Правилна смяна на предавки?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот nikson85 » Чет 03 ное 2011 19:58


icoico написа:
forski написа:Спирачките са за намаляване на скороста а двигателя за увечличаване използвай ги по-предназначение и няма да имаш проблеми.Не съм съгласен с това че спортното шофиране или по-точно казано пилотиране си е спортно и нас обикновенните шофьори не ни касае.Напротив точно там са всички истини свързани с шофирането и колкото по-добре сме запознати с тези правила толкова по-безопастно ще си шофираме автомобилите и ще се справяме в различните ситуации.


Пример 1: Ти си на пистата и наближаваш края на правата с 200 км/ч. на пета предавка и да речем на обороти в червеното.Естествено ще натиснеш спирачката ,а няма да ръгнеш четвърта и да наблюдаваш стрелката на оборотомера как изкъртва ограничителя :lol:
Пример 2: Аз съм на околовръстното и наближавам червен светофар с 80 км/ч. на пета предавка и 2000 оборота.Много ясно ,че ще превключа на четвърта преди да натисна спирачката ,щото едно така ме е учил тате едно време,друго на двигателя нищо няма да му стане от това,трето ще икономисам 0.001 литра бензин на спиране от ППХ ,както пише в дебелите книги :)
За всичко си има време и място както е казал един там как му беше името... :012:

Фолксвагените май имаха защита. Когато автомобила се движи с максимално високи обороти за дадена предавка не може да се превключи на по долна.
Пробвах един път с повече от 50км да включа на първа предавка и колата не ми даде да я вкарам. Просто нещо го спря лоста. Примерно , ако на трета си с 130км не може да превключиш на втора , защото максималната скорост на втора е примерно 80км до прекъсвач. А ако успееш да превключиш можеби няма да ти останат здрави зъби на скоростната кутия и на тебе самия. mhihi




Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот nikson85 » Чет 03 ное 2011 20:16


По логичен начин това спиране с намаляне на предавки е характерно с движение само с 80-90км и то след първа на горе , и може да ги превключваш всичките , като ефекта от намаляне ще се усеща най усезаемо на втора предавка. :beer


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот hitman0013 » Съб 05 ное 2011 21:59


То на първа и с 15км/ч не може да се превключи, нито пък на задна.
Аз съм привърженик на инерцията, но зимно време винаги е на скорост колата-ако видиш задницата да те настига да можеш да се опиташ поне да реагираш.


Потребителски аватар
Booster
Мнения: 488
Регистриран на: Чет 15 апр 2010 10:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот Booster » Съб 05 ное 2011 22:24


Возим се с ТДИ-то , братовчед ми кара , насмита я он на 4-та минава 130-140 и поглеждам към ръката му и не знам защо си помислям "Леле ся как ще вкара вместо 5-та - 3-та" mhihi и така и става , влезе след 5-те хиляди оборота , сещате се как заби колата и скъса генерацията точно след охлюва :shock .Влизаме в канала на другия ден , цялата генерация , до меката връзка си е още сиво-синя , просто си е като нова , солидна , явно трябваше някъде да избие. :lol:
nikson85 написа:По логичен начин това спиране с намаляне на предавки е характерно с движение само с 80-90км и то след първа на горе , и може да ги превключваш всичките , като ефекта от намаляне ще се усеща най усезаемо на втора предавка. :beer

Аз също споделям мнението на колегата , имал съм сериозни спирания 180-190 до 80-90 за кратки разстояние и винаги задържам колата на 5-та ,докато не сваля поне на 100-110 и ако се наложи чак тогава следва 4-та , просто си зависи от ситуацията , дали се спира до покой примерно.


Потребителски аватар
rexpitbul
Мнения: 1758
Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мелмак

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот rexpitbul » Съб 05 ное 2011 23:12


Двойното амбриране и подаването на междинна газ са за някогашните леки автомобили и камиони, които са били без синхронизатори на скоростите и при правилно им изпълнение няма хър мър в скоростите. Сега вече си имаме синхронизатори в скорстните кутии и не са ни нужни това подаване на междинна газ и двойно амбриране. Спирането на скорост е полезно за да намалее шанса от поднасяне (хлъзгане) при лоши условия на пътя, намалява се износването и вероятността от прегряване на дискове и накладки и съответно спирайки на скорост спестяваме по някой милиграм гориво тъй като, когато не се подава газ и двигателя е разврътян от колелата (т.е. движим се по-инеция, но на скорост) постъпва по малко количество гориво в него, отколкото ако е по инерция и работи на празен ход!

За спортното каране не знам нищо. Те и са различни видове спортно каране, при което нещата се ползват по различен начин WRC - Drift - F1 ... и др. Различни състезния, различни коли, различни условия за каране, различни стилове на каране! За спорта като каране не знам нишо само съм гледал отстрани :)

Последна промяна от rexpitbul на Пет 11 ное 2011 4:28, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот joker » Нед 06 ное 2011 21:07


rexpitbul написа:Двойното амбриране и подаването на междинна гас са за някогашните леки автомобили и камиони, които са били без синхронизатори на скоростите и при правилно им изпълнение няма хър мър в скоростите. Сега вече си имаме синхронизатори в скорстните кутии и не са ни нужни това подаване на междинна гас и двойно амбриране. Спирането на скорост е полезно за да намалее шанса от поднасяне (хлъзгане) при лоши условия на пътя, намалява се износването и вероятността от прегряване на дискове и накладки и съответно спирайки на скорост спестяваме по някой милиграм гориво тъй като, когато не се подава гас и двигателя е разврътян от колелата (т.е. движим се по-инеция, но на скорост) постъпва по малко количество гориво в него, отколкото ако е по инерция и работи на празен ход!

За спортното каране не знам нищо. Те и са различни видове спортно каране, при което нещата се ползват по различен начин WRC - Drift - F1 ... и др. Различни състезния, различни коли, различни условия за каране, различни стилове на каране! За спорта като каране не знам нишо само съм гледал отстрани :)

:applause: :applause: :applause: извинения зa спама,ама не мога де не адмирирам един добър шофьор!!!!


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот forski » Пон 07 ное 2011 11:31


Те законите на физиката си важат в пълна сила без значение дали се кара спортно или нормално.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот nikson85 » Чет 10 ное 2011 19:11


rexpitbul написа:Двойното амбриране и подаването на междинна гас са за някогашните леки автомобили и камиони, които са били без синхронизатори на скоростите и при правилно им изпълнение няма хър мър в скоростите. Сега вече си имаме синхронизатори в скорстните кутии и не са ни нужни това подаване на междинна гас и двойно амбриране. Спирането на скорост е полезно за да намалее шанса от поднасяне (хлъзгане) при лоши условия на пътя, намалява се износването и вероятността от прегряване на дискове и накладки и съответно спирайки на скорост спестяваме по някой милиграм гориво тъй като, когато не се подава гас и двигателя е разврътян от колелата (т.е. движим се по-инеция, но на скорост) постъпва по малко количество гориво в него, отколкото ако е по инерция и работи на празен ход!

За спортното каране не знам нищо. Те и са различни видове спортно каране, при което нещата се ползват по различен начин WRC - Drift - F1 ... и др. Различни състезния, различни коли, различни условия за каране, различни стилове на каране! За спорта като каране не знам нишо само съм гледал отстрани :)

На празен ход един двигател от 2 литра гори по 1.2 литра на час. Значе според тебе колата когато е на скорост без да подаваш газ гори по-малко от 1.2 литра. Според мен това не може да бъде тъй , като празния ход е 900 об/мин. А примерно ако си на 5-та с 2000 об/мин. , ако спреш да подаваш газ колко гори? :roll:


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот icoico » Чет 10 ное 2011 19:32


nikson85 написа:
rexpitbul написа:Двойното амбриране и подаването на междинна гас са за някогашните леки автомобили и камиони, които са били без синхронизатори на скоростите и при правилно им изпълнение няма хър мър в скоростите. Сега вече си имаме синхронизатори в скорстните кутии и не са ни нужни това подаване на междинна гас и двойно амбриране. Спирането на скорост е полезно за да намалее шанса от поднасяне (хлъзгане) при лоши условия на пътя, намалява се износването и вероятността от прегряване на дискове и накладки и съответно спирайки на скорост спестяваме по някой милиграм гориво тъй като, когато не се подава гас и двигателя е разврътян от колелата (т.е. движим се по-инеция, но на скорост) постъпва по малко количество гориво в него, отколкото ако е по инерция и работи на празен ход!

За спортното каране не знам нищо. Те и са различни видове спортно каране, при което нещата се ползват по различен начин WRC - Drift - F1 ... и др. Различни състезния, различни коли, различни условия за каране, различни стилове на каране! За спорта като каране не знам нишо само съм гледал отстрани :)

На празен ход един двигател от 2 литра гори по 1.2 литра на час. Значе според тебе колата когато е на скорост без да подаваш газ гори по-малко от 1.2 литра. Според мен това не може да бъде тъй , като празния ход е 900 об/мин. А примерно ако си на 5-та с 2000 об/мин. , ако спреш да подаваш газ колко гори? :roll:


viewtopic.php?f=1&t=7100 :012:


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот vladovelin » Чет 10 ное 2011 19:35


e]
А примерно ако си на 5-та с 2000 об/мин. , ако спреш да подаваш газ колко гори? :roll:[/quote]


Ще гори "НУЛА" Чувал ли си за ППХ колега ?

Ако имаш MFA на таблото си, превключи го на моментен разход и ще видиш една "0" по време на движение и вдигнат крак от педала на газта.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот joker » Чет 10 ное 2011 20:36


nikson85 написа:
rexpitbul написа:Двойното амбриране и подаването на междинна гас са за някогашните леки автомобили и камиони, които са били без синхронизатори на скоростите и при правилно им изпълнение няма хър мър в скоростите. Сега вече си имаме синхронизатори в скорстните кутии и не са ни нужни това подаване на междинна гас и двойно амбриране. Спирането на скорост е полезно за да намалее шанса от поднасяне (хлъзгане) при лоши условия на пътя, намалява се износването и вероятността от прегряване на дискове и накладки и съответно спирайки на скорост спестяваме по някой милиграм гориво тъй като, когато не се подава гас и двигателя е разврътян от колелата (т.е. движим се по-инеция, но на скорост) постъпва по малко количество гориво в него, отколкото ако е по инерция и работи на празен ход!

За спортното каране не знам нищо. Те и са различни видове спортно каране, при което нещата се ползват по различен начин WRC - Drift - F1 ... и др. Различни състезния, различни коли, различни условия за каране, различни стилове на каране! За спорта като каране не знам нишо само съм гледал отстрани :)

На празен ход един двигател от 2 литра гори по 1.2 литра на час. Значе според тебе колата когато е на скорост без да подаваш газ гори по-малко от 1.2 литра. Според мен това не може да бъде тъй , като празния ход е 900 об/мин. А примерно ако си на 5-та с 2000 об/мин. , ако спреш да подаваш газ колко гори? :roll:

:banghead: :banghead: :banghead: Аааах,колега...ама тис си за бисерите!!!!Защо не четеш повечко техническа литетература!ППХ...хайде прочети що е това и има ли почва у нас!


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот hitman0013 » Чет 10 ное 2011 20:46


точно това и е хубаво на колата, че по нанадолнище на скорост не гори до падане на определени обороти.


s8_tdi
Мнения: 23
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот s8_tdi » Чет 10 ное 2011 20:52


rexpitbul написа:Двойното амбриране и подаването на междинна гас са за някогашните леки автомобили и камиони, които са били без синхронизатори на скоростите и при правилно им изпълнение няма хър мър в скоростите. Сега вече си имаме синхронизатори в скорстните кутии и не са ни нужни това подаване на междинна гас и двойно амбриране. Спирането на скорост е полезно за да намалее шанса от поднасяне (хлъзгане) при лоши условия на пътя, намалява се износването и вероятността от прегряване на дискове и накладки и съответно спирайки на скорост спестяваме по някой милиграм гориво тъй като, когато не се подава гас и двигателя е разврътян от колелата (т.е. движим се по-инеция, но на скорост) постъпва по малко количество гориво в него, отколкото ако е по инерция и работи на празен ход!

За спортното каране не знам нищо. Те и са различни видове спортно каране, при което нещата се ползват по различен начин WRC - Drift - F1 ... и др. Различни състезния, различни коли, различни условия за каране, различни стилове на каране! За спорта като каране не знам нишо само съм гледал отстрани :)


С подчертаното не съм съгласен. Нужна е междинна гас, защото нашите коли са с ангренажен ремък, който е гумен, а при едно по-рязко отпускане на съединителя при понижаване на предавката вероятността да се претовари се увеличава многократно. Точно заради това винаги когато си намалям с двигателя изравнявам горе-долу оборотите на КВ за съответната по-малка предавка. По този начин не се натоварват излишно, както ремъчното задвижване, така и групата на съединителя.


Потребителски аватар
ahhi
Мнения: 486
Регистриран на: Сря 06 фев 2008 14:32
Автомобил:
Двигател:

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот ahhi » Чет 10 ное 2011 21:08


По-бързо износване на феродото, като цяло зависи в какви обороти се сменят предавките .Иначе доста време карах с основна спирачка -мотор и нямаше проблем за мотора.


Потребителски аватар
rexpitbul
Мнения: 1758
Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мелмак

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот rexpitbul » Чет 10 ное 2011 23:48


s8_tdi написа:
rexpitbul написа:Двойното амбриране и подаването на междинна газ са за някогашните леки автомобили и камиони, които са били без синхронизатори на скоростите и при правилно им изпълнение няма хър мър в скоростите. Сега вече си имаме синхронизатори в скорстните кутии и не са ни нужни това подаване на междинна газ и двойно амбриране. Спирането на скорост е полезно за да намалее шанса от поднасяне (хлъзгане) при лоши условия на пътя, намалява се износването и вероятността от прегряване на дискове и накладки и съответно спирайки на скорост спестяваме по някой милиграм гориво тъй като, когато не се подава газ и двигателя е разврътян от колелата (т.е. движим се по-инеция, но на скорост) постъпва по малко количество гориво в него, отколкото ако е по инерция и работи на празен ход!

За спортното каране не знам нищо. Те и са различни видове спортно каране, при което нещата се ползват по различен начин WRC - Drift - F1 ... и др. Различни състезния, различни коли, различни условия за каране, различни стилове на каране! За спорта като каране не знам нишо само съм гледал отстрани :)


С подчертаното не съм съгласен. Нужна е междинна газ, защото нашите коли са с ангренажен ремък, който е гумен, а при едно по-рязко отпускане на съединителя при понижаване на предавката вероятността да се претовари се увеличава многократно. Точно заради това винаги когато си намалям с двигателя изравнявам горе-долу оборотите на КВ за съответната по-малка предавка. По този начин не се натоварват излишно, както ремъчното задвижване, така и групата на съединителя.


Не се притеснявай за ремъка - по тази логика не трябва да даваш рязко газ и да минаваш 1200 оборота, за да не го претовариш. Притеснително е при 130 км на магистралта да върнеш на втора

Последна промяна от rexpitbul на Пет 11 ное 2011 4:29, променено общо 2 пъти.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта