В реле-регулаторът.svetlin написа:Къде да търся проблема?
Иде зима, провери си алтернатора!
- vasstop
- Гадфадъ'
- Мнения: 17179
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
- svetlin
- Мнения: 743
- Регистриран на: Съб 23 сеп 2006 21:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: На Софията
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
vasstop написа:В реле-регулаторът.svetlin написа:Къде да търся проблема?
Ако не се лъжа точно него смениха

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
svetlin написа:vasstop написа:В реле-регулаторът.svetlin написа:Къде да търся проблема?
Ако не се лъжа точно него смениха
Ако не е от регулатора може да е от няколко други неща :
* ротора - виж състоянието на пръстените , може да са "вкопани" и износени , може намотката на ротора (възбудителна за генератора) да не контактува добре с пръстените , там където е кримпната или запоена .
* статор - прекъснал или окъсил диод в спомагателния изправител , който захранва възбудителната намотка посредством регулатора .
- Bat_Van4o
- Мнения: 159
- Регистриран на: Нед 04 апр 2010 16:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Аз не разбрах как точно се мери това нещо..Разбрах, че с мултицет ама..
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Колеги, не знам дали тук е мястото да попитам, но... може ли да ми препоръчате откъде да си купя свестен мултицет, примерно на цена максимум 20-30 лева, имам предвид за тази цена какво най-добро и откъде мога да си купя?
Благодаря предварително!
Благодаря предварително!
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Мултицет за 7-8лв ти върши прекрасна работа.
Има ги във всяка железария.
Има ги във всяка железария.
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
lrlmodo написа:Мултицет за 7-8лв ти върши прекрасна работа.
Има ги във всяка железария.
Колега, може и да си прав... в Метро гледах някакъв за 8 лева, но разбира се като е толкова евтин подхождам с леко недоверие към него, затова попитах ако някой от опит може да ми даде съвет.
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Аз съм с такъв - мери дори и температура - взимай смело 

- vinixxx
- Мнения: 1821
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Защо на нафтата като пуснеш аварийни шума на двг се промена в такт с аварийните,оборотомера не отчита промяна но е има лекичко в оборотите????? 

Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Прочетох всички мнения докрай но никой не каза има ли начин да се направи така че като запалиш веднага да започне да зарежда без да се налага да форсираш до някакви обороти.При мен като че ли тази нужда от високи обороти нараства.При студен дизел мисля че не е добре да се форсира веднага а не е ли опасно за алтернатора да се остави дълго време да работи без да зарежда докато позагрее двигателя.Пасат 1,6д.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
kkiosev написа:Прочетох всички мнения докрай но никой не каза има ли начин да се направи така че като запалиш веднага да започне да зарежда без да се налага да форсираш до някакви обороти.При мен като че ли тази нужда от високи обороти нараства.При студен дизел мисля че не е добре да се форсира веднага а не е ли опасно за алтернатора да се остави дълго време да работи без да зарежда докато позагрее двигателя.Пасат 1,6д.
ти имаш и подгревни свещи, докато не изкл. релето е трудно да се свести алтернатора
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
kkiosev написа:... а не е ли опасно за алтернатора да се остави дълго време да работи без да зарежда докато позагрее двигателя.Пасат 1,6д.
Абсолютно безопасно е , няма проблем . А и на студено , след 10-15 сек работа примерно няма проблем да изфорсираш до 1000-2000 оборота , говоря за зимата , сега още не е никаква зима и изобщо няма проблем .
Този проблем (необходимостта за изфорсирване) май си е постоянен


- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Е убу де кво ще рече това да се направи алтернатора веднага след палене да зарежда
то няма такова понятие или зарежда или не-при всички останали случаи имаш проблем за отстраняване.То трябва и лампата да ти свети когато си на празен ход и не зарежда ама ако е така мойш да бъдеш сигурен че не е нормално и че не е излязла от завода така




Re: Иде зима, провери си алтернатора!
то няма такова понятие или зарежда или не-при всички останали случаи имаш проблем за отстраняване

Най-малкото скъсява живота на акумулатора + "изненада" в неподходящ момент.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
fox_vt написа:Е убу де кво ще рече това да се направи алтернатора веднага след палене да зареждато няма такова понятие или зарежда или не-при всички останали случаи имаш проблем за отстраняване.То трябва и лампата да ти свети когато си на празен ход и не зарежда ама ако е така мойш да бъдеш сигурен че не е нормално и че не е излязла от завода така
![]()
Нарича се опит с автомобил Голф , а ти май нямаш такъв (опит)

При запалване на автомобила , за да започне генератора да работи се разчита на остатъчната индукция в ротора му (остатъчно намагнитване) , а също така на тока , който "идва" по тънкото кабелче , този същия ток кара ламБата (светодиода) на таблото да свети когато нямаме заряд .
Сега , каква е точно причината , дали остатъчния магнетизъм , дали този ток през тънката жичка е по-малко от колкото трябва ( най-вероятно е така ,защото доколкото си спомням бяха 2-3 паралелни резистора , кримпнати на "меката"

Но е факт - не са един и два Голф 1 или 2 , дето се налага да ги изфорсираш . Иначе след това всичко си е перфектно ... ако е перфектно де

ОФФ : сега забелязах , че с колегата fox_vt сме се рагистрирали във форума на една и съща дата

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта