Всесезонни гуми - кои според вас са най-добрите
- mukot
- Мнения: 334
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Всесезонни гуми - кои според вас са най-добрите
Аз също карам така и бих обяснил моята гледна точка. За моите нужди така карам повечето време с по-адекватни гуми. За лятото летните са добре, а за зимата всесезонните са ми по-подходящи за града, където карам основно, защото снега е малко и се чисти, а на мокро и сухо, когато няма сняг всесезонните са по-добри от зимните.
Re: Всесезонни гуми - кои според вас са най-добрите
Сутрин на -5, -10, -15 градуса, няма как всесезонната гума да е по-добра от зимната, колкото и сухо да е. Да не говорим, че винаги има скреж и доста често има черен лед.
Именно за това зимната гума е с най-меката смес и е подходяща за тези условия.
Именно за това зимната гума е с най-меката смес и е подходяща за тези условия.
- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Всесезонни гуми - кои според вас са най-добрите
Всичко си пише в мнението. Взети за всички сезони, но през топлите сезони не ме устройва поведението им. През зимата са без грешка за моето използване и ми харесва поведението им. А смисълът, който търсиш е:
1. Купени са, струват немалко пари, а и поведението е ок, значи ги карам.
2. Тъй като и на сухо и мокро ми харесват повече от зимни, а през повечето време през "зимата" е сухо или мокро е твърде възможно след още два сезона да си купя пак такива.
3. Колата ми е 4х4 и нямам проблеми с потеглянето. Със спирането също.
Общо взето нещата тръгнаха от това да пробвам всесезонни гуми за пръв път през живота ми, но поне за мен, не стават за всички сезони и ги ползвам в тези, за които стават. Плюс е, че като не са карани на 35 градуса, не си губят качествата за зимни. Очевидно си купих и втори комплект гуми и джанти, няма как да спестя от услугите ва гумаджиите.
А за колегата Spikul - тестовете за гуми покзват друго.
1. Купени са, струват немалко пари, а и поведението е ок, значи ги карам.
2. Тъй като и на сухо и мокро ми харесват повече от зимни, а през повечето време през "зимата" е сухо или мокро е твърде възможно след още два сезона да си купя пак такива.
3. Колата ми е 4х4 и нямам проблеми с потеглянето. Със спирането също.
Общо взето нещата тръгнаха от това да пробвам всесезонни гуми за пръв път през живота ми, но поне за мен, не стават за всички сезони и ги ползвам в тези, за които стават. Плюс е, че като не са карани на 35 градуса, не си губят качествата за зимни. Очевидно си купих и втори комплект гуми и джанти, няма как да спестя от услугите ва гумаджиите.
А за колегата Spikul - тестовете за гуми покзват друго.
Re: Всесезонни гуми - кои според вас са най-добрите
w_smith написа:
А за колегата Spikul - тестовете за гуми покзват друго.
Кои са тези тестове, които показват как по-твърдата всесезонна гума, която е с почти идентична шарка като зимната, се държи по-добре при -10 градуса от зимната? То по тази логика лятната гума на сухо би трябвало да се държи най-добре и при -20 градуса.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Всесезонни гуми - кои според вас са най-добрите
Тук опира до състав на сместта , не само твърда/мека.
В Германия има доста каращи зимата с всесезонки и лятото с летни.
Тестове показват по-предсказуемо поведение на всесезонки спрямо чисто зимни. Това на мокро и студено. На сняг нещата се скофтят за всесезонните.
При преобладаващо зимни терени, сняг , естествено зимните са за предпочитане пред всесезонки.
В Германия има доста каращи зимата с всесезонки и лятото с летни.
Тестове показват по-предсказуемо поведение на всесезонки спрямо чисто зимни. Това на мокро и студено. На сняг нещата се скофтят за всесезонните.
При преобладаващо зимни терени, сняг , естествено зимните са за предпочитане пред всесезонки.
Re: Всесезонни гуми - кои според вас са най-добрите
Пак казвам, че е въпрос на избор - дори и с летни може да караш у нас, стига да е над 4 мм дълбочината на протекторът им. Но иначе каквато и да е сместа, зимната гума винаги е по-мека и това е основното и предимство при ниски температури. То и в САЩ и даже Канада някои карат с всесезонки, но това не ги прави по-добри гуми от зимните.
Както бях писал, моята кола дойде от Хамбург със комплект зимни и комплект летни гуми, не всесезонни. Зимата там е по-мека от софийската, нищо че е на север - важна е надморската височина. И за това попитах в кои тестове всесезонната гума ще се представя по-добре от зимната при температури от -10 градуса, макар и да е сух асфалта. То ако беше така, никой уважаващ себе си голям производител на гуми, нямаше да произвежда повече чисто зимни гуми.
Както бях писал, моята кола дойде от Хамбург със комплект зимни и комплект летни гуми, не всесезонни. Зимата там е по-мека от софийската, нищо че е на север - важна е надморската височина. И за това попитах в кои тестове всесезонната гума ще се представя по-добре от зимната при температури от -10 градуса, макар и да е сух асфалта. То ако беше така, никой уважаващ себе си голям производител на гуми, нямаше да произвежда повече чисто зимни гуми.
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Всесезонни гуми - кои според вас са най-добрите
Има достатъчно тестове, ето ти само един пример - https://youtu.be/bKtnczk8Mxk?si=ZrNBPcHp3FgD7mXi
Ако не ти се гледа цялото, сухото спиране при различните температури е някъде след минута 08:30.
Многократно е доказано, че въпреки разликите в сместа, летните спират на сухо по-добре от зимните, дори при ниски температури, заради по-голямата площ на контакт, заради дизайна на гумите.
Лятната гума(в теста, но тенденцията е и по принцип), започва да спира на мокро, толкова добре колкото зимната, чак при около 8-9 градуса, и нагоре с нарастване на температурата, става все по-добра, а зимната все по-лоша. Всесезнните са по-добри и от зимната и от лятната(естествено), при спиране на мокро и ниски температури, и се изравняват с лятната чак при около 12-15 градуса. И даже след тези температури нагоре, всесезонната отстъпва с малко на лятната. На сняг и минус 9 градуса(в теста), всесезонните отстъпват малко на чисто зимните гуми, горе-долу толкова, колкото зимните отстъпват на тези за екстремна зима от Скандинавия.
Така че, чисто зимната гума, не е за места с мека зима, или поне не е по-подходяща от всесезнната.
На сухо, както казах, летните са си винаги най-добри, след тях са всесезнните, и чак после зимните.
Всеки си прави сметка при какви условия ще кара, и какво търси от гумите. Лично съм карал всякак, и с летни целогодишно, и със зимни, и с всесезнни. Това поради различни причини и при различни условия, на различни места. За България и моето каране, бих си взел всесезнни, като единствени, или евентуално плюс летни. Но като се сетя за разправията по наличието на два комплекта гуми и смяната им, май и само с всесезнните мога да мина.
Ако не ти се гледа цялото, сухото спиране при различните температури е някъде след минута 08:30.
Многократно е доказано, че въпреки разликите в сместа, летните спират на сухо по-добре от зимните, дори при ниски температури, заради по-голямата площ на контакт, заради дизайна на гумите.
Лятната гума(в теста, но тенденцията е и по принцип), започва да спира на мокро, толкова добре колкото зимната, чак при около 8-9 градуса, и нагоре с нарастване на температурата, става все по-добра, а зимната все по-лоша. Всесезнните са по-добри и от зимната и от лятната(естествено), при спиране на мокро и ниски температури, и се изравняват с лятната чак при около 12-15 градуса. И даже след тези температури нагоре, всесезонната отстъпва с малко на лятната. На сняг и минус 9 градуса(в теста), всесезонните отстъпват малко на чисто зимните гуми, горе-долу толкова, колкото зимните отстъпват на тези за екстремна зима от Скандинавия.
Така че, чисто зимната гума, не е за места с мека зима, или поне не е по-подходяща от всесезнната.
На сухо, както казах, летните са си винаги най-добри, след тях са всесезнните, и чак после зимните.
Всеки си прави сметка при какви условия ще кара, и какво търси от гумите. Лично съм карал всякак, и с летни целогодишно, и със зимни, и с всесезнни. Това поради различни причини и при различни условия, на различни места. За България и моето каране, бих си взел всесезнни, като единствени, или евентуално плюс летни. Но като се сетя за разправията по наличието на два комплекта гуми и смяната им, май и само с всесезнните мога да мина.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Всесезонни гуми - кои според вас са най-добрите
cecoa1 написа:
.....Но като се сетя за разправията по наличието на два комплекта гуми и смяната им, май и само с всесезнните мога да мина.
И отделно има един момент, че не винаги успяваме да навъртим километраж с два комплекта и става така, че се опичат преди да ги оползотворим.
Излиза, че по-добре на всеки 3-4 годинки нови, пък било и всесезонни , отколкото да се търкалят поотделно по 6-7-8 години комплект гумета.
След 4 - 5 години, някои дори и по-ранко, се влошават параметрите на която и да е гума.
Вече който кара много на година-ок, там друго.
Re: Всесезонни гуми - кои според вас са най-добрите
cecoa1 написа:Има достатъчно тестове, ето ти само един пример - https://youtu.be/bKtnczk8Mxk?si=ZrNBPcHp3FgD7mXi
Ако не ти се гледа цялото, сухото спиране при различните температури е някъде след минута 08:30.
Многократно е доказано, че въпреки разликите в сместа, летните спират на сухо по-добре от зимните, дори при ниски температури, заради по-голямата площ на контакт, заради дизайна на гумите.
Лятната гума(в теста, но тенденцията е и по принцип), започва да спира на мокро, толкова добре колкото зимната, чак при около 8-9 градуса, и нагоре с нарастване на температурата, става все по-добра, а зимната все по-лоша. Всесезнните са по-добри и от зимната и от лятната(естествено), при спиране на мокро и ниски температури, и се изравняват с лятната чак при около 12-15 градуса. И даже след тези температури нагоре, всесезонната отстъпва с малко на лятната. На сняг и минус 9 градуса(в теста), всесезонните отстъпват малко на чисто зимните гуми, горе-долу толкова, колкото зимните отстъпват на тези за екстремна зима от Скандинавия.
Така че, чисто зимната гума, не е за места с мека зима, или поне не е по-подходяща от всесезнната.
На сухо, както казах, летните са си винаги най-добри, след тях са всесезнните, и чак после зимните.
Всеки си прави сметка при какви условия ще кара, и какво търси от гумите. Лично съм карал всякак, и с летни целогодишно, и със зимни, и с всесезнни. Това поради различни причини и при различни условия, на различни места. За България и моето каране, бих си взел всесезнни, като единствени, или евентуално плюс летни. Но като се сетя за разправията по наличието на два комплекта гуми и смяната им, май и само с всесезнните мога да мина.
Не съм напълно съгласен и ще кажа моите лични съображения.
Първо тестът е отпреди 5 години.
Второ, конкретно питах за тест при температури -5, -10, -15 градуса, каквито имахме доста тази зима в сутрешните часове и когато повечето хора отиват на работа. При такива температури зимната гума с малко или не, спира по-добре от всесезонната - аз други резултати не знам да има.
Трето, това че всесезонните гуми спирали по-добре от зимните на мокро, просто не е вярно. Пак бях писал, че в моя размер 265/50/19, няма нито една всесезонна гума с клас А на мокро и за това избрах зимна на Бриджстоун, която е сертифицирана точно с клас А на спиране при мокра настилка.
Вече доста познати се върнаха на зимни и летни от всесезонки, защото усещат разликата.
Разбира се, че всеки е свободен да направи своя избор, но не с псевдофакти, че видите ли, всесезонната гума е по-добра за нашата зима. Ами не, не е по-добра, но пък става.
samo_pechka написа:cecoa1 написа:
.....Но като се сетя за разправията по наличието на два комплекта гуми и смяната им, май и само с всесезнните мога да мина.
И отделно има един момент, че не винаги успяваме да навъртим километраж с два комплекта и става така, че се опичат преди да ги оползотворим.
Излиза, че по-добре на всеки 3-4 годинки нови, пък било и всесезонни , отколкото да се търкалят поотделно по 6-7-8 години комплект гумета.
След 4 - 5 години, някои дори и по-ранко, се влошават параметрите на която и да е гума.
Вече който кара много на година-ок, там друго.
То, защото няма да се влошат характеристиките на всесезонките като ги прекараш по АМ "Тракия" на 40 градуса, при положение, че всички производители ги препоръчват до 30, максимум до 35 градуса. После каква файда, че си минал само 5 000 км през годината и имат гайфер, като зимата ще са на камък.
Но стига съм спамил темата, само отговорих на колегата, че в тестовете през зимата всесезонните гуми били по-добри от зимните.
Re: Всесезонни гуми - кои според вас са най-добрите
w_smith написа:https://www.tyrereviews.com/Tyre-Tests/Best-All-Season-Tyres-2024-2025.htm
И с какво точно тази статия доказва тезата ти, че всесезонните гуми са по-добри на сухо и мокро при -10 градуса??? Както се казва: "Дяволът е в детайлите". И аз мога да пускам линкове https://www.youtube.com/watch?v=TbfV69i0K4Y
Първо зимната гума, с която сравняват е неназована марка и модел.
В първата таблица за спиране на сняг, при -6 градуса, зимната неизвестна гума, спира "само" с половин метър по-добре от най-добрата всесезонна гума, стига разбира се намаляването на скоростта от 40 до 5 км/ч да се смята за спиране

За сцеплението хич и няма да коментирам данните.
В таблицата за спиране на лед, виждаме даже, че се случва чудо и даже имаме по-добро "спиране" на всесезонката от зимната гума. Е, разбира се тук възниква въпросът каква е тази посочена ситуация за сравнение, където за "спиране" приемаме намаляване на скоростта от 25 до 5 км/ч


Не карам от вчера и все си мисля, че най-голямо хлъзгане на лед ще има именно от 5 км/ч до пълен покой на колата. Но какво ли разбирам аз де.
Изведнъж обаче се появява тест за време на мокра настилка при 21,5 градуса по Целзий, която стойност пак не разбрах на какъв принцип е избрана. Но о чудо, зимната гума разбива всички всесезонки, но в статията и дума не се обелва за това


След това разбира се има тест уж на студено, но при 8 градуса и пак от 80 до 5 км/ч, за да се види, че има няколко метра разлика разбира се.
Това ако не е стъкмистика, здраве му кажи.
Всеки има право да вярва в каквото си иска, но когато купуваш гуми на големи производители като Мишелин, Бриджстоун, Пирели или Континентал и те самите казват, че техните зимни гуми са по-добри от пак техните, но всесезонни гуми при температури под 7 градуса по Целзий, аз ще повярвам на тях, не на измислици-премислици на някой си.
Ето какво пишат в сайтовете си хората, които правят тези гуми все пак:
https://www.pirelli.com/tyres/en-gb/car ... nter-tyres
https://www.michelin.co.uk/auto/advice/ ... ason-tyres
https://www.bridgestonetire.com/learn/s ... son-tires/
- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Всесезонни гуми - кои според вас са най-добрите
Къде съм написал, че са по-добри при минус 10 градуса? Ти очевидно си писател, а не читател. Както и да е бъди здрав.
Re: Всесезонни гуми - кои според вас са най-добрите
w_smith написа:Къде съм написал, че са по-добри при минус 10 градуса? Ти очевидно си писател, а не читател. Както и да е бъди здрав.
Spikul написа:Сутрин на -5, -10, -15 градуса, няма как всесезонната гума да е по-добра от зимната, колкото и сухо да е. Да не говорим, че винаги има скреж и доста често има черен лед.
Именно за това зимната гума е с най-меката смес и е подходяща за тези условия.
w_smith написа:...
А за колегата Spikul - тестовете за гуми покзват друго.
Чакай, че тотално се обърках - ти защо пусна горния линк

А това, което съм цитирал по-горе за какво си ми го писал? Питам за един приятел, че аз нали не съм читател, а съм писател

- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Всесезонни гуми - кои според вас са най-добрите
Тоест компилираш мое и твое твърдение и става мое?
Аз приключвам.
Аз приключвам.
Re: Всесезонни гуми - кои според вас са най-добрите
w_smith написа:Тоест компилираш мое и твое твърдение и става мое?
Аз приключвам.
Нищо не компилирам. Това е твое мнение, не мое
w_smith написа:...
А за колегата Spikul - тестовете за гуми покзват друго.
Жалко, че си дотук и ще ме оставиш в неведение кои точно тестове показват друго и на кое мнение точно ми отговаряш

Хайде със здраве.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта