Тунинг на колата срещу ПТП

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
realityman
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 03 апр 2007 14:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот realityman » Пон 10 сеп 2007 14:00


relaxxx написа: ВИНАГИ КАРАЙТЕ ВНИМАТЕЛНО, ЗАЩОТО НЕ СТЕ НА ПИСТА!!!
:да:




psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 10 сеп 2007 14:23


Иначе по темата - трябва преди всичко да се купуват големи коли (но не джипове). Колкото е по-голяма и по-тежка колата, по-големи са ти шансовете при ПТП. Физика + здрав егоизъм, защото оцеляването ти с тежката кола е за сметка на хората в другата, евентуално по-лека и малка.
А вече ако финансите позволяват и да е нова, и с повечко средства за безопасност - още по-добре. Но според мен е по-добре стара голяма кола, отколкото чистак нова "асфалтна въшка", дори и въшката да е с 99 еърбега, а другата само с колани.


Потребителски аватар
bluefen
Мнения: 886
Регистриран на: Чет 23 сеп 2004 20:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот bluefen » Пон 10 сеп 2007 15:27


само незнам какво си говориме тука вече за ХХХХ път по тази тема, всеки един от нас в даден момент кара в нарушение, та гуми, абс аербегове, като те натреска оня с тира чакай да те извадат . Ние сами сме си виновни да се избиваме по пътищата. Която и статистика да погледнете, огромна част са заради несъобразена скорост и алкохол. А повечето като излезат извън града............................незнам мислат че са на писта и ще излитат. Лошото е че ние сме си тъпо племе и няма превъзпитание


Потребителски аватар
golfarata
"Селски тунинг"
Мнения: 1196
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 1:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: На село

Мнениеот golfarata » Пон 10 сеп 2007 15:36


евала на колегата левскар. всеки ден карам по един маршрут - 300 дена в годината / 65 - почивам /. всеки ден - едно и също............
нарушавам правилника за движение поне 10 пъти. викам си - днеска караме по знаци спокойно............... да ама докато не ти кипне некой л.....а по Цариградско шосе и после................. поне 7-8 пъти са ме засичали здраво и т.н. глупаци които спазват като мене правилника/ гореспоменатия..........................!/. скапана работа братя и сестри /форумни/. скапана....................живееме да караме и караме за да живееме! / не за 1 път го казвам/.


Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Kozunak » Пон 10 сеп 2007 15:44


psstv18rp написа:Иначе по темата - трябва преди всичко да се купуват големи коли (но не джипове). Колкото е по-голяма и по-тежка колата, по-големи са ти шансовете при ПТП. Физика + здрав егоизъм, защото оцеляването ти с тежката кола е за сметка на хората в другата, евентуално по-лека и малка.
А вече ако финансите позволяват и да е нова, и с повечко средства за безопасност - още по-добре. Но според мен е по-добре стара голяма кола, отколкото чистак нова "асфалтна въшка", дори и въшката да е с 99 еърбега, а другата само с колани.


Само да ти кажа, че един Смарт на краш тестове показва доста по-добри резултати от бая по-големи коли.Тая логика с големината не винаги е правилна.Бих казал, че всичко е инженерна мисъл.Виждал съм и челен сблъсък S-класа от тия телетата - Opel Corsa B, е да ти кажа ако беше видял мерцедеса нямаше да е това което си представяш преди да си видял клипчето.


Потребителски аватар
Perso
Мнения: 1088
Регистриран на: Пет 10 дек 2004 11:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

:))

Мнениеот Perso » Пон 10 сеп 2007 15:54


Абе какви са тея теми ... каски, клетки и др. глупости.
Като те е шубе, най-добре е да не караш!


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: :))

Мнениеот lyubobg » Пон 10 сеп 2007 20:58


Perso написа:Абе какви са тея теми ... каски, клетки и др. глупости.
Като те е шубе, най-добре е да не караш!


На това му се вика застраховка! :wink:


Потребителски аватар
katosun
Мнения: 96
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 22:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот katosun » Пон 10 сеп 2007 21:33


Съболезнования за колежката ти...

Много е гадно да те ударят, но още по-гадно е когато ти блъснеш - това как се преживява :? Слава Богу, нямам тежки катастрофи - само ожулени ламарини, но не трябва това да е цената на нормалното шофиране и внимание на пътя.
Случва се всичко, никой не е застрахован и все пак по-добре се чувстваш, когато си сигурен в себе си. Това според мен се получава, когато си дадеш сметка можеш ли да поемеш отговорност за другия (спътник), защото "возиш" и неговия живот... Като че ли всеки си е стиснал геврека и въртииии... дано по-скоро започнем да се променяме и да не съдим и гледаме на другите само от собствената си камбанария!


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Пон 10 сеп 2007 21:45


ето начина за спасение:

Изображение
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5451
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Пон 10 сеп 2007 22:02


Наистина много съжалявам за случилото се.......лека й пръст!


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 11 сеп 2007 13:46


"Само да ти кажа, че един Смарт на краш тестове показва доста по-добри резултати от бая по-големи коли"

Съзнаваш ли какво ще стане ако се ударят челно пасат и смарт? разликата в теглото (и пот.енергия) е такава, че смарта ще отскочи назад, а пасата най вероятно дори ще продължи да се движи напред, като може и да мине под смарта. Т.е. скоростта на смарта внезапно ще падне на нула (че и на минус), а тази на пасата само ще намалее.
Това е важно, защото хората в смарта (без значение как се е смачкал) ще са подложени на зверско ускорение, за разлика от хората в тежката кола.
Аналогична е била ситуацията с максимчо например. Теглото на джипа значително е помогнало на него да му няма нищо.
Отделно, количеството енергия която може да погълне при удар дадена част от една кола (примерно предницата) зависи пряко от размерите на тази част.
Разбира се инженерната мисъл има значение (затова ладите са далеч по-зле от подобни по размери западни коли), но в голямата кола принципно има доста повечеко какво да се мачка и да поглъща енергията. Когато разстоянието между краката ти и предната броня е 30см, никой инженер нищо не може да измисли, освен да прави купето колкото се може по-здраво и да забрави за поглъщане на енергията и за ускоренията при удар.


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот pakumba » Вто 11 сеп 2007 14:52


psstv18rp написа:"Само да ти кажа, че един Смарт на краш тестове показва доста по-добри резултати от бая по-големи коли"

Съзнаваш ли какво ще стане ако се ударят челно пасат и смарт? разликата в теглото (и пот.енергия) е такава, че смарта ще отскочи назад, а пасата най вероятно дори ще продължи да се движи напред, като може и да мине под смарта. Т.е. скоростта на смарта внезапно ще падне на нула (че и на минус), а тази на пасата само ще намалее.
Това е важно, защото хората в смарта (без значение как се е смачкал) ще са подложени на зверско ускорение, за разлика от хората в тежката кола.
Аналогична е била ситуацията с максимчо например. Теглото на джипа значително е помогнало на него да му няма нищо.
Отделно, количеството енергия която може да погълне при удар дадена част от една кола (примерно предницата) зависи пряко от размерите на тази част.
Разбира се инженерната мисъл има значение (затова ладите са далеч по-зле от подобни по размери западни коли), но в голямата кола принципно има доста повечеко какво да се мачка и да поглъща енергията. Когато разстоянието между краката ти и предната броня е 30см, никой инженер нищо не може да измисли, освен да прави купето колкото се може по-здраво и да забрави за поглъщане на енергията и за ускоренията при удар.


абсолютно е така. може да се добави и че ускоренията предизвикват вътрешните разкъсвания, от които се умира много често. ако забелите има коли, с несмачкани шофьорски места, но хорта починали- е от това е.


Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Kozunak » Вто 11 сеп 2007 15:07


Аз много добре осъзнавам....ама ти казвам че мачкането на колата е фатално....ускорението го остави.Той ще отскочи, ама вътре има възглавници завеси и сичко и ше излезеш нормално през вратите.Казвам ти кво съм гледал.Смарт с 110км в бетонна преграда.Колицата размести бетона.Факт.Същото го причиниха и на Корса Б дето е 100 кила по тежка някъде и тя беше размазана.Вратите и се отваряха, пространството около краката не беше дформирана и тн.Смарта е много здрава кола мани го че изглежда като кибритена кутийка.Тръбната конструкция е ключова в случая.

Ето линка.
Дори има в един момент с Е-класа сблъсък.

http://youtube.com/watch?v=ju6t-yyoU8s


Потребителски аватар
maiz
Мнения: 1558
Регистриран на: Нед 01 юли 2007 7:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maiz » Вто 11 сеп 2007 15:51


Гуми + внимание и съобразена скорост.


XpacTa
Мнения: 424
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 16:03
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот XpacTa » Вто 11 сеп 2007 16:04


ESP - ако купувате нова кола - задължително гледайте да е с ESP. Особенно ако ще я кара неопитен шофьор.

И друго - EuroNCAP.
Независимо дали купувате нова кола или втора ръка - погледнете и рейтинга тук, вижте филмчето и си преценете ако недай си боже ви се случи нещо дали бихте искали да сте вътре.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта