icoico написа:forski написа:Спирачките са за намаляване на скороста а двигателя за увечличаване използвай ги по-предназначение и няма да имаш проблеми.Не съм съгласен с това че спортното шофиране или по-точно казано пилотиране си е спортно и нас обикновенните шофьори не ни касае.Напротив точно там са всички истини свързани с шофирането и колкото по-добре сме запознати с тези правила толкова по-безопастно ще си шофираме автомобилите и ще се справяме в различните ситуации.
Пример 1: Ти си на пистата и наближаваш края на правата с 200 км/ч. на пета предавка и да речем на обороти в червеното.Естествено ще натиснеш спирачката ,а няма да ръгнеш четвърта и да наблюдаваш стрелката на оборотомера как изкъртва ограничителя![]()
Пример 2: Аз съм на околовръстното и наближавам червен светофар с 80 км/ч. на пета предавка и 2000 оборота.Много ясно ,че ще превключа на четвърта преди да натисна спирачката ,щото едно така ме е учил тате едно време,друго на двигателя нищо няма да му стане от това,трето ще икономисам 0.001 литра бензин на спиране от ППХ ,както пише в дебелите книги![]()
За всичко си има време и място както е казал един там как му беше името...
Фолксвагените май имаха защита. Когато автомобила се движи с максимално високи обороти за дадена предавка не може да се превключи на по долна.
Пробвах един път с повече от 50км да включа на първа предавка и колата не ми даде да я вкарам. Просто нещо го спря лоста. Примерно , ако на трета си с 130км не може да превключиш на втора , защото максималната скорост на втора е примерно 80км до прекъсвач. А ако успееш да превключиш можеби няма да ти останат здрави зъби на скоростната кутия и на тебе самия.
