Зареждане на акумулатор - как?
- tdi fen
- Мнения: 4704
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Зареждане на акумулатор - как?
колега провери как зарежда динамото на запален двигател с включени консуматори трябва да е минимум 13.8V максимум 14.4(5)V но на мен ми се струва че акумулатора е за смяна
- BeckoTDI
- Мнения: 1486
- Регистриран на: Нед 09 дек 2007 1:24
- Автомобил: VW Touareg-Audi Coupe-VW Golf 3
- Двигател: BPE-ABK-AAZ
- Местоположение: София
Re: Зареждане на акумулатор - как?
Добре си зарежда, като запаля 14+ , с включени консуматори точно 14V
- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Зареждане на акумулатор - как?
Измери си консумацията на паркираната кола, ако е под 50mA значи акумулатора се саморазрежда твърде бързо - най-вероятно защото си му наливал недостатъчно чиста вода. Ако имаш друга кола, която се кара всеки ден го сложи на нея.
Re: Зареждане на акумулатор - как?
Хора я кажете дали е нормално акумолатора да има ток а ампераж да няма.
Вчера сядам ще паля ток има таблото свети като слънце и като завъртя ключа губи ума и дума.
Окото свети черно отворил съм акумолатора клетките са ок с киселина но не иска да пали.
Сложих го да се зареди преди 2 часа сега кипи леко.
Дано стане да се зареди.
Но въпроса ми е дали е нормално да има ток а амп да няма.
Вчера сядам ще паля ток има таблото свети като слънце и като завъртя ключа губи ума и дума.
Окото свети черно отворил съм акумолатора клетките са ок с киселина но не иска да пали.
Сложих го да се зареди преди 2 часа сега кипи леко.
Дано стане да се зареди.
Но въпроса ми е дали е нормално да има ток а амп да няма.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Зареждане на акумулатор - как?
За 2 часа колега едва ли ще се зареди но пробвай,иначе съм чувал от стари хора че когато акумулатора от източник на ток стане източник на напрежение да викаш дедо попе
.А за колегата пуснал темата -не искам да съм черноглед но май ще трябва да си търсиш нов акумулатор.Моя Бош Силвър с който взех колата беше така ако два дена не паля колата едвам върти и до там,ако всеки ден я ползвам не го бърка.Слагам го на зарядното и показва консумация на ток като на зареден акумулатор,с две думи започва горното превъплъщение да става източник на напрежение 


- BeckoTDI
- Мнения: 1486
- Регистриран на: Нед 09 дек 2007 1:24
- Автомобил: VW Touareg-Audi Coupe-VW Golf 3
- Двигател: BPE-ABK-AAZ
- Местоположение: София
Re: Зареждане на акумулатор - как?
Здравейте използвам същото зарядно, като в началото на темата, като го включа показва сила на зареждане 2А.
Този път акумулатора който ще зареждам е 74Ah, следователно повече от 7,4А заряд не трябва да му се подава, а аз зареждам с 2А.
74:2 = 37 часа за пълно зареждане на акумулатора.
Той сега показва 12,5V
Този цитат е от wikipedia. Моят е на около 75% в такъв случай, следователно ако за 37 часа се зарежда на 100%, то сега трябва да го зареждам 25% от 34 часа, което е 9,25 часа. Това е при 2А ток от зарядното, както съм споменал по-горе. Моля някой да потвърди дали сметките са ми верни и ако е така да го ръгам на зарядното за 9 часа
Този път акумулатора който ще зареждам е 74Ah, следователно повече от 7,4А заряд не трябва да му се подава, а аз зареждам с 2А.
74:2 = 37 часа за пълно зареждане на акумулатора.
Той сега показва 12,5V
Напрежение Плътност ~ Заряд
12.65 V 1.265 g/cm3 100 %
12.45 V 1.225 g/cm3 75 %
12.24 V 1.190 g/cm3 50 %
12.06 V 1.155 g/cm3 25 %
11.89 V 1.120 g/cm3 0 %
Този цитат е от wikipedia. Моят е на около 75% в такъв случай, следователно ако за 37 часа се зарежда на 100%, то сега трябва да го зареждам 25% от 34 часа, което е 9,25 часа. Това е при 2А ток от зарядното, както съм споменал по-горе. Моля някой да потвърди дали сметките са ми верни и ако е така да го ръгам на зарядното за 9 часа

- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Зареждане на акумулатор - как?
Зарядния ток е във функция от вътрешното съпротивление на акумулатора. Колкото повече се е заредил толкова по-висок става съпротивлението и съответно тока по-малък. Щом е паднал на 2А значи е грубо над 70% зареден както излиза и по твоите сметки. Пълен заряд може да се постигне за повече от изчислените часове защото като наближи 100% тока ще намалее.
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Зареждане на акумулатор - как?
Два въпроса свързани със зареждането на акумулатора със зарядно у-во. Зарядното е Райдер 4А (nominal 2.6A). Акумулатора е Exide Premium 72Аh.
1. Не мога да махна капачката която покрива отворите на клетките и затова питането ми е задължително ли е да се махат капачките на клетките при зареждане при положение, че това зарядно е толкова слабо и само изключва като се зареди акумулатора ? Ще се радвам ако има колеги със същата марка акумулатор да ме насочат как да сваля общия капак на клетките. Мъчих с отвертка, но не мърда, струва ми се че е залепена защото отвътре се вижда някакво сиво лепило.
2. На плюсовия полюс има един пръстен с резба на който се завинтва плюсовата клема. Мога ли да хвана щипката на зарядното направо върху този пръстен с резбата или трябва да го махна и да закача щипката направо върху полюсния извод ?
1. Не мога да махна капачката която покрива отворите на клетките и затова питането ми е задължително ли е да се махат капачките на клетките при зареждане при положение, че това зарядно е толкова слабо и само изключва като се зареди акумулатора ? Ще се радвам ако има колеги със същата марка акумулатор да ме насочат как да сваля общия капак на клетките. Мъчих с отвертка, но не мърда, струва ми се че е залепена защото отвътре се вижда някакво сиво лепило.
2. На плюсовия полюс има един пръстен с резба на който се завинтва плюсовата клема. Мога ли да хвана щипката на зарядното направо върху този пръстен с резбата или трябва да го махна и да закача щипката направо върху полюсния извод ?
Re: Зареждане на акумулатор - как?
Здравейте колеги,
мога ли да зареждам акумулатора докато е закачен към колата?
мога ли да зареждам акумулатора докато е закачен към колата?
Re: Зареждане на акумулатор - как?
Аз така си го зареждам де. Мисълта ми беше какви последствия може да има. Имам допълнителен имобилайзер, който веднъж остана без ток за неопределено време и се повреди (колата не можеше да се кара). После майстора каза, че колата не трябва да остава без ток. Та от тогава не свалям акумулатора при дозареждане.
- Комшията
- Мнения: 441
- Регистриран на: Сря 09 яну 2013 14:01
- Автомобил: Passat B5.5
- Двигател:
- Местоположение: Haskovo
Re: Зареждане на акумулатор - как?
Здр зареждам вече втори ден акумулатора но все още показва стрелката 5 ампера,трябва да стигне до нулата за да бъде на пълно зареден.Зарядното е абсеер 8 ампера акумулатора е 62 ампера.
- Комшията
- Мнения: 441
- Регистриран на: Сря 09 яну 2013 14:01
- Автомобил: Passat B5.5
- Двигател:
- Местоположение: Haskovo
Re: Зареждане на акумулатор - как?
i.e.i написа:зареждам вече втори ден акумулатора
Дали зарежда (премери го)?
Как да го премеря,купил съм я от германия все пак.Заряднито мисля че е автоматик работи няколко минути спира и пак тръгва.
Re: Зареждане на акумулатор - как?
Мери на клемите и,ако е 14В+ го откачай.Ако не запали - в кофата.
Незнам какъв акумулатор ще "устиска" 2 дена на 5А.
Незнам какъв акумулатор ще "устиска" 2 дена на 5А.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта