Здравейте,
Четох, четох, търсих... или няма обяснение по въпроса ми или не успях да го намеря.
Карам Vento 1.8, 90 к.с., 94-та моноинжекция с газ. Колко е нормалният разход на градско и извънградско? как да го оптимизирам? Ще задам въпроса си и по друг начин. Един приятел ми сподели, че неговата кола (Дачия, газов инжекцион) му харчи по-малко когато кара между 2000 и 3000 оборота. Има ли нещо подобно и за Вентото? Какви са оптималните обороти?По моята логика (не съм разбирач) по-малките обороти би трябвало да харчат по-малко.
Предварително благодаря.
как да караме икономично градско и извънградско
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: Пон 20 авг 2012 21:13
- Автомобил: VW Touran I Facelift 2006
- Двигател: BSE
- Местоположение: България
Re: как да караме икономично градско и извънградско
Трябва да караш в такива обороти, че постоянно да си в оптимален въртящ момент.
За твоята кола, според catalog.auto.ru постигаш въртящ момент 145 нютонметра при 2500 оборота.Аз така го разбирам икономичното каране
За твоята кола, според catalog.auto.ru постигаш въртящ момент 145 нютонметра при 2500 оборота.Аз така го разбирам икономичното каране

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: как да караме икономично градско и извънградско
Nafta написа:Трябва да караш в такива обороти, че постоянно да си в оптимален въртящ момент.
За твоята кола, според catalog.auto.ru постигаш въртящ момент 145 нютонметра при 2500 оборота.Аз така го разбирам икономичното каране
Мда, аз като си карам хондата на максималния въртящ момент(5700рпм) харчи най-малко

-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: как да караме икономично градско и извънградско
Nafta написа:Трябва да караш в такива обороти, че постоянно да си в оптимален въртящ момент.
За твоята кола, според catalog.auto.ru постигаш въртящ момент 145 нютонметра при 2500 оборота.Аз така го разбирам икономичното каране
Няма нищо лошо така да го разбираш, само не го препоръчвай на други хора!

-
- Мнения: 23
- Регистриран на: Пон 20 авг 2012 21:13
- Автомобил: VW Touran I Facelift 2006
- Двигател: BSE
- Местоположение: България
Re: как да караме икономично градско и извънградско
Nafta написа:Трябва да караш в такива обороти, че постоянно да си в оптимален въртящ момент.
За твоята кола, според catalog.auto.ru постигаш въртящ момент 145 нютонметра при 2500 оборота.Аз така го разбирам икономичното каране
Пичове, базикате ли се? Аз досега не съм вдигал и 2000 от шубе да не ми харчи....
- nosex
- Вечен БАН
- Мнения: 2416
- Регистриран на: Пон 08 яну 2007 11:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София (Волуяк/Бояна)
Re: как да караме икономично градско и извънградско
Това са данни за твоята кола http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=8845
Икономичното каране е много широко понятие, иначе добре правиш като я караш до 2000 оборота
Икономичното каране е много широко понятие, иначе добре правиш като я караш до 2000 оборота

-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: как да караме икономично градско и извънградско
Ела и ще ти демонстрирам нагледно колко харчи моята кола при макс. въртящ момент и при 1500об/мин. Така ще е по-лесно, според мен. Щом сам не си разбрал досега каква е разликата ...
Re: как да караме икономично градско и извънградско
Аз си го обяснявам така:
На пета карам с 40-50 при около 1000 оборота.Тръгвам да ускорявам и усещам как мотора се мъчи, докато вдигне оборотите и изтегли купето.По мое мнение така харчи най-много.А ако съм на по-ниска предавка и по близо до въртящия момент му е по-лесно да дърпа..Да уточня, карам също както и вие и не ми пука колко харчи
На пета карам с 40-50 при около 1000 оборота.Тръгвам да ускорявам и усещам как мотора се мъчи, докато вдигне оборотите и изтегли купето.По мое мнение така харчи най-много.А ако съм на по-ниска предавка и по близо до въртящия момент му е по-лесно да дърпа..Да уточня, карам също както и вие и не ми пука колко харчи

- zloby3400
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 19 ное 2008 9:38
- Автомобил: Golf III
- Двигател: AEK 1996
- Местоположение: София/Ямбол
- Контакти:
Re: как да караме икономично градско и извънградско
Нещо май не е така или аз не разбирам, но според тази таблица: http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/12329.html
трябва да го карам на 3800 оборота? Според мен тогава достига максимална мошност, или максималната мощност се достига при 5600 оборота?
При мен 3800 оборота са около / не съм обръщал внимание/ 120-130 км/ч на пета скорост - това не е най-икономичния режим
трябва да го карам на 3800 оборота? Според мен тогава достига максимална мошност, или максималната мощност се достига при 5600 оборота?
При мен 3800 оборота са около / не съм обръщал внимание/ 120-130 км/ч на пета скорост - това не е най-икономичния режим

- stefan4o
- Мнения: 19303
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: как да караме икономично градско и извънградско
Nafta написа:Аз си го обяснявам така:
На пета карам с 40-50 при около 1000 оборота.Тръгвам да ускорявам и усещам как мотора се мъчи, докато вдигне оборотите и изтегли купето.
Инженерите неслучайно са измислили скоростните кутии. За да може като ти потрябва теглителна сила, да върнеш предавка или две надолу, а не както ти - да настъпваш и да чакаш да ускори...


-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: как да караме икономично градско и извънградско
Може би съм по-глупав от теб, но не виждам КЪДЕ в тази таблица пише, че ТРЯБВА да караш с 3800об/мин. Ще ми копираш ли текста?zloby3400 написа:Нещо май не е така или аз не разбирам, но според тази таблица: http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/12329.html
трябва да го карам на 3800 оборота? ...
Re: как да караме икономично градско и извънградско
stefan4o написа:Инженерите неслучайно са измислили скоростните кутии. За да може като ти потрябва теглителна сила, да върнеш предавка или две надолу, а не както ти - да настъпваш и да чакаш да ускори...Иначе да си тормозиш двигателя с 40-50 на пета при 1000 оборота не знам как да ти кажа
Аз не си тормозя двигателя, а карам както трябва, просто смятам, че при това условие харчи повече


- DanZki
- Мнения: 202
- Регистриран на: Пон 11 юни 2007 14:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: как да караме икономично градско и извънградско
Хора,по-добре се купете по едно колело и не се мъчете.Единия не вдигал повече от 2000 оборота от страх да не харчи,другия потеглял на 7-ма... 

-
- Мнения: 23
- Регистриран на: Пон 20 авг 2012 21:13
- Автомобил: VW Touran I Facelift 2006
- Двигател: BSE
- Местоположение: България
Re: как да караме икономично градско и извънградско
Чух се с един приятел по темата. Според него всеки товар върху двигателя вдига разхода. Да, но понякога понятието товар не е много ясно и затова той ми даде добър пример.
Когато караме велосипед на най-малката предавка въртим повече и съответно не полагаме много усилия, какъвто и да е баира. Но за сметка на това няма да можем да минем много голямо разстояние без да се уморим (сиреч пак товар). Но все пак, ако караме на голяма предавка се умаряме много бързо, защото ние по-трудно да въртим педалите. Същото е и с автомобилите. Според тази логика, карайки колата си на ниски предавки съм товарил двигателя и ми вдигал повечко разхода.
Когато караме велосипед на най-малката предавка въртим повече и съответно не полагаме много усилия, какъвто и да е баира. Но за сметка на това няма да можем да минем много голямо разстояние без да се уморим (сиреч пак товар). Но все пак, ако караме на голяма предавка се умаряме много бързо, защото ние по-трудно да въртим педалите. Същото е и с автомобилите. Според тази логика, карайки колата си на ниски предавки съм товарил двигателя и ми вдигал повечко разхода.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта