Иде зима, провери си алтернатора!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот vasstop » Съб 16 окт 2010 12:55


svetlin написа:Къде да търся проблема?
В реле-регулаторът.




Потребителски аватар
svetlin
Мнения: 743
Регистриран на: Съб 23 сеп 2006 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: На Софията
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот svetlin » Съб 16 окт 2010 12:57


vasstop написа:
svetlin написа:Къде да търся проблема?
В реле-регулаторът.

Ако не се лъжа точно него смениха :roll:


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот milmar » Съб 16 окт 2010 21:12


svetlin написа:
vasstop написа:
svetlin написа:Къде да търся проблема?
В реле-регулаторът.

Ако не се лъжа точно него смениха :roll:


Ако не е от регулатора може да е от няколко други неща :

* ротора - виж състоянието на пръстените , може да са "вкопани" и износени , може намотката на ротора (възбудителна за генератора) да не контактува добре с пръстените , там където е кримпната или запоена .

* статор - прекъснал или окъсил диод в спомагателния изправител , който захранва възбудителната намотка посредством регулатора .


Потребителски аватар
Bat_Van4o
Мнения: 159
Регистриран на: Нед 04 апр 2010 16:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Bat_Van4o » Съб 16 окт 2010 21:24


Аз не разбрах как точно се мери това нещо..Разбрах, че с мултицет ама..


Потребителски аватар
delpi
Мнения: 284
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот delpi » Сря 27 окт 2010 12:07


Колеги, не знам дали тук е мястото да попитам, но... може ли да ми препоръчате откъде да си купя свестен мултицет, примерно на цена максимум 20-30 лева, имам предвид за тази цена какво най-добро и откъде мога да си купя?
Благодаря предварително!


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот lrlmodo » Сря 27 окт 2010 12:15


Мултицет за 7-8лв ти върши прекрасна работа.
Има ги във всяка железария.


Потребителски аватар
delpi
Мнения: 284
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 20:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот delpi » Сря 27 окт 2010 12:23


lrlmodo написа:Мултицет за 7-8лв ти върши прекрасна работа.
Има ги във всяка железария.


Колега, може и да си прав... в Метро гледах някакъв за 8 лева, но разбира се като е толкова евтин подхождам с леко недоверие към него, затова попитах ако някой от опит може да ми даде съвет.


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот lrlmodo » Сря 27 окт 2010 12:30


Аз съм с такъв - мери дори и температура - взимай смело :wink:


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1821
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот vinixxx » Сря 27 окт 2010 16:08


Защо на нафтата като пуснеш аварийни шума на двг се промена в такт с аварийните,оборотомера не отчита промяна но е има лекичко в оборотите????? :?:


kkiosev
Мнения: 37
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 20:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот kkiosev » Сря 27 окт 2010 17:50


Прочетох всички мнения докрай но никой не каза има ли начин да се направи така че като запалиш веднага да започне да зарежда без да се налага да форсираш до някакви обороти.При мен като че ли тази нужда от високи обороти нараства.При студен дизел мисля че не е добре да се форсира веднага а не е ли опасно за алтернатора да се остави дълго време да работи без да зарежда докато позагрее двигателя.Пасат 1,6д.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот L&R » Сря 27 окт 2010 18:00


kkiosev написа:Прочетох всички мнения докрай но никой не каза има ли начин да се направи така че като запалиш веднага да започне да зарежда без да се налага да форсираш до някакви обороти.При мен като че ли тази нужда от високи обороти нараства.При студен дизел мисля че не е добре да се форсира веднага а не е ли опасно за алтернатора да се остави дълго време да работи без да зарежда докато позагрее двигателя.Пасат 1,6д.

ти имаш и подгревни свещи, докато не изкл. релето е трудно да се свести алтернатора


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот milmar » Сря 27 окт 2010 18:16


kkiosev написа:... а не е ли опасно за алтернатора да се остави дълго време да работи без да зарежда докато позагрее двигателя.Пасат 1,6д.


Абсолютно безопасно е , няма проблем . А и на студено , след 10-15 сек работа примерно няма проблем да изфорсираш до 1000-2000 оборота , говоря за зимата , сега още не е никаква зима и изобщо няма проблем .

Този проблем (необходимостта за изфорсирване) май си е постоянен :) при по-старичките генератори . Имах до скоро Голф 1.6 ТД беше същия , аз бях решил проблема но с разлобяване на "неразглобяемия" регулатор (плочката) и лек тунинг :D .


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот fox_vt » Сря 27 окт 2010 18:53


Е убу де кво ще рече това да се направи алтернатора веднага след палене да зарежда :screwy то няма такова понятие или зарежда или не-при всички останали случаи имаш проблем за отстраняване.То трябва и лампата да ти свети когато си на празен ход и не зарежда ама ако е така мойш да бъдеш сигурен че не е нормално и че не е излязла от завода така mhihi mhihi


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот i.e.i » Чет 28 окт 2010 6:55


то няма такова понятие или зарежда или не-при всички останали случаи имаш проблем за отстраняване
:012:
Най-малкото скъсява живота на акумулатора + "изненада" в неподходящ момент.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот milmar » Чет 28 окт 2010 10:45


fox_vt написа:Е убу де кво ще рече това да се направи алтернатора веднага след палене да зарежда :screwy то няма такова понятие или зарежда или не-при всички останали случаи имаш проблем за отстраняване.То трябва и лампата да ти свети когато си на празен ход и не зарежда ама ако е така мойш да бъдеш сигурен че не е нормално и че не е излязла от завода така mhihi mhihi


Нарича се опит с автомобил Голф , а ти май нямаш такъв (опит) mhihi , шегувам се ...

При запалване на автомобила , за да започне генератора да работи се разчита на остатъчната индукция в ротора му (остатъчно намагнитване) , а също така на тока , който "идва" по тънкото кабелче , този същия ток кара ламБата (светодиода) на таблото да свети когато нямаме заряд .

Сега , каква е точно причината , дали остатъчния магнетизъм , дали този ток през тънката жичка е по-малко от колкото трябва ( най-вероятно е така ,защото доколкото си спомням бяха 2-3 паралелни резистора , кримпнати на "меката" :wink: платка отзад на таблото и ако някой се е разкачил лампата пак ще свети , но тока ще е по-малък) , дали спомагателния изправител в генератора (има си отделен от силовия изправител , само за възбуждането) нещо не е редовен ....

Но е факт - не са един и два Голф 1 или 2 , дето се налага да ги изфорсираш . Иначе след това всичко си е перфектно ... ако е перфектно де :D .

ОФФ : сега забелязах , че с колегата fox_vt сме се рагистрирали във форума на една и съща дата :)



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта