Не знам за какви 4000 лв стана дума, но това със сигурност е някаква много тънка сметка. Като сметна каско, го, данък, обезценка, гараж и колата ми вече струва доста по-голяма цифра годишно, дори да не я запаля нито веднъж. А като я подкарам се добавят и разходи за гориво и обслужване, сумата става съвсем друга.
Всъщност разходът за това, че колата е 4х4 ми е едно от най-малките пера в разходите по притежание и поддръжка на автомобила. По-нагоре го бях сметнал като разход от 3-5% от стойността на автомобила на всеки 30 000 км.
Т.е. ако караш кола за 5 000 лв - 250 лв. Ако караш кола за 50 000 лв - 2000 лв.
Та общо взето, за да имаш разход от 4000 лв на година за това, че колата е 4х4, значи караш Бугати, което ти струва минимум по 200 бона годишно.
И понеже питаш за B8 190 к.с., който не съм карал на предно, ще дам чисто теоретично обяснение. Чисто теоретично ако вземем моята кола, разходите ми за гориво при 15000 км годишно са 2400 лв. Да кажем, че заради 4х4 харчи от тях 10% - 240 лв. (В което силно се съмнявам). Отделно слагаме още толкова за поддръжка на Халдекс. Т.е. 480 лв на година ми струва или 40 лв на месец в най-лошия случай. Това е смешна сума на фона на другите разходи по тази кола.
Сега пак чисто теоретично да сметнем колко струва да имаш Пасат Б8 190 кс. Да кажем го купуваш за 45000 лв. Каско 2200 лв. Го, преглед, 300 лв. Данък 200 лв. Обезценка 4500 лв. Паркомясто 1200 лв (ако нямаш ги плащаш. Ако имаш - ги губиш от наеми защото си държиш колата на него). Гориво 2000 лв. Обслужване 600 лв. Гуми и др. 600 лв. И разходите сригнаха почти 12000 лв годишно или 1000 лв на месец.
Та щом те интересува за B8 190 кс и си готов да дадеш 1000+ лв средно на месец, дали ще си правиш тънката сметка как да спестиш ония 40 лв от 4х4?
Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
- group®
- Темерут
- Мнения: 10078
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
4000лв бяха за 5г доколкото помня.
Няма особено значение.
Факт е, че разходи по халдекс има.
Факт е, че са малък % от целия масраф да имаш кола. (Еле па евро6 кола).
Има и нещо друго интересно - разходите по Халдекс вървят право пропорционално на използването му. Колкото повече се ползва, толкова повече харчи колата и толкова по-често трябва да се сменя масло.
Моя на няма 25000км след смяна изглежда така:
(Което предполага интензивна употреба
)
Няма особено значение.
Факт е, че разходи по халдекс има.
Факт е, че са малък % от целия масраф да имаш кола. (Еле па евро6 кола).
Има и нещо друго интересно - разходите по Халдекс вървят право пропорционално на използването му. Колкото повече се ползва, толкова повече харчи колата и толкова по-често трябва да се сменя масло.
Моя на няма 25000км след смяна изглежда така:
(Което предполага интензивна употреба

-
- Мнения: 295
- Регистриран на: Сря 10 юли 2019 8:12
- Автомобил: Mercedes W213
- Двигател: E 400 V 6
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
cecoa1 написа:
Харесва ми, мога да си го позволя, свиквам с него, и вече ми е необходимо по принцип. На същия принцип както да си купиш по-мощна кола или по-хубави гуми - сега не искаш вече Жигула 60 коня с Вида -Спорт
Ето така мисля и аз. 4х4 не ми беше приоритет, преди да купя Пасата, но след като го имам и оцених ползите от него, вече ми е необходимо. Никой никого не убеждава да си купува кола с 4х4 или да го квалифицираме, че е еди какъв си, щом го няма, но и не искаме да ни дават квалификации и наклон на ... от когото и да е. Просто е- личен избор. Нищо повече.
- Stivi
- Мнения: 8370
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
А каква всъщност е ползата от темата освен да става лаф ?? Тези дето имат 4Х4 ще го продадат след като я прочетат,или тези дето цял живот са на 4Х2 ще хукнат да си купят 4Х4 !?
- group®
- Темерут
- Мнения: 10078
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Да очакваш да промениш нечие мнение в дискусия е наивно и вредно.
Дискусиите са за да дадат различни гледни точки и по този начин да помагат на хора, които са между двете позиции.
Помагат и за по-добро разбиране на чуждата гледна точка
Дискусиите са за да дадат различни гледни точки и по този начин да помагат на хора, които са между двете позиции.
Помагат и за по-добро разбиране на чуждата гледна точка

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Vlad777 написа:Настоящият Пасат ми е първата лично моя кола, която е 4motion. Откакто имам тази кола забравих какво е превъртане на гумите при потегляне на светофара и недозавиване върху хлъзгав асфалт. ...
Да допълня и включването в кръгово кръстовище. Много са натоварени в големите градове. При мокро време си е направо рулетка с един задвижваш мост... Това е и една от причините да карам Quattro. Никакви разходи по обслужване на системата .. Но разхода на гориво е друга тема.

- katmai
- Мнения: 315
- Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
- Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
- Двигател: 2000 BiTDI CUAA
- Местоположение: София
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Първо да кажа мерси за доброто обяснение което даде Владо. Разбирам,че всичко което си казал е вярно, но да ти кажа, тя тая прогресия може да не спре никога. Както решаваш да даваш едни пари за едно нещо щото са малко, така накрая вместо с фотоапаратче(т.н. сапунерка) бях стигнал до DSLR и 6 обектива, малко по малко. Чертата се слага някъде, а и както казах, не на всички им е ясно , колко точно прогнозно ще струва а и това прогнозно не се знае колко е точно. Отделно парите дето хвърляш са само едно измерение на проблема. За мен по-голямо е времето което отделяш ако нещо се развали. Аз живея с максимата - "когато една кола е на-старо, колкото по-малко екстри то толкова по-малко главоболия". Иначе честно казано много се навивам за Фаетон, има ги в Германия ДАЖЕ на по 60 000 км за по 20 000 евро(привидно чисто нови). Както писах, имах Б5.5 1.8Т, за 6 години не смених един носач(както не беше прогнозирано), а накрая смених главата!
Колкото до това което @group писа - АЗ СЪМ ВИНОВЕН, опитах да наложа мнение на някой друг и той реагира точно така, както ако някой на мен беше тръгнал да ми казва, че нямам нужда от премиум марка зимни гуми(щото като караш бавно и внимателно пак ке стане). Можех да си остана само с изречението - "На мен за толкова години, надали са били повече от 2% случаие в които наистина 4х4 е щяло да допринесе, въпреки че съм ходил в планината и на лед, и на кал, и т.н..."
А за парите, дори сега след всичко изчетено, пак бих заделил(в мозъка си) повече от изписаното, точно защото както казах с 1.8Т-то, никой не ми беше казал, че ще правя глава. По-добре да съм подготвен за по-голям разход, околкото после да не съм си направил сметката.
Колкото до това което @group писа - АЗ СЪМ ВИНОВЕН, опитах да наложа мнение на някой друг и той реагира точно така, както ако някой на мен беше тръгнал да ми казва, че нямам нужда от премиум марка зимни гуми(щото като караш бавно и внимателно пак ке стане). Можех да си остана само с изречението - "На мен за толкова години, надали са били повече от 2% случаие в които наистина 4х4 е щяло да допринесе, въпреки че съм ходил в планината и на лед, и на кал, и т.н..."
А за парите, дори сега след всичко изчетено, пак бих заделил(в мозъка си) повече от изписаното, точно защото както казах с 1.8Т-то, никой не ми беше казал, че ще правя глава. По-добре да съм подготвен за по-голям разход, околкото после да не съм си направил сметката.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Идеята на предния ми пост е че при загуба на сцепление с 4х4 нещата стават много трудни за овладяване. Аз за себе си 4х4 го разглеждам като средство за повишаване на проходимостта по калпав път. Все пак всеки различно възприема нещата.
Инак имам интересно наблюдение за задно предаване по заснежен и заледен път - доста по рано, сревнено с другите задвижвания, усещаш нестабилна задницата и разумно каращите се съобразяват с това.
Инак имам интересно наблюдение за задно предаване по заснежен и заледен път - доста по рано, сревнено с другите задвижвания, усещаш нестабилна задницата и разумно каращите се съобразяват с това.
Последна промяна от muns61 на Чет 11 фев 2021 11:17, променено общо 1 път.
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Има го тоя момент, че ако не знаеш много какво правиш зад волана, при 4х2 е малко по-безопасно. В смисъл такъв, че колата я теглят две колела, а винаги я спират четири. Т.е. ще имаш трудности с потеглянето, още преди да почнеш да имаш големи трудности със спиране и управление. Съответно по-рано ще се откажеш да се движиш в кофти условия.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10078
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
muns61 написа:Идеята не предния ми пост е че при загуба на сцепление с 4х4 нещата стават много трудни за овладяване.
Сериозен човек си, а несериозни изказвания

Кое 4х4? Недозавиващо, презавиващо или не завиващо?

Факт е, че ако искаш да губиш сцепление, трябва да знаеш какво караш и как се кара.
Точно както и с другите приводи.
- katmai
- Мнения: 315
- Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
- Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
- Двигател: 2000 BiTDI CUAA
- Местоположение: София
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Аз само да кажа ,че в една кола с ESP, това отнемане/подаване на газ няма какво да го правите. В комента в който скоростите на всички гуми не отговарят на изчислението спрямо ъгъла на волана, газта ще ви се отнеме и ще почне едно спиране на различните колела за се постигне ъгъла на волана. То така или иначе на коли с ESP си пише ,че не трябва да се "опитваме" да изправим колата.
Отделно тук може да се погледне и различен аспект на 4х4 + ESP. Спирачка на задна дясна гума ще допринесе за "изправяне" надясно, отделно ако се позволи на 4х4 да се включи тук с преден мост/колело(примерно газ пък на лявото задно колело), нещата стават още "по-ефективни".
Отделно тук може да се погледне и различен аспект на 4х4 + ESP. Спирачка на задна дясна гума ще допринесе за "изправяне" надясно, отделно ако се позволи на 4х4 да се включи тук с преден мост/колело(примерно газ пък на лявото задно колело), нещата стават още "по-ефективни".
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
group® написа:muns61 написа:Идеята не предния ми пост е че при загуба на сцепление с 4х4 нещата стават много трудни за овладяване.
Сериозен човек си, а несериозни изказвания![]()
Кое 4х4? Недозавиващо, презавиващо или не завиващо?![]()
Факт е, че ако искаш да губиш сцепление, трябва да знаеш какво караш и как се кара.
Точно както и с другите приводи.
Мунс си е много сериозен човек явно с опит и аз напълно потвърждавам думите му. За обикновен човек единствената полза е по-голямата проходимост както написах в първия си пост по темата . Преди няколко дни се качвах в балкана по едни разкашкани пътища с една педя кал и нещата са си точно такива тръгва с вратите и това ...е аз нямам претенциите да имам дори е една десета от твоите шофьорски възможности, но ако приемем че 99 % са смотаняци като мен и Мунс (без да го обиждам човека не го познавам) то това не променя реално ползата от 4х4....
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта