как да караме икономично градско и извънградско

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
ivo_minchev
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 20 авг 2012 21:13
Автомобил: VW Touran I Facelift 2006
Двигател: BSE
Местоположение: България

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот ivo_minchev » Чет 17 яну 2013 1:27


Здравейте,
Четох, четох, търсих... или няма обяснение по въпроса ми или не успях да го намеря.
Карам Vento 1.8, 90 к.с., 94-та моноинжекция с газ. Колко е нормалният разход на градско и извънградско? как да го оптимизирам? Ще задам въпроса си и по друг начин. Един приятел ми сподели, че неговата кола (Дачия, газов инжекцион) му харчи по-малко когато кара между 2000 и 3000 оборота. Има ли нещо подобно и за Вентото? Какви са оптималните обороти?По моята логика (не съм разбирач) по-малките обороти би трябвало да харчат по-малко.

Предварително благодаря.




Потребителски аватар
Nafta
Мнения: 1752
Регистриран на: Чет 02 авг 2007 13:40
Автомобил:
Двигател:

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот Nafta » Чет 17 яну 2013 9:04


Трябва да караш в такива обороти, че постоянно да си в оптимален въртящ момент.
За твоята кола, според catalog.auto.ru постигаш въртящ момент 145 нютонметра при 2500 оборота.Аз така го разбирам икономичното каране :D


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот hooligan_sk » Чет 17 яну 2013 10:00


Nafta написа:Трябва да караш в такива обороти, че постоянно да си в оптимален въртящ момент.
За твоята кола, според catalog.auto.ru постигаш въртящ момент 145 нютонметра при 2500 оборота.Аз така го разбирам икономичното каране :D


Мда, аз като си карам хондата на максималния въртящ момент(5700рпм) харчи най-малко mhihi


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот myrshavija » Чет 17 яну 2013 10:17


Nafta написа:Трябва да караш в такива обороти, че постоянно да си в оптимален въртящ момент.
За твоята кола, според catalog.auto.ru постигаш въртящ момент 145 нютонметра при 2500 оборота.Аз така го разбирам икономичното каране :D

Няма нищо лошо така да го разбираш, само не го препоръчвай на други хора! mhihi


ivo_minchev
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 20 авг 2012 21:13
Автомобил: VW Touran I Facelift 2006
Двигател: BSE
Местоположение: България

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот ivo_minchev » Чет 17 яну 2013 10:20


Nafta написа:Трябва да караш в такива обороти, че постоянно да си в оптимален въртящ момент.
За твоята кола, според catalog.auto.ru постигаш въртящ момент 145 нютонметра при 2500 оборота.Аз така го разбирам икономичното каране :D

Пичове, базикате ли се? Аз досега не съм вдигал и 2000 от шубе да не ми харчи....


Потребителски аватар
nosex
Вечен БАН
Мнения: 2416
Регистриран на: Пон 08 яну 2007 11:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София (Волуяк/Бояна)

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот nosex » Чет 17 яну 2013 10:43


Това са данни за твоята кола http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=8845
Икономичното каране е много широко понятие, иначе добре правиш като я караш до 2000 оборота ;)


Потребителски аватар
Nafta
Мнения: 1752
Регистриран на: Чет 02 авг 2007 13:40
Автомобил:
Двигател:

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот Nafta » Чет 17 яну 2013 12:34


Е добре де, обяснете ми къде бъркам?


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот myrshavija » Чет 17 яну 2013 12:38


Ела и ще ти демонстрирам нагледно колко харчи моята кола при макс. въртящ момент и при 1500об/мин. Така ще е по-лесно, според мен. Щом сам не си разбрал досега каква е разликата ...


Потребителски аватар
Nafta
Мнения: 1752
Регистриран на: Чет 02 авг 2007 13:40
Автомобил:
Двигател:

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот Nafta » Чет 17 яну 2013 12:46


Аз си го обяснявам така:
На пета карам с 40-50 при около 1000 оборота.Тръгвам да ускорявам и усещам как мотора се мъчи, докато вдигне оборотите и изтегли купето.По мое мнение така харчи най-много.А ако съм на по-ниска предавка и по близо до въртящия момент му е по-лесно да дърпа..Да уточня, карам също както и вие и не ми пука колко харчи :Mr Green Fun


Потребителски аватар
zloby3400
Мнения: 811
Регистриран на: Сря 19 ное 2008 9:38
Автомобил: Golf III
Двигател: AEK 1996
Местоположение: София/Ямбол
Контакти:

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот zloby3400 » Чет 17 яну 2013 12:57


Нещо май не е така или аз не разбирам, но според тази таблица: http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/12329.html
трябва да го карам на 3800 оборота? Според мен тогава достига максимална мошност, или максималната мощност се достига при 5600 оборота?
При мен 3800 оборота са около / не съм обръщал внимание/ 120-130 км/ч на пета скорост - това не е най-икономичния режим :-)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19303
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот stefan4o » Чет 17 яну 2013 13:39


Nafta написа:Аз си го обяснявам така:
На пета карам с 40-50 при около 1000 оборота.Тръгвам да ускорявам и усещам как мотора се мъчи, докато вдигне оборотите и изтегли купето.

Инженерите неслучайно са измислили скоростните кутии. За да може като ти потрябва теглителна сила, да върнеш предавка или две надолу, а не както ти - да настъпваш и да чакаш да ускори... :wink: Иначе да си тормозиш двигателя с 40-50 на пета при 1000 оборота не знам как да ти кажа :screwy


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот myrshavija » Чет 17 яну 2013 13:54


zloby3400 написа:Нещо май не е така или аз не разбирам, но според тази таблица: http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/12329.html
трябва да го карам на 3800 оборота? ...
Може би съм по-глупав от теб, но не виждам КЪДЕ в тази таблица пише, че ТРЯБВА да караш с 3800об/мин. Ще ми копираш ли текста?


Потребителски аватар
Nafta
Мнения: 1752
Регистриран на: Чет 02 авг 2007 13:40
Автомобил:
Двигател:

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот Nafta » Чет 17 яну 2013 14:49


stefan4o написа:Инженерите неслучайно са измислили скоростните кутии. За да може като ти потрябва теглителна сила, да върнеш предавка или две надолу, а не както ти - да настъпваш и да чакаш да ускори... :wink: Иначе да си тормозиш двигателя с 40-50 на пета при 1000 оборота не знам как да ти кажа :screwy


Аз не си тормозя двигателя, а карам както трябва, просто смятам, че при това условие харчи повече :wink: Дадох просто пример :)


Потребителски аватар
DanZki
Мнения: 202
Регистриран на: Пон 11 юни 2007 14:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот DanZki » Чет 17 яну 2013 15:24


Хора,по-добре се купете по едно колело и не се мъчете.Единия не вдигал повече от 2000 оборота от страх да не харчи,другия потеглял на 7-ма... :screwy


ivo_minchev
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 20 авг 2012 21:13
Автомобил: VW Touran I Facelift 2006
Двигател: BSE
Местоположение: България

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот ivo_minchev » Чет 17 яну 2013 15:40


Чух се с един приятел по темата. Според него всеки товар върху двигателя вдига разхода. Да, но понякога понятието товар не е много ясно и затова той ми даде добър пример.
Когато караме велосипед на най-малката предавка въртим повече и съответно не полагаме много усилия, какъвто и да е баира. Но за сметка на това няма да можем да минем много голямо разстояние без да се уморим (сиреч пак товар). Но все пак, ако караме на голяма предавка се умаряме много бързо, защото ние по-трудно да въртим педалите. Същото е и с автомобилите. Според тази логика, карайки колата си на ниски предавки съм товарил двигателя и ми вдигал повечко разхода.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта