Колко караме бензинови коли само на бензин
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Колко караме бензинови коли само на бензин
Голфа АЕЕ на п. ми съпруга беше само на бензин. Исках да слагам ГИ, но пък и даваха ъалони само за бензин.
А толкова много се притеснявам да не се повреди двигателя от газта, че чак се ядосвам като превключи късно на газ :))
Смях lion_heart002 -известно ли ти е кога гърми танкер с нафта ?? ПРАЗЕН
Газта не гърми , ако няма огън в/у бутилката и да се вдигне налягането. Газта гори на място при скъсан маркуч, но бензина е лейка - всичко което е полято назад гори.
А толкова много се притеснявам да не се повреди двигателя от газта, че чак се ядосвам като превключи късно на газ :))
Смях lion_heart002 -известно ли ти е кога гърми танкер с нафта ?? ПРАЗЕН
Газта не гърми , ако няма огън в/у бутилката и да се вдигне налягането. Газта гори на място при скъсан маркуч, но бензина е лейка - всичко което е полято назад гори.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Колко караме бензинови коли само на бензин
До колегата дето му миришело,скапвало мотора и т.н.
Ако искаш да те кача на две коли,едната с газ едната без,ако ми кажеш коя е на газ и коя не без да отваряш капака,ще те черпя каквото искаш.Даже ще ти дам да направиш едно кръгче с жи-ти-айката
,ама ще залепя една лепенка на копчето да не знаеш на какво караш.Бас ловя,че няма да повярваш кога е на бензин,кога на газ,щото разлика няма
Всичко опира до кадърен монтаж и подбрани части и майстор и поне 100 000 км няма да имаш проблеми,освен едни филтърчета на 10 000.
Ако искаш да те кача на две коли,едната с газ едната без,ако ми кажеш коя е на газ и коя не без да отваряш капака,ще те черпя каквото искаш.Даже ще ти дам да направиш едно кръгче с жи-ти-айката


Всичко опира до кадърен монтаж и подбрани части и майстор и поне 100 000 км няма да имаш проблеми,освен едни филтърчета на 10 000.
- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: Колко караме бензинови коли само на бензин
Bai Sando написа:...
Глупости. Недъзите на газта се случват в ежедневието. Това е "сухо" гориво което прецаква двигателя и не само това - носи със себе си много неудобства. Няма да споря с "академици" носещи вода от 10 000 кладенца. За ваше сведение "глупаците" които не газифицират бензинови мотори не са никак малко, защо ли? Имал съм в годините газифицирани, имам и в момента. Имам и 2 които не са. Аз съм си решил кое как на база опит, не всичко е в стотинките икономия за хляб. А и да подсетя - прочети заглавието на темата.

Последна промяна от Mihailov78 на Съб 10 дек 2016 23:01, променено общо 1 път.
-
- VW експерт
- Мнения: 13386
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Колко караме бензинови коли само на бензин
Тойота Ярис не става за ЛПГ.
Но на 1.8 АБС е грехота да не му бутнеш АГУ.
Отваряш капака и хвърляш, тя сама си се реди.
Но на 1.8 АБС е грехота да не му бутнеш АГУ.
Отваряш капака и хвърляш, тя сама си се реди.
- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: Колко караме бензинови коли само на бензин
Vlad777 написа:Разберете се на ЛС!
Не е нужно да му обяснявам на ЛС каквото и да било. Всичко е на база опит. Ще му дам пример с едната ми кола, ежедневна е. Хетчбек, 1.4 мотор, моно. Гори ми около 7 смесено бензин. С нея се налага да я паля студена през час-два за по няколко километра. Също се налага често да товаря обемисти неща и бутам задните седалки. За 100 км давам около 14 лв за бензин. На газ ще давам около 9 лв (10 на сто смесено). Икономия от 5 лв на 100 км. С тази кола навъртам около 4000 км годишно, което ще рече 200 лв икономия годишно. За тази "голяма икономия" ще се лиша от багажник, няма да имам място за товар, колата не е голяма. Или пък няма да имам резервна гума?! Постоянно се кара студена, особено зимата за по няколко километра при минус градуси. Дефакто ще работи на бензин, кога ще превключва на газ? Освен това през годините съм имал адски много проблеми с газовите, особено зимата. Имал съм и скъсани клапани по магистралите, пътни помощи от "райска газ". Возя и деца постоянно. Какво повече да му обяснявам, аз му казах че не всичко е пари? Имам бус който гори 14-20 бензин, той е газифициран. Имам и GTI Лукас пълна инжекция която е за удоволствие, там не се налага да се правим на икономисти по мизерната част.
Re: Колко караме бензинови коли само на бензин
Ако газифицирането беше манна небесна в автомобилостроенето, отдавна всички коли щяха да излизат още от завода така. Т.е. всички технологични разработки щяха да са насочени в тази област, с цел решаване проблемите на ДВГ. Добре известно е, че авангарда на разработките е в друга посока. Но ето у нас, проблематиката около усъвършенстването на ДВГ се решава най-вече с газификация, главно по икономически причини. Но ако това водеше до наистина голяма реална икономия, то отдавна световните концерни щяха да продават масово газифицирани автомобили, а и нали газовото гориво било по-екологично?...
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Колко караме бензинови коли само на бензин
Не мисля да споря с който и да е,аз съм направил своя избор и до сега не съм имал проблеми с уредбите на колите си.
На резервната гума са ми бутилките.Багажник си имам,миризми нямам.Газстанции има в сяко село.
До сега кола не ме е оставяла на пътя,това,че някои хора карат карат кочини с уредби слагани пред блока си е техен проблем.
И отделно с АГУ се занимавам от няколко години и не е като да не знам за +/- на пропан-бутана.
Но до сега не съм чул оплакване от клиенти,че газта им е скапала колата.
Щом ви отърва на 2 лв,ок.Мен не ме кефи,като знам,че има двойно по-евтина алтернатива.
На резервната гума са ми бутилките.Багажник си имам,миризми нямам.Газстанции има в сяко село.
До сега кола не ме е оставяла на пътя,това,че някои хора карат карат кочини с уредби слагани пред блока си е техен проблем.
И отделно с АГУ се занимавам от няколко години и не е като да не знам за +/- на пропан-бутана.
Но до сега не съм чул оплакване от клиенти,че газта им е скапала колата.
Щом ви отърва на 2 лв,ок.Мен не ме кефи,като знам,че има двойно по-евтина алтернатива.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20264
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Колко караме бензинови коли само на бензин
Автомобилостроенето не се интересува от България и тукашната действителност. Автомобилостроенето е предвидило една кола да се използва максимум 10 години от не повече от 3 собственика и след това тази кола вече да не съществува.batVenci написа:Ако газифицирането беше манна небесна в автомобилостроенето
Автомобилостроенето също така е предвидило първият собственик на автомобила да го купи за 30'000 евро и след 5 години да го продаде за 8'000 евро - т.е. 22'000 евро загуба на стойност за 5 години. На фона на тези 22'000 евро този собственик изобщо не го интересува дали междувременно ще спестява от газ. Просто защото той още с покупката на колата е преживял голямата загуба от обезценката и спестеното от газ, на фона на другите разходи е капка в морето.
В България 68% от автомобилите са над 15 годишни. При тези автомобили спестеното от газта може да е дори повече от годишните разходи по обезценка и поддръжка на автомобила.
Също така, газов инжекцион в Германия започва от 1200 евро за 4-цилиндров двигател, а в България е на 1/3 от цената. Това прави периодът за възвръщане на инвестицията там 3 пъти по-дълъг, отколкото в България, което е още един минус за немските собственици.
Тук отново опираме до автомобилостроенето, което не се интересува от разработки, които са масово достъпни в България, а се е ориентирало към други пазари, където може реално да ги продава.batVenci написа:Т.е. всички технологични разработки щяха да са насочени в тази област, с цел решаване проблемите на ДВГ.
Аз както писах горе, съм карал една и съща кола 80000 км на бензин и вече 50000 на газ. Карам средно по около 12-14000 км годишно, почти само градско. Разход на бензин 13, разход на газ 14.5 (+ литър бензин). Икономията си е съвсем реална (26 лв срещу 15 лв на 100 км).batVenci написа:Но ако това водеше до наистина голяма реална икономия, то отдавна световните концерни щяха да продават масово газифицирани автомобили, а и нали газовото гориво било по-екологично?...
Откакто имам газ, за 50'000 км съм спестил над 5500 лв от гориво. Газовата ми излезе 650 лв. Тази година един повдигач беше зациклил и се наложи ревизия на главата, която излезе около 500 лв. Дори да приема, че газта е предизвикала този ремонт, това отново е нищожен разход на фона на спестените средства. Освен това съм сменил 5 пъти филтри на газовата - още 75 лв и още 5 пъти въздушен филтър 75 лв.
Значи общо спестени от гориво - 5500 лв. Разходи за газова и поддръжка 1300 лв.
Крайната сметка е 4200 лв икономия от горивото. С тези пари сега ако искам мога да си купя същият автомобил нов внос и да го обслужа от-до, че дори и по-нов.
Сега да се върнем на въпроса какво щеше да се случи, ако бях в Германия:
- Газовата щеше да ми излезе 1200 евро, защото нямаше да мога да си я монтирам сам.
- Смяната на филтрите щеше да ми излезе 150 евро (ако си ги сменя сам)
- Ремонтът на главата щеше да ми излезе поне 800 евро
Като се добавят TUV на газовата уредба и т.н. накрая щеше да се окаже, че нищо не съм спестил от това, че карам на газ, ако бях в Германия и съответно естествено не бих си я монтирал. За разлика от България.
Затова като се правят сравнения между тук и там, нека се взима предвид малко по-комплексно как стоят нещата.
Re: Колко караме бензинови коли само на бензин
Погоре се описа как стоят нещата в Германия, или по-точно за проблематиката, защо там няма масова газификация. Вижда се, че икономическия ефект там го няма, защото сигурността там е първостепенна. Принципно аерозолните горива там са в разработка много отдавна, като разработките най-вече на метан и традициите на БМВ във водородните технологии. Въпреки всичко това, резултата по газификацията там до днес е ясен. Аерозолните петролни фракции там просто ги синтезират до течни горивни фракции под формата на бензин или дизел, в техните рафинерии (още от войната тези технологии са разработени до съвършенство), защото тези процеси там не са скъпи. Така цената на аерозолните фракции там не е много по-ниска от бензина или дизела. У нас при преработката на нефта, аерозолните петролни деривати, никой не се занимава да ги синтезира до течни горивни фракции. Просто се пускат на пазара на по-ниска цена и така всеки си носи риска да управлява аерозолна кола, но както се видя вчера, много голям риск има и за хората, и инфраструктурата наоколо...
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20264
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Колко караме бензинови коли само на бензин
Високата цена не се дължи на липсата на сигурност. Ако немците смятаха газовите инсталации за опасни, щяха да ги забранят, както са забранили да си сложиш например гуми, които не отговарят на предписания от производителя размер.
Просто в Германия (поне в Бавария) минималната заплата е 8.5 EUR на час, което прави 2800 лв/месечно в български пари. Това е точно 6.7 пъти повече от България. Това е заплатата на най-ниско квалифицирания персонал.
Повечето сервизи работят на 80-100 евро на час. Съответно всяко влизане в сервиз там става автоматично огромно изваждане, особено обърнато в български пари и сравнено с нашите стандарти.
Именно заради това идва високата цена - защото ако тук монтажът е 8 часа по 30 лв, там е 8 часа по 100 евро. Същият труд тук се оценява на 240 лв, а там на 1600 лв.
Просто в Германия (поне в Бавария) минималната заплата е 8.5 EUR на час, което прави 2800 лв/месечно в български пари. Това е точно 6.7 пъти повече от България. Това е заплатата на най-ниско квалифицирания персонал.
Повечето сервизи работят на 80-100 евро на час. Съответно всяко влизане в сервиз там става автоматично огромно изваждане, особено обърнато в български пари и сравнено с нашите стандарти.
Именно заради това идва високата цена - защото ако тук монтажът е 8 часа по 30 лв, там е 8 часа по 100 евро. Същият труд тук се оценява на 240 лв, а там на 1600 лв.
- tonkogtd
- Мнения: 352
- Регистриран на: Съб 04 май 2013 12:14
- Автомобил: Golf GTD Polo GTI
- Двигател: JR-1991 BJX-2006
- Местоположение: Ямбол
Re: Колко караме бензинови коли само на бензин
На бензин две коли при мен.Пробег около 10-12 хил. км. годишно на кола се правят.Газови уредби не са монтирани.
Бензин A95H,A98H,A100H се зарежда различно.
Бензин A95H,A98H,A100H се зарежда различно.
- volodya iliev
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 19:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: APT 2000 4MOTION
- Местоположение: Дупница
Re: Колко караме бензинови коли само на бензин
Аз карам 13-та година само на бензин тъи като не въртя повече от 10000км на година.
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: Нед 05 дек 2010 10:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Колко караме бензинови коли само на бензин
И за мен е безмислено бензинова кола да се кара на бензин. Дори и при пробег от 10к годишно. Споровете са големи, но не смятам че трябва да се дават излишни пари....Вече ако взимам 2к заплата няма да е така, но тогава няма и да карам асматици , а ще е нещо доста навървяващо. Бората ми гори смесено 10/100 газ .За 10к километра това са около 900лв при цена на газта 90ст. Средния разход на бензин ще ми е 8-8,5 ,което прави около 1600лв бензин за същите километри.Дори да не си я бях слагал сам за 10к километра избивам газовия инжекцион.На 10к километра сменям 2 филтъра повече на газта , който струват 5лв.На 50к ако сменям рейка с изпарител ми са 120лв.
Другата ми кола опел астра 1.4 моно , на бензин нямам представа какъв разход ще дава, и не искам да знам.На газ ми дава среден разход 8,5-9/100. Въртя и около 7к километра годишно.Предимно зимата.Бензин почти не вижда.Има 10-15литра в резервоара заради помпата.Почти винаги се пали директно на газ и се кара.Само в по-големи студено я паля на бензин работи минута две и веднага на газ.Уредбата пак си я монтирах сам.Изпарителя е от по-предишната ми кола и до сега има навъртяни 30-40к километра.Пак го смятам на 50к да го сменя с нов, който струва м/у 50-60лв е капка в морето спрямо спестените пари за гориво.
Другата ми кола опел астра 1.4 моно , на бензин нямам представа какъв разход ще дава, и не искам да знам.На газ ми дава среден разход 8,5-9/100. Въртя и около 7к километра годишно.Предимно зимата.Бензин почти не вижда.Има 10-15литра в резервоара заради помпата.Почти винаги се пали директно на газ и се кара.Само в по-големи студено я паля на бензин работи минута две и веднага на газ.Уредбата пак си я монтирах сам.Изпарителя е от по-предишната ми кола и до сега има навъртяни 30-40к километра.Пак го смятам на 50к да го сменя с нов, който струва м/у 50-60лв е капка в морето спрямо спестените пари за гориво.
Re: Колко караме бензинови коли само на бензин
Много точно казано. Главната причина да се кара на газ е именно ниската й цена. Ако цената й беше близка до цената на бензина, колко колеги щяха да карат на газ. Самата газ се явява отпаден продукт при преработката на нефта в рафинерията, която с голяма радост се посреща от много автомобилисти у нас, най-вече заради ниската й цена. Затова нефтохимиците у нас не си правят труда да предприемат синтезиращи операции за синтез от газообразните фракции към познатите течни горивни форми на пазара. Това е главната причина на феномена у нас, да се прави следзаводска конверсия на бензинова кола към пропан-бутан. Нещо по-вече, има и опити за конверсия на дизелови машини към пропан-бутан. Най-честите проблеми при газификацията са, че заводските настройки на ДВГ при течни горива са различни от тези при каране на газ. Например октановото число на газта е по-високо от на бензина. Затова при работа на газ се налага повишаване на степента на сгъстяване. Скоростта на горене на газовите смеси е по-ниска в сравнение с бензино-въздушните. Оттам се срещат прогаряния на изпускателни клапани при каране на газ. Освен това има и разлики в начините на смесообразуване между газ и бензин. Накратко нещата при конверсията от бензин към газ, не са толкова прости и елементарни. Но предвид ниската цена на газта всички възможни проблеми лесно се прощават...
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Колко караме бензинови коли само на бензин
Разбира се че само и единствено ниската цена е причината хората да си монтират алтернативни горивни системи в автомобилите. Поради същата причина и средната възраст на автопарка в БГ е 15-20 години. Просто едното гориво е почти 3 пъти по-евтино от другото. Със всичко съм съгласен, освен с това че от сутрин до вечер стоиш наврян под предния капак да си настройваш "газовата" това просто не е вярно.
Това че някой, някога е монтирал газ на някой карбуратор, или моно инжекцион и всеки ден е въртял с отверката докато му събере цилиндрите е съвсем отделен въпрос от преди 20 години.
Така и не разбрах какво толкова не и харесвате на газта. Освен че ви е страх да не гръмне, и че няма къде да си сложите резервната гума ... а и че трябва да спирате през 300-400км. да зареждате като тръгнете на дълга екскурзия
Отделно, по-колко години карате една кола, 5-6 в най добрия случей, това са колко 80-100хил. при мен са около 60хил.
Никакъв проблем за един ГИ среден клас, да ги изкара без сериозни драми и повреди. Е защо да ги карам тези 100хил. на 2лв.литъра, като без проблем мога да ги изкарам на 0,70ст.
п.п. 100 000км. 10 000лв. разлика газ/бензин
Това че някой, някога е монтирал газ на някой карбуратор, или моно инжекцион и всеки ден е въртял с отверката докато му събере цилиндрите е съвсем отделен въпрос от преди 20 години.
Така и не разбрах какво толкова не и харесвате на газта. Освен че ви е страх да не гръмне, и че няма къде да си сложите резервната гума ... а и че трябва да спирате през 300-400км. да зареждате като тръгнете на дълга екскурзия

Отделно, по-колко години карате една кола, 5-6 в най добрия случей, това са колко 80-100хил. при мен са около 60хил.
Никакъв проблем за един ГИ среден клас, да ги изкара без сериозни драми и повреди. Е защо да ги карам тези 100хил. на 2лв.литъра, като без проблем мога да ги изкарам на 0,70ст.
п.п. 100 000км. 10 000лв. разлика газ/бензин
Последна промяна от forski на Пон 12 дек 2016 10:14, променено общо 1 път.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], pa4o_ivanov61 и 49 госта