Спирачната течност-подменяте ли я редовно?
-
- Мнения: 628
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: Спирачната течност-подменяте ли я редовно?
Точно в тех-ко варна ми смениха течността с тази черната течност за която писах.
- fermer 10
- Мнения: 83
- Регистриран на: Нед 05 авг 2012 16:03
- Автомобил:
- Двигател: AFN ABU
- Местоположение: РАЗГРАД
Re: Спирачната течност-подменяте ли я редовно?
Колеги някой да е работил с такава http://www.lincos.bg/spirachka/brake-service-kit-fsz-03 помпа за обезвъздушаване говоря само за вакум помпата
- Каспър
- Мнения: 2217
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Спирачната течност-подменяте ли я редовно?
...
Последна промяна от Каспър на Чет 27 окт 2016 9:36, променено общо 1 път.
Re: Спирачната течност-подменяте ли я редовно?
То в Порше крайната цена /труд и течност/ по програмата 4+ е м/у 40 и 50 лв.Това миналия месец.
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Спирачната течност-подменяте ли я редовно?
ktamen написа:Само доливам, на предишния голф ми се стори, че помпата не е достатъчно надеждна и и смених гумичките. На сегашния съм долял половин литър преди да открия откъде тече. Мисля, че престараването в подръжката на колата може да е също толкова опасно като пълното и занемаряване. Досега корозия съм виждал само там където няма спирачна течност. Така, че и през ум не ми минава да я сменям профилктично. Колата е да ми служи на мен, а не аз да и служа.
Цитатът е от 7ма страница, писал съм го преди 7 години. Преди седмица реших да сменя гумичките на помпата, щото педалът ми потъваше по светофарите. Ама я прецаках при опитите си да я разглобя и причината беше ръжда, която пречеше за лесното разглобяване. След като я разглобих се оказа, че ръжда има и по работната повърхност на цилиндъра на помпата, в най-ниската част. Вероятно точно тази ръжда е била причината да ми потъва педала, а не старите гумички. Така че вече съм виждал ръжда и там където винаги е имало спирачна течност, ако беше сменяна редовно, едва ли щеше да се наложи смяна на помпата. Така или иначе вече си промених мнението за тази смяна и занапред ще я сменям на няколко години.
ПП Обезвъздушаването поне при мен е най-лесно като се надуе казанчето до 1 - 2 атмосфери с компресор през отворчето на стеблото на поплавъка, демек през оригиналната капачка. Просто подходящ маркуч се притиска към капачката и със спусъка се пуска толкова въздух, колкото е необходим за да се поддържа налягането. Докато помпя са развити две пробки по диагонал и течността се тече доста бързичко и изкарва всички мехурчета, като намалее нивото в казанчето, маркучето се маха и пробките се стягат и процедурата се повтаря с другите две колела.
- samo_pechka
- Мнения: 8447
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Спирачната течност-подменяте ли я редовно?
Така се процедира и при мен. Имам капачка с щуцер/вентил за гума . Навивам я на мястото на оригиналната и с около един бар надувам казанчето. Само следя да не го изпразня напълно откъм течност.
Течността я сменям при мен на около 3 години . Въпреки, че по "разписание" трябва да е на две. Помпата се скапва от влагата/водата съдържаща се в спир. течност, тя се утаява ниско и затова ръждата е по ниските части .
Течността я сменям при мен на около 3 години . Въпреки, че по "разписание" трябва да е на две. Помпата се скапва от влагата/водата съдържаща се в спир. течност, тя се утаява ниско и затова ръждата е по ниските части .
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Re: Спирачната течност-подменяте ли я редовно?
ktamen написа:ktamen написа:Само доливам ... Мисля, че престараването в подръжката на колата може да е също толкова опасно като пълното и занемаряване. Досега корозия съм виждал само там където няма спирачна течност. Така, че и през ум не ми минава да я сменям профилктично. Колата е да ми служи на мен, а не аз да и служа.
Така че вече съм виждал ръжда и там където винаги е имало спирачна течност, ако беше сменяна редовно, едва ли щеше да се наложи смяна на помпата. Така или иначе вече си промених мнението за тази смяна и занапред ще я сменям на няколко години.
Бре.. колко време минало... А аз продължавам да си сменям на 2 години - както си е писано по книгите... И на едната от колите (Б5.5) само маркучи се наложи да се подменят, друго - не...за радост.
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Спирачната течност-подменяте ли я редовно?
Спирачната течност се сменя, понеже е хигроскопична. Друго по въпроса няма какво да кажа. Ако искате да имате спирачки-сменявате, ако не желаете, не сменявате. Те спирачките не са са нещо задължително.
- Piqndurnik
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: Спирачната течност-подменяте ли я редовно?
lion_heart002 написа:... Те спирачките не са са нещо задължително.
Напротив - законът те задължава да имаш изправни спирачки. Виж, двигателят, не е задължителен.
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: RE: Re: Спирачната течност-подменяте ли я редовно?
Смятам, че колегата го написа иронично. Съмнявам се някой да не мисли, че спирачките не са задължителни. Преди 5-6 месеца смених и моята. Колата си спираше нормално, но при тест с уреда си излезна "чиста водица". Уреда удари последната червена лампичка. Каква странна консистенция излезе......
- the_red_camel
- Мнения: 697
- Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
- Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
- Двигател: BTS
- Местоположение: Plovdiv
Re: Спирачната течност-подменяте ли я редовно?
Здравейте колеги, ако е караме по книга трябва и аз да я сменя, но нямам такъв доверен сервиз, каквото мога си правя сам, а тази процедура няма да мога-за това ми хрумна нещо друго-като опресняване да си взема литър тубичка и да дръпна течността от казанчето и да го допълня с нова течност до нивото си, и ей така докато свърша литър туба
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Спирачната течност-подменяте ли я редовно?
Нищо не постигаш така. Основната чернилка е в спирачните апарати.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Нед 30 мар 2008 18:50
- Автомобил: Golf 5
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Re: Спирачната течност-подменяте ли я редовно?
Здравейте колеги,
С риск да поеторя някого, все пак реших да дам мнение по темата :
1. Всеки продукт ( масла, спирачни течноси, охладтлн.течности )има срок на годност и той е за продукта , който е в опаковката. Замислете се , при условие че продукта работи в системата, дали срока на експлоатация е = срока на годност.
Смяна на спирачни течноси - задължително.Те могат за година да „погълнат” до 2 – 3% влага и това обуславя нуждата от честата подмяна на течността. Добавянето на нова течност в системата практически не подобрява същественото работата на спирачната система, затова е по-добре да се замени изцяло.Заради голямата хигроскопичност на спирачната течност, тя трябва да се съхранява в херметична опаковка, в противен случай вие може да долеете вече силно увлаженена течност и да влошите още повече качествата на работата на системата
2. Периодичността се указва обикновено в инструкцията за експлоатация на автомбоила и е от 1 до 3 години
И не доливаите вода -намалявате технч. х-ки на флуида, и рискувате много.
Те ДОТ ( гликоловите течности )3, 4, 5.1 и без това абсорбират влага.
ДОТ 5 - на силиконова база = не абсорбират влага.
3. Различните класове гликолови течности DOT 3, DOT 4 и DOT 5.1 са взаимозаменяеми в зависимост от по-горе описаните класове автомобили за които могат да се ползват, но не трябва да се смесват или долива различна течност от тази която се ползва в системата вече
4. Силиконовите спирачни течности са несъвместими с другите видове. Силиконовите течности клас DOT 5* не трябва да се бъркат с полигликоловите DOT 5.1 заради сходството в надписа. Затова на опаковките винаги има още едно обозначение:
DOT 5* – SBBF („silicon based brake fluids” – спирачна течност на силиконова основа);
DOT 5.1 – NSBBF („non silicon based brake fluids” – спирчна течност на несиликонова основа).
Чаиниците могат и произвеждат всичко .Наскоро за смешна сума си набавих тестер за спирачна течност. ( Прилича на фазомер. Цветни диоди показват състоянието на течноста примеса на вода.
А иначе >>> Смяна на 2 год с промиване на сис-та. Не правете компромис с безопасноста
С риск да поеторя някого, все пак реших да дам мнение по темата :
1. Всеки продукт ( масла, спирачни течноси, охладтлн.течности )има срок на годност и той е за продукта , който е в опаковката. Замислете се , при условие че продукта работи в системата, дали срока на експлоатация е = срока на годност.
Смяна на спирачни течноси - задължително.Те могат за година да „погълнат” до 2 – 3% влага и това обуславя нуждата от честата подмяна на течността. Добавянето на нова течност в системата практически не подобрява същественото работата на спирачната система, затова е по-добре да се замени изцяло.Заради голямата хигроскопичност на спирачната течност, тя трябва да се съхранява в херметична опаковка, в противен случай вие може да долеете вече силно увлаженена течност и да влошите още повече качествата на работата на системата
2. Периодичността се указва обикновено в инструкцията за експлоатация на автомбоила и е от 1 до 3 години
И не доливаите вода -намалявате технч. х-ки на флуида, и рискувате много.
Те ДОТ ( гликоловите течности )3, 4, 5.1 и без това абсорбират влага.
ДОТ 5 - на силиконова база = не абсорбират влага.
3. Различните класове гликолови течности DOT 3, DOT 4 и DOT 5.1 са взаимозаменяеми в зависимост от по-горе описаните класове автомобили за които могат да се ползват, но не трябва да се смесват или долива различна течност от тази която се ползва в системата вече
4. Силиконовите спирачни течности са несъвместими с другите видове. Силиконовите течности клас DOT 5* не трябва да се бъркат с полигликоловите DOT 5.1 заради сходството в надписа. Затова на опаковките винаги има още едно обозначение:
DOT 5* – SBBF („silicon based brake fluids” – спирачна течност на силиконова основа);
DOT 5.1 – NSBBF („non silicon based brake fluids” – спирчна течност на несиликонова основа).
Чаиниците могат и произвеждат всичко .Наскоро за смешна сума си набавих тестер за спирачна течност. ( Прилича на фазомер. Цветни диоди показват състоянието на течноста примеса на вода.
А иначе >>> Смяна на 2 год с промиване на сис-та. Не правете компромис с безопасноста
- Stivi
- Мнения: 8308
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Спирачната течност-подменяте ли я редовно?
Едната ни кола е 2006г /купена нова/ на 170 000км ,досега единствената течност която е сменяна е....двигателното масло !
- w_smith
- Мнения: 2201
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
- Двигател: ALH 2005_AHU 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Спирачната течност-подменяте ли я редовно?
Това хвалба ли е, що ли е? Един вид си преебал системата? Шкодата е на 200 хиляди, купувана нова в България, сменяна е спирачна течност 4-5 пъти, при мен 3 пъти. И цялата спирачна система преправих, отзад минах на дискове, отпред на 288 дискове с ате 54 апарати. Както се казва - всеки си има приоритети. За мен е важно да минимизирам риска от пропадане на педала, за други не е.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 63 госта