Евтино гориво
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Евтино гориво
Така е тука..не пада докато не заредят нови доставки,но евтините доставки скачатна скъпите цени за часове :)
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Евтино гориво
pomeoo написа:Айде честито ни... днес на Лукойл бензина вече е 2.16лв.
Брей, много бързо изгорихме "евтиния" бензин. Не трябваше ли да минат 1-2 месеца?
А Брента още си е $60.

-
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4
Re: Евтино гориво
Имаше един виц: Цената на бензина скача, понеже се оскъпява от по-скъпия бензин, който се ползва при доставката
В момента бензиностанциите бичат една печалба поне 50 стинки на литър.

В момента бензиностанциите бичат една печалба поне 50 стинки на литър.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Евтино гориво
Бензиностанциите винаги поддържат оскъпяване между 10ст и 15ст на литър, спрямо цената на която излиза от данъчния склад. От тези 10-15ст бензиностанциите се издържат и генерират печалба.
- pomeoo
- Мнения: 452
- Регистриран на: Съб 01 сеп 2007 17:16
- Автомобил: MK3
- Двигател: ABD
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Евтино гориво
Само, че не печелят по 0,10ст. или 0,15ст. на литър, а минимум по 0,50ст. и нагоре !!!
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Евтино гориво
Що приказваш глупости? Наясно ли си с това как се става бензиностанция и прочие?
Re: Евтино гориво
Да. С "наши хора" или "по другия начин". Това си е манталитета наш!!!
За много голямо съжаление, затова сме на този хал и по форумите с такава голяма болка се коментират такива иначе нормални неща в "белия свят". И за още по-голямо съжаление, ако нещата продължават така, едва ли някога ще се оправим...
За много голямо съжаление, затова сме на този хал и по форумите с такава голяма болка се коментират такива иначе нормални неща в "белия свят". И за още по-голямо съжаление, ако нещата продължават така, едва ли някога ще се оправим...
- malin.angelov
- Мнения: 322
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 23:33
- Автомобил: vw passat
- Двигател: BMP 07
- Местоположение: Sofia
Re: Евтино гориво
2.29лв??





- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Евтино гориво
Днес заредих на Ромпетрол на 2,29 за литър








- sportul
- Мнения: 1218
- Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
- Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
- Двигател: RHR Delphi DCM
- Местоположение: Варна
Re: Евтино гориво
pomeoo написа:Само, че не печелят по 0,10ст. или 0,15ст. на литър, а минимум по 0,50ст. и нагоре !!!
Може и повече , все пак няма закон за регулиране на цената ,утре може да стане 1л 5лв ! ако искаш..:)
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20274
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Евтино гориво
Извадих за 15 случайни европейски държави цените на горивата, ДДС ставката и размерът на акцизите.
Акциз и ДДС взех то този документ от сайта на Европейската Комисия - стр. 14-19
И каква изненада! В България дизеловото гориво преди ДДС и Акциз е най-скъпото в ЕВРОПА!!! Ниските крайни цени, сравнено с другите европейски страни ги дължим на минималния акциз (329.79 EUR на тон, при определен минимум 330 ЕВРО). Голямата печалба я прибира "производителят" монополист ЛУКОЙЛ:
Акциз и ДДС взех то този документ от сайта на Европейската Комисия - стр. 14-19
И каква изненада! В България дизеловото гориво преди ДДС и Акциз е най-скъпото в ЕВРОПА!!! Ниските крайни цени, сравнено с другите европейски страни ги дължим на минималния акциз (329.79 EUR на тон, при определен минимум 330 ЕВРО). Голямата печалба я прибира "производителят" монополист ЛУКОЙЛ:
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Евтино гориво
Техниката в Бургас в голямата си част е от 60-те години. Никога не е било тайна, че е ниско производителна, морално остаряла рафинерия и продукта от нея е с много висока себестойност. 

- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Евтино гориво
Именно, бургаската е стара рафинерия, неефективна. Затова дизела в България е 65 цента, а в Германия е 50 цента. Горките те Нефтохим едвам издрапват да не фалират - вече не знам колко години работят на загуба. 

- doaiena
- Мнения: 1500
- Регистриран на: Чет 05 фев 2009 17:51
- Автомобил: Audi A3
- Двигател:
- Местоположение: София, Зоната на здрача
- Контакти:
Re: Евтино гориво
hooligan_sk написа:Техниката в Бургас в голямата си част е от 60-те години. Никога не е било тайна, че е ниско производителна, морално остаряла рафинерия и продукта от нея е с много висока себестойност.
Хахаха от къде извади тази така известна на всички информация

Това, че нашите управници педерасти я продадоха на безценица, както всичко и друго, не означава, че е стара и немощна!
"ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас" АД е най-голямото предприятие на Балканския полуостров по преработвателни мощности на нефт. Дружеството е структуроопределящо не само за бургаския регион, но и за цялата страна.
Рафинерията има капацитет за първична преработка на 9,5 млн. т. нефт на година.
Строителството на нефтохимическия комбинат започва през 1961 г. като на 2-ри септември 1963 г. е произведен първият български бензин. През годините поетапно са въведени в експлоатация основни и съпътстващи нефтопреработването инсталации.
"ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас" АД разполага с морски, железопътни и автотранспортни терминали.
На 12 октомври 1999 г. Компания "ЛУКОЙЛ" закупи контролния пакет от акциите и Дружеството става част от организациите на Групата "ЛУКОЙЛ".
Още с встъпването си в Рафинерията ОАО "ЛУКОЙЛ" пристъпи към интензивна модернизация на мощностите, с цел адаптиране към повишените изисквания на Европейския съюз към качеството на моторните горива. За превръщането на Дружеството във високотехнологично, ефективно и водещо предприятие в България и Европа, в периода след приватизацията се усвояват инвестиции, които възлизат на повече от 2,6 млрд. долара.
Извършена е реконструкция на две от възловите за Рафинерията инсталации – Каталитичен реформинг (повишаване на капацитета с 200 000 т/г и монтиране на допълнителен реактор с непрекъсната регенерация на катализатора) и Каталитичен крекинг (мощност 2.0 млн.т/г и внедряване на процеса умерен хидрокрекинг). Изградена е нова съвременна Клаус инсталация с капацитет 30 000 т/г, с което е осигурено пълно усвояване на отделяния в производствения процес сероводород.
Две от основните инсталации за хидрообезсерване на дизелови горива - Хидроочистка-2 и Хидроочистка-3 са модернизирани със съвременни реакторни блокове, последно поколение катализатори и системи за автоматизирано управление на технологичния процес.
Извършена е мащабна реконструкция на една от атмосферно вакуумните инсталации за преработка на нефта АВД-1, с което се намали енергопотреблението с 20% и се постигна съответствие с най-добрите съвременни технологии в света.
С реализирането на тези инвестиционни проекти се осъществи поетапно прехода от горива по стандарт ЕВРО-2, към ЕВРО-3, ЕВРО-4 до ЕВРО-5 съгласно изискванията на Европейския съюз по отношение опазване на околната среда и охрана на труда, както и поетапно увеличаване обема на преработката.
Изградена е нова инсталация за Сярно-кисело алкилиране с капацитет 300 000 т/г, при което е изведена от експлоатация старата морално остаряла инсталация от 1983 г.
Въведени са в експлоатация нови мощности за обработка на твърдите технологични отпадъци от производствения процес и пречиствателна станция за обработка на водите на пристанищен терминал Росенец, което осигурява пълна утилизация на технологичните отпадъци и качество на заустваните води в съответствие с европейското законодателство.
Дружеството изгради съвременна автоматизирана автоналивна естакада за моторни бензинови, дизелови горива и JET, по нормираната от закона технология за долно пълнене. Естакадата е оборудвана със съвременни куплиращи устройства за зареждане на горивото и автоматична система за рекуперация на парите, с която се постига снижение на емисиите на летливите органични съединения в атмосферата трикратно повече от европейските изисквания.
Реконструирана е факелната система на Рафинерията - монтирани са нови факелни свещи, осигуряващи бездимно и пълно изгаряне и подобрено разсейване, с което се минимизира въздействието върху атмосферния въздух в прилежащите селища.
Завършено е строителството и са въведени в експлоатация три инсталации, произвеждащи продукция по европейския стандарт ЕВРО-5 – Хидроочистка на дизелово гориво ХО-5 с капацитет 1.7 млн.т/г, Хидрообезсерване на бензин ХОБ-1 с капацитет 1.1 млн.т/г и Регенерация на метилдиетаноламин с капацитет 0.4 млн.т/г. Извършена е реконструкция на инсталациите за атмосферна дестилация АД-4, вакуумна дестилация на мазут ВДМ-2, в които, освен замяна на основно оборудване, са подменени морално остарелите блокове за управление на технологичния процес с последно поколение системи и съвременно оборудване.
