все пак има триене...
няма да простине.. не му се плаши...
ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
trunner написа:Добре де, айде тогава някой да ми обясни как при ППХ двигателя се използва и като спирачка? Как става тая работа, как намаля принудително оборотите, ако не от горивото?
Когато буталото тръгва нагоре в такт сгъстяване, то играе ролята на компресор... ти компресираш постъпилия в горивната камера въздух (гориво няма) , от своя страна пък въздуха, сгъстен вече над атмосферното налягане започва да се съпротивлява на буталото да го досгъсти, поради факта, че газа се стреми да изравни налягането си с атмосферното...

Ма и аз съм един обясняващ


- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Ами имаше една тема почти същата...направете си такава равносметка
1.Карата по магистрала със 140 км/ч-изключвате от скорост и колата по дискретен наклон надолу изкарва още примерно 10 км с разход около 50 гр бензин за тези 10 км(горивото за празния ход)
2.При същата ситуация-отпускате педала оставяте на принудителен празен ход -двигателят обаче се задейства като спирачка и вие бързо още на 2-я километър падате на 60 км/ч подавате естествено газ до 140 км със съответния висок разход и то в режим на ускорение! -краен резултат-тези 10 км вие ги минавате с повече гориво отколкото ако осводите от скорост.
Нооооо...Друга ,обаче е ситуацията при спускане по значителен наклон и с повече завои...тогава ППХ показва по-голяма икономичност.(да не говорим,че особено за предното предаване влизането на остър завой без да си на скорост засилва ефекта на недозавиването и буууум...много честа грешка на хората карали дълго време задно предаване и нямащи опит с предното)
1.Карата по магистрала със 140 км/ч-изключвате от скорост и колата по дискретен наклон надолу изкарва още примерно 10 км с разход около 50 гр бензин за тези 10 км(горивото за празния ход)
2.При същата ситуация-отпускате педала оставяте на принудителен празен ход -двигателят обаче се задейства като спирачка и вие бързо още на 2-я километър падате на 60 км/ч подавате естествено газ до 140 км със съответния висок разход и то в режим на ускорение! -краен резултат-тези 10 км вие ги минавате с повече гориво отколкото ако осводите от скорост.
Нооооо...Друга ,обаче е ситуацията при спускане по значителен наклон и с повече завои...тогава ППХ показва по-голяма икономичност.(да не говорим,че особено за предното предаване влизането на остър завой без да си на скорост засилва ефекта на недозавиването и буууум...много честа грешка на хората карали дълго време задно предаване и нямащи опит с предното)
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
trunner написа:Добре де, айде тогава някой да ми обясни как при ППХ двигателя се използва и като спирачка? Как става тая работа, как намаля принудително оборотите, ако не от горивото?
Ето това е умен въпрос

Определено на ППХ двигателя е по икономичен и се охлажда по-добре от колкото на ПХ, но все пак постъпва минимално количество гориво независимо какво показва бордкомпютъра.
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
bomber написа:jetttlii написа:Ако искаш да спира повече - включваш на по-ниска предавка
Ей това просто изречение не го знаят много хора, особено сега зимата, когато пътната обстановка е меко казано ужасна се разчита само на спирачките
![]()
Колеги какво става с охлаждането на колата като не се впръсква гориво, смисъл при спускането на подходяща предавка при изгарянето на горивото се отделя топлина, която донякъде компенсира повишения приток на въздух, значи като не се подава гориво двигателя се охлажда повече от необходимото или греша???
Да охлажда се и се вижда на уреда за температурата,което доказва,че горивин процес почти няма
Абсолютно точно - обърнете му внимание !!!
- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
wili98 написа:K22 написа:но все пак постъпва минимално количество гориво независимо какво показва бордкомпютъра.
охх... абе мищо не постъпва... не малко.. не мааалииинкоооо... нищо нищо.. кат' на Мария Илиева Нищото.. даже още по-нищо...
постъпва само въздух...
Ха ха ха




-
- Мнения: 1118
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
демек ако в тоя момент колата ти е без гърне - ще спре да бучи?wili98 написа:K22 написа:но все пак постъпва минимално количество гориво независимо какво показва бордкомпютъра.
охх... абе мищо не постъпва... не малко.. не мааалииинкоооо... нищо нищо.. кат' на Мария Илиева Нищото.. даже още по-нищо...
постъпва само въздух...
Да, ама не.
Или звука идва от сгъстения въздух?

- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Боже боже колко мъка.
Ото нявгаз кат мислил и измислил
4 такта:
1. Всмукване - демек буталото тръгва надоле, всмукателните клапани са отворени двигателя засмуква квот му се подаде от към всмукателният колектрор или накратко горивна смес. или с две думи буталото си оди надоле кат за световно при отворен всмукателен клапан/и
2. Сгъстяване - затваряме клапаните, вече сме в ДМТ, и буталото тръгва нагоре.. Тук, квот е имало в цилиндъра, започва да се сгъстява, ама много.. и оказва голямо съпротивление.. па мани другото ами вземе и че се нагрява множко..
3. РАБОТЕН - сгъстихме квот ни трябва и сега го ПАЛИМ. и то избухва... и след като е избухнало започва движение на буталото надоле под натиска на разширилите се при "експлозията" газове
4. Такт духане.. квот има се издухва и заставаме в изходна позиция за смучене.
Ся драги господа....
Тез трите такта 1,2,4 са паразитни, те най-нагло никаква работа не вършат.
Върши работа само оня куцият третия...
Е как ще си кажете аджиба минава през трите такта.. ами просто.. с маховик!!!
колкото по-малко цилиндрите толкова по-голям маховик.
Сега връщаме се на точка Всмукване ха сега да си представим, че там сме засмукали само въздух.. демек горивната смес е чист атмосферен въздух... нещо по-нататък пречи ли ?
НЕ.
двигателя ще спре ли да се върти
НЕ.
защо.. защото има тъп маховик, дето все още има инерционни сили и ще изкара още 1-2 пълни цикъла преди да спре.... нищо, че работният процес ще взриви ВЪЗДУХ.
Ха сега си представете, че вие с един ключ въртите маховика
Има ли искра - НЕ, има ли гориво НЕ, има ли въздух ДА.
двигателя работи ли НЕ.
Е мамка му как тогаз се върти проклетият двигател.
Ха сега сменете ключа със зацепен съединител, включена скорост, полооски, гуми и започнете да бутате колата на скорост
Има ли искра.. НЕ... има ли гориво.. НЕ.. има ли въздух ДАААА
двигателя работи ли НЕ.
Е мамка му как тогаз се върти проклетият двигател.
Ами нали вие бутате колата ве будали.!
Ха сега си представете баир, 1 тон кола я бутате не вие а баира...
ей така.. изпуснали сте я по баира.. и тя търчи пред вас...
Има ли искра.. НЕ... има ли гориво.. НЕ.. има ли въздух ДАААА
двигателя работи ли НЕ.
И сега е време да направите разлика м/у
-двигател в покой,
-двигател, който се върти принудително,
-и двигател който си работи нормално..
Е каква е разликата във последните два случая...?
че в единият случай двигателя генерира енергия, а в другият просто я харчи под формата на триене, и излишно сгъстяване и изпускане на газове.
Ха сега да клъцнем горивото за да ударим случай 2
Колата ручи ли
ДАААА - па как нали има газове дет се свиват разпускат.. е ама не избухват, па и тракат, тропат клапани, върти там некво масло.. кламбучкат се некви бутала, мандахерцат се некви сегменти.. абе мани ужас
Пуши ли НЕЕЕЕ епа как да пуши, само от свиване и разпускане на въздух....
Работи ли НЕЕЕ
Върти ли ДАААААА.
И сега въпрос за затвърждаване на знанията.
Ако ви гръмне горивната помпа... и няма налягане..
И вие бутате колата на скорост да я запалите /щот още не знаете че е помпата/
ще върти ли двигателя?
а ще има ли гориво....
а) Как ще върти ве вие луди ли сте направо запича.. то без гориво двигателя не мое върти
б) е хич да не, ще позасмуква малко горивце.. без помпа колкот да може да се върти.. иначе нема моем я бутаме
в) Как нема върти ве да го ева.. той взема гориво от въздуха.. то е достатъъчно, че да може да върти
г) Абе не знам как ама взема гориво от някъде, иначе ще заклини кат копиле.. /некви неземни сили Tyan.. обясни моля../
д) Ох.. бахти тъпото.. що не го баннете тоз дървен философ дет изписа всичко тва.. толкоз ли е тъп че не може да разбере, че двигателя без гориво не мое се върти.!
лека нощ.
Ото нявгаз кат мислил и измислил
4 такта:
1. Всмукване - демек буталото тръгва надоле, всмукателните клапани са отворени двигателя засмуква квот му се подаде от към всмукателният колектрор или накратко горивна смес. или с две думи буталото си оди надоле кат за световно при отворен всмукателен клапан/и
2. Сгъстяване - затваряме клапаните, вече сме в ДМТ, и буталото тръгва нагоре.. Тук, квот е имало в цилиндъра, започва да се сгъстява, ама много.. и оказва голямо съпротивление.. па мани другото ами вземе и че се нагрява множко..
3. РАБОТЕН - сгъстихме квот ни трябва и сега го ПАЛИМ. и то избухва... и след като е избухнало започва движение на буталото надоле под натиска на разширилите се при "експлозията" газове
4. Такт духане.. квот има се издухва и заставаме в изходна позиция за смучене.
Ся драги господа....
Тез трите такта 1,2,4 са паразитни, те най-нагло никаква работа не вършат.
Върши работа само оня куцият третия...
Е как ще си кажете аджиба минава през трите такта.. ами просто.. с маховик!!!
колкото по-малко цилиндрите толкова по-голям маховик.
Сега връщаме се на точка Всмукване ха сега да си представим, че там сме засмукали само въздух.. демек горивната смес е чист атмосферен въздух... нещо по-нататък пречи ли ?
НЕ.
двигателя ще спре ли да се върти
НЕ.
защо.. защото има тъп маховик, дето все още има инерционни сили и ще изкара още 1-2 пълни цикъла преди да спре.... нищо, че работният процес ще взриви ВЪЗДУХ.
Ха сега си представете, че вие с един ключ въртите маховика
Има ли искра - НЕ, има ли гориво НЕ, има ли въздух ДА.
двигателя работи ли НЕ.
Е мамка му как тогаз се върти проклетият двигател.
Ха сега сменете ключа със зацепен съединител, включена скорост, полооски, гуми и започнете да бутате колата на скорост
Има ли искра.. НЕ... има ли гориво.. НЕ.. има ли въздух ДАААА
двигателя работи ли НЕ.
Е мамка му как тогаз се върти проклетият двигател.
Ами нали вие бутате колата ве будали.!
Ха сега си представете баир, 1 тон кола я бутате не вие а баира...
ей така.. изпуснали сте я по баира.. и тя търчи пред вас...
Има ли искра.. НЕ... има ли гориво.. НЕ.. има ли въздух ДАААА
двигателя работи ли НЕ.
И сега е време да направите разлика м/у
-двигател в покой,
-двигател, който се върти принудително,
-и двигател който си работи нормално..
Е каква е разликата във последните два случая...?
че в единият случай двигателя генерира енергия, а в другият просто я харчи под формата на триене, и излишно сгъстяване и изпускане на газове.
Ха сега да клъцнем горивото за да ударим случай 2
Колата ручи ли
ДАААА - па как нали има газове дет се свиват разпускат.. е ама не избухват, па и тракат, тропат клапани, върти там некво масло.. кламбучкат се некви бутала, мандахерцат се некви сегменти.. абе мани ужас
Пуши ли НЕЕЕЕ епа как да пуши, само от свиване и разпускане на въздух....
Работи ли НЕЕЕ
Върти ли ДАААААА.
И сега въпрос за затвърждаване на знанията.
Ако ви гръмне горивната помпа... и няма налягане..
И вие бутате колата на скорост да я запалите /щот още не знаете че е помпата/
ще върти ли двигателя?
а ще има ли гориво....
а) Как ще върти ве вие луди ли сте направо запича.. то без гориво двигателя не мое върти
б) е хич да не, ще позасмуква малко горивце.. без помпа колкот да може да се върти.. иначе нема моем я бутаме
в) Как нема върти ве да го ева.. той взема гориво от въздуха.. то е достатъъчно, че да може да върти
г) Абе не знам как ама взема гориво от някъде, иначе ще заклини кат копиле.. /некви неземни сили Tyan.. обясни моля../
д) Ох.. бахти тъпото.. що не го баннете тоз дървен философ дет изписа всичко тва.. толкоз ли е тъп че не може да разбере, че двигателя без гориво не мое се върти.!
лека нощ.
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
joker написа:Нооооо...Друга ,обаче е ситуацията при спускане по значителен наклон и с повече завои...тогава ППХ показва по-голяма икономичност.(да не говорим,че особено за предното предаване влизането на остър завой без да си на скорост засилва ефекта на недозавиването и буууум...много честа грешка на хората карали дълго време задно предаване и нямащи опит с предното)
не си много прав..
без значение, дали си с предно или със задно, при отпускане на газтта, имаш допълнително "утежняване" на предницата
с тази разлика, че при коли със задно точно в този момент се получава страхотен баланс м/у предната и задната ос. и това ти позволява да лашнеш колата така както ти изнася.
докато дефекта, при предното, е че задницата се вдига, предницата се опитва да закове.. и оттам насетне според разпределението на тежестите в колата можеш това недозавиване да се е превърнало в презавиване.
С тази разлика, че това само с мотор не можеш да го симулираш.. или трябва да е много хлъзгаво..
ама то ако е много хлъзгаво, предното задължително е отцепило направо /щото гумата ще приплъзне/, докато задното ще има спиране, а предното ще държи управление.. /ша държи кат умрел свещ де../ и сега е ред на дрифтинга... за дрифтинг... раздел тунинг...
с две думи предното съкс....
задното и то..
абе 4х4 му е макята..
всъщност 6х6..
абе най-добре си е 8х8
айде и 8 за всеки случай, та 16х16...
което си е направо 256..
то тва си е направо комютър... и то не къв да е а правец 8C...
C /Compressor/
Като си заговорихме за компютри:
www.hardware.bg.. там съм продължил темата.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
wili98 написа:joker написа:Нооооо...Друга ,обаче е ситуацията при спускане по значителен наклон и с повече завои...тогава ППХ показва по-голяма икономичност.(да не говорим,че особено за предното предаване влизането на остър завой без да си на скорост засилва ефекта на недозавиването и буууум...много честа грешка на хората карали дълго време задно предаване и нямащи опит с предното)
не си много прав..
без значение, дали си с предно или със задно, при отпускане на газтта, имаш допълнително "утежняване" на предницата
с тази разлика, че при коли със задно точно в този момент се получава страхотен баланс м/у предната и задната ос. и това ти позволява да лашнеш колата така както ти изнася.
.
Нееее.....не съм съгласен.Аз съм се убедил от личен опит(започнах през 1980 г на кола със здано предаване,после пак карах 5 години задно и оттогава 3 коли съм сменил само с предно....пъвата ми кола с предно беше Вартбург...старците като мене си спомнят за оня елемнт от скоростната кутия с формата на шестограм наречен FREILAUF(фрайлауф-свободен ход).....ето точно с тази кола идеално се демонстрира това което написах по-горе ,защото като отнемеш от газта и двигателят автоматично минава на свободен ход(не ППх!!!!).....колко пъти в началото щях да онодя мантинелите или т.н километрични камъни (от далечното минало)....и оттогава доста поизчетох за баланса на колите с предно предаване и преден ДВГ(естествено!),колите със задно предаване и преден ДВГ и колите със задно предаване и заден ДВГ(старите ШКОДИ- и такава съм карал)....
та в книжките които съм чел(тук въобще не става въпрос ни за 4х4 ни за някакъв вариант на traction control....къде ти такова нещо през развития социализъм!) пишеше най-грубо казано в резюме следното:
1.Предно предаване-[b]недозавиване и илизане най-често с предницата от завоя.
2.Задно предаване свръхзавиване и излизане със задницата от завоя.Това става особено опасно при колите със заден ДВГ поради значителното изместване на центъра на тежестта назад и невъзможността за добра кореция с леката предница..още повече,че това става рязко и много по-Бързо(тъй като до известен момент поради тежката задница са по-стабилни,но пък силата на излизане при загуба на сцепление е вече много по-голяма ) от това при колите със преден ДВГ и задно предаване...
Пак повтарям.....лично съм се убедил в това.....вярвам,че и във форума има колеги ,които качвайки се за първи път на предно предаване са му "яли попарата" поне един път

- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
trunner написа:Добре де, айде тогава някой да ми обясни как при ППХ двигателя се използва и като спирачка? Как става тая работа, как намаля принудително оборотите, ако не от горивото?
Вили ти си като политиците

- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
K22 написа:trunner написа:Добре де, айде тогава някой да ми обясни как при ППХ двигателя се използва и като спирачка? Как става тая работа, как намаля принудително оборотите, ако не от горивото?
Вили ти си като политицитеПисал си до неусвест без да отговориш конкретно на човека....
е как да не е отговорил.....то си е просто и ясно.....компресията си остава и противодейства.....движещата сила на буталата не е горивото и горивния процес ,а принудителното предаване на движението по обратен ред-колела,полуоски,скоростна кутия ,колянов вал.....и на всичко това противодейства компресията...щото пречи на буталото да отива нагоре!Колко още да се обяснява....
както е казал поетът Вапцаров:
.....това е толкоз просто и логично
какво тук значи някаква си личност
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Странно как има хора които още не са разбрали.
Спирачния ефект на двигателя няма много общо с горивото. Основното е наистина компресията, другото е триенето и съпротивлението от допълнителни агрегати. Даже, ако горивото не е спряно спирачния ефект се влошава (намалява).
В режим на ППХ, разхода е нула, защото инжекторите просто не се отварят. Много от карбураторите (включителнио на лади и москвичи) също имат клапани за ППХ които спират напълно горивото. Дори и на газ, ламбда контролерите и газовите инжекциони правят същото.
Принципа е много прост, има датчик за напълно отпуснат педал на газта, и когато този датчик е задействан, и в същото време оборотите са над някаква стойност (напр. 1500) - горивото е спряно.
Съвсем друга тема е ако на някой не му работи въпросния датчик, или не му затваря клапана в карбуратора - тогава разбира се разхода няма да е нула.
Така че определено е по-изгодно да се спускаш по баирите на скорост, стига разбира се скоростта да не пада под желаната.
И не само е по-изгодно, а е и по-безопасно, иначе спирачките може да прегреят и следва мантинела, канавка или крайпътно дърво.

Спирачния ефект на двигателя няма много общо с горивото. Основното е наистина компресията, другото е триенето и съпротивлението от допълнителни агрегати. Даже, ако горивото не е спряно спирачния ефект се влошава (намалява).
В режим на ППХ, разхода е нула, защото инжекторите просто не се отварят. Много от карбураторите (включителнио на лади и москвичи) също имат клапани за ППХ които спират напълно горивото. Дори и на газ, ламбда контролерите и газовите инжекциони правят същото.
Принципа е много прост, има датчик за напълно отпуснат педал на газта, и когато този датчик е задействан, и в същото време оборотите са над някаква стойност (напр. 1500) - горивото е спряно.
Съвсем друга тема е ако на някой не му работи въпросния датчик, или не му затваря клапана в карбуратора - тогава разбира се разхода няма да е нула.
Така че определено е по-изгодно да се спускаш по баирите на скорост, стига разбира се скоростта да не пада под желаната.
И не само е по-изгодно, а е и по-безопасно, иначе спирачките може да прегреят и следва мантинела, канавка или крайпътно дърво.

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Miki и 52 госта