Патриархът на империята "Мазерати" Рудолфо Мазерати е най-обикновен машинист на влак в края на ХIХ в. Неговите 7 синове поставят основата на изумителната семейна династия, която вече 1 век се занимава с производство на автомобили. Те започват като механици, които подготвят двигателите на състезателните коли на фирмата "Изота Фрасчини" през 1914 г. в Болоня. Скоро двамата основават и собствена фирма, която наричат "Сосиета Анонима Офисине Алфиери Мазерати".
Техните автомобили печелят Формула 1 през 1954 и 1957 г. Малко след като се вливат в компанията на Адолфо Орси, Мазерати постепенно насочват интереса си и към леките автомобили.
Братята Мазерати създават първия си състезателен автомобил през 1926 г. Само след 4 години печелят приза на ралито Триполи Гран при. Те са окуражени от успеха, но радостта не трае дълго. Скоро фирмата изпада във финансови затруднения. Братята са принудени да търсят спасение, като продадат компанията. Купува я индустриалецът Адолфо Орси от град Модена през 1937 г. Мазерати са наети като консултанти, но тяхната фирма продължава да съществува в рамките на компанията на Орси. Не след дълго синът на Адолфо Орси - Омер, поема управлението на фирмата. През следващото десетилетие Мазерати успяват да пробият отново на голямата сцена на автомобилните състезания. Техните автомобили печелят Формула 1 през 1954 и 1957 г. Малко след като се вливат в компанията на Адолфо Орси, Мазерати постепенно насочват интереса си и към леките автомобили. Първият им модел е А6. Истинския пробив Мазерати правят в края на 50-те години на ХХ в. Златната серия започва с модела 3500GT. Но върхът е достигнат през 1966 г. с модела "Гибли". Тя е абсолютният хит на 60-те години. Дори за известно време Мазерати реализират по-големи печалби от Ферари. През 1968 г. обаче Омер Орси продава основния пакет от акциите на Мазерати на френската автомобилна компания "Ситроен". Въпреки тази сделка италианците продължават своя възход и през 1973 г. реализират рекордни продажби. Първоначалната цел на новите собственици на Мазерати е да използват заводите на италианците за производтвото на нов модел "Ситроен" - СМ Купе. Но петролната криза през 1974 г. проваля техните планове, защото търсенето на пазара за леки автомобили рязко се свива. Производството драстично намалява. "Ситроен" вече няма интерес да задържи фирмата и обявява "Мазерати" във фалит. Но късметът на италианците отново проработва. Контролът на компанията поема правителствената агенция ГЕПИ, която е инструктирана да поддържа производството, докато се намери нов купувач. Не след дълго се появява и той - Алесандро де Томасо, бивш автомобилен състезател и създател на суперавтомобила "Пантера". Томасо плаща символичната сума от 220 евро за 70% от акциите на "Мазерати" и наследява 5 млн. евро дълг. Началото е трудно, продажбите са почти символични. Но Томасо създава нова индустриална стратегия. "Мазерати" създават нов модел автомобил - "Битурбо", от който са продадени 20 000 броя.
Макс?