Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот lion_heart002 » Сря 26 сеп 2012 22:49


И идейка си нямаш колко много хора купуват нови коли с идеята да пестят от данъци и гориво! Представата за беден и богат на запад и в България е тотално различна.
За пример ти давам Англия,тук автомобили над 10 години почти няма.Масата са коли до 3-4 години.Живея в малък град(15 000 души),VW UP и Skoda Citygo ги пуснаха преди няколко месеца.Градчето са напълни с тези колички за това време,пенсионерите ги изкупиха всичките,както и повечето жени на тях се метнаха-обяснимо.Да но на тази нова кола,именно заради това че е нова и с малки емисии данък не се дължи 5 години,защо да не си купи човек? Ами гаранцията,ако нещо се счупи го ремонтират-нали е нова кола? Като разхода ти ще е по-нисък и автоматично спестяваш 10% от стойността на колата от това,че 5 години данък няма да плащаш.Ами с карането тук тази кола се е избила точно за 3 години от разликата в разхода спрямо старата... Един VW UP e 7800 паунда-1000,литъра гориво е около 1.44,ти смятай!
Нито се имам за човек с пари,нито за някой който кара кой-знае колко,но на година навъртам към 60 000-70 000км.А те не слизат от колите! Защо да не си купи човек нова кола,след като дори и държавата го окуражава да го направи? И не само това,масата от колите са освободени от такси като нови,или пък са силно намалени първите няколко години,прегледа на новите коли понякога го пускат за 2-3 години и това го кара да купи колата,защото знае,че за това време проблеми с нея няма да има,като дойде време за преглед и ако са зле нещата в повечето случай колата се продава... Да,но трябва да се отбележи и факта,че един малко по-сериозен ремонт ти е от 1000 паунда нагоре-тоест труда се заплаща.И то се заплаща на час а не на свършена работа.На това му казват стандарт.Читави коли по 400-500 паунда също има колкото щеш,просто защото са на по 10+ години и никой не ги ще,понеже били ожулени или просто им е изтекъл прегледа.На това също му се казва стандарт,за съжаление ние сме много далече от всички тези неща...
Купува я,смачква я от каране и след 2-3 години я пуска на 20 процента от първоначалната и стойност да и се радва някой,който я кара още 2-3 години без да я обслужва и след още година заминава в моргата или идва в България,километража се връща от 700 000 на 150 000 км и така! Та докато ние си мислим какви са двигателите на новите коли,те се карат и после идват като ''запазени'' пак при нас... :banghead:
Ta като заключение можем да кажем,че една кола с новите двигатели,дори да е по-чуплива от старите в 90 процента от случаите няма никакво значение,защото масата от хората на запад така или иначе не поддържат колите си,дори и да са чисто нови.На автомобилите се гледа като на салфетки който след някоя и друга година,така или иначе се сменят.Тоест нито производителя има интерес,нито потребителя го интересува дали тази кола ще изкара 13 или 18 години,защото така или иначе тя до 13 години надали и ще доживее от мърляво отношение! Така е по принцип,има и изключения разбира се...




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19324
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот stefan4o » Сря 26 сеп 2012 23:12


Търсенето определя предлагането. Навярно търсенето на 1.6-1.8 двигатели е такова, че да не оправдава необходимите капиталовложения в разработки на мотори с такива работни обеми (все пак автомобилните гиганти също имат отдели, които се занимават с прогнози и отчети на база продажби и търсене). Явно "средната класа" ще изчезне не само като социално явление, а лека-полека и при колите :Mr Green Fun Ще има само малолитражки и сравнително големи като обем двигатели. Навярно екологията и по-ниските данъци са катализаторът за производителите да наблегнат на малкият работен обем подсилен с принудително пълнене. :roll:


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот lion_heart002 » Сря 26 сеп 2012 23:27


Доста 1.6 TDI на фолксваген има накупени гледам също,обаче всички са Bluemotion. :)
Tа не е като да няма и коли по 1.6 литра.Просто има повече от големите,от малките също колкото щеш. Без значение обема таксата се определя от вредните емисии.


Потребителски аватар
eng
Мнения: 1098
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 23:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бг

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот eng » Сря 26 сеп 2012 23:47


Колегата lion_heart002 е изключитлено прав.И в Ирландия е така, наистина гореизброените причини поради които се купуват малолитражки важат с пълна сила и там (Ейре), има някакъв енджин такс който ако колата ти е 1100 кубика или 1400 разликата е до 250 евро на година което за живущите там си е живо спестяване.Е не всички карат малолитражки но новите коли са освободени от преглед за мисля 3 години (по 60 евро е на година прегледа без значение колата) освен ако не е ван разбира се там са други цените.Отделно за иншъранс групите е от огромно значение дали говорим за Голф с 1,2 мотор базово изпълнение (това може да се вид като се вкара номера на желаната кола в една отметка на иншуранс комапнията) или говорим за 1,9 тди мотор-при еднакви години и екстри разликата в иншурънса може да е до 400 евро на година в полза на малкия мотор.Сега не че ги защитавам малките мотори, дори напротив мисля си че най вероятно я изкарат 5-6 години я не (това са догадки само).Винаги бих предпочел примерно 1,8 Т мотор за Голф, но тука хората масово се интересуват как възможно най евтино да стигнат от т.А до т.Б.Другите които освен това се вълнуват от комфорт и екстри са на ниво мениджъри (примерно иншурънса на БМВ Е60 за година с 535 де двигателя надхвърляше 2000 паунда на един френд който не е клеймвал за последната година щети-да има само 2 години стаж в юк като шофер но явно и това си има значение, и пича си взе Хонда Акорд дизел със 900 паунда на година застраховка и нещата си идват на мястото бързо бързо).


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот hooligan_sk » Чет 27 сеп 2012 8:34


Давате примери с Кралството, но там ситуацията с прегледа и застраховката е доста тежка сравнение дори с останалите държави в региона.

Иначе на запад ставаме свидетели на най-бруталното лицемерие. В гигантски мащаб и безпрецедентно:

1. На всяко дете е ясно, че един Г2 1,8 моно може да се кара още 50 години и пак няма да замърси планетата колкото производството на един(пореден) нов автомобил from top to bottom. Особено пък някой хибрид с литиеви батерии...

2. Политиката на запад за стимулиране на обновяването на автопарка... която я минават по "зелената" писта... WTF??? В индустриалните консуматорски общества се стимулира покупката на нови... машини. Невероятна изненада! И това се прави с цел по-чиста планета. Сериозно ли някой го вярва???

И колегата лъвско сърце излиза с някаква теория "кога ще ги стигнем англичаните". Осъзнавате че в България, ако се появи такова третиране на автопарка, бедните(ние) ще станат още по-бедни, а богатите още по-богати? И то не заради ниската покупателна способност, а защото българина като купи кола от магазина, той купува немски, френски, даже китайски продукт, но не и български! :!:

Колкото до конкретния въпрос с даунсайзинга. Да, прави се по политически причини и заради една нелепа политика. Аз съм доволен, защото всичко до 2,0-2,2Л така или иначе е малолитражно, спънато и нееластично. Винаги предпочитам 1,4Т пред тях.

:arrow:


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот Haralampi » Чет 27 сеп 2012 8:42


Хора причините да съществуват малолитражни двигатели са повече от ясни! България, Ирландия, Швеция, Германия - на всякъде данъците и застраховките на колите зависят по един или друг начин от мощността, вредните емисии и т.н.

Освен това винаги е имало и винаги ще има пазар за градски/женски/пазарски автомобили.

Това обаче не бе въпросът ми и идеята на темата! Моят въпрос е - кои са двигателите за средната прослойка ако могат да бъдат наречени така - за тези, които искат прилична мощност и издръжливост на умерена цена. Наблягам на липсата на двигатели между 1.2 или 1.4 и GTI!

Или трябва да приемем, че такива вече почти няма и постепенно се отваря пропаст, или че това са именно обогатените 1.4 с по 160 коня, които въпреки малкия си обем трябва да заместят и даже надминат успешно и по вървеж и по издръжливост и по разход един 1.8Т или един 2.0. :idea:


Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3073
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот escrime » Чет 27 сеп 2012 8:56


За всичко съм съгласен с hooligan_sk, освен може би с части от последния абзац. mhihi

А по въпросът кои са двигателите за средната прослойка - потърсете информация за фразата на Хенри Форд, че всеки може да има Форд Т в какъвто цвят си пожелае, стига той да е черен. Просто обърнете внимание в каква литература се ползва, отговорът е там. ;)

А политиката... да не чоплим политиката, май е забранено. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
MK4
Мнения: 1957
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARY 2003
Местоположение: София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот MK4 » Чет 27 сеп 2012 8:57


При Голф 6 има 1.8TSI 160 коня, точно между 1.4Т и GTI.
За Голф 7 вече не знам как ще е.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот Haralampi » Чет 27 сеп 2012 9:04


The Golf 7 will initially be offered with a choice of four engines; a pair of TSI petrols and a pair of TDI diesels, all of which feature such efficiency boosting technologies as start/stop and brake energy recuperation:

- The 1,2-litre TSI petrol unit develops 63 kW, has a combined fuel consumption figure of 4,9 L/100 km and CO2 emissions of 113 g/km.

- The 1,4-litre TSI petrol unit develops 103 kW, has a combined fuel consumption figure of 4,9 L/100 km and CO2 emissions of 112 g/km. This engine also features cylinder deactivation technology to keep the fuel consumption and emissions figures close to those of the 1,2-litre unit.

- The 1,6-litre TDI can be had in two states of tune (77 kW/100 kW) returning emissions figures of 99 g/km and 106 g/km while consuming 3,8 and 4,1 L/100 km, respectively.

The total engine line-up will reportedly stretch to 12 variants; including a 1,6-litre BlueMotion TDI, which will average just 3,2 L/100 km and emit 85 g/km of CO2, as well as hot GTI and R-badged models. Both the Golf R and GTI will utilise an Audi-sourced EA888 turbocharged 2,0-litre, four-cylinder engine. The Paris-bound GTI concept (loosely speaking a production preview) will reportedly feature a 165 kW version of that engine, while the Golf R will feature a heavily tuned version developing 205 kW.


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот lion_heart002 » Чет 27 сеп 2012 11:43


С никаква теория не излизам,защото е ясно,че дори и Гърция дето толкова я оплюват и нея никога не можем да стигнем! Идеята на поста ми беше съвсем друга,а именно,че след като живота на един автомобил вече не е толкова съществен фактор при производството на автомобила,нито за производителя нито за консуматора,то няма никакво значение ние какво си мислим и ни притеснява.Българския пазар за автомобили изобщо го няма на картата на сериозните автомобилни производители като Volkswagen например,както могат да продадат 2000 нови автомобила в бг,така и да не ги продадат,не ги интересува.Понеже продават милиони в страните от белия свят!
А когато една кола навърши 8-10 години и да се счупи,всеки ти казва,че е нормално понеже е стара и донякъде си е така! :drunk


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот forski » Чет 27 сеп 2012 12:36


И какво толкова ги обсъждате тези малолитражки все едно утре всички ще се юрнем в купум да купуваме Голф 7 и ще трябва да избираме м/у 1.2 или 1.4?
Тук все още Г4 се смята за нова кола, след 3-4 години ще отстъпи място на Г5 а евентуално след 6-7 години ще разправяме каква страхотна кола е Голф 6 mhihi
Докато Голф 7 стигне до джамбазите в Дупница, може би актуалните въпроси за това що е то автомобил и има ли той почва у нас ще са съвсем, съвсем различни :D


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот Haralampi » Чет 27 сеп 2012 12:59


@forski
Не обобщавай така... Покупката на моята 4-ка на времето бе приблизително аналогична на покупка на Голф 6 сега. И не са съвсем единични бройки потребителите на този форум, които се насочват към нови или почти нови автомобили.
viewtopic.php?f=1&t=260734

С това искам да кажа, че въпросът си е съвсем на дневен ред дори и да не е актуален за всеки. :idea:

Към остналите:

Говорейки конкретно, горе съм постнал информацията за двигателите на Голф 7 за пример. Кой от тези 4 двигателя бихте предпочели или на кой бихте се доверили тогава ако сега трябваше да купувате нова кола и все пак отчитайки разумна инвестиция (ясно е, че всички искаме GTI)? Нека добавим и 2.0TDI (без Bluemotion, 140PS) който се предлага при Jetta и вероятно ще го има и при Голф.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот radi_nrj » Чет 27 сеп 2012 14:23


Че как кой? 1,6 bluemotion и с един резервоар до Германия и обратно (образно казано).


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот Haralampi » Чет 27 сеп 2012 14:34


Не съм запознат с bluemotion в подробности, но както всяко друго нещо - всичко има цена. За мен разходът на гориво е важен фактор... но далеч не най-важния, защото винаги идва със своята цена. Карам и бензинов двигател и TDI и имам директна съпоставка на каква цена идва по-ниския разход на дизеловия - един ремонт и всичката икономия отива в село Долна Гнойница, третата къща отляво в мазето :idea: Една по-основна профилактика и консумативи и половината или поне една трета от икономията отива пак на същото място!

Отделно и разликата в началната цена. Но в никакъв случай не искам да подтиквам дискусията в посока бензин/дизел, а в случая bluemotion vs. just motion :))

Лично аз сякаш бих се колебал между 1.4 TSI и 2.0 TDI .... като ако съм по-непритеснен от в момента от малкия обем на бензиновия вероятно бих се спрял на него...


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Новите малолитр. двигатели - бъдещето или началото на края?

Мнениеот lion_heart002 » Чет 27 сеп 2012 17:04


1.4 TSI звучи доста примамливо! Както и 1.6 ТДИ Bluemotion. Който и от двата да си купи човек-няма да сбърка.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], milench0 и 55 госта