


Динамометричен ключ
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Динамометричен ключ
Говорех тук за БГ
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Динамометричен ключ
drago_tr написа:Говорех тук за БГ
Това според мен няма какво да го мислиш , ще има нужда да го калибрираш ,ако го ползваш всеки ден и за наистина прецизни неща , предполагам .
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Динамометричен ключ
Сега намерих........ в платения раздел има колега и то тук в Пловдив който ги върши тия работи 

-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Динамометричен ключ
Трябва да имат дилър в София! Ето ти моментите дето искаше за AFN мотора!Цъкни на връзката отдолу!
http://imageshack.us/g/207/43222283.gif/
http://imageshack.us/g/207/43222283.gif/
Последна промяна от lion_heart002 на Нед 27 ное 2011 0:01, променено общо 1 път.
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Динамометричен ключ
Колеги, а някой има ли впечатления от PROXXON? Доста евтини продукти имат, явно са по-нисък клас, но все пак някой пробвал ли е?
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Динамометричен ключ
lion_heart002 написа:Трябва да имат дилър в София! Ето ти моментите дето искаше за ANF мотора!Цъкни на връзката отдолу!
http://imageshack.us/g/207/43222283.gif/
Благодаря

- Dare_16V_9A
- Мнения: 702
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 0:56
- Автомобил: VW Golf MK2
- Двигател: AFN1996 1991
- Местоположение: Pernik
Re: Динамометричен ключ
Колега аз ползвам ето този на Topmaster и съм доволен за 60лв. е идеален!
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Динамометричен ключ
много голяма работа станахте в тоя форум
униор,усаг динамометрични си купувате за 1 2 пъти в годината брех брех
а че хората в сервизите ви ремонтират двигателите с форс не ви притеснява
превъзхождат топмастер по точност! за здравина при такъв инструмент не се говори - то да не ви е лост да напъвате с него?
този на топмастер който колегата показва е неточен и имам залежаващи наличности 1/2 и 3/4 от него колкото искате - няма да е случайно

униор,усаг динамометрични си купувате за 1 2 пъти в годината брех брех
а че хората в сервизите ви ремонтират двигателите с форс не ви притеснява

превъзхождат топмастер по точност! за здравина при такъв инструмент не се говори - то да не ви е лост да напъвате с него?
този на топмастер който колегата показва е неточен и имам залежаващи наличности 1/2 и 3/4 от него колкото искате - няма да е случайно
- treniora
- Мнения: 189
- Регистриран на: Пет 30 юли 2010 15:21
- Автомобил: Passat 3B5
- Двигател: AJM
- Местоположение: Златица
Re: Динамометричен ключ
parno написа:много голяма работа станахте в тоя форум![]()
униор,усаг динамометрични си купувате за 1 2 пъти в годината брех брех
а че хората в сервизите ви ремонтират двигателите с форс не ви притеснява![]()
превъзхождат топмастер по точност! за здравина при такъв инструмент не се говори - то да не ви е лост да напъвате с него?
този на топмастер който колегата показва е неточен и имам залежаващи наличности 1/2 и 3/4 от него колкото искате - няма да е случайно
ама ти се опитваш и да си остроумен май, е не ти се отдава.............
а щом съм си купил униор сигорно го ползвам повече от два пъти в годината, купил съм го точно защотото знам в "сервизите" какви "остроумни хора" работят, стягат валове не с форс а на усет....
Re: Динамометричен ключ
treniora написа:parno написа:много голяма работа станахте в тоя форум![]()
униор,усаг динамометрични си купувате за 1 2 пъти в годината брех брех
ама ти се опитваш и да си остроумен май, е не ти се отдава.
Напълно подкрепям колегата parno. Уж само ремъци, ролки филтри, накладки и изведнъж динамометрични ключове. Да се надяваме да не ги използвате толкова често колкото пишете или поне не по автомобила.
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Динамометричен ключ
treniora написа: знам в "сервизите" какви "остроумни хора" работят, стягат валове не с форс а на усет....
съветвам те да не правиш такива заключения току виж ти се е наложил съвет от някой такъв форумен майстор - имай уважение все пак
а това какво си успял да си купиш и до колко можеш да боравиш с него - евала ти
щом имаш хилядарки за инструменти с който си сменяш маслото браво

ама да забеляза че колегата е писал до около 80лв ?
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Динамометричен ключ
1Nm на колко кg отговаря?
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Динамометричен ключ
parno написа:treniora написа: знам в "сервизите" какви "остроумни хора" работят, стягат валове не с форс а на усет....
съветвам те да не правиш такива заключения току виж ти се е наложил съвет от някой такъв форумен майстор - имай уважение все пак
а това какво си успял да си купиш и до колко можеш да боравиш с него - евала ти
щом имаш хилядарки за инструменти с който си сменяш маслото браво![]()
ама да забеляза че колегата е писал до около 80лв ?
Оня ден слушам нещо скърца-трака на паркинга-един колега си притяга болтовете на колелата с динамометричен ключ ,купен специално за целта. Не прочел обаче упътването...

drago_tr написа:1Nm на колко кg отговаря?
Дааа...това имах предвид

Приблизително на 0,1 kg/m
Последна промяна от icoico на Нед 27 ное 2011 11:41, променено общо 1 път.
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Динамометричен ключ
Видове болтове:
5.6 обикновенните от магазина
8.8 малко по якостни
10.9 високо якостни
12.6 наи яките
Nm се изчислява като първото число се умножи по 100 и това са Nm до които може да се натяга болта. А самото примерно 5.6 показва болта колко е издръжлив на разтягане.
Ето и нещо полезно към темата за болтовете:
http://www.offroad-bulgaria.com/archive ... 04303.html
5.6 обикновенните от магазина
8.8 малко по якостни
10.9 високо якостни
12.6 наи яките
Nm се изчислява като първото число се умножи по 100 и това са Nm до които може да се натяга болта. А самото примерно 5.6 показва болта колко е издръжлив на разтягане.
Ето и нещо полезно към темата за болтовете:
http://www.offroad-bulgaria.com/archive ... 04303.html
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Динамометричен ключ
drago_tr написа:Nm се изчислява като първото число се умножи по 100 и това са Nm до които може да се натяга болта. А самото примерно 5.6 показва болта колко е издръжлив на разтягане.

Първото число, умножено по 100, показва граничната якост на опън, т.е. максималната сила, достигната при изпитание на опън, отнесена към площта на болта. Второто число се умножава по първото, а след това по 10 и резултатът е границата на провлачване - в този случай 5.6.10 = 300 N/mm^2. Границата на провлачване представлява това напрежение, до което при пробата не се проявява видима пластична деформация.
И двете стойности нямат абсолютно нищо общо с моментите на натягане. Те се задават от производителя и се отнасят за конкретен случай.

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 42 госта