
Иде зима, провери си алтернатора!
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 12 май 2010 16:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Да запитам и аз - добре, с мултицета къде точно да меря, че понятие си нямам? За акумулатора ми е ясно, но алтернатора даже не го знам какво представлява (с passat B3 съм) 

- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
barakuda28 написа:Да запитам и аз - добре, с мултицета къде точно да меря, че понятие си нямам? За акумулатора ми е ясно, но алтернатора даже не го знам какво представлява (с passat B3 съм)
Мериш на акумулатора!
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 12 май 2010 16:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
k_garchev написа:barakuda28 написа:Да запитам и аз - добре, с мултицета къде точно да меря, че понятие си нямам? За акумулатора ми е ясно, но алтернатора даже не го знам какво представлява (с passat B3 съм)
Мериш на акумулатора!
Плюса на акумулатора и маса, нали така? Очевидно бъркам, понеже мултицета не шава дори.
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
barakuda28 написа:k_garchev написа:barakuda28 написа:Да запитам и аз - добре, с мултицета къде точно да меря, че понятие си нямам? За акумулатора ми е ясно, но алтернатора даже не го знам какво представлява (с passat B3 съм)
Мериш на акумулатора!
Плюса на акумулатора и маса, нали така? Очевидно бъркам, понеже мултицета не шава дори.
При запален автомобил,директно върху акумулатора!Плюс и минус!Стойностите трябва да се между 13.8 и 14.2!
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
k_garchev написа:barakuda28 написа:k_garchev написа:barakuda28 написа:Да запитам и аз - добре, с мултицета къде точно да меря, че понятие си нямам? За акумулатора ми е ясно, но алтернатора даже не го знам какво представлява (с passat B3 съм)
Мериш на акумулатора!
Плюса на акумулатора и маса, нали така? Очевидно бъркам, понеже мултицета не шава дори.
При запален автомобил,директно върху акумулатора!Плюс и минус!Стойностите трябва да се между 13.8 и 14.2!
И Волт-метъра на обхват DC,нали!

- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Колеги,да споделя с вас че ролката на генератора тип фрайлайф може да се рециклира и да и се направи профилактика в смисъл,сваляш я избиваш внимателно вътрешната част ,измиваш добре лагерите като ги преглеждаш дали вички са там,издухваш с компресор и смазваш добре с високооборотна грес,сглобяването става без набиване на ръка само с леко завъртане на избитата част.Лагера блокира от липса на грес.
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
ulipet написа:Колеги,да споделя с вас че ролката на генератора тип фрайлайф може да се рециклира и да и се направи профилактика в смисъл,сваляш я избиваш внимателно вътрешната част ,измиваш добре лагерите като ги преглеждаш дали вички са там,издухваш с компресор и смазваш добре с високооборотна грес,сглобяването става без набиване на ръка само с леко завъртане на избитата част.Лагера блокира от липса на грес.
браво,колега.Ако пуснеш тема в раздел "направи си сам" със снимки ще имаш най-много фенове!

щото 200лв в тая криза не са малко пари

- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
barakuda28 написа:Плюса на акумулатора и маса, нали така? Очевидно бъркам, понеже мултицета не шава дори.
Добре е под 14.1 да не пада,щели да го пишат на гаранциите вече.
Иначе за меренето - ! загасен двг-напрежение на акумулатора
работещ двг-напрежение идващо от алтернатора !!!
Сондите се слагат на акумулатора,не е нужно да търсиш маса по купето,като най-голямата ти е на една педя от носа !
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
смазваш добре с високооборотна грес
Какви са оборотите там че да изисква високооборотна?
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
По груба преценка при съотношение 4:1 демпферна спрямо фрайлаифна при 4000 об ще се върти със 16000 об
гарантирано ще потрябва високооборотна грес
.


- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
fox_vt написа:По груба преценка при съотношение 4:1 демпферна спрямо фрайлаифна при 4000 об ....
Според мен пък оборотите са 0 (нула) , а въпросът беше грубо подвеждащ


- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Мдам сега като ми обърна внимание наистина е грубо подвеждащо
но все пак 16000 те об си ги има но на ролката спрямо статора например а баш тресчотния механизъм ще се върти само отчасти.

Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Я да си кажа и аз моята болка относно акумулатор, генератор, релерегулатор и съпътстващите проблеми. Вече започва да се стъмва значително по-рано, карането на фарове задължително та започна да ми прави впечатление че при включване на вентилатора на парното, ми премигват фаровете, гадно, досадно... Реших и аз да меря напрежения оказа се 14,2в. при работещ двигател и 13,6в. след поне половин часов престой. Акумулатора ми е необслужваем т.е. с "оченцето" което е зеленичко т.е. би трябвало да е наред. Огледах всички силови връзки няма видимо окисляване
и вече съм в шахова позиция, къде може да е проблема?

- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Измери в Запалката какво се случва с напрежението при включване на вентилатора и фаровете!
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: HukuTyY и 27 госта