Иде зима, провери си алтернатора!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
minimiro
Мнения: 676
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот minimiro » Чет 17 ное 2011 21:42


мойто зарежда 13,75

Сменях реле-регулатори поне 3, то не беха бош, магнети марели, даже просто китайско от магазина за лада... е не и не
13,75

акумулатора си свети зелено
като пуснеш консуматори не примигват фаровете.....

всъщност ролята на релето не е ли да подава толкова ток колкото е необходимо...знам ли аз, разсъждавам си на глас :)




Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот feikot » Чет 17 ное 2011 23:02


Ролята на релето ти е като, получи ток от алтернатора,сиреч,като двигателя вече е запалил,да превключи на захранване от него и да зарежда акумулатора.Да смени енергоизточника.Това е най-просто казано.

На тебе какво трябва да ти е напрежението по каталог ? Ако трябва да е по-висок,има начин за повдигане на подаваното напрежение.


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот gancho » Пет 18 ное 2011 9:41


minimiro написа:мойто зарежда 13,75

Сменях реле-регулатори поне 3, то не беха бош, магнети марели, даже просто китайско от магазина за лада... е не и не
13,75

акумулатора си свети зелено
като пуснеш консуматори не примигват фаровете.....

всъщност ролята на релето не е ли да подава толкова ток колкото е необходимо...знам ли аз, разсъждавам си на глас :)

Скоро мерих на близък на пасат Б4-13.7V на аку-то,13.98V на клемата на алтернатора и "маса"(минус на аку-то).0.28V спад по връзките-беше позеленяла медната обувка на кабела mhihi
Не е проблемно само релето,връзките също са важни :012: Ако трябва и нов "+" и "маса" прекарвайте.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот milmar » Пет 18 ное 2011 10:04


feikot написа:Ролята на релето ти е като, получи ток от алтернатора,сиреч,като двигателя вече е запалил,да превключи на захранване от него и да зарежда акумулатора.Да смени енергоизточника......


Всъщност релето индиректно въздейства на тока от генератора . Още по-точно казано , това е регулатор на напрежение , който регулира тока във една допълнителна (възбудителна) намотка на генератора . При по-ниски обороти на ДВГ-то и съответно на генератора , управляващия ток във възбудителната намотка се повишава , а при по-големи обороти се намалява като целта е да се поддържа константно изходящото напрежение на клемата на генератора (не на клемите на акумулатора :D ) . Възбудителната намотка най-често се намира в ротора и се свързва електрически към регулатора посредством четките . Силовата намотка се намира в статора и обикновенно е трифазна , съответно с трифазен изправител - 6 силови диода и една допълнителна група от 3 диода . Силовата верига , т.е. изходящия ток от генератора не се управлява или комутира по никакъв директен начин , т.е. не минава през никакви релета , а директно се подава към акумулатора .
Често пъти генератора си работи добре сам за себе си :) и на клемата му (спрямо корпус) имаме 14,4 V , но на акумулатора мерим 13,6 V - тогава се проверяват кабели , връзки и т.н.
Понякога пръстените на ротора са "вкопани" , износени и какъвто и регулатор да сложиш няма добро регулиране защото четките не контактуват добре , искрят и регулатора не работи адекватно (ошашква се :D ) .
Има вариант и на изгорял (прекъснал) силов диод , пак с какъвто и регулатор да сложиш - няма 14,4 V и толкова , подобен е варианта при окъсил диод , но тогава се наблюдава жестоко греене на генератора ,дори без консуматори .


didko
Мнения: 188
Регистриран на: Пет 05 ное 2004 13:55
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот didko » Съб 19 ное 2011 14:47


Където и да меря напрежение (на клемите, на генератора, запалка) при неработещ двигател-13,2в; при работещ 14,35в. Всички силови връзки са проверени, почистени, но проблема си е налице....При включване на вентилатора премигвам яко :banghead:


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот muns61 » Съб 19 ное 2011 18:10


Премери при запален мотор и максимум консуматори.


didko
Мнения: 188
Регистриран на: Пет 05 ное 2004 13:55
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот didko » Съб 19 ное 2011 18:30


При максимум консуматори(фарове, вентилатори, осветление в купето) 14,1 двигателя осезаемо започва да се затормозява, все пак е бензин... Т.Е. може да се приеме че генератора работи (поне така се надявам).


Потребителски аватар
MAXXYY
Мнения: 97
Регистриран на: Сря 04 май 2011 21:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: обл.Търговище

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот MAXXYY » Вто 22 ное 2011 21:05


Днес и аз си замерих напрежениението което излиза на акомулатора -13.9V без консуматор и 13.6-13.7V при включени светлини и нагреватил на задното стъкло ако включа и парното ще падне и още.Според мен алтернатора зарежда малко.За около месец ми се наложи да зареждам акомулатора 2 пъти понеже карам само градско и на къси разтояния 3-4 км и се налага да паля често и ми се струва че заради ниското напрежение не може да се зарежда достатъчно.За ремонт ли е алтернатора или проблема е в релето?


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот gancho » Сря 23 ное 2011 9:35


MAXXYY написа:Днес и аз си замерих напрежениението което излиза на акомулатора -13.9V без консуматор и 13.6-13.7V при включени светлини и нагреватил на задното стъкло ако включа и парното ще падне и още.Според мен алтернатора зарежда малко.За около месец ми се наложи да зареждам акомулатора 2 пъти понеже карам само градско и на къси разтояния 3-4 км и се налага да паля често и ми се струва че заради ниското напрежение не може да се зарежда достатъчно.За ремонт ли е алтернатора или проблема е в релето?

Махаш клемите от акумулатора и сваляш реле-регулатора и четките(трябва да са заедно на алтернатора.Най-вероятно четките са на свършване.При сглобяване почистваш хубаво всички клеми.После да пишеш колко ти е напрежението :beer


boi4eto
Мнения: 1518
Регистриран на: Нед 11 мар 2007 12:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чипровци

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот boi4eto » Сря 23 ное 2011 11:32


gancho написа:
MAXXYY написа:Днес и аз си замерих напрежениението което излиза на акомулатора -13.9V без консуматор и 13.6-13.7V при включени светлини и нагреватил на задното стъкло ако включа и парното ще падне и още.Според мен алтернатора зарежда малко.За около месец ми се наложи да зареждам акомулатора 2 пъти понеже карам само градско и на къси разтояния 3-4 км и се налага да паля често и ми се струва че заради ниското напрежение не може да се зарежда достатъчно.За ремонт ли е алтернатора или проблема е в релето?

Махаш клемите от акумулатора и сваляш реле-регулатора и четките(трябва да са заедно на алтернатора.Най-вероятно четките са на свършване.При сглобяване почистваш хубаво всички клеми.После да пишеш колко ти е напрежението :beer

:да:


Потребителски аватар
OZZY_
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 20:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот OZZY_ » Сря 23 ное 2011 16:46


От бая време имам ядове с акумулатори и алтернатори. Всеки път като знам, че ще оставя колата в покой за повече от 6-7 часа махам клемата на плюса, защото после палене няма освен ако не се правя на бобслей.
Когато запаля колата (по нормелен начин посредством стартера) ми свети индикацията, че не зарежда акумулатора и трябва да я изфорсирам до едни сравнително високи обороти, за да изгасне, а това при студена кола хич не ми допада да го правя. На какво може да се дължи това "незареждане" при старт на двигатела :)

да отбележа че карам полото от 3 години и това ми е четвърти акулулатор и естествено след като първия БОШ ми изкара 2 месеца, започнах да карам на стари батерии от приятели с какъв ли не ампераж. В момента съм с 62Аh


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот hooligan_sk » Сря 23 ное 2011 16:51


OZZY_ написа:От бая време имам ядове с акумулатори и алтернатори. Всеки път като знам, че ще оставя колата в покой за повече от 6-7 часа махам клемата на плюса, защото после палене няма освен ако не се правя на бобслей.
Когато запаля колата (по нормелен начин посредством стартера) ми свети индикацията, че не зарежда акумулатора и трябва да я изфорсирам до едни сравнително високи обороти, за да изгасне, а това при студена кола хич не ми допада да го правя. На какво може да се дължи това "незареждане" при старт на двигатела :)

да отбележа че карам полото от 3 години и това ми е четвърти акулулатор и естествено след като първия БОШ ми изкара 2 месеца, започнах да карам на стари батерии от приятели с какъв ли не ампераж. В момента съм с 62Аh


Уникат... mhihi Дай си алтернатора на ремонт бе колега :063:


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот plameney » Чет 24 ное 2011 18:00


OZZY_ написа:...Когато запаля колата (по нормелен начин посредством стартера) ми свети индикацията, че не зарежда акумулатора и трябва да я изфорсирам до едни сравнително високи обороти,...

Преди да пристъпиш към ремонт на алтернатора,провери ремъка който го задвижва да не е хлабав.Може да се разминеш с опъване или смяна на ремък.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот muns61 » Чет 24 ное 2011 18:06


Това е нормално за старите Бош генератори, с външното реле. Ако напрежението е в норми, карай и си свиркай.
Ако имаш утечки, вече друг въпрос.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот andro_ » Чет 24 ное 2011 22:59


Леко почистване на кабелните връзки на алтернатора, на масата, на плюса към стартера и подобни шкуро/пило търкания mhihi повдигнаха напрежението на клемите на акумулатора ми с около 0,2-0,3 волта.Вече си измервам 14.3-14.4V на акумулатора,макар и с китайски мултицет. Тъй че, позанимавайте се по въпроса.
Между другото на стария ми 90А алтернатор бях решил да сменя само четките. Смених ги само тях (Valeo беше, занимавката е увлекателна... :banghead: ), но напрежението не мръдна нагоре. Като сложих нов регулатор на Cargo ( не е кой знае каква марка, ама работи и е евтинджос) се пооправиха нещата до 14.3V на алтернаторния плюс.
После вече си сложих Bosch 120A. Bosch-ът определено е с по-добро "всичко" от френския алтернатор. Поне на мен повече ми харесва.
Возилото е G3, биндзин.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: licho58 и 47 госта