Ми по-скъпо излиза.
Аз карам Поло комби, или Вариант 1.6 АФТ 74 киловата, 1998. Купено 2007 и навъртени до този момент 72 хилядарки на газ, бензин е горило от Дупница до КАТ - Плевен. За части до сега съм дал под 500 лева, най-сериоен разход са ми макферсони и лагери на главините. Включвам ангренаж, ролка, накладки предни - отзад е още с оригиналните, свещи, капачка, палец, 2 шарнира и 2 накрайника, чистачки, термостат, антифриз. Масла, гуми, застраховки и данъци не смятам. Всички ремонти си ги правя сам и планирам да я карам още няколко години. Мога да си купя нова Дачия на лизинг, ама толкоз пари за ламарина няма да хвърля, па ако ще и 7 години нищо да не пипна по нея.



Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
-
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
- Автомобил: C220
- Двигател: CDI 2007
- Местоположение: Бургассс
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Напълно съм съгласен с теб, stefan4o. И аз не карам чисто нова кола в момента щото инвестирам в по-важни неща, както ти каза. Но останат ли пари за нова кола ще си купя - колкото и да си ми харесва 25 годишната Джета, няма как да се сравни с най-новата. Пасата също много ме радва, но с удоволствие бих го заменил за 8цата.
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Много се отклонихме от темата...знаете поговорката за чергата...
Такъв е стандарта в БГ и на всеки явно му е по-изгодно да кара по-стара кола.
Такъв е стандарта в БГ и на всеки явно му е по-изгодно да кара по-стара кола.
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Нова кола си заслужава само ако и навърташ по 30000+км на година,под тези километри са дадени пари за ламарина дето не се ползва по предназначение.
и като казвам нова кола имам предвид от класа на голф нагоре.такива като дачия,фабия и т.н. не могат да предложат нищо в повече,примерно един голф4 е много по кола въпреки че е 98 набор от дачия логан,сандеро.
и като казвам нова кола имам предвид от класа на голф нагоре.такива като дачия,фабия и т.н. не могат да предложат нищо в повече,примерно един голф4 е много по кола въпреки че е 98 набор от дачия логан,сандеро.
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
НарКол написа:$100 написа:Да налее не 5000 ами 3000 в сегашната кола би било проява на краен "фундаментализъм", колекционерство или подобно пристрастие към модела :)
А ако „налеее“ 500 лв и си я кара още 2-3 години без климатик и серво?
Съжалявам, но се придържам към темата - може би си пропуснал основното съобщение:
m0v3r написа:Мисля, че ще мога да заделя едни 5000-6 хиляди лв. и се двоумя дали да ги вложа за да стегна пасата или...
golf_td написа:...За кола да се дадат повече от 10 хил лв за лична употреба си е чисто пилеене на пари - колкото и пари да имаш , можеш да им намериш далеч по-сериозни вложения, ако щеш дори в един дребен бизнес да ги вложиш е по-добре , отколкото за някаква ламарина - в най-честите случаи хвърлена на улицата...която още излизайки от магазина сумата и е паднала доста надолу.Ама това лично мое мнение - не задължавам никой да мисли така. 30 бона са си 30 бона - ако пък съм ги изкарал с труд и пот и да съм ги събирал с години - да ги дам всичките за кола е последното нещо , което бих направил...
Цялата работа с 30-те бона опира не до това дали би ги дал или не, а за колко време ги спечелваш/спестяваш. Ако годишният ти доход е 60 хиляди съм напълно сигурен, че до 3-тата година ще си дал 30 хил на камара за кола - дали чисто нова или 5 годишна от по-висок клас не е важно. Всичко опира до времето за спечелване на парите, а не до конкретните суми. Ако ти паднат 100хиляди на камара, но не можеш да си намериш работа за повече от 800лв сигурно не би дал повече от 10-15хил за кола освен ако не си прахосник. Но ако знаеш, че тая година си прибрал 50хил и догодина ще са пак толкова или повече - тогава 30хил за нова кола ще ти се виждат съвсем в реда на нещата и колко ще се обезценява ще те интересува толкова, колкото обезценката на телевизора ти.
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
И аз от както карам кола за 2 коли общо от 08.09.2011 г. до днес 09.12.2014 г. (3 години и 3 месеца 1 ден ) съм пръснал пари точно 9609,85 лева. Това са 1188 дена точно в които съм собственик на кола. Това идва по 8,09 лева на ден. Правете каквито изводи искате. Аз следя темата и ми стана интересна и си направих изводи за себе си. За изброеното от мене време на шофьор с кола 3 години и 3 месеца с 2 коли. Замислям се да не правя тази "честа смяна" на колите, защото няма смисъл, ще губя повече. Сега си постегнах моята и продължавам да я постагям кото се обади. Извода ми е да не я мятам на продажба след 1 година например и да търся друг "кошник". Когато събера и имам 10 000 лева тогава ще купя нещо за тези пари свястно. Пак пасат ще е. Докато събера споменатата сума по какъвто и начин да е, ще си поддържам тази старичката и пръскам пари по нея. Тогава старата бих я продал и с парите от нея да постегна "новата" кола взета на старо от частно лице или автокъща, или сам да си я взема от чужда държава - най-добре ще е такапък нека ми седне и над 10 000 лева до 13-15 хилки лева максимума за кола дето бих дал.(Германия или Холандия, никакви Италии, Австрии и други подобни). 

-
- Мнения: 52
- Регистриран на: Сря 09 апр 2014 12:46
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Колега Стоян0304,ако искаш читава кола от Германия или Холандия,няма да ти излезе по ефтино от бг,освен ако не си решил да си докараш само карусерията.Иначе за читава кола си приготви двойно от това колкото струва в бг.За колегите с чисто нови, които до 200 000км само са обслужвали,без нито един ремонт, евала.На скоро гледах една хонда прелюде 5-та генаерация от първи собственик,с пълна сервизна история от ден 1-ви.Колата беше на 300 000 реални километра.По състоянието на колата си личи че човека е бил мега мераклия до 300 000км колата е ремонтирана и обслужвана само в хонда и бош.Но между 150 и 300 000км не малко неща се бяха случвали по двигатела,като ремонти.Цялата сервизна история беше 2-ва пръста фактури.Като се има предвит че Хонда са едни от най-здравите машини в света.А вие ми говорите че с румънския таралясник макар и на 0км как съм щял да бъда голямото добро утро
Имал съм бмв 318ис милионник
ей богу,сутрин въобще не я чакам да загрее
газ,газ парното тръгва за 30 секунди
това ако беше някоя дачия отдавна да е на вторични суровини.Обслужване не виждала никога,ка моли сервиз
освен доливане на масло.Никога не ме е оставяла на пътя.За първата година и половина разходи само за 4-ри гуми втора употреба 150 кинта.





- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Дано никога не те срещам на пътя с невиждалата ти сервиз кола и с гумите ти втора употреба. На такива като теб, трябва да им се отнеме доживотно правото на управление на МПС.
А на тези, за които фактора безопасност не е фактор, а само разходите бог да им е на помощ.
А на тези, за които фактора безопасност не е фактор, а само разходите бог да им е на помощ.
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Не преувеличавайте нещата колеги, това , че някой си е взел гуми втора ръка - не значи че е без гуми, напротив , вероятно гумите дори са доста по-висок клас от масово продаваните в България и има "хляб" в тях , освен това човека няма да кара с тях 10 години , а ще ги смени по-рано.Всеки сам си преценя какво да купи и как да го ползва - безопасността зависи от това дали има грайфер в случая няколко милиметра (както се проверява в тези случаи, забравих колко точно).Една катастрофа на пътя не зависи от това дали е нов автомобила или стар - зависи от това какво е неговото състояние!(и то ако гледаме фактора "автомобил", понеже повечето катастрофи се случват не от остарял или необслужен автомобил, а от грешка на водача!) Вярно е, че повечето катастрофи стават с БМВ ,но не е виновна колата за това , а главно възрастта и начина на мислене на повечето , които предпочитат тази марка коли - нека си кажем истината в очите , че основните фенове са хлапетии (18-23години), които ги тресе хормона и гъзарията и не си дават сметка за нищо (разбира се има и изключения!), но като цяло за това не е виновна колата, а задкормилното устройство! А това , че един човек не си е карал колата на ремонт - ами за какво да я кара ако няма нужда от ремонт ? Смяната на консумативи и редовното обслужване е друго нещо и това вече предполагам че всеки би трябвало да го прави.
- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Мани ти тия стари и нечупещи се коли. Имал съм и двойка и тройка и съм ги поддържал много стабилно, въпреки това поне два три пъти в годината поне, се ремонтираше нещо. Тройката за ремонти за 6 години ми е глътнала 5 хиляди. Аман от легенди.
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: Сря 09 апр 2014 12:46
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
w_smith написа:Дано никога не те срещам на пътя с невиждалата ти сервиз кола и с гумите ти втора употреба. На такива като теб, трябва да им се отнеме доживотно правото на управление на МПС.
А на тези, за които фактора безопасност не е фактор, а само разходите бог да им е на помощ.
Явно бъркаш кола да е виждала сервиз и да е виждала преглед.Това че 80% от таралясниците в България са виждали преглед само фиктивно моята се преглешдаше обстойно всяка година.Въпросните гуми бяха на един сезон със 5мм грайфер,а същите със 7мм грайфер бяха двойно по скъпи в магазина.Бмв двигателите незнам дали ти е известно са с верига и обслужването се свежда само до филтри и масло,ако са ти добре дисковете и накладките караш и това е.Идеята на поста ми е че ако си вземеш стара кола,но читава, разходите първите две години,също могат да ти бъдат единствено и само за облсужване.Това че ти си имал проблеми с твоите коли си го обеснявам по следния начин.Ние в българия винаги искаме да си вземем "уж" хубава кола втора ръка,без точка ръжда,със зареден климатик и 5 години да я караме без никакви ремонти,а сме тръгнали с пари в джоба колкото за кола която е пътник към моргата.
- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Викаш веригите не се сменят никога, а? А и БМВ са известни с нечупещото се окачване.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
w_smith написа:Мани ти тия стари и нечупещи се коли. Имал съм и двойка и тройка и съм ги поддържал много стабилно, въпреки това поне два три пъти в годината поне, се ремонтираше нещо. Тройката за ремонти за 6 години ми е глътнала 5 хиляди. Аман от легенди.
Я дай разбивка на тези хиляди.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Алооо :
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH 2005
Това супер нов автомобил ли е,че го даваш за сравнение ?? След по-малко от 19 дни става 10 годишен таралясник
Да вериги не се сменят ,н но на автомобилите , не на еднодневките каквито са новотт производство - там е чупи /купи.
На ZAR 167 не съм сменял верига /2 валка ,8клапана, обтягане като на Ваз/ Продадох я на над 470 000км с 1 обтягане на веригата, взех я на 210000км /не знам преди мен дали са пипали/.
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH 2005
Това супер нов автомобил ли е,че го даваш за сравнение ?? След по-малко от 19 дни става 10 годишен таралясник

Да вериги не се сменят ,н но на автомобилите , не на еднодневките каквито са новотт производство - там е чупи /купи.
На ZAR 167 не съм сменял верига /2 валка ,8клапана, обтягане като на Ваз/ Продадох я на над 470 000км с 1 обтягане на веригата, взех я на 210000км /не знам преди мен дали са пипали/.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 46 госта