Иде зима, провери си алтернатора!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
barakuda28
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 12 май 2010 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот barakuda28 » Съб 05 фев 2011 12:01


Да запитам и аз - добре, с мултицета къде точно да меря, че понятие си нямам? За акумулатора ми е ясно, но алтернатора даже не го знам какво представлява (с passat B3 съм) :D




Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот k_garchev » Съб 05 фев 2011 12:50


barakuda28 написа:Да запитам и аз - добре, с мултицета къде точно да меря, че понятие си нямам? За акумулатора ми е ясно, но алтернатора даже не го знам какво представлява (с passat B3 съм) :D

Мериш на акумулатора!


barakuda28
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 12 май 2010 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот barakuda28 » Съб 05 фев 2011 13:38


k_garchev написа:
barakuda28 написа:Да запитам и аз - добре, с мултицета къде точно да меря, че понятие си нямам? За акумулатора ми е ясно, но алтернатора даже не го знам какво представлява (с passat B3 съм) :D

Мериш на акумулатора!

Плюса на акумулатора и маса, нали така? Очевидно бъркам, понеже мултицета не шава дори.


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот k_garchev » Съб 05 фев 2011 13:50


barakuda28 написа:
k_garchev написа:
barakuda28 написа:Да запитам и аз - добре, с мултицета къде точно да меря, че понятие си нямам? За акумулатора ми е ясно, но алтернатора даже не го знам какво представлява (с passat B3 съм) :D

Мериш на акумулатора!

Плюса на акумулатора и маса, нали така? Очевидно бъркам, понеже мултицета не шава дори.

При запален автомобил,директно върху акумулатора!Плюс и минус!Стойностите трябва да се между 13.8 и 14.2!


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот pas1.8mi » Вто 01 мар 2011 17:33


k_garchev написа:
barakuda28 написа:
k_garchev написа:
barakuda28 написа:Да запитам и аз - добре, с мултицета къде точно да меря, че понятие си нямам? За акумулатора ми е ясно, но алтернатора даже не го знам какво представлява (с passat B3 съм) :D

Мериш на акумулатора!

Плюса на акумулатора и маса, нали така? Очевидно бъркам, понеже мултицета не шава дори.

При запален автомобил,директно върху акумулатора!Плюс и минус!Стойностите трябва да се между 13.8 и 14.2!


И Волт-метъра на обхват DC,нали! :wink:


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот i.e.i » Вто 01 мар 2011 18:07


обхват DC
:да:


Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот ulipet » Сря 09 мар 2011 18:12


Колеги,да споделя с вас че ролката на генератора тип фрайлайф може да се рециклира и да и се направи профилактика в смисъл,сваляш я избиваш внимателно вътрешната част ,измиваш добре лагерите като ги преглеждаш дали вички са там,издухваш с компресор и смазваш добре с високооборотна грес,сглобяването става без набиване на ръка само с леко завъртане на избитата част.Лагера блокира от липса на грес.


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот gancho » Чет 10 мар 2011 10:27


ulipet написа:Колеги,да споделя с вас че ролката на генератора тип фрайлайф може да се рециклира и да и се направи профилактика в смисъл,сваляш я избиваш внимателно вътрешната част ,измиваш добре лагерите като ги преглеждаш дали вички са там,издухваш с компресор и смазваш добре с високооборотна грес,сглобяването става без набиване на ръка само с леко завъртане на избитата част.Лагера блокира от липса на грес.

браво,колега.Ако пуснеш тема в раздел "направи си сам" със снимки ще имаш най-много фенове! :bowdown
щото 200лв в тая криза не са малко пари mhihi


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот feikot » Пет 08 апр 2011 0:05


barakuda28 написа:Плюса на акумулатора и маса, нали така? Очевидно бъркам, понеже мултицета не шава дори.


Добре е под 14.1 да не пада,щели да го пишат на гаранциите вече.

Иначе за меренето - ! загасен двг-напрежение на акумулатора
работещ двг-напрежение идващо от алтернатора !!!

Сондите се слагат на акумулатора,не е нужно да търсиш маса по купето,като най-голямата ти е на една педя от носа !


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот dandan » Съб 09 апр 2011 5:01


смазваш добре с високооборотна грес

Какви са оборотите там че да изисква високооборотна?


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот fox_vt » Съб 09 апр 2011 22:05


По груба преценка при съотношение 4:1 демпферна спрямо фрайлаифна при 4000 об ще се върти със 16000 об :Mr Green Fun гарантирано ще потрябва високооборотна грес scare .


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот milmar » Съб 09 апр 2011 22:24


fox_vt написа:По груба преценка при съотношение 4:1 демпферна спрямо фрайлаифна при 4000 об ....


Според мен пък оборотите са 0 (нула) , а въпросът беше грубо подвеждащ :да: .
:Mr Green Fun


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот fox_vt » Съб 09 апр 2011 22:30


Мдам сега като ми обърна внимание наистина е грубо подвеждащо :oops: но все пак 16000 те об си ги има но на ролката спрямо статора например а баш тресчотния механизъм ще се върти само отчасти.


didko
Мнения: 188
Регистриран на: Пет 05 ное 2004 13:55
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот didko » Сря 16 ное 2011 16:47


Я да си кажа и аз моята болка относно акумулатор, генератор, релерегулатор и съпътстващите проблеми. Вече започва да се стъмва значително по-рано, карането на фарове задължително та започна да ми прави впечатление че при включване на вентилатора на парното, ми премигват фаровете, гадно, досадно... Реших и аз да меря напрежения оказа се 14,2в. при работещ двигател и 13,6в. след поне половин часов престой. Акумулатора ми е необслужваем т.е. с "оченцето" което е зеленичко т.е. би трябвало да е наред. Огледах всички силови връзки няма видимо окисляване :screwy и вече съм в шахова позиция, къде може да е проблема?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот pas1.8mi » Чет 17 ное 2011 11:01


Измери в Запалката какво се случва с напрежението при включване на вентилатора и фаровете!



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: HukuTyY и 27 госта