Електроавтомобили

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
BLADE8209
Мнения: 500
Регистриран на: Чет 24 май 2007 0:09
Автомобил: Polo 6N2 2001
Двигател: AMF + remap
Местоположение: Дупница, Благоевград

Re: Електроавтомобили

Мнениеот BLADE8209 » Чет 05 апр 2012 22:26


Chevrolet Volt е кола с хибрид електрически двигател и бензинов генератор + батерии
Високотехнологичната акумулаторна батерия с течностно охлаждане на Volt е допълнена с електрически генератор задвижван от 1.4 литров двигател с вътрешно горене, който позволява увеличаване на пробега на Volt до над 500 километра.
http://www.chevrolet.bg/izhivejte-chevr ... rsija.html




Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Електроавтомобили

Мнениеот nikson85 » Пет 06 апр 2012 11:24


radi_nrj написа:Фотоволтаици има от време оно. Слънчевите батерии на старите калкулатори които ползвахме още през 80-те са точно фотоволтаици. В момента новия Приус се предлага с фотоволтаичен панел на тавана, който може да зарежда батериите или да захранва електрическия климатик, който може да настроиш да се пусне половин час преди да си тръгнеш от работа и да се качиш в в охладен автомобил. Лошото при фотоволтаиците е високата цена и ниското КПД (гъзарско нали mhihi ). При най-добрите в момента само 15-20% от слънчевата енергия се преобразува в електрическа. Освен това какво правим когато няма слънце.

П.С. Нисана е Лийф, а не Лифт ;)

Ето една задачка за всички. За сега най-добрите батерии са Литиево-полимерните, а основната суровина за производство на полимери е петрол ;)

Това със слънчевия фотоволтаик за електричество на тавана е много умна идея, даже и за кола с двигател с вътрешно горене. Ще може да ползваш климатроник за хладно през лятото когато е топло. Също така и няма да имаш голям разход на гориво заради климатроника. Може и зимата да ти е топло , но зависи от мощноста на фотоволтаика. Също и фарове осветление и музика може да се подмомагат от фотоволтаика за пестене на енергия и така акумулатора не се тормози. Аз незнам защо производителите на автомобили не слагат такава система. Лошото е , че когато си на сянка я няма тази енергия, но ако има допълнително батерии които са се заредили когато си карал на слънце , и този проблем може да изчезне. Просто се подобрява коефициента и на инсталацията на двигателя когато има включени консуматори и той гори по малко.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Електроавтомобили

Мнениеот radi_nrj » Пет 06 апр 2012 12:14


nikson85 написа:Това със слънчевия фотоволтаик за електричество на тавана е много умна идея, даже и за кола с двигател с вътрешно горене. Ще може да ползваш климатроник за хладно през лятото когато е топло. Също така и няма да имаш голям разход на гориво заради климатроника. Може и зимата да ти е топло , но зависи от мощноста на фотоволтаика. Също и фарове осветление и музика може да се подмомагат от фотоволтаика за пестене на енергия и така акумулатора не се тормози.


Акумулатора се "тормози" само при включени консуматори на изгасен двигател. При запален двигател всички консуматори се захранват от алтернатора включително и акумулатора, който докато се зарежда си е консуматор!

nikson85 написа: Аз незнам защо производителите на автомобили не слагат такава система. Лошото е , че когато си на сянка я няма тази енергия, но ако има допълнително батерии които са се заредили когато си карал на слънце , и този проблем може да изчезне. Просто се подобрява коефициента и на инсталацията на двигателя когато има включени консуматори и той гори по малко.


Аз мисля, че ти отговорих на тоя въпрос. Не ги слагат защото са скъпи и с ниско КПД. Ако целта на такава система от слънчев панел и батерии е само да захрани ел. консуматорите в автомобила то тя е безсмислена защото алтернатора на колата е с много по-високо КПД и една такава система само ще повиши разхода заради добавеното тегло.

В Приуса такава система е оправдана защото колата така или иначе вече е оборудвана с тежки батерии и е хибрид.

И понеже все още гледаш на света през розови очила ще ти дам малко неприятни факти за реалното приложение на фотоволтаици при автомобили. При най-горещите места на света слънцето не облъчва с максимум 1kW енергия на квадратен метър. Фотоволтаика успява да обърне в ел. енергия едва под 20%, сметката с площта на тавана, предния и задния капак, които може да се покрият на един конвенционален автомобил ви оставям сами да си я направите. Ако изкараш повече от 600W при сегашните технологии и то при много ярко слънце ще ти кажа браво.

Последна промяна от radi_nrj на Пет 06 апр 2012 20:58, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
naso_k
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 05 фев 2008 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас

Re: Електроавтомобили

Мнениеот naso_k » Пет 06 апр 2012 20:20


Няма значение сянка-слънце-облаци - светло ли е навън, има UV лъчи и панелите произвеждат ток.
Фотоволтаичните решения отдавна не са фантастика, включитено и у нас.

Изображение

Link

Ефективни-неефективни... всеки киловатчас е бонус!
Изображение
Дали климатикът ми лятото или ходенето ми до работа (няколко километра) - все е супер!

Това TT е с някакви гъвкави панели вероятно.

Една БГ компания пък изработва (с/у хиляда лв.) улични зарядни колонки за едновременно зареждане на 4 автомобила.

Но да доразвием темата за фотоволтаиците:
Отпадат лицензите за монтиране на панели за слънчева енергия
Забравяме за сметките за ток срещу 7 бона
muns61 написа:Електричките НЯМА да се движат с 200 км/ч! При такава скорост пробега ще пада драстично и ще се научим да се движим икономично.
Откакто А123 Systems влезе в бизнеса, повечето правят по 300 mhihi
http://vbox7.com/byuser:electroauto

По данни на Tesla от 2008-ма, ако техният Roadster се движи постоянно с 200км/ч, ще измине цели 120км (75 мили).
http://www.teslamotors.com/blog/roadste ... -and-range

Лятото до морето едни състезатели с Мустангчета и G класи V8 ме подминаваха по 3 пъти на отиване и връщане, за да спират да зареждат (не са се научили да карат икономично значи), така че пробегът на тесличката никак не е лош. 501 км с едно зареджане официален рекорд... а оттогава капацитетът на 18650 батериите рязко скочи.
muns61 написа:По-интересно е от къде ще вземаме ток за тях, като се отказахме от Белене, а след някоя и друга година ще изтече срока и на Козлодуй - продължаването е несигурно. И странно, никой не зачеква въпроса за това...
[...]
Не мога да си обясня оглушителната тишина по въпроса!
Питаш все едно ей сега вадиш 20 милиарда и плащаш. За какво са ни 2000 мегавата за 20 милиарда, като можем да санираме панелките и да подменим уличното осветление с LED такова и да сложим 15 в джобчето??!! Отделно безобразното разхищение на ток в момента. Отделно един хилядник вече сме си го платили, монтажът няма да е евтин, да, но не е като цяла централа! Отделно 2-3000 мегавата имаме от възобновяеми източници, се говори. АЕЦ-ът да не е копче да го пуснеш и спреш? Питай колко са разходите и колко години се бачка в един АЕЦ, след като спре да произвежда ток. Евтин ток от АЕЦ е скъпа илюзия. Да строим мощности само за да изнасяме е рецидив от соца. Ако чужда корпорация налее тези милиарди (понеже ние ги нямаме), тя автоматически отива над закона. Такъв таралеж не ни трябва.

Електромобилите няма да натоварят нито потреблението, нито сметките, четем тук (1 млн. коли на ток в БГ -> без емисии) и тук (шести абзац).

В заключение: нещо, което може да се зарежда постоянно през светлата част на денонощието (паркирано или не), докато спира на светофар/спуска по нанадолнище и дори изобщо докато се движи (разработват се макферсони, индуциращи ток от постоянното си сгъване при движение) и за което можеш сам да си произведеш енергията, НЯМА аналог за момента.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Електроавтомобили

Мнениеот ktamen » Пет 06 апр 2012 20:55


Абсолютно всеки продукт нареден на някой рафт в магазин или цистерна под земята или каквото ви хрумне е дошъл от някоя дупка в земята. Цената на въпросния продукт зависи само от размера на изкопаната дупка за да стигне въпросното изделие до потребителя. Извода е съвсем тривиален - Електроавтомобилите са изключително вредни за природата. Употребата на фотоволтаици там където може да се използва друг източник на енергия е престъпление.
Един колега по горе ви постави за цел хипотетични 600Вт (напълно недостижими според мен освен, ако колата не е огромен камион насред Сахара) реалността е, че тези панели се поставят само с рекламна цел - да видят потребителите колко са зелени и екологични тези коли, а тока произведен от тях в най-добрия случай ще стигне за радиото (ако разбира се не е някоя мощна уредба). Иначе добре му стоят на Аудито, ама някой може ли да напише колко ток произвеждат за една година - да го напише с числа, а не с препратки към всевъзможни сайтове. И какво представлява тази зарядна станция за няколко автомобила - според мен най-обикновен разклонител за 3,50лв би свършил същата работа :roll:


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Електроавтомобили

Мнениеот icoico » Съб 03 ное 2012 17:32


Нещата вървят към фалит на автосалоните :) . Това се продаваше днес в магазин за електроуреди:

Изображение


Потребителски аватар
heimdal
Мнения: 1858
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 10:43
Автомобил: VW Polo
Двигател: 1997
Местоположение: София

Re: Електроавтомобили

Мнениеот heimdal » Нед 11 ное 2012 23:15


Не само VR6 е довиждане :Mr Green Fun

http://www.plasmaboyracing.com/videos.php

1-2 години са го карали това с български ел. мотор (Костов - Пловдив).
Естествено като всеки прокт търпи развитие.


Това със зарядните станции пред кметството е "барабар Петко с мъжете". Усвоили са се някакви пари
и толкова. Предполага се, че сега София е по-чиста! Сигурно се хвалят, че сега половин София е на електрички и зареждат точно на тези станции. :screwy

Наскоро имаше из медиите новина - първия откраднат електромобил в България. Кой знае защо обаче
няма информация за продажби на такива при дилъра на Махиндра - ДаруКар (mahindra-bulgaria.com darucar.bg)

http://www.mahindrareva.com/Reva-Home.html


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2400
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Електроавтомобили

Мнениеот StS » Нед 16 фев 2014 14:44


Колеги споделете за Toyota Prius батериите бързо ли здават и ако не след колко време се сменят, някой знае ли как стават нещата с обслужването им? Защото се возя доста на тях и разход от 3-4л/100 ми харесва каквото и да си говориме... :beer


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: Електроавтомобили

Мнениеот StrEagle » Пон 17 фев 2014 15:54


Хора не им се връзвайте на рекламата.
Хибридите струват х1.5 на една нова нормална кола, и харчат почти колкото нея градско.
Ако излезете извън пътя - даже и повече.
Единствения хибрид вмомента който е на далавера, ако имате къде да го зареждате нощем (гараж), и то само за градско е plug-in хибрида, който може да мине, не 2км като нормaлните хибриди, а към 50км само на ток с едно нощно зареждане, и към 500км с бензин с разход 5-7/100 извънградско. Така ако излизате от града по един път на два месеца, сте на супер далавера, защото градското ви излиза 1-3/100. Четох за случай, за plug-in хибрид, на който собственика твърдеше, че след около 10000км за първи път му се е наложило да сипе бензин.

С две думи - хибрида е следащата версия на старт-стоп системата! В момента в който излезете извън града - става мъртво тегло, което го влачите с вас. :no

Хибридите са на далавера само за американците, на които V6-8 колите харчат 15/100 и като видят хибрида дето харчи 7/100 и АААА КОЛКО ИКОНОМИЧНО!!! :mhihi

Top Gear Prius Review
http://www.gametrailers.com/videos/35znx6/top-gear--toyota-prius-review


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2400
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Електроавтомобили

Мнениеот StS » Пон 17 фев 2014 18:30


Добре де по-думи на тахи дривер прави по 4/100 градско без да се лази и прочие... Нещо не се връзва.. А й новия двигател е 1.8 VVTi


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: Електроавтомобили

Мнениеот StrEagle » Пон 17 фев 2014 18:56


Да приемем, че е вярно.
Prius 1.8L Terra (базово оборудване), който харчи "4/100" градско, почва от 48,000лв.
Golf Trendline 1.6TDI BMT 5МТ 4D, който харчи 6.2/100 дизел градско, почва от 37,000лв.

разликата от 11,000лв, ще я избиеш от гориво след колко години и стотици хиляди километри?

Prius-а е 136кс но е по-голям и по-тежък, за това мисля че Golf-а със 105кс е подобен на динамика.
Естествено Prius-а е по-голям и става за семейство, докато Golf-а може да е малък, това не съм го взел в предвид.
Не знам за по-нов двигател, в toyota.bg и двата Prius-а са 136кс.
И аз не им вярвам на таксиджиите, вероятно колата харчи повече.


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2400
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Електроавтомобили

Мнениеот StS » Пон 17 фев 2014 20:53


Принципно случайно подхванах тойодата, исках да отнеса въпроса към Джета хибрид - която обаче за сега се продава само в Германия. Някой може ли да даде инфо по въпроса защото се интересувам от тези машини а в БГ няма нито втора ръка нито нови....


drmilendd
Мнения: 1115
Регистриран на: Вто 30 авг 2005 23:02
Автомобил: Opel Vectra
Двигател: 22ZE 2009
Местоположение: София
Контакти:

Re: Електроавтомобили

Мнениеот drmilendd » Пон 17 фев 2014 21:35


StrEagle написа:Да приемем, че е вярно.
Prius 1.8L Terra (базово оборудване), който харчи "4/100" градско, почва от 48,000лв.
Golf Trendline 1.6TDI BMT 5МТ 4D, който харчи 6.2/100 дизел градско, почва от 37,000лв.

разликата от 11,000лв, ще я избиеш от гориво след колко години и стотици хиляди километри?

Prius-а е 136кс но е по-голям и по-тежък, за това мисля че Golf-а със 105кс е подобен на динамика.
Естествено Prius-а е по-голям и става за семейство, докато Golf-а може да е малък, това не съм го взел в предвид.
Не знам за по-нов двигател, в toyota.bg и двата Prius-а са 136кс.
И аз не им вярвам на таксиджиите, вероятно колата харчи повече.

Не ти е точно сравнението - дай цена за голф plus и автоматик. Тогава ще се приближи приуса.


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: Електроавтомобили

Мнениеот StrEagle » Пон 17 фев 2014 21:56


Golf Variant Trendline 1.6TDI BMT 5MT e 40,000
Golf Variant Trendline 1.6TDI BMT 7DSG e 43,500

но аз не съм съгласен, че човек ще си купи DSG заради икономията.

а за Jetta-та - 1.4 TSI+Elect 170HP 7DSG, по заводски данни 5.6/100 а по данни на тестващите 6.2/100 градско. Тежи 1500кг и струва 37,000лв в Щатите, в европа Trendline излиза 62,000лв.

http://www.volkswagen.de/de/models/der_neue_jetta/CC5.html


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2400
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Електроавтомобили

Мнениеот StS » Вто 18 фев 2014 21:39


Eagle- тук идва въпросът дали жетата ще направи 4/100 на магистрала или е утопия. Защого според мен би трябвало да може, поне Голф 7 хибрид/като излезе/ трябва да е 2/100 поне по данни.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pietrokaja, stereofonix и 43 госта