Great Wall- България обявява фалит?
-
- Low rider
- Мнения: 5568
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Great Wall- България обявява фалит?
Нашата фирма беше официален представител на това китайско недоразумение за Стара Загора.За ръжда казвам за чисто нов автомобил.За подръжката и частите няма да коментирам.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Great Wall- България обявява фалит?
Те не се ли сглобяваха само в БГ, в смисъл кое им е българско и родно?
-
- Low rider
- Мнения: 5568
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Great Wall- България обявява фалит?
Сглобяването само 

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Great Wall- България обявява фалит?
stefannankov написа: ...В крайна сметка джип в гаранция за около 20000 лв откъде ?!!!
Само това е достатъчно, за да прецени колко адекватни са мненията в защита на това чудо на техниката.
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Great Wall- България обявява фалит?
На Дачия кое и е румънското? Емблемата? Защо те могат да ги сглобяват, а ние не? Сега ще кажете, ама те румънците имат традиции в производството от еди колко си години. Ами нали и ние сме произвеждали - Чавдар Ботевград /в късните години по лиценз на МАН/, Булгар Рено, Москвич сме сгобявали. Как да сме нямали инженери, имали сме, и подходящо образование сме имали и сега имаме, ама нямаме политици, само крадци.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Great Wall- България обявява фалит?
Maй на Дачия много неща са и румънски http://www.dnevnik.bg/skorost/2014/07/24/2345257_v_zavoda_i_v_nai-sekretniia_obekt_na_dachiia_video/
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B0%D1%87%D0%B8%D1%8F_(%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB)
продадеди 430 000 автомобила на година !
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B0%D1%87%D0%B8%D1%8F_(%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB)
продадеди 430 000 автомобила на година !
Последна промяна от forski на Чет 30 мар 2017 10:08, променено общо 1 път.
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Great Wall- България обявява фалит?
Аз ги помня тези Дачия 1300 и не бяха нищо особено на времето, Жугилитата вървяха повече
. Ама въпроса е защо Рено не дойде с тяхното ноу хау и да вложи половин милиярд евро в Бг, а отиде в Румъния?
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A7%D0 ... 0%B8%D1%8F)
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0 ... 0%B8%D1%87

https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A7%D0 ... 0%B8%D1%8F)
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0 ... 0%B8%D1%87
Последна промяна от vanesto на Чет 30 мар 2017 10:16, променено общо 1 път.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Great Wall- България обявява фалит?
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D1%83%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BE
А защо Рено са в Румъния а не в БГ, като се има в предвид че историята започва от 1966г. отговора предполагам няма да изненада никого:
„Ще се опитам да разсея един мит, който лежи в недалечното минало, но последствията му засягат настоящето и бъдещето ни в определен икономически и политически аспект.
В средата на 60-те години на миналия век се изгради автомобилен завод „Булгаррено“- Пловдив. Като млад инженер през 1968 г. започнах работа в този завод. Тук вече на поточна линия се монтираха леки автомобили Булгаррено № 8 и № 10. Бях назначен като технолог за производство на спортния модел Булгаралпин. Производството му в по-голямата си част беше ръчно – купе и шаси, а механичната част бе автоматизирана за кратък срок от нашия екип. За няколко месеца произведохме и продадохме 57 броя. Подчертавам че 30-40% от оборудването на трите модификации беше наше българско и то с отлични показатели (преценката е на френските представители на заводите „Рено“). След година преминах на научна работа. За голяма моя изненада научих, че заводът спира работа, въпреки огромния интерес на пазара. В последствие този модерен за времето си завод се превърна в сервиз за боядисване на коли, после клон към заводи „ДСО-6 септември“ и т.н. В общественото и медийното пространство се пусна слух, че производството е спряно от френска страна, тъй като държавата ни е нарушила договора-продаване на коли на външния пазар, без разршение. Смея да твърдя, че това не е вярно. Лично съм участвал в експорта на коли до границата (обикновено през Калотина). Тези коли се преглеждаха официално от френските специалисти за качество.
Един от поводите да напиша тези редове е: кой и защо развали договора с „Рено“, и защо се скри истината? Защо завод, струващ милиони долари, се превърна в куп старо желязо?… Истината е, че по това време започна производството на руските Жигули. Тогавашните управници са разсъждавали или им е било спуснато „отгоре“, че след като има социалистическа кола, не трябва да произвеждаме капиталистическа. Какво се получи, с готови пари човек трябваше да чака 5-8 години за Лада, а ако не му издържат нервите, можеше да си купи Москвич по-скоро. Така че причината за спирането на Булгаррено бе чисто политически натиск на конкурента, въпреки огромния незадоволен пазар на СИВ. Каква манипулация – по-добре е да се пусне слухът, че „ние“ нелегално продаваме коли. Странно колко лесно се промиват мозъците ни: колко малко трябва на човека да се тиражира една мълва и тя сама започва да расте в наивното публично пространство.
Искам да споделя, че тогава в завод „Булгаррено“ имаше ентусиазъм и кадри. „Тайно“ млади, но можещи инженери (почти без средства) правеха чисто български автомобил Хеброс – изцяло с наши части. Но и на това се сложи край.
Днес автопаркът ни е моргата на Запада. Правиха се опити за възраждане на родното автомобилостроене – първо ЗАЗ. После „Ровър“. Министър Николай Василев направи опити с АФ „Пежо-Ситроен“ и нищо. Ще се отклоня. През август 1983 г. на път за България от Алжир се отбих в Париж. Реших да посетя „Рено“. Обадих се от портала на така наречената „бяла къща“- български инженер иска да говори с някой от директорите на фирмата. За някой може да бъде невероятно, но след няколко минути ме приеха в един кабинет с огромна кръгла маса за около 20 до 30 души. (Опитайте се да влезете сега при някой наш директор дори в приемно време, за да видите колко ще Ви трябва, ако изобщо Ви допусне секретарката му…). Там изнесох лекция по механизмите в областта, в която работех, насочвайки вниманието им в областта на конкретни приложения в автомобилостроенето. Някои от тях така се запалиха, че в унисон с това, което чуха изразиха такива смели предложения, че просто се смаях. Автомобилите на „Рено“ са пъргави, икономични, качествени, а и по-евтини от същия клас коли.
Крайно време е нацията ни да започне производство на автомобили. От бившия „соц. лагер“ само ние и Албания не правим коли. Дано нашите управляващи осъзнаят необходимостта, а и би било добре да се насочат към „Рено“ на държавно равнище. И така освен всичко друго ще се избегнат и много формалности и злоупотреби. Започвайки с „Рено“ съм убеден, че ще можем да направим постепенно и наш автомобил (уверен съм, защото знам, че имаме добри и умни специалисти). Когато управляващите правят грешки – винаги народът плаща. Нека не допуснем това с нашата бъдеща автомобилна промишленост, каквато съм убеден, че ще развием.“
доц. д-р Иван Златинов,
катедра ТММ, 2008 година
А защо Рено са в Румъния а не в БГ, като се има в предвид че историята започва от 1966г. отговора предполагам няма да изненада никого:
„Ще се опитам да разсея един мит, който лежи в недалечното минало, но последствията му засягат настоящето и бъдещето ни в определен икономически и политически аспект.
В средата на 60-те години на миналия век се изгради автомобилен завод „Булгаррено“- Пловдив. Като млад инженер през 1968 г. започнах работа в този завод. Тук вече на поточна линия се монтираха леки автомобили Булгаррено № 8 и № 10. Бях назначен като технолог за производство на спортния модел Булгаралпин. Производството му в по-голямата си част беше ръчно – купе и шаси, а механичната част бе автоматизирана за кратък срок от нашия екип. За няколко месеца произведохме и продадохме 57 броя. Подчертавам че 30-40% от оборудването на трите модификации беше наше българско и то с отлични показатели (преценката е на френските представители на заводите „Рено“). След година преминах на научна работа. За голяма моя изненада научих, че заводът спира работа, въпреки огромния интерес на пазара. В последствие този модерен за времето си завод се превърна в сервиз за боядисване на коли, после клон към заводи „ДСО-6 септември“ и т.н. В общественото и медийното пространство се пусна слух, че производството е спряно от френска страна, тъй като държавата ни е нарушила договора-продаване на коли на външния пазар, без разршение. Смея да твърдя, че това не е вярно. Лично съм участвал в експорта на коли до границата (обикновено през Калотина). Тези коли се преглеждаха официално от френските специалисти за качество.
Един от поводите да напиша тези редове е: кой и защо развали договора с „Рено“, и защо се скри истината? Защо завод, струващ милиони долари, се превърна в куп старо желязо?… Истината е, че по това време започна производството на руските Жигули. Тогавашните управници са разсъждавали или им е било спуснато „отгоре“, че след като има социалистическа кола, не трябва да произвеждаме капиталистическа. Какво се получи, с готови пари човек трябваше да чака 5-8 години за Лада, а ако не му издържат нервите, можеше да си купи Москвич по-скоро. Така че причината за спирането на Булгаррено бе чисто политически натиск на конкурента, въпреки огромния незадоволен пазар на СИВ. Каква манипулация – по-добре е да се пусне слухът, че „ние“ нелегално продаваме коли. Странно колко лесно се промиват мозъците ни: колко малко трябва на човека да се тиражира една мълва и тя сама започва да расте в наивното публично пространство.
Искам да споделя, че тогава в завод „Булгаррено“ имаше ентусиазъм и кадри. „Тайно“ млади, но можещи инженери (почти без средства) правеха чисто български автомобил Хеброс – изцяло с наши части. Но и на това се сложи край.
Днес автопаркът ни е моргата на Запада. Правиха се опити за възраждане на родното автомобилостроене – първо ЗАЗ. После „Ровър“. Министър Николай Василев направи опити с АФ „Пежо-Ситроен“ и нищо. Ще се отклоня. През август 1983 г. на път за България от Алжир се отбих в Париж. Реших да посетя „Рено“. Обадих се от портала на така наречената „бяла къща“- български инженер иска да говори с някой от директорите на фирмата. За някой може да бъде невероятно, но след няколко минути ме приеха в един кабинет с огромна кръгла маса за около 20 до 30 души. (Опитайте се да влезете сега при някой наш директор дори в приемно време, за да видите колко ще Ви трябва, ако изобщо Ви допусне секретарката му…). Там изнесох лекция по механизмите в областта, в която работех, насочвайки вниманието им в областта на конкретни приложения в автомобилостроенето. Някои от тях така се запалиха, че в унисон с това, което чуха изразиха такива смели предложения, че просто се смаях. Автомобилите на „Рено“ са пъргави, икономични, качествени, а и по-евтини от същия клас коли.
Крайно време е нацията ни да започне производство на автомобили. От бившия „соц. лагер“ само ние и Албания не правим коли. Дано нашите управляващи осъзнаят необходимостта, а и би било добре да се насочат към „Рено“ на държавно равнище. И така освен всичко друго ще се избегнат и много формалности и злоупотреби. Започвайки с „Рено“ съм убеден, че ще можем да направим постепенно и наш автомобил (уверен съм, защото знам, че имаме добри и умни специалисти). Когато управляващите правят грешки – винаги народът плаща. Нека не допуснем това с нашата бъдеща автомобилна промишленост, каквато съм убеден, че ще развием.“
доц. д-р Иван Златинов,
катедра ТММ, 2008 година
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Great Wall- България обявява фалит?
Значи съм познал, без да съм чел тази статия, единствено и само нашите политици са ни виновни за положението, никой друг.
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Great Wall- България обявява фалит?
forski написа:Maй на Дачия много неща са и румънски http://www.dnevnik.bg/skorost/2014/07/24/2345257_v_zavoda_i_v_nai-sekretniia_obekt_na_dachiia_video/
Основните възли и агрегати като двигател, скорости и т.н. са си точно Рено. Ползват основата на стари генерации двигатели от времето на Рено 19, като са им сложили съвременна електроника, която ги управлява, за да успее да покрие еко-изискванията. За мен Дачия си е Рено почти отвсякъде, само че в доста поевтинен вариант. Менте на Рено, както се изрази един мой колега

- Piqndurnik
- Мнения: 574
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: Great Wall- България обявява фалит?
vanesto, защо не си купи една голяма стена, да подкрепиш родното производство?
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Great Wall- България обявява фалит?
Аз съм си купил не е една, а доста повече стени, и то с честен труд в Бг, а не в Германия.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Great Wall- България обявява фалит?
stefan4o написа:forski написа:Maй на Дачия много неща са и румънски http://www.dnevnik.bg/skorost/2014/07/24/2345257_v_zavoda_i_v_nai-sekretniia_obekt_na_dachiia_video/
Основните възли и агрегати като двигател, скорости и т.н. са си точно Рено. Ползват основата на стари генерации двигатели от времето на Рено 19, като са им сложили съвременна електроника, която ги управлява, за да успее да покрие еко-изискванията. За мен Дачия си е Рено почти отвсякъде, само че в доста поевтинен вариант. Менте на Рено, както се изрази един мой колега
В най-голямата леярна за алуминий в Румъния
Край Миовени и Питещи са базите за производство на всеки един компонент на автомобилите "Дачия" и много от частите за колите "Рено" и "Нисан". Заради партньорството на "Рено" и "Мерцедес" елементи, произведени там се вграждат дори в модели на луксозната марка, като "Ситан", например.
Заводът за двигатели, който е част от огромния комплекс, е най-голямата алуминиева леярна в Румъния, преработила през миналата година 16 700 метрични тона от метала. В него, както и в цеховете за скоростни кутии и шасита, работят 3600 души.
За миналата година този отдел на завода в Миовени е направил 308 000 двигателя (1.4 и 1.6 бензин и TCe 90, също бензинов). Сглобените трансмисии са 516 000, а шаситата 1 млн. 60% от продукцията е за износ.
Не знам какво и от къде вземат и вграждат, но бачкат яко, и съответно печелят, а ние караме дъртите щайги и им се смеем че били менте на Рено.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Great Wall- България обявява фалит?
vanesto написа:Значи съм познал, без да съм чел тази статия, единствено и само нашите политици са ни виновни за положението, никой друг.
Да, кой друг може да е виновен... със сигурност не и образования, трудолюбив и честен средностатисчтически българин!

- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Great Wall- България обявява фалит?
Те щото мамалигарите са много убави, нали, заради честните им сини очи 

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта