ГО и бонус малус системата
Re: ГО и бонус малус системата
Автомобилите са по-вече от активните шофьори, затова автомобилите са приоритетни при ГО. Иначе никакъв проблем ГО да е на шофьор, което е по-логично, справедливо и т.н., но това разбира се, никак не е изгодно на застрахователите...
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: ГО и бонус малус системата
icoico написа:silent написа:Ми викат собственика на колата и мен потърпевшият...разпознавам те...почват да те пекат на шиш къде си бил по това време по онова що не си я обявил...викат свидетели ...хващат те в лъжа и те вкарват в затвора за 10г....или ти режат топките и патката по твой избор....
Аз съм собственикът. Точно отивах да обявя колата за открадната. Дреме ми къде ме викат, невинен съм до доказване на противното. Търси си свидетели, плащай на адвокати, води си дело на три инстанции пет години("Викат свидетели, хващат те в лъжа..." май говориш за някоя друга планета?). За 200 лева калник, примерно.![]()
Или лошият вариант. Блъснал съм те пиян и съм те инвалидизирал доживот. Що да ти плащам и да ми дигат гражданската? Аз бях на дясната седалка, а караше едно "приятелче" с което се запознах в кръчмата днес. Ама се уплаши и избяга, Иван се казва, него търсете![]()
П.С. Недейте си мисли, че сте открили топлата вода подобно на малоумниците, които са съчинили настоящата проектонаредба. Застраховка само на водач необвързана към автомобил няма как да я бъде, изпробвано. Поради което и общите правила в ЕС изискват всеки автомобил, който не е прибран в частен имот да има валидна Гражданска Отговорност.
П.С. Малко офтопик, как работят свидетелите и "разпознаването" един, този път истински пример. Германия,наш фирмен автомобил отнема предимство на кръгово и една немска кака скача в канавката. Вика полиция(запомнила е номера) идват на обекта, намират колата, строяват всички налични тридесетина души в редица. Каката си харесва един "Ей тоя беше" и човекът бива закопчан и надлежно прибран в ареста. След няколко часа обаче се появява истинският извършител, обзет от разкаяние(и донякъде подведен от пуснатия умишлено слух, че го има записан на камера) Обяснението на каката що си е харесала първия: "ми от всичките само той беше с гола глава"
Виж с извинение но само глупости си написал....в тон на твоите глупости ще кажа че минавам покрай теб без кола пешачката един винкел в кофата щот не си ми симпатичен инвалидизиран в количка пък ти си търси свидетели и на мен ми дреме щото до доказване на противното съм невинен...пък ти си викай адвокати и плащай...води дела на 5инстанции..
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ГО и бонус малус системата
Без извинение аз не съм виновен, че не правиш разлика между ЗДвП и Наказателния Кодекс и не ти е ясно по какво се различават пътнотранспортно произшествие и умишлено причиняване на телесна повреда. Я кат си толкова умен ми кажи знаеш ли към момента в коя държава застраховката ГО е само на шофьора без кола?
Re: ГО и бонус малус системата
Отговора е във въпроса. Там където шофьорите са без кола. Или където шофьорите са по-вече от колите...
- Stivi
- Мнения: 8370
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: ГО и бонус малус системата
batVenci написа:Отговора е във въпроса. Там където шофьорите са без кола. Или където шофьорите са по-вече от колите...
Конкретни примери чакам и аз,понеже всички искаме да е само на шофьора,но се оказва че такава практика няма никъде !
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: ГО и бонус малус системата
icoico написа:Без извинение аз не съм виновен, че не правиш разлика между ЗДвП и Наказателния Кодекс и не ти е ясно по какво се различават пътнотранспортно произшествие и умишлено причиняване на телесна повреда. Я кат си толкова умен ми кажи знаеш ли към момента в коя държава застраховката ГО е само на шофьора без кола?
ти ми говориш за бягане от отговорност прикриване лъжесвидетелствуване даване на лъжливи показания....без значение дали умишлено или неумишлено си причинил щета....аз мога да те свитна умишлено или неумишлено щото съм пиян и искам да се блъскам...какво значение има дали съм те свитнал с колата или съм те боднал с ножа...да правим гражданска и на ножа по твоята логика ....на лопатата на кирката....
Не зная къде има гражданска само на шофьора....не знам дали има или няма...факт е че колата без човек зад волана е също толкова безопасна колкото ножа в кухненското чекмедже...и че отговорен за настъпили щети е човека а не инструмента в неговите ръце...
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: ГО и бонус малус системата
За мен също би било по-добре Г.О. да е на шофьра,но наистина не знам дали го има това някъде в Европа.
-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: ГО и бонус малус системата
Спора взе да става тъп! По -добре да видим какви би ни харесало, след като се видя,че това не става.
Моето предложение:
1. Застраховката остава на колата. Без кола какъв риск има някой да причини застрахователно събитие?
2. Малус - за причинено застрахователно събитие, като за различните по тежест събития различен процент - не е трудно да се направи скала с проценти в зависимост от щетите. Примерно счупен фар -5% Тоталка 100% .Тотал с ранени 150% и т.н. Процентите са само за пример ,изсмукани от пръсти - има по -разбирачи от мен да ги натаманят,така,че да покриват щети, без да "убиват" виновника. Последното е да не се стигне до практиката, масово некупуване на ГО.
3. Всеки малус за материална щета да е за една година и годините и процентите за малусите за 1 година да се сумират и да определят колко години ще се начислява съответните сумирани проценти. Пример : Три ПТП-та, всяко с по 10% по скалата за щетите.= 3 г по 30%..
4, В случай на ранени стъпката да е например 1 ПТП - 2г малус със съответния процент, 2 ПТП-та с ранени 4 г малус -и т.н. Ако ПТП тата от двата вида, всяко влиза в малуса със своя коефициент за годините. В случай на причинена смърт например 200% за 5 г.
5.За да се избегне номера с прехвърлянето, плащаш горницата на застраховката за срока който е определен и прехвърляш. Купувача си плаща базовата стойност. Така купувача няма да се товари с чужди грехове, а нарушителя ще си плати на този който му е брал гайлето.
6. За бонуса - всяка година с някакъв процент надолу, до достигане на " пода" примерно 50% МАХ. Ако има ПТП - прилага се скалата от по-горе. Примерно. ако си на 50% бонус и направиш 2 ПТП та за по 20%, следващите 2г получаваш бонус 10% и не правиш точки за бонус. Ако малуса ти е по голям от бонуса, прилагат съответно срока на малуса а стойността му я намаляват с процентите на натрупания бонус.
Това е моето предложение, в суров вид, писано на коляно. Всички стойности в него са примерни, за да илюстрират методиката.
Коментирайте! Предлагайте! Ще ми се да има разумни предложения а не тарикатлъци или джелатщини!
Моето предложение:
1. Застраховката остава на колата. Без кола какъв риск има някой да причини застрахователно събитие?
2. Малус - за причинено застрахователно събитие, като за различните по тежест събития различен процент - не е трудно да се направи скала с проценти в зависимост от щетите. Примерно счупен фар -5% Тоталка 100% .Тотал с ранени 150% и т.н. Процентите са само за пример ,изсмукани от пръсти - има по -разбирачи от мен да ги натаманят,така,че да покриват щети, без да "убиват" виновника. Последното е да не се стигне до практиката, масово некупуване на ГО.
3. Всеки малус за материална щета да е за една година и годините и процентите за малусите за 1 година да се сумират и да определят колко години ще се начислява съответните сумирани проценти. Пример : Три ПТП-та, всяко с по 10% по скалата за щетите.= 3 г по 30%..
4, В случай на ранени стъпката да е например 1 ПТП - 2г малус със съответния процент, 2 ПТП-та с ранени 4 г малус -и т.н. Ако ПТП тата от двата вида, всяко влиза в малуса със своя коефициент за годините. В случай на причинена смърт например 200% за 5 г.
5.За да се избегне номера с прехвърлянето, плащаш горницата на застраховката за срока който е определен и прехвърляш. Купувача си плаща базовата стойност. Така купувача няма да се товари с чужди грехове, а нарушителя ще си плати на този който му е брал гайлето.
6. За бонуса - всяка година с някакъв процент надолу, до достигане на " пода" примерно 50% МАХ. Ако има ПТП - прилага се скалата от по-горе. Примерно. ако си на 50% бонус и направиш 2 ПТП та за по 20%, следващите 2г получаваш бонус 10% и не правиш точки за бонус. Ако малуса ти е по голям от бонуса, прилагат съответно срока на малуса а стойността му я намаляват с процентите на натрупания бонус.
Това е моето предложение, в суров вид, писано на коляно. Всички стойности в него са примерни, за да илюстрират методиката.
Коментирайте! Предлагайте! Ще ми се да има разумни предложения а не тарикатлъци или джелатщини!
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ГО и бонус малус системата
silent написа:...Не зная къде има гражданска само на шофьора....не знам дали има или няма...факт е че колата без човек зад волана е също толкова безопасна колкото ножа в кухненското чекмедже...и че отговорен за настъпили щети е човека а не инструмента в неговите ръце...
Именно. Не знаеш дали го има някъде на планетата(има, ама няма да ти кажа къде) обаче знаеш че така трябва. Защото така. Също като умниците, които с гордост заявиха, че са измислили супердупер идеята да пишат малус на продадена кола.

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: ГО и бонус малус системата
Да те поправя,всеки автомобил с номера,независимо дали и къде стои или се кара,ще е с гражданска.
Колкото до другите глупости,не разбрахте ли,че малуса на автомобила е наказание всъщност за собственика,стария?Кво сте се закъхарили,бракува колата и продължава с рейса или си плаща риска,аз ли да го мисля?
Колкото до другите глупости,не разбрахте ли,че малуса на автомобила е наказание всъщност за собственика,стария?Кво сте се закъхарили,бракува колата и продължава с рейса или си плаща риска,аз ли да го мисля?
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2119
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: ГО и бонус малус системата
bayspiro написа:Спора взе да става тъп! По -добре да видим какви би ни харесало, след като се видя,че това не става.
Моето предложение: ......
Бай Спиро, както си го предложил трябва една армия от служители да пресмята малуси и бонуси, твърде е сложно и съответно скъпо и бюрократично.
Такава система функционира в други страни от десетилетия, например в Германия. Гледат се само застрахователни събития, т.е. когато твоята застраховка плаща на други участници в движението по твоя вина!
Нарушенията като водач или каране без книжка няма как да се отразяват от подобна система! Нашите политици са на път да ни нарушат човешките права, понеже ако караш без книжка веднъж те наказва КАТ, а после те наказва ГО! Няма как за едно нарушение да получиш две наказания!!
-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: ГО и бонус малус системата
Разбира се,че не е нужна никаква армия от сметачи! Тя и сега си съществува! Ти някога ходил ли си да заведеш щета по Каско? Знаят всичко за колата ти - драскотини преди застраховката ,люспи по стъклата . и т.н. и всичко това отказват да плащат... Всяко произшествие е заведено в регистъра на КАТ, даже и тези за които сте се разбрали с протокол.. А методиката може да се разработи като програма и само да се попълват данните от протоколите на ПТП-то и застрахователния статус на автомобила. А нарушенията които не водят до застрахователно събитие, не трябва да влияят на ГО, иначе ще се започне лов на вещици, с цел надуване на полиците. За тези нарушения си има глоби и присъди.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: ГО и бонус малус системата
Глоба и присъда-ето ти 2 наказания за 1 нарушение.А надуване на полиците трябва да има заради риска.Може да минеш 3-5 пъти на червено без затрахователно събитие или да изпревариш неправилно 10 пъти,но е ясно,че такова тенденциозно поведение рано или късно ще е с фатални последици.Според мен идеята е в края на краищата да сме примерни водачи.Тогава какво ще те интересува има ли лов на вещици или няма?
-
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
- Автомобил: C220
- Двигател: CDI 2007
- Местоположение: Бургассс
Re: ГО и бонус малус системата
bayspiro написа:...Ти някога ходил ли си да заведеш щета по Каско? Знаят всичко за колата ти - драскотини преди застраховката ,люспи по стъклата . и т.н. и всичко това отказват да плащат....
Как пък до сега на мен никога не са ми отказали щети по каско?
Iezekil написа:Според мен идеята е в края на краищата да сме примерни водачи.Тогава какво ще те интересува има ли лов на вещици или няма?
Аз съм на същото мнение.
Re: ГО и бонус малус системата
Iezekil написа:Според мен идеята е в края на краищата да сме примерни водачи.Тогава какво ще те интересува има ли лов на вещици или няма?
това е идеята, но изпълненито е различно. В нашия случай няма значение колко примерен си бил ти, може да те накажат заради някого друг.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bongoo и 47 госта