Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
При VW от 2005 насам има 3 системи, като само една е в леките коли - Халдекс. Нормално е да говорим само за него.
- katmai
- Мнения: 315
- Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
- Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
- Двигател: 2000 BiTDI CUAA
- Местоположение: София
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Не разбрах кое не е добре напревено? Колко километра имаш изминати с Passat B8 190к.с. без 4х4 и колко със същия но 4х4?
- katmai
- Мнения: 315
- Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
- Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
- Двигател: 2000 BiTDI CUAA
- Местоположение: София
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Ясно, не си имал B8 190 без 4х4, а всъщност сегашния ти Пасат го имаш от 1 година. За една година със сигурност може да кажеш как му е разхода но със сигурност не може да кажеш, каква е поддръжката в период от 5 години. Отделно няма как да знаеш какъв е стила ми на каране, а той определя и разхода и поддръжката.
Демек ти си един корифей на екстраполацията!
Демек ти си един корифей на екстраполацията!
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Не знам колега. Аз инвестирах в пружини на буталата, както колегата Imedarov и разходът ми е фрапантно по-нисък от 1.6TDI. Няма как да сравня.
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Хахаха, това не е ли от ChrisFix - 1 April joke. Всичките са много добри !!!
-
- Мнения: 297
- Регистриран на: Сря 10 юли 2019 8:12
- Автомобил: Mercedes W213
- Двигател: E 400 V 6
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
group® написа:Не знам колега. Аз инвестирах в пружини на буталата, както колегата Imedarov и разходът ми е фрапантно по-нисък от 1.6TDI. Няма как да сравня.
Много добра инвестиция.


- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Имаше и пружини вместо биели, така не троши клапани при скъсване на ремък.
- katmai
- Мнения: 315
- Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
- Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
- Двигател: 2000 BiTDI CUAA
- Местоположение: София
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Сега, разбрахме, че ти от собствен опит няма, как да кажеш колко излиза разхода по една и съща кола със и без 4х4. В момента се намираме г/д в 1/3 на зимния сезон. Искаш ли да ми докажеш, че аз съм в голяма грешка, и до март месец ще ме викаш всеки ден в който смяташ че аз няма да мога да стигна до вас с колата от профила ми? Сега на мен ми трябват 7 дни в които аз НЯМА да мога да стигна до вас и да си тръгна. Ако искаш, в тези сметки може да включиш и ходене до Боровец/Пампорово.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20264
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
katmai написа:Сега, разбрахме, че ти от собствен опит няма, как да кажеш колко излиза разхода по една и съща кола със и без 4х4.
Аз обаче мога да кажа. Както писах по-горе имам опит с Passat B5.5 1.9 TDI и с Audi A3/Bora. Също така написах, че разходът на моята кола е с 50+% по-висок, спрамо предния собственик на същата кола. Докога ще лалаш? Ти какъв опит имаш, на койато пишеш вече N-то мнение по темата?!? Една жена каза?
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Темата свършИ... Отдавна стана ясно, че собствениците и почитателите на коли с 4х4, не твърдят по никакъв начин, че собствениците на коли със само един задвижващ мост са "в голяма грешка". Докато собствениците но 4х2, продължават да твърдят същото за тези с 4х4.
Зор да се докаже, че некой е балама.... А всъщност всеки си е прав за себе си.
4000лв за 5 години са по 2(два) лева на ден. За много хора са пари за семки това. А и разликата не винаги е толкова, зависи как и колко караш.
Зор да се докаже, че некой е балама.... А всъщност всеки си е прав за себе си.
4000лв за 5 години са по 2(два) лева на ден. За много хора са пари за семки това. А и разликата не винаги е толкова, зависи как и колко караш.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Vlad777 написа:Аз обаче мога да кажа.
Недей де Владо

И аз мога да му кажа, че по неговата схема карах даже 150к.с. B8 и даде повече от моя пасат, ама не искам.

Мога да му кажа, че сме карали заедно с такъв на предно и пак 150к.с. близо 1000км общо и .... ама не искам.
Нека си остане с идеята, че е превъртял играта с тея 4000лв.
- katmai
- Мнения: 315
- Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
- Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
- Двигател: 2000 BiTDI CUAA
- Местоположение: София
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Владо, ако има ограничения на броя мнения, ок, кажи и ще спра. Ти имаш опит(не на колите за които питах), той няма. Би ли ми казал на твоята кола колко ше е разхода без 4х4, с твоя стил на каране? Той ми се присмя че не е 1 литър, така ли е? Карал 1000 км с кола 150кс, на която двигателя не е същия... Две неща питах, Може ли той да даде обективно мнение за ппддръжка на база личен опит - не може . Иска ли да видим колко пъти няма да стигна до тях- не писа.
А това дали е нужно да имам опит за да пиша дали на МЕН, семеен човек с 30 000 км на година ми е нужно 4х4 ЕЖЕДНЕВНО, мисля че няма смисъл да го коментираме.
Дали 4000 лв са много пари или не това всеки сам го решава за себе си. Аз като гледам, най-активните карат коли на старо...
Отделно виждам и пристрастия. Значи тези 9000 мнения(но с 4х4) може "лалат". Тези от които НЕ се иска в темата да имат 4х4 за да коментират, не може?!
А това дали е нужно да имам опит за да пиша дали на МЕН, семеен човек с 30 000 км на година ми е нужно 4х4 ЕЖЕДНЕВНО, мисля че няма смисъл да го коментираме.
Дали 4000 лв са много пари или не това всеки сам го решава за себе си. Аз като гледам, най-активните карат коли на старо...
Отделно виждам и пристрастия. Значи тези 9000 мнения(но с 4х4) може "лалат". Тези от които НЕ се иска в темата да имат 4х4 за да коментират, не може?!
Последна промяна от katmai на Нед 07 фев 2021 0:02, променено общо 1 път.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Пич, съвсем издуха гарнитурата вече...
- ktamen
- Мнения: 6364
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
К.Одаджийски написа:. Защо в повечето случаи, еднакви коли, едната на задно, другата 4х4 имат разлика в обиколката и обикновено тази с 4х4 изостава в завоите?
Кола, на която са добавени повечко килограми далеч от средата и, в случая това са килограмите в предния мост, има по-голям Инерчен Момент. Демек нужни са по-големи сили за да я завъртят около вертикална ос минаваща през средата и, в сравнение с друга кола, на която повечето килограми са близо да средата и. Тези сили трябва трябва да минат през сцеплението между гумите и асфалта, което е еднакво и за двете коли.
Не е толкова важно колко кг са предния и колко кг са на задния мост или къде е центъра на тежестта, това в повечето случаи е безполезна информация, предназначена за квалифицирани потребители, важно е къде точно са тези килограми и колко раздалечени са гумите от тези килограми. Колкото са по раздалечени гумите и колкото килограмите са по-концентрирани в средата, толкова по-малки сили са нужни за управление и остава повече сцепление за използване от двигателя и спирачките.
За по разбираемо си представи, че се състезаваме двамата с теб, аз нося 25кг торба с цимент, а ти шест метрова тръба пак 25кг. Трасето е на зиг заг, нарисувано по средата на голям площад и няма риск да закачиш нещо с тръбата. Въпреки еднаквите килограми на товара, аз ще те изпреваря, защото на теб ще ти е много трудно да въртиш тръбата като завиваш, а като я завъртиш, ще ти е трудно да я спреш да се върти.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта