оригиналните. Сложих реле на късите и направо прогледнах. Крушките бяха оригинални понеже много добре отрязваха светлината отгоре и правеха характерната "чупка" за да осветяват банкета. После си взех Осрам Силвърстар за да не натоварвам рефлекторите и през реле светят уникално.
На дългите си взех Х1 Осрам Super bright premium 100W и сложих реле, но имах проблем с модула, когато включа дългите не мога да мина на къси... Трябваше да изгася напълно фаровете от ключа за да изгаснат. Светлината им беше толкова ярка че при разминаване със знаци и табели направо ме заслепяваха. Махнах релето, но си оставих крушките, но сега светлината е доста слаба, все едно съм с оригиналните крушки.
Така и не можах да го направя на дългите с реле....
Ако някой ден успея да си реша проблема с релето на дългите ще пиша как съм решил проблема.
На 4-ката си бях взел Филипс Х7 80вата и светеха даже по зле от оригиналните. Сложих реле на късите и направо прогледнах. Крушките бяха оригинални понеже много добре отрязваха светлината отгоре и правеха характерната "чупка" за да осветяват банкета. После си взех Осрам Силвърстар за да не натоварвам рефлекторите и през реле светят уникално.
На дългите си взех Х1 Осрам Super bright premium 100W и сложих реле, но имах проблем с модула, когато включа дългите не мога да мина на къси... Трябваше да изгася напълно фаровете от ключа за да изгаснат. Светлината им беше толкова ярка че при разминаване със знаци и табели направо ме заслепяваха. Махнах релето, но си оставих крушките, но сега светлината е доста слаба, все едно съм с оригиналните крушки.
Така и не можах да го направя на дългите с реле....
Ако някой ден успея да си реша проблема с релето на дългите ще пиша как съм решил проблема.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: най-добрата халогенна крушка?!
valiosport написа:На дългите си взех Х1 Осрам Super bright premium 100W
Крушките за коли са по 55W за халогенни! Какви 100W крушки си слагал! Ще стопиш рефлектора. И отгоре на това заслепяваш всички!
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: най-добрата халогенна крушка?!

И с 35 пак ще те заслепа ако не превключа на къси
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: Вто 13 мар 2012 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: най-добрата халогенна крушка?!
значи 55w се слагат така ли повече от 55w са проблем за рефлектора
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта