За пример ти давам Англия,тук автомобили над 10 години почти няма.Масата са коли до 3-4 години.Живея в малък град(15 000 души),VW UP и Skoda Citygo ги пуснаха преди няколко месеца.Градчето са напълни с тези колички за това време,пенсионерите ги изкупиха всичките,както и повечето жени на тях се метнаха-обяснимо.Да но на тази нова кола,именно заради това че е нова и с малки емисии данък не се дължи 5 години,защо да не си купи човек? Ами гаранцията,ако нещо се счупи го ремонтират-нали е нова кола? Като разхода ти ще е по-нисък и автоматично спестяваш 10% от стойността на колата от това,че 5 години данък няма да плащаш.Ами с карането тук тази кола се е избила точно за 3 години от разликата в разхода спрямо старата... Един VW UP e 7800 паунда-1000,литъра гориво е около 1.44,ти смятай!
Нито се имам за човек с пари,нито за някой който кара кой-знае колко,но на година навъртам към 60 000-70 000км.А те не слизат от колите! Защо да не си купи човек нова кола,след като дори и държавата го окуражава да го направи? И не само това,масата от колите са освободени от такси като нови,или пък са силно намалени първите няколко години,прегледа на новите коли понякога го пускат за 2-3 години и това го кара да купи колата,защото знае,че за това време проблеми с нея няма да има,като дойде време за преглед и ако са зле нещата в повечето случай колата се продава... Да,но трябва да се отбележи и факта,че един малко по-сериозен ремонт ти е от 1000 паунда нагоре-тоест труда се заплаща.И то се заплаща на час а не на свършена работа.На това му казват стандарт.Читави коли по 400-500 паунда също има колкото щеш,просто защото са на по 10+ години и никой не ги ще,понеже били ожулени или просто им е изтекъл прегледа.На това също му се казва стандарт,за съжаление ние сме много далече от всички тези неща...
Купува я,смачква я от каране и след 2-3 години я пуска на 20 процента от първоначалната и стойност да и се радва някой,който я кара още 2-3 години без да я обслужва и след още година заминава в моргата или идва в България,километража се връща от 700 000 на 150 000 км и така! Та докато ние си мислим какви са двигателите на новите коли,те се карат и после идват като ''запазени'' пак при нас...

Ta като заключение можем да кажем,че една кола с новите двигатели,дори да е по-чуплива от старите в 90 процента от случаите няма никакво значение,защото масата от хората на запад така или иначе не поддържат колите си,дори и да са чисто нови.На автомобилите се гледа като на салфетки който след някоя и друга година,така или иначе се сменят.Тоест нито производителя има интерес,нито потребителя го интересува дали тази кола ще изкара 13 или 18 години,защото така или иначе тя до 13 години надали и ще доживее от мърляво отношение! Така е по принцип,има и изключения разбира се...