:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Как е правилно да се пали

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen

Как палите автомобила

скачам и въртя ключа(колата е на свободна)
87
21%
на свободна ама натискам и съединителя
254
62%
на скорост с натиснат съединител
67
16%
 
Общо гласове: 408
bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот bnick » Пет 01 окт 2010 16:34


passat_rs написа:1
но бащами казва да паля по 2-я начин особенно зимата колата палила по лесно :screwy


Естествено че пали по-лесно. В случая ти си :screwy mhihi




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4708
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот tdi fen » Пет 01 окт 2010 16:38


винаги паля с натиснат съединител на свободна


Потребителски аватар
Mo0ny
Мнения: 187
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 13:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Stara Zagora

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот Mo0ny » Пет 01 окт 2010 16:44


2ри винаги,бащата като ме учеше каза тъй,та от тогава само така паля.
ако сте я оставили на скорост кво правите съединител-->неутрална-->палене
или съединител --->неутрална----->отпускане и повторно натискане на съединителя---->палене
и въобще има ли някаква разлика м/у двата начина и каква е тя?


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот bnick » Пет 01 окт 2010 17:04


Mo0ny написа:2ри винаги,бащата като ме учеше каза тъй,та от тогава само така паля.
ако сте я оставили на скорост кво правите съединител-->неутрална-->палене
или съединител --->неутрална----->отпускане и повторно натискане на съединителя---->палене
и въобще има ли някаква разлика м/у двата начина и каква е тя?


Да, за какво натискаш съединителя, освобождаваш, отпускаш го, пак натискаш и палиш. Първия е смисления


Потребителски аватар
A_state_of_trance
Мнения: 128
Регистриран на: Вто 16 дек 2008 1:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот A_state_of_trance » Пет 01 окт 2010 17:05


Mo0ny написа:съединител-->неутрална-->палене
или съединител --->неутрална----->отпускане и повторно натискане на съединителя---->палене
и въобще има ли някаква разлика м/у двата начина и каква е тя?


И на мен ми е интересно да разбера разликата. И защо точно зимата е най-добре да се пали на свободна и натиснат съединител? На първата страница има нещо споменато за залепващ съединител... Някой може ли да разясни точно за какво иде реч? :roll:

Иначе аз най-често паля на свободна без да задържам съединителя. :D


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот bnick » Пет 01 окт 2010 17:11


Отделя се маховика и по-лесно завърта, което е важно през зимата.


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот velinsl » Пет 01 окт 2010 17:53


Няма значение, Натиснатия съединител облекчава стартера да не върти и входящия валл на скоростната кутия, но това е кой знае какъм товар.
Аз не знам как го правя - просто го правя.


Потребителски аватар
cardan
Мнения: 1582
Регистриран на: Пон 25 юни 2007 15:49
Автомобил: Audi A4 avant
Двигател: ABC
Местоположение: София Лозен

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот cardan » Пет 01 окт 2010 18:04


аз паля по втория начин.натискам амбреажа и спирачака,освобождавам от скорост,паля и тогава тръгвам.
не знам защо просто нявик.


Потребителски аватар
NORX
Мнения: 236
Регистриран на: Сря 23 апр 2008 15:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот NORX » Пет 01 окт 2010 18:15


2ри начин :) така ме е учил баща ми и го смятам за правилно :)


Потребителски аватар
vw_manqk
Мнения: 1136
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот vw_manqk » Пет 01 окт 2010 18:30


по 3 тия начин


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот Winner25 » Пет 01 окт 2010 18:33


Първоначално като почнах да карам палех по първия начин. Няколко пъти обаче се случи колата да не е на свободна :Mr Green Fun За щастие без неблагоприятни последствия.
От тогава паля по втория начин :) В последствие разбрах че е по-добре за стартера и акумулатора.


Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот xalerrelax » Пет 01 окт 2010 18:37


Паля по втория начин и скоро забелязах , че вече ми е станало като задължение :Mr Green Fun


Потребителски аватар
mariovasi
Мнения: 1787
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
Двигател: TSI
Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот mariovasi » Пет 01 окт 2010 19:00


Лятото
"скачам и въртя ключа(колата е на свободна"
Зимата
"на свободна ама натискам и съединителя"


Потребителски аватар
Layer
Мнения: 6405
Регистриран на: Пон 29 яну 2007 20:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот Layer » Пет 01 окт 2010 20:10


скачам и въртя ключа(колата е на свободна)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19319
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Как е правилно да се пали

Мнениеот stefan4o » Пет 01 окт 2010 20:24


A_state_of_trance написа:
Mo0ny написа:съединител-->неутрална-->палене
или съединител --->неутрална----->отпускане и повторно натискане на съединителя---->палене
и въобще има ли някаква разлика м/у двата начина и каква е тя?


И на мен ми е интересно да разбера разликата. И защо точно зимата е най-добре да се пали на свободна и натиснат съединител? На първата страница има нещо споменато за залепващ съединител... Някой може ли да разясни точно за какво иде реч? :roll:

Иначе аз най-често паля на свободна без да задържам съединителя. :D

Ако имаш личен автомобил пробвай зимата да го оставиш да пренощува на -10 - -15 градуса и пробвай да го запалиш без натиснат съединител. После направи същата проба на другия ден, но с натиснат. И пиши пак за резултата :012:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: nikmar и 57 госта