
Пускане на аварийни при включване на задна предавка
- R@do
- Батето
- Мнения: 5451
- Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
- Автомобил: Audi 80
- Двигател: ABK 1993
- Местоположение: В планината
Re: Пускане на аварийни при включване на задна предавка
НМного ме дразни когато някой пусне аварийните светлини още в движение преди да е запознал паркирането. Не съм длъжен да се съобразявам и отдавам предимство.
Re: Пускане на аварийни при включване на задна предавка
Идеята е интересна и лесноосъществима. Според мен един еднопосочен диод, през който сигнала от "задна" се подава на аварийките ще върши работа и е някакви стотинки. Или греша? http://elektronika.stoitsev.com/dio.php


- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Пускане на аварийни при включване на задна предавка
По-точно ти трябват два броя. 

Re: Пускане на аварийни при включване на задна предавка
Един е достатъчен - от датчика за задна директно на релето (ако има) за аварийки или на изхода от копчето им.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Пускане на аварийни при включване на задна предавка
Трудно ще ти е с един, ако освен не искаш, като пуснеш мигач (ляв или десен) да светят всичките.
След ключа тръгват два кабела - за ляв и десен мигач. От задната вземаш + и го делиш с два диода към ляв и десен мигач.

След ключа тръгват два кабела - за ляв и десен мигач. От задната вземаш + и го делиш с два диода към ляв и десен мигач.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Пускане на аварийни при включване на задна предавка
Това съм го направил преди повече от 5 години на моя пасат. Мисля че е удобно и затова го направих. Удобно е особено вечер на тесни места при паркиране все пак мигачите са най външните светлини по колата.
Re: Пускане на аварийни при включване на задна предавка
Интересна тема....виждал съм такива индивиди във България.Спира пуска авариики и ние трябва да гадаем...спира ли...иска да паркира ли...авария по колата ли има ..назад ли ще дава.Спираме и чакаме неговото решение.Да не говорим че на доста коли не им свети светлината за заден ход.Според мен това не е авариина ситуация да си пуска аварииките...Ако се налага да прави някакви сложни маневри отнемащи време и място-да....но иначе не става... 

- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3974
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Пускане на аварийни при включване на задна предавка
а без аварийки как е - разгадаваш мистерията веднага ли? в немско какво повелява традицията - спираш и паркираш без сигнализация ли? ами ако трябва да спреш и да паркираш на заден каква сигнализация е по-добре да дадеш? айде по-сериозно!
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пускане на аварийни при включване на задна предавка
Те затова някой от марките в по високия клас са го измислили, аварииките се пускат автоматично при екстремно/авариино намаляване на скоростта
Това за включване при заден ход е малко тип пернишки тунинг, да ме извиняват перничаните но тоя лаф е станал нарицателно и в повечето случаи няма нищо общо с техния регион 


- vasstop
- Гадфадъ'
- Мнения: 17179
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пускане на аварийни при включване на задна предавка
Не че съм от Перник, но местожителството едва ли има значение в случая.Теодор написа:Това за включване при заден ход е малко тип пернишки тунинг,
Да попитам - караш в еднопосочна улица. От едната страна има паркирали автомобили, няма място за разминаване на две коли. Виждаш празно място, искаш да паркираш на заден ход. Зад теб има кола, как да й сигнализираш, че искаш да паркираш там?
Вадиш ръчната и я размахваш от прозореца може би... м?

Аварийните светлини се използват, когато искаш да кажеш: "Вимание, ще правя маневра, която изисква да намалиш/спреш и да ме изчакаш!" и това не включва само аварийни ситуации колеги.
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пускане на аварийни при включване на задна предавка
Не искам да обиждам никой Васко както и съм написал, а за движението назад светлините за заден ход мисля че са предостатъчна индикация за това каква маневра искаш да предприемеш 
А ако решиш да правиш някоя странна или неразбираема за другите маневра няма да ти се изхаби пръста да си натиснеш копчето за аварииките. А и навремето като нямаше авариини на повечето соц коли как ли сме правили маневри на заден ход

А ако решиш да правиш някоя странна или неразбираема за другите маневра няма да ти се изхаби пръста да си натиснеш копчето за аварииките. А и навремето като нямаше авариини на повечето соц коли как ли сме правили маневри на заден ход

- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Пускане на аварийни при включване на задна предавка
Теодор написа:..... А и навремето като нямаше авариини на повечето соц коли как ли сме правили маневри на заден ход
А навремето колко коли е имало?
На кмета,попа,даскала,патрулката,линейката,пожарната и учебната

Re: Пускане на аварийни при включване на задна предавка
Има си задни светлини за каране назад. Модерна идиотщина и криворазбрана цивилизация е да се пускат аварийни за каране назад. Изпедерастяването се развива по много направления в живота (включва и карането на фарове посред бял слънчев ден).
Само ще добавя, че даже е наложително да се натисне "с пръст" - защото може да включиш аварийните още преди да си се установил напълно и спрял и да сигнализираш, че ще правиш нещо нестандартно. Не става да разчиташ задната да ти ги включи. Все едно завъртането на кормилото над 20 градуса наляво/надясно да пуска мигача и да кажеш "ето, автоматични мигачи". Да, но мигач би трябвало да се пусне доста преди да е започнало завиването, а не след като е почти очевидно (както доста хора го практикуват).
Теодор написа:...А ако решиш да правиш някоя странна или неразбираема за другите маневра няма да ти се изхаби пръста да си натиснеш копчето за аварииките....
Само ще добавя, че даже е наложително да се натисне "с пръст" - защото може да включиш аварийните още преди да си се установил напълно и спрял и да сигнализираш, че ще правиш нещо нестандартно. Не става да разчиташ задната да ти ги включи. Все едно завъртането на кормилото над 20 градуса наляво/надясно да пуска мигача и да кажеш "ето, автоматични мигачи". Да, но мигач би трябвало да се пусне доста преди да е започнало завиването, а не след като е почти очевидно (както доста хора го практикуват).
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Пускане на аварийни при включване на задна предавка
За пускане на аварийни заедно със задна - явно всеки сам ще си решава дали му е нужна опцията. Аз съм ЗА да я има, както много колеги казаха - полезна е опцията и може да намали опасните непредвидени ситуации.
Много пъти ми се е налагало, с пускане на аварийни (понякога заедно със светкавица на дълги), да предупреждавам тези, които се движат срещу мен за евентуални опасности по пътя, както и да благодаря на тези, които са ме пуснали при изпреварване.
В тези случаи много ми се е искало, да имам копче, което да включва само предните или само задните аварийни.
Може би с двойно ц/ка ключе нагоре за предни, надолу за задни и в средно положение - изключени.
Много пъти ми се е налагало, с пускане на аварийни (понякога заедно със светкавица на дълги), да предупреждавам тези, които се движат срещу мен за евентуални опасности по пътя, както и да благодаря на тези, които са ме пуснали при изпреварване.
В тези случаи много ми се е искало, да имам копче, което да включва само предните или само задните аварийни.
Може би с двойно ц/ка ключе нагоре за предни, надолу за задни и в средно положение - изключени.
Последна промяна от georgebonev на Нед 25 яну 2015 18:09, променено общо 1 път.