Иде зима, провери си алтернатора!
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
И аз имам същия проблем като колегата по-горе - Когато дам на контакт, лампата на акумулатора не свети, когато двигателя запали - не зарежда (проверено) и чак след като я изфорсирам на 3000+ оборота тръгва да зарежда... Алтернатора е Bosch 90А от Passat B3, и мислех, че проблема е в релето. Смених го, но ефекта беше нулев. Не знам сега какво да го правя тоя алтернатор, да го сменям ли, на майстор ли да го давам... Някой да е имал този проблем?
- Gigabyte
- Мнения: 2857
- Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
- Автомобил: neko drugo
- Двигател: vaprosche
- Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
И мен ми го прави това на Jetta-та. Като я запаля не зарежда и свети червената лампичка ,изфорсирвам до към 3000оборота и уш ремъка зацепва. Сменил съм ремъка ,опънат е добре ,алтернатора е след пълна профилактика...
- gogata1982
- Мнения: 242
- Регистриран на: Нед 23 май 2010 23:31
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: 1995 - 101
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
чета и си мисля ето я темата която ми трябва ...
ония ден слизам да запаля джетата ( 1,6 карбуратор с газова ) не беше палена 3 дена и ..изненада завъртам на 2-рия оборот умря акумулатора а скоро го взех от приятел ! дадоха ми ток запалих и веднага премерих ...без консуматори 13,7 , като пусна фаровете 13,5 ...викам си ако пусна музиката и парното и съм до там ..кажете от какво може да е и къде да премеря за отечка.. сервиз ! по всяка вероятност ще сменя четки и реле и ще се оправи но да запитам все пак
мерси предварително !

ония ден слизам да запаля джетата ( 1,6 карбуратор с газова ) не беше палена 3 дена и ..изненада завъртам на 2-рия оборот умря акумулатора а скоро го взех от приятел ! дадоха ми ток запалих и веднага премерих ...без консуматори 13,7 , като пусна фаровете 13,5 ...викам си ако пусна музиката и парното и съм до там ..кажете от какво може да е и къде да премеря за отечка.. сервиз ! по всяка вероятност ще сменя четки и реле и ще се оправи но да запитам все пак

мерси предварително !
- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Диодната плочка не е лошо да се провери
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Сря 02 мар 2011 19:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
това пък за диодна плочка го чувам за пръв път.. къде се намира тя?
- ludiq1918
- Мнения: 340
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
- Автомобил: Honda Civic
- Двигател: D14A2 - 1997
- Местоположение: Свищов + други ;)
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
В алтернатора(генератора) или по точно казано в задния му края. Към нея се свързват кабелите.
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
При мен е 13.9 на акумулатора и точно 14 V на алтернатора. Лятото като бях свалял стартера зачистих клемите уж, ама карай не е болка за умиране. Сега зимата ако не я паля 2-3 дена акумулатора загива, много е зле, и електролита му е яко мътен, ама е нормално все пак е около 5 годишен че може и повече
П.П като четох тук забелязах че тези които са с регулатори на 14.5 държат по-високо напрежение но много се влияят от консуматори, т.е пада им напрежението при натоварване докато тези с регулатори на 14.0 са по-стабилни
П.П като четох тук забелязах че тези които са с регулатори на 14.5 държат по-високо напрежение но много се влияят от консуматори, т.е пада им напрежението при натоварване докато тези с регулатори на 14.0 са по-стабилни
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
П.П като четох тук забелязах че тези които са с регулатори на 14.5 държат по-високо напрежение но много се влияят от консуматори, т.е пада им напрежението при натоварване докато тези с регулатори на 14.0 са по-стабилни
Не е вярно.Ако всичко е изправно не "мърда" от заводските консуматори на колата.
-
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
- Автомобил: Tiana MK5 Variant
- Двигател: CAXA
- Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
- Контакти:
Re:
L&R написа:Uneek написа:Провокиран от полезната тема на Л&Р и аз си премерих напрежението:
14.26 на празен ход, и след това при пуснати фарове падна до 14.11
Е това е образцов алтернатор драги зрители))
Колеги направо на акумолатора ли да се боцкам, или на алтернатора или и на двете. Не съм много в час с колите

- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Re:
на акумулатораMish87 написа:Колеги направо на акумолатора ли да се боцкам, или на алтернатора или и на двете. Не съм много в час с колите
-
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
- Автомобил: Tiana MK5 Variant
- Двигател: CAXA
- Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
- Контакти:
Re: Re:
tdi fen написа:на акумулатораMish87 написа:Колеги направо на акумолатора ли да се боцкам, или на алтернатора или и на двете. Не съм много в час с колите
Благодарско колега


-
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
- Автомобил: Tiana MK5 Variant
- Двигател: CAXA
- Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
i.e.i написа:Мери на 2те.Трябва да няма разлика или да е минимална.


-
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
- Автомобил: Tiana MK5 Variant
- Двигател: CAXA
- Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
При запален двигател - 14.37V. на акумолатора без натоварване. Къси, дълги, парно (май на 3 го пуснах) и фарове за мъгла (два броя) - 14.09V. Извинявам се на колегата ако си познае снимката, (изрових я от форума)
но тя е най - подходяща, за да покажа къде мерих алтернатора и дали изобщо съм мерил правилно, защото без консумация ми даде към 7.5V. а като пуснах всичко скочи до към 11.15V. Повишаването го отдавам на това че има повече консумация следователно иска повече ток.



Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Нищо не си премерил(вероятно окис/ръжда)поради лош контакт.Там напрежението е = или по-високо от акумулатора.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: toci_81 и 53 госта