georgebonev съжалявам че измествам темата, но не мисля че това е нормално. Никаква причина няма да се кара в кръгово със включен ляв мигач. Нито законово, нито в правилника пише подобно нещо. Изрично търсих и питах.
Това е едно от онези неща, заради които е измислена приказката " по католици и от папата". Съжалявам.
Въпрос за предимство
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Въпрос за предимство
В правилника не пише ли да се дава мигач винаги,когато пътя/и главния/променя посоката си?Едно време го пишеше.Като се движиш в кръг,ти реално не се движиш на право,по прав път,а променяш посоката си,макар заедно с пътя.Тоя ляв мигач ще улесни влизащия пред теб,особено ако влиза и веднага излиза в дясно.
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Въпрос за предимство
Когато пътя с предимство променя посоката си, това се указва с пътен знак T13. Тогава си длъжен да подадеш мигач, дори и да продължаваш по пътя с предимство. Аз обаче досега не съм срещат този знак в участък с кръгово движение.
По твоята логика трябва да се подава мигач при всеки завой на пътя, по който се движиш.
По твоята логика трябва да се подава мигач при всеки завой на пътя, по който се движиш.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Въпрос за предимство
По моята/дали е моя/логика се подава мигач в кръстовище,когато пътя по който се движиш променя посоката си.Като се въртиш в кръгово съответно да гадая ли колко ще се въртиш и кога и къде ще излезеш?То по твоята логика си направо,въпреки че се въртиш в кръг?
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Въпрос за предимство
Правилно си разбрал и логиката не е моя, а на правилниците. Когато реша да излизам ще подам десен мигач. Това е.Iezekil написа:по твоята логика си направо,въпреки че се въртиш в кръг?
За съжаление у нас има организирани такива псевдо кръгови измишльотини, където точно изхода е направо, а кръговото продължава с отчетлив ляв завой без наличието на табела T13. Там инстинктивно давам ляв мигач, че продължавам в кръговото. Имаме едно такова триъгълно творение при автогарата в Горна Оряховица.
Последна промяна от anrus на Пон 06 мар 2017 19:34, променено общо 1 път.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Въпрос за предимство
В кръговите,които ползвам си давам мигача и на влизане,и докато се въртя,и на излизане.Радвам се и другите като дават мигачи,по-лесно се ориентираш,особено като се включваш.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Въпрос за предимство
Правилника не може да уточни на 100% предимството във всяка една конкретна ситуация.
Т.е. м/у "сухата материя" на книга и практиката винаги има едно леко разминаване,наложено от конкретната ситуация,една шофьорска етика м/у шофьорите-постоянни жители на конкретно населено място.Много от колегите тук ,предполагам са минавали по прочутото Кръгово на Руски паметник в Шумен. Допреди 20-25 години това беше единственото кръгово-обратно на общоприетия в Европа единен правилник за движение. С предимство са тия ,които се "въртят" в кръговото.Преди няколко години направиха това кръгово с 2 ленти за движение.Уж за разтоварване на трафика. В резултат шуменци отново си изработиха свой начин на придвижване ,отново с цел -по-бързо изнасяне и съответно избягване на "тапите".Лентите се спазват според маркировките,мигачите се подават навреме,но...един -единствен "ръкав" от това кръгово се ползва без оглед в коя лента се движиш -важно е да си подадеш мигача навреме.
Ние Шуменци си ги знаем тия подробности,но е изкл.неприятно за хора ,минаващи през града,транзитно.
Това кръстовище си е абсолютен казус в ПДП и единственото ,което предотвратява ПТП-та са мигачите.Така че колеги -не се мъчете да сложите всичко в рамките на теорията и да си търсите предимството-просто си подавайте мигачите навреме и когато сте в непозната обстановка-колкото и несериозно да звучи: Оглеждайте се как се придвижват местните,за да не се озовете в градинките в средата на Кръговото.
Т.е. м/у "сухата материя" на книга и практиката винаги има едно леко разминаване,наложено от конкретната ситуация,една шофьорска етика м/у шофьорите-постоянни жители на конкретно населено място.Много от колегите тук ,предполагам са минавали по прочутото Кръгово на Руски паметник в Шумен. Допреди 20-25 години това беше единственото кръгово-обратно на общоприетия в Европа единен правилник за движение. С предимство са тия ,които се "въртят" в кръговото.Преди няколко години направиха това кръгово с 2 ленти за движение.Уж за разтоварване на трафика. В резултат шуменци отново си изработиха свой начин на придвижване ,отново с цел -по-бързо изнасяне и съответно избягване на "тапите".Лентите се спазват според маркировките,мигачите се подават навреме,но...един -единствен "ръкав" от това кръгово се ползва без оглед в коя лента се движиш -важно е да си подадеш мигача навреме.