Всички реконструирани и новопостроени технологични обекти са приведени в единен команден център с модерна мрежова инфраструктура, двойно резервиране на управлението и оборудвана със системи за надеждно и безопасно управление на технологичните процеси. Към настоящия момент управлението над 90% от технологичните инсталации се извършва от единната операторна зала.
Извършените модернизации и строежи на производствените мощности в периода 2003 – 2010 г. доведоха до снижаване емисиите на серен диоксид от произвежданите автомобилни горива от 117 хил. тона на 7,4 хил. тона годишно. Подобрената енергийна ефективност на инсталациите допринесе за намаляване разходите на Дружеството за енергоносители с 21 % и емисиите от парникови газове като въглероден диоксид.
На 12 май 2011 г. на "ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас" АД е предоставена концесия за период от 35 г. на Пристанищен терминал Росенец, част от пристанище за обществен транспорт с национално значение Бургас, което предоставя възможност на Дружеството да експлоатира терминала и извършва морско-технически услуги в съответствие с добрите инженерингови и експлоатационни практики.
В резултат на значителните инвестиции на Компания "ЛУКОЙЛ" в цялостното реновиране и модернизиране на производствените мощности, както и въвеждането на най-съвременен мениджмънт, "ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас" АД днес е модерно нефтопреработвателно предприятие, работещо в съответствие с водещи световни стандарти.
Независимо от постигнатото, Компания "ЛУКОЙЛ" не спира до тук развитието на бургаската рафинерия. В процес на изграждане е супермодерен технологичен комплекс за дълбочинна преработка на гудрон с капацитет 2.5 млн.т/г на стойност над 1.0 млрд.долара. Новите мощности ще повишат дълбочината на преработка от 76% на 90% и ще обезпечат производството на котелно гориво със съдържание на сяра съгласно европейските изисквания под 1%. С този комплекс Дружеството се нарежда сред едва дузината рафинерии от цял свят, разполагащи с подобна технология за супер дълбочинна преработка.
В "ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас" АД въпросите, свързани с качеството, околната среда, здравето и безопасността, имат първостепенно значение. Дружеството успешно поддържа и развива своята система за управление в съответствие със стандарти за управление на качеството ISO 9001, здравето и безопасността BS OHSAS 18001, околната среда ISO 14001, с активното участие на високо квалифициран инженерен и технологичен персонал.
Дружеството осъществява своята дейност в съответствие с Етичния бизнес кодекс на ОАО "ЛУКОЙЛ", който съдържа правила за бизнес поведение, етични норми на взаимоотношения и приоритетни въпроси в областта на бизнес етиката. Доброто име и успехите на „ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас” АД в значителна степен се базират и на социалната отговорност, важен аспект от която е ангажираността в подкрепа на благотворителни, обществено полезни начинания - реализирани са социални проекти, културни и спортни прояви, реконструирани и модернизирани са детски градини, училища, изградени са детски и спортни площадки. С подкрепа на „ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас” АД се осъществяват редица мероприятия от културния и спортния календар на общините Бургас и Камено, което затвърждава високата репутация на Дружеството, като значим и надежден социален партньор, с важен принос за обществено – културното развитие на региона.
"ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас" АД прилага Социалния кодекс на ОАО "ЛУКОЙЛ", в който са заложени корпоративните ценности за поддържане на висок жизнен стандарт, силни социални гаранции, създаване на условия за професионално израстване и кариерен ръст на младите хора, грижа за ветераните нефтохимици.
Към настоящия момент "ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас" АД произвежда следния асортимент на нефтохимически продукти:
Горива:
Автомобилен бензин А 92Н
Автомобилен бензин A 95Н
Автомобилен бензин А 98H
Нискооктанов бензин /НОБ/
Дизелово гориво
Дизелово гориво с биокомпонент Б6
Гориво за извънпътна техника и трактори
Реактивно гориво Джет А-1
Котелно гориво
Битуми
Гудрон
Други продукти:
Пропан-Бутан - газ въглеводороден втечнен
Сяра техническа
Метил третичен бутилов етер (МТБЕ)
Горивен газ
Полимери:
Полипропилен
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: pac_man и 45 госта