Chevrolet Volt е кола с хибрид електрически двигател и бензинов генератор + батерии
Високотехнологичната акумулаторна батерия с течностно охлаждане на Volt е допълнена с електрически генератор задвижван от 1.4 литров двигател с вътрешно горене, който позволява увеличаване на пробега на Volt до над 500 километра.
http://www.chevrolet.bg/izhivejte-chevr ... rsija.html



Електроавтомобили
Re: Електроавтомобили
radi_nrj написа:Фотоволтаици има от време оно. Слънчевите батерии на старите калкулатори които ползвахме още през 80-те са точно фотоволтаици. В момента новия Приус се предлага с фотоволтаичен панел на тавана, който може да зарежда батериите или да захранва електрическия климатик, който може да настроиш да се пусне половин час преди да си тръгнеш от работа и да се качиш в в охладен автомобил. Лошото при фотоволтаиците е високата цена и ниското КПД (гъзарско нали). При най-добрите в момента само 15-20% от слънчевата енергия се преобразува в електрическа. Освен това какво правим когато няма слънце.
П.С. Нисана е Лийф, а не Лифт
Ето една задачка за всички. За сега най-добрите батерии са Литиево-полимерните, а основната суровина за производство на полимери е петрол
Това със слънчевия фотоволтаик за електричество на тавана е много умна идея, даже и за кола с двигател с вътрешно горене. Ще може да ползваш климатроник за хладно през лятото когато е топло. Също така и няма да имаш голям разход на гориво заради климатроника. Може и зимата да ти е топло , но зависи от мощноста на фотоволтаика. Също и фарове осветление и музика може да се подмомагат от фотоволтаика за пестене на енергия и така акумулатора не се тормози. Аз незнам защо производителите на автомобили не слагат такава система. Лошото е , че когато си на сянка я няма тази енергия, но ако има допълнително батерии които са се заредили когато си карал на слънце , и този проблем може да изчезне. Просто се подобрява коефициента и на инсталацията на двигателя когато има включени консуматори и той гори по малко.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Електроавтомобили
nikson85 написа:Това със слънчевия фотоволтаик за електричество на тавана е много умна идея, даже и за кола с двигател с вътрешно горене. Ще може да ползваш климатроник за хладно през лятото когато е топло. Също така и няма да имаш голям разход на гориво заради климатроника. Може и зимата да ти е топло , но зависи от мощноста на фотоволтаика. Също и фарове осветление и музика може да се подмомагат от фотоволтаика за пестене на енергия и така акумулатора не се тормози.
Акумулатора се "тормози" само при включени консуматори на изгасен двигател. При запален двигател всички консуматори се захранват от алтернатора включително и акумулатора, който докато се зарежда си е консуматор!
nikson85 написа: Аз незнам защо производителите на автомобили не слагат такава система. Лошото е , че когато си на сянка я няма тази енергия, но ако има допълнително батерии които са се заредили когато си карал на слънце , и този проблем може да изчезне. Просто се подобрява коефициента и на инсталацията на двигателя когато има включени консуматори и той гори по малко.
Аз мисля, че ти отговорих на тоя въпрос. Не ги слагат защото са скъпи и с ниско КПД. Ако целта на такава система от слънчев панел и батерии е само да захрани ел. консуматорите в автомобила то тя е безсмислена защото алтернатора на колата е с много по-високо КПД и една такава система само ще повиши разхода заради добавеното тегло.
В Приуса такава система е оправдана защото колата така или иначе вече е оборудвана с тежки батерии и е хибрид.
И понеже все още гледаш на света през розови очила ще ти дам малко неприятни факти за реалното приложение на фотоволтаици при автомобили. При най-горещите места на света слънцето не облъчва с максимум 1kW енергия на квадратен метър. Фотоволтаика успява да обърне в ел. енергия едва под 20%, сметката с площта на тавана, предния и задния капак, които може да се покрият на един конвенционален автомобил ви оставям сами да си я направите. Ако изкараш повече от 600W при сегашните технологии и то при много ярко слънце ще ти кажа браво.
Последна промяна от radi_nrj на Пет 06 апр 2012 20:58, променено общо 2 пъти.
- naso_k
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 05 фев 2008 20:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Бургас
Re: Електроавтомобили
Няма значение сянка-слънце-облаци - светло ли е навън, има UV лъчи и панелите произвеждат ток.
Фотоволтаичните решения отдавна не са фантастика, включитено и у нас.

Link
Ефективни-неефективни... всеки киловатчас е бонус!

Дали климатикът ми лятото или ходенето ми до работа (няколко километра) - все е супер!
Това TT е с някакви гъвкави панели вероятно.
Една БГ компания пък изработва (с/у хиляда лв.) улични зарядни колонки за едновременно зареждане на 4 автомобила.
Но да доразвием темата за фотоволтаиците:
Отпадат лицензите за монтиране на панели за слънчева енергия
Забравяме за сметките за ток срещу 7 бона
http://vbox7.com/byuser:electroauto
По данни на Tesla от 2008-ма, ако техният Roadster се движи постоянно с 200км/ч, ще измине цели 120км (75 мили).
http://www.teslamotors.com/blog/roadste ... -and-range
Лятото до морето едни състезатели с Мустангчета и G класи V8 ме подминаваха по 3 пъти на отиване и връщане, за да спират да зареждат (не са се научили да карат икономично значи), така че пробегът на тесличката никак не е лош. 501 км с едно зареджане официален рекорд... а оттогава капацитетът на 18650 батериите рязко скочи.
Електромобилите няма да натоварят нито потреблението, нито сметките, четем тук (1 млн. коли на ток в БГ -> без емисии) и тук (шести абзац).
В заключение: нещо, което може да се зарежда постоянно през светлата част на денонощието (паркирано или не), докато спира на светофар/спуска по нанадолнище и дори изобщо докато се движи (разработват се макферсони, индуциращи ток от постоянното си сгъване при движение) и за което можеш сам да си произведеш енергията, НЯМА аналог за момента.
Фотоволтаичните решения отдавна не са фантастика, включитено и у нас.

Link
Ефективни-неефективни... всеки киловатчас е бонус!

Дали климатикът ми лятото или ходенето ми до работа (няколко километра) - все е супер!
Това TT е с някакви гъвкави панели вероятно.
Една БГ компания пък изработва (с/у хиляда лв.) улични зарядни колонки за едновременно зареждане на 4 автомобила.
Но да доразвием темата за фотоволтаиците:
Отпадат лицензите за монтиране на панели за слънчева енергия
Забравяме за сметките за ток срещу 7 бона
Откакто А123 Systems влезе в бизнеса, повечето правят по 300muns61 написа:Електричките НЯМА да се движат с 200 км/ч! При такава скорост пробега ще пада драстично и ще се научим да се движим икономично.

http://vbox7.com/byuser:electroauto
По данни на Tesla от 2008-ма, ако техният Roadster се движи постоянно с 200км/ч, ще измине цели 120км (75 мили).
http://www.teslamotors.com/blog/roadste ... -and-range
Лятото до морето едни състезатели с Мустангчета и G класи V8 ме подминаваха по 3 пъти на отиване и връщане, за да спират да зареждат (не са се научили да карат икономично значи), така че пробегът на тесличката никак не е лош. 501 км с едно зареджане официален рекорд... а оттогава капацитетът на 18650 батериите рязко скочи.
Питаш все едно ей сега вадиш 20 милиарда и плащаш. За какво са ни 2000 мегавата за 20 милиарда, като можем да санираме панелките и да подменим уличното осветление с LED такова и да сложим 15 в джобчето??!! Отделно безобразното разхищение на ток в момента. Отделно един хилядник вече сме си го платили, монтажът няма да е евтин, да, но не е като цяла централа! Отделно 2-3000 мегавата имаме от възобновяеми източници, се говори. АЕЦ-ът да не е копче да го пуснеш и спреш? Питай колко са разходите и колко години се бачка в един АЕЦ, след като спре да произвежда ток. Евтин ток от АЕЦ е скъпа илюзия. Да строим мощности само за да изнасяме е рецидив от соца. Ако чужда корпорация налее тези милиарди (понеже ние ги нямаме), тя автоматически отива над закона. Такъв таралеж не ни трябва.muns61 написа:По-интересно е от къде ще вземаме ток за тях, като се отказахме от Белене, а след някоя и друга година ще изтече срока и на Козлодуй - продължаването е несигурно. И странно, никой не зачеква въпроса за това...
[...]
Не мога да си обясня оглушителната тишина по въпроса!
Електромобилите няма да натоварят нито потреблението, нито сметките, четем тук (1 млн. коли на ток в БГ -> без емисии) и тук (шести абзац).
В заключение: нещо, което може да се зарежда постоянно през светлата част на денонощието (паркирано или не), докато спира на светофар/спуска по нанадолнище и дори изобщо докато се движи (разработват се макферсони, индуциращи ток от постоянното си сгъване при движение) и за което можеш сам да си произведеш енергията, НЯМА аналог за момента.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Електроавтомобили
Абсолютно всеки продукт нареден на някой рафт в магазин или цистерна под земята или каквото ви хрумне е дошъл от някоя дупка в земята. Цената на въпросния продукт зависи само от размера на изкопаната дупка за да стигне въпросното изделие до потребителя. Извода е съвсем тривиален - Електроавтомобилите са изключително вредни за природата. Употребата на фотоволтаици там където може да се използва друг източник на енергия е престъпление.
Един колега по горе ви постави за цел хипотетични 600Вт (напълно недостижими според мен освен, ако колата не е огромен камион насред Сахара) реалността е, че тези панели се поставят само с рекламна цел - да видят потребителите колко са зелени и екологични тези коли, а тока произведен от тях в най-добрия случай ще стигне за радиото (ако разбира се не е някоя мощна уредба). Иначе добре му стоят на Аудито, ама някой може ли да напише колко ток произвеждат за една година - да го напише с числа, а не с препратки към всевъзможни сайтове. И какво представлява тази зарядна станция за няколко автомобила - според мен най-обикновен разклонител за 3,50лв би свършил същата работа
Един колега по горе ви постави за цел хипотетични 600Вт (напълно недостижими според мен освен, ако колата не е огромен камион насред Сахара) реалността е, че тези панели се поставят само с рекламна цел - да видят потребителите колко са зелени и екологични тези коли, а тока произведен от тях в най-добрия случай ще стигне за радиото (ако разбира се не е някоя мощна уредба). Иначе добре му стоят на Аудито, ама някой може ли да напише колко ток произвеждат за една година - да го напише с числа, а не с препратки към всевъзможни сайтове. И какво представлява тази зарядна станция за няколко автомобила - според мен най-обикновен разклонител за 3,50лв би свършил същата работа

- heimdal
- Мнения: 1858
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 10:43
- Автомобил: VW Polo
- Двигател: 1997
- Местоположение: София
Re: Електроавтомобили
Не само VR6 е довиждане
http://www.plasmaboyracing.com/videos.php
1-2 години са го карали това с български ел. мотор (Костов - Пловдив).
Естествено като всеки прокт търпи развитие.
Това със зарядните станции пред кметството е "барабар Петко с мъжете". Усвоили са се някакви пари
и толкова. Предполага се, че сега София е по-чиста! Сигурно се хвалят, че сега половин София е на електрички и зареждат точно на тези станции.
Наскоро имаше из медиите новина - първия откраднат електромобил в България. Кой знае защо обаче
няма информация за продажби на такива при дилъра на Махиндра - ДаруКар (mahindra-bulgaria.com darucar.bg)
http://www.mahindrareva.com/Reva-Home.html

http://www.plasmaboyracing.com/videos.php
1-2 години са го карали това с български ел. мотор (Костов - Пловдив).
Естествено като всеки прокт търпи развитие.
Това със зарядните станции пред кметството е "барабар Петко с мъжете". Усвоили са се някакви пари
и толкова. Предполага се, че сега София е по-чиста! Сигурно се хвалят, че сега половин София е на електрички и зареждат точно на тези станции.

Наскоро имаше из медиите новина - първия откраднат електромобил в България. Кой знае защо обаче
няма информация за продажби на такива при дилъра на Махиндра - ДаруКар (mahindra-bulgaria.com darucar.bg)
http://www.mahindrareva.com/Reva-Home.html
- StS
- Мнения: 2400
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Електроавтомобили
Колеги споделете за Toyota Prius батериите бързо ли здават и ако не след колко време се сменят, някой знае ли как стават нещата с обслужването им? Защото се возя доста на тях и разход от 3-4л/100 ми харесва каквото и да си говориме... 

-
- Мнения: 792
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
- Автомобил: Polo 6C
- Двигател: DAJA
- Местоположение: София
Re: Електроавтомобили
Хора не им се връзвайте на рекламата.
Хибридите струват х1.5 на една нова нормална кола, и харчат почти колкото нея градско.
Ако излезете извън пътя - даже и повече.
Единствения хибрид вмомента който е на далавера, ако имате къде да го зареждате нощем (гараж), и то само за градско е plug-in хибрида, който може да мине, не 2км като нормaлните хибриди, а към 50км само на ток с едно нощно зареждане, и към 500км с бензин с разход 5-7/100 извънградско. Така ако излизате от града по един път на два месеца, сте на супер далавера, защото градското ви излиза 1-3/100. Четох за случай, за plug-in хибрид, на който собственика твърдеше, че след около 10000км за първи път му се е наложило да сипе бензин.
С две думи - хибрида е следащата версия на старт-стоп системата! В момента в който излезете извън града - става мъртво тегло, което го влачите с вас.
Хибридите са на далавера само за американците, на които V6-8 колите харчат 15/100 и като видят хибрида дето харчи 7/100 и АААА КОЛКО ИКОНОМИЧНО!!!
Top Gear Prius Review
http://www.gametrailers.com/videos/35znx6/top-gear--toyota-prius-review
Хибридите струват х1.5 на една нова нормална кола, и харчат почти колкото нея градско.
Ако излезете извън пътя - даже и повече.
Единствения хибрид вмомента който е на далавера, ако имате къде да го зареждате нощем (гараж), и то само за градско е plug-in хибрида, който може да мине, не 2км като нормaлните хибриди, а към 50км само на ток с едно нощно зареждане, и към 500км с бензин с разход 5-7/100 извънградско. Така ако излизате от града по един път на два месеца, сте на супер далавера, защото градското ви излиза 1-3/100. Четох за случай, за plug-in хибрид, на който собственика твърдеше, че след около 10000км за първи път му се е наложило да сипе бензин.
С две думи - хибрида е следащата версия на старт-стоп системата! В момента в който излезете извън града - става мъртво тегло, което го влачите с вас.

Хибридите са на далавера само за американците, на които V6-8 колите харчат 15/100 и като видят хибрида дето харчи 7/100 и АААА КОЛКО ИКОНОМИЧНО!!!

Top Gear Prius Review
http://www.gametrailers.com/videos/35znx6/top-gear--toyota-prius-review
- StS
- Мнения: 2400
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Електроавтомобили
Добре де по-думи на тахи дривер прави по 4/100 градско без да се лази и прочие... Нещо не се връзва.. А й новия двигател е 1.8 VVTi
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
- Автомобил: Polo 6C
- Двигател: DAJA
- Местоположение: София
Re: Електроавтомобили
Да приемем, че е вярно.
Prius 1.8L Terra (базово оборудване), който харчи "4/100" градско, почва от 48,000лв.
Golf Trendline 1.6TDI BMT 5МТ 4D, който харчи 6.2/100 дизел градско, почва от 37,000лв.
разликата от 11,000лв, ще я избиеш от гориво след колко години и стотици хиляди километри?
Prius-а е 136кс но е по-голям и по-тежък, за това мисля че Golf-а със 105кс е подобен на динамика.
Естествено Prius-а е по-голям и става за семейство, докато Golf-а може да е малък, това не съм го взел в предвид.
Не знам за по-нов двигател, в toyota.bg и двата Prius-а са 136кс.
И аз не им вярвам на таксиджиите, вероятно колата харчи повече.
Prius 1.8L Terra (базово оборудване), който харчи "4/100" градско, почва от 48,000лв.
Golf Trendline 1.6TDI BMT 5МТ 4D, който харчи 6.2/100 дизел градско, почва от 37,000лв.
разликата от 11,000лв, ще я избиеш от гориво след колко години и стотици хиляди километри?
Prius-а е 136кс но е по-голям и по-тежък, за това мисля че Golf-а със 105кс е подобен на динамика.
Естествено Prius-а е по-голям и става за семейство, докато Golf-а може да е малък, това не съм го взел в предвид.
Не знам за по-нов двигател, в toyota.bg и двата Prius-а са 136кс.
И аз не им вярвам на таксиджиите, вероятно колата харчи повече.
- StS
- Мнения: 2400
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Електроавтомобили
Принципно случайно подхванах тойодата, исках да отнеса въпроса към Джета хибрид - която обаче за сега се продава само в Германия. Някой може ли да даде инфо по въпроса защото се интересувам от тези машини а в БГ няма нито втора ръка нито нови....
-
- Мнения: 1115
- Регистриран на: Вто 30 авг 2005 23:02
- Автомобил: Opel Vectra
- Двигател: 22ZE 2009
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Електроавтомобили
StrEagle написа:Да приемем, че е вярно.
Prius 1.8L Terra (базово оборудване), който харчи "4/100" градско, почва от 48,000лв.
Golf Trendline 1.6TDI BMT 5МТ 4D, който харчи 6.2/100 дизел градско, почва от 37,000лв.
разликата от 11,000лв, ще я избиеш от гориво след колко години и стотици хиляди километри?
Prius-а е 136кс но е по-голям и по-тежък, за това мисля че Golf-а със 105кс е подобен на динамика.
Естествено Prius-а е по-голям и става за семейство, докато Golf-а може да е малък, това не съм го взел в предвид.
Не знам за по-нов двигател, в toyota.bg и двата Prius-а са 136кс.
И аз не им вярвам на таксиджиите, вероятно колата харчи повече.
Не ти е точно сравнението - дай цена за голф plus и автоматик. Тогава ще се приближи приуса.
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
- Автомобил: Polo 6C
- Двигател: DAJA
- Местоположение: София
Re: Електроавтомобили
Golf Variant Trendline 1.6TDI BMT 5MT e 40,000
Golf Variant Trendline 1.6TDI BMT 7DSG e 43,500
но аз не съм съгласен, че човек ще си купи DSG заради икономията.
а за Jetta-та - 1.4 TSI+Elect 170HP 7DSG, по заводски данни 5.6/100 а по данни на тестващите 6.2/100 градско. Тежи 1500кг и струва 37,000лв в Щатите, в европа Trendline излиза 62,000лв.
http://www.volkswagen.de/de/models/der_neue_jetta/CC5.html
Golf Variant Trendline 1.6TDI BMT 7DSG e 43,500
но аз не съм съгласен, че човек ще си купи DSG заради икономията.
а за Jetta-та - 1.4 TSI+Elect 170HP 7DSG, по заводски данни 5.6/100 а по данни на тестващите 6.2/100 градско. Тежи 1500кг и струва 37,000лв в Щатите, в европа Trendline излиза 62,000лв.
http://www.volkswagen.de/de/models/der_neue_jetta/CC5.html
- StS
- Мнения: 2400
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Електроавтомобили
Eagle- тук идва въпросът дали жетата ще направи 4/100 на магистрала или е утопия. Защого според мен би трябвало да може, поне Голф 7 хибрид/като излезе/ трябва да е 2/100 поне по данни.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: pietrokaja, stereofonix и 43 госта