Ние Шуменци си ги знаем тия подробности,но е изкл.неприятно за хора ,минаващи през града,транзитно.
Това кръстовище си е абсолютен казус в ПДП и единственото ,което предотвратява ПТП-та са мигачите.Така че колеги -не се мъчете да сложите всичко в рамките на теорията и да си търсите предимството-просто си подавайте мигачите навреме и когато сте в непозната обстановка-колкото и несериозно да звучи: Оглеждайте се как се придвижват местните,за да не се озовете в градинките в средата на Кръговото.

-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Въпрос за предимство
Мигачите са за да знаят другите участници в движението какво мислиш да правиш. Това лостче със стрелките е сложено за да се ползва КОЛЕГИ.
Що се отнася до кръстовището на колегата пуснал темата, Vlad777 ви го е написал много добре и то няколко пъти, ама някои колеги, не та не. Добре е да решим един комплект листовки и който има по-малко от 87 точки да учи и да решава, че е опасен за себе си и другите.
Успех и безпроизшествено!
Що се отнася до кръстовището на колегата пуснал темата, Vlad777 ви го е написал много добре и то няколко пъти, ама някои колеги, не та не. Добре е да решим един комплект листовки и който има по-малко от 87 точки да учи и да решава, че е опасен за себе си и другите.
Успех и безпроизшествено!
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос за предимство
satansho написа:. Никаква причина няма да се кара в кръгово със включен ляв мигач.
Аз карам с ляв мигач, за да знаят чакащите, че няма да излизам и да могат да влязат в кръговото без да ме чакат. И съм благодарен на тези които карат с ляв мигач, докато аз се опитвам да вляза в кръговото.
Иначе съм съгласен, че няма законово изискване за ляв мигач и че левият мигач си е нарушение.
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Въпрос за предимство
satansho написа:georgebonev съжалявам че измествам темата, но не мисля че това е нормално. Никаква причина няма да се кара в кръгово със включен ляв мигач. Нито законово, нито в правилника пише подобно нещо. Изрично търсих и питах.
Това е едно от онези неща, заради които е измислена приказката " по католици и от папата". Съжалявам.
Пак ще потретя, че зависи с колко ленти е кръговото кръстовище! И каква маркировка има на лентите - дали за на ляво (въртене, обикаляне), дали за на право, дали за излизане на дясно или обединени 2 или 3 ленти в по-малко... И пак да повторя, че кръговото кръстовище го разглеждайте като поредица от "нормални" кръстовища, събрани на съвсем близко разстояние...
Пуснах линк с клипче, което мисля, че онагледява подробно ситуациите. Ето го пак:
https://www.youtube.com/watch?v=8wIoR7fpPJM
Ситуацията в това клипче е за две ленти, но ако между тях има трета с маркировка за направо, подаването на мигач пак би трябвало да се запази за най-вътрешната и най-външната лента.
Ляв мигач във вътрешната, защото както писаха колегите - пътя си променя посоката, другите участници да разберат на къде ще се движиш в следващия участък.
Когато влизаш в кръговото от лява лента и искаш да продължиш на право (втори изход! - влизаш, пропускаш първия изход и излизаш на втория), тогава ако нямаш ляв мигач преди първия изход, може (според знаци или маркировка) да отнемеш предимство/възможност на дясностоящия да влезе заедно с теб и той да излезе на същия втори изход заедно с теб. Дясностоящия може да предположи, че ще излезеш на първия изход в лява лента.
Аналогия с --| образно кръстовище, двамата се движите един срещу друг и искате да завиете в левия изход/път...
- satansho
- Мнения: 167
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
- Автомобил: VW T4 Audi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за предимство
Не, не нормално. Влизайки веднъж във кръговото, пътя не си променя посоката. Автомобилът МОЖЕ да си я промени, и за това подава десен мигач, преди излизане на някое от разклоненията. Влизайки и движейките се във кръговото, правейки един или няколко кръга, нито автомобила нито пътя си променят посоката и няма абсолютно никаква логика да се движи със включен мигач. Напротив, не променяйки си посоката, декларира именно със липсата на мигач.
Както знаем, мигача се използва преди да си промениш посоката, а движейки се във кръговото и излизайки от последния изход, или там от където си влязъл не си променяш посоката на движение през цялото време през което се движиш във кръговото.
И не, няма как да се тълкува кръгово движение като 4 малки кръстовища, защото именно това е избегнато със въвеждането на кръга и е целта за улесняване на движението.
Другото което исках да ми посочи някой е къде е уредено изрично във правилника карането със ляв мигач във кръгово. Така както е направено за влизане, спиране, тръгване и въобще всяка промяна на посоката на движение.
По абсолютно същата логика може да включиш мигащ надпис - ГЛАДЕН СЪМ или ЗА ВАРНА СЪМ (примерно )
Както знаем, мигача се използва преди да си промениш посоката, а движейки се във кръговото и излизайки от последния изход, или там от където си влязъл не си променяш посоката на движение през цялото време през което се движиш във кръговото.
И не, няма как да се тълкува кръгово движение като 4 малки кръстовища, защото именно това е избегнато със въвеждането на кръга и е целта за улесняване на движението.
Другото което исках да ми посочи някой е къде е уредено изрично във правилника карането със ляв мигач във кръгово. Така както е направено за влизане, спиране, тръгване и въобще всяка промяна на посоката на движение.
ktamen написа:satansho написа:. Никаква причина няма да се кара в кръгово със включен ляв мигач.
Аз карам с ляв мигач, за да знаят чакащите, че няма да излизам и да могат да влязат в кръговото без да ме чакат. И съм благодарен на тези които карат с ляв мигач, докато аз се опитвам да вляза в кръговото.
Иначе съм съгласен, че няма законово изискване за ляв мигач и че левият мигач си е нарушение.
По абсолютно същата логика може да включиш мигащ надпис - ГЛАДЕН СЪМ или ЗА ВАРНА СЪМ (примерно )

- summer_smile_
- Мнения: 1205
- Регистриран на: Пет 27 дек 2013 14:59
- Автомобил: Passat B7 Alltrack
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за предимство
Мен пък инструкторът ме учеше да възприемам кръговото като обикновено кръстовище - навлизам с десен мигач, ако ще излизам на първия изход, без мигач - на втория и с ляв - на третия
Разбира се, непосредствено след като премина последния изход преди моя, включвам десен. Смятам, че доста улеснявам другите хора по този начин, пък нека съм в нарушение.

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Въпрос за предимство
И много си прав.
А по-горния пост-колега,сигурен ли си,че при всичките завои в кръговото,ти не си променяш посоката?И ще направиш примерно обратен завой,без да си променяш посоката,както и пътя?Това е гениално.
Примера с видеото е добър.Само да вметна,че повечето кръгови кръстовища са с повече от 4 изхода-5,6,7...и мигача е повече от желателен,за да има добра пропускливост,особено за ползващите кръговото до първата отбивка.
А по-горния пост-колега,сигурен ли си,че при всичките завои в кръговото,ти не си променяш посоката?И ще направиш примерно обратен завой,без да си променяш посоката,както и пътя?Това е гениално.
Примера с видеото е добър.Само да вметна,че повечето кръгови кръстовища са с повече от 4 изхода-5,6,7...и мигача е повече от желателен,за да има добра пропускливост,особено за ползващите кръговото до първата отбивка.
- stardreamer
- Мнения: 291
- Регистриран на: Пет 23 авг 2013 11:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dreams
Re: Въпрос за предимство
satansho написа:Никаква причина няма да се кара в кръгово със включен ляв мигач.
Дали???
Другата част пък твърдят, че не трябва мигач, като напускат кръговото защото се движат направо и кой е прав? В ЗДВП не е написано конкретно, тъй че няма нужда да го цитираме него.
Също така и от кръгово до кръгово има огромна разлика, някъде би объркал, другаде ще е полезен. Аз също, докато въртя най-често съм с мигач и смятам, че е правилно най-малко от колегиална гледна точка.
Това с мигачите е много болна тема - миналия ден спорих с един таксиджия, който с недоумение ме гледаше и ми обясняваше, че щом е в лява лента, аз съм длъжен да сметна, че той можело да завие на ляво, но той не трябвало да дава мигач, защото бил в лява лента... - таксиджийска логика (да не засегна някой колега само).

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Въпрос за предимство
Ем то има леви ленти и с движение направо,отде да знаят другите де ще ходи?
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Miki и 70 госта