


Дизел VS Бензин
- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Дизел VS Бензин
Иситната е, че почти всички двигатели бензин/дизел произвеждани последното десетилетие / и малко повече / са "купи-хвърли-купи".Или консуматив или както искате ги наречете.
- viksanlg
- Мнения: 898
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Дизел VS Бензин

К.Одаджийски написа:nikson85 написа:Примерно два двигателя и двата са по 100коня единия бензин другия дизел.
Само че в уравнението се оказва, че е диният бензинов е 1,6 литра асматик, а другият е 1,9 литров с турбо с променлива геометрия и цялото сравнение нататък умира
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Дизел VS Бензин
icotoooo написа:Не мисля, че е правилно да се сравняват само определени сравнително евтини за поддържане автомобили.
Взимам бензинова дачия без турбо и й слагам газовата. Кой е казал, че трябва да е vw?
Като имаш брада, ще си купиш и гребенче. Аз кола, която гори 10 дизел няма да си купя. Сори
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Дизел VS Бензин
richko25 написа:Иситната е, че почти всички двигатели бензин/дизел произвеждани последното десетилетие / и малко повече / са "купи-хвърли-купи".Или консуматив или както искате ги наречете.
Алуминиев блок,цилиндрите с микроскопично покритие от никасил или аналогично. За шлайф забрави.
-
- VW експерт
- Мнения: 13390
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Дизел VS Бензин
nikson85 написа:Дизела е 230нютона а бензина 150. Газовата уредба е 1000лв. И всеки месец наливаш по 40лв бензин зимата 60. .
Ти много на едро приказваш,60л бензин зимата...
Явно неква крайна барака си карал,гледал,си се возил....
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Дизел VS Бензин
Дали дизел или бензин-всеки си прави сметките,как ще му излезе по-евтино. Въпроса е след 5-6години какви бангии ще купуваме- като гледам какви еднодневки са всичките( или почти всички) автомобили произведени от 2013,2014 насам.
-
- VW експерт
- Мнения: 13390
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Дизел VS Бензин
Ти много вдигна летвата...
Re: Дизел VS Бензин
Водния дух1 написа:Дали дизел или бензин-всеки си прави сметките,как ще му излезе по-евтино. Въпроса е след 5-6години какви бангии ще купуваме- като гледам какви еднодневки са всичките( или почти всички) автомобили произведени от 2013,2014 насам.
До до тогава ще дойдат електрическите и водородните клетки. Кой карал карал. После нова кола.

- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Дизел VS Бензин
nikson85 написа:До до тогава ще дойдат електрическите и водородните клетки.
Те така говорят от 10 години,пък електричките все още са само играчки за богаташи,за водорода да не говорим. В България поне още 20г ще е актуален въпроса "С какъв двигател да е колата,и ако взема бензин мога ли да сложа газ" :) Все се чудя /четейки темите за разхода/ кога ще прекратя двадесет годишната си връзка с дизела и ще скоча на някой бензин,но вроденото ми недоверие към искреността на хората ме спира

Re: Дизел VS Бензин
инжектопляктор написа:Винаги бих избрал бензин и по възможност без турбина. Ремонт на ГНП на дизел - 1000лв. Умна дюза - 800лв. Гориво - скъпо.
Слагаш една газ на бензиновата и пестиш около 33% от сумата за гориво. Имаш кола без турбота и т.н, която те вози по-евтино отколкото дизеловата и освен това се поддържа по-евтино. Няма такава резачка за екология и замърсяване на бензиновите, освен това.
Дизеловите коли се купуват обикновено от фирми и то нови, защото да караш бензинова само на бензин е по-скъпо, а почти няма коли с фабрични газови и ако им сложат - отпада гаранцията. На старо се взимат доста често да се карат с олио. Ама не става, освен на Мерцедес 87-ма година. А един друг случай е да си ги купуват млади бедни дрифтъри, които искат да плащат данък на 90 коня, а да карат 150 и да пускат димни завеси зад тях. Няма причина да си купя дизел на старо. Тепърва всичките му скъпи проблеми по горивната система ще излизат. И не ме вози толкова евтино, колкото бензин с газова.
Моята гори комбинирано 10газ/100км. Или 7,80 на 100км. Дизеловата ако харчи 6комбинирано, то това е 10,20лв на 100км.
Умножавам за 20 000км, които карам всяка година долу-горе. Пестя близо 500лв на година. Това е винетка, технически преглед и гражданската. И ще остане за смяна на масло и антифриз. 35лв технически, 100лв винетка, 270лв гражданска. Станаха 405лв. 5литра масло - 35-40лв. Филтър 8-10лв. Антифриз - 12лв/1.5 литра концентрат. 3 туби - 36лв. 476лв. Ще има и за бира и кебапчета да се почерпя.
Освен това бензиновата кола не я събаря толкова ниската компресия. Дизелите нямат палене, защото разчитат на компресиране на горивото да се възпламени. Бензиновите пускат горивото в камерата и го възпламеняват с искра. Освен ако не е хептен издухана от 12 атмосфери да са останали 3, ще пали и ще върви. А дизела с 32 като станат 27 го дърпаш, за да го запалиш. А, да - няма нафта за замръзване, няма желета, няма ЕГР, няма кулери, няма турбота, няма скъпи ГНП-та, няма безумно скъпи дюзи.
Освен ако дизелите не почнат да харчат 2-3/100 комбинирано, никога не бих размислил.
Турбото чисто ново се върти около 800лв. Дюзите втора ръка са 100лв рециклирани 200. ГНП е 500лв рециклирано и 200-300лв втора ръка. Само маховика е скъп при ремонт на съединителя почват от 500лв нагоре което е неизбежно той не може да се ремонтира.
Газовата уредба е 1000лв да не говорим че има и по скъпи. Бензинова помпа е минимум 400лв смяна с нова и горят често.
И като се прецакат някои дюзи на бензин не върви. После чисто нови са по 200лв или минимум по 100лв втора ръка.
За кола 100коня на газ забрави за 10газ минимум поне 12 смесено. Така че разликата не е много голяма. И като сметнем и разходите за бензина и това че всеки месец се зарежда минимум по 40лв да не изгори помпата нещата си идват на мястото.
Най добре е да се кара само на газ ама за това ще трябва обикновена уредба моноинжекция. Няма да си много бърз ама поне ще има икономия. Ще сменяш чат чат изпарители и ще се возиш евтино. На мене като ми изгоря помпата сега карам само на газ голф 3 1.4 моно.
Харчи ми около 8-10газ а ти говориш за 100коня че ще е 10газ което според мен е невъзможно.
- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Дизел VS Бензин
Разбираме на къде биеш, но това че харесваш дизела не означава, че останалите пасем трева и хич не отбираме от двигатели. Сметките ти са много далеч от истината, не са обективни и са силно изкривени.Не разбирам, на кого точно се опиташ да внушиш колко е лошо бензин, не дай си Боже с газ. Айде да не почвам аз да ти доказвам колко всъщност струва турбо, маховик, дюзи, съединител+маховик, гнп,дпф, обслужването и хубавата нафта по бензиностанциите и т.н
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Дизел VS Бензин
nikson85 написа:Бензинова помпа е минимум 400лв смяна с нова и горят често.
Извинявай много, но бензинова помпа за Golf5 марка Bosch е 224лв без отстъпките заедно с кошницата. За 400 ще купя 2 бройки нови. Дюзите на новите са скъпи. Но на Golf3 цената за смяна на разпръсквачи и ремонт на дюзи е 3 пъти по-висока, отколкото ще взема рейката с 4-те инжектора от кола донор. А на Golf5 е към 300лв. Само че за Golf5 дизел дюзата е 700-800лв. С разликата между цената на дюзите на Голф5 бензин ще му купя и нови дюзи и газова ще му сложа. И пари за бира ще останат. 4x300=1200. 4x700=2800. Газова 1000лв. 2200. 800лв за бира и кебапчета. И освен това ще ми излиза по-евтино да се возя, отколкото на дизела. Още 500лв на година.
Аудито ми харчи около 10 комбинирано. 90 коня е, но газовата я настроих да не върви скопено, а за вървеж - колкото има. Моята е 90 коня бензин/газ. Смених помпа и изгоря. Може би защото взех за 40лв. Мързи ме да я разхвърлям пак и я карам само на газ за момента.
Поне гледам горивните помпи на новите дизели са подобни на бензиновите с кошница, а не чудовища монтирани отпред. За които колата остава 2 дни на трупчета.
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дизел VS Бензин
Няма да я бъде тая тема. Просто са много факторите, и много разнообразни приоритетите на различните хора, за да могат да се правят някакви общовалидни обобщения.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Дизел VS Бензин
Напротив, приоритетите на всички хора са едни и същи. Да получат възможно по-добро съотношение цена/качество.
Дизелът никога няма да е толкова евтин, че да прави конкуреция на бензин с газова уредба.
Бензиновите автомобили обикновено по-евтино се ремонтират. А пък нов дизел не можеш да го караш с олио.
Освен ако не крадеш отнякъде или нямаш служебен автомобил, където избираш между чист дизел и чист бензин, защото почти никой не предлага LPG или метан, то никаква икономия нямаш. Затова Дачия избиха рибата с евтини автомобили на газ и в момента масово като служебни се търкалят Сандеро-та, Логан-и и т.н.
Никой с ума си няма да вземе нов VW Golf за 50 бона за работниците си, като за тия пари ще вземе 3 Сандерота.
Дизелът никога няма да е толкова евтин, че да прави конкуреция на бензин с газова уредба.
Бензиновите автомобили обикновено по-евтино се ремонтират. А пък нов дизел не можеш да го караш с олио.
Освен ако не крадеш отнякъде или нямаш служебен автомобил, където избираш между чист дизел и чист бензин, защото почти никой не предлага LPG или метан, то никаква икономия нямаш. Затова Дачия избиха рибата с евтини автомобили на газ и в момента масово като служебни се търкалят Сандеро-та, Логан-и и т.н.
Никой с ума си няма да вземе нов VW Golf за 50 бона за работниците си, като за тия пари ще вземе 3 Сандерота.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3974
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Дизел VS Бензин
В дачия е бъдещето..
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта