Иде зима, провери си алтернатора!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Mish87
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
Автомобил: Tiana MK5 Variant
Двигател: CAXA
Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Mish87 » Пет 13 яну 2012 15:51


i.e.i написа:Нищо не си премерил(вероятно окис/ръжда)поради лош контакт.Там напрежението е = или по-високо от акумулатора.


Уж ги чистих да има добър контакт :( Това ли са местата за мерене или бъркам някъде... че на капачето пише B+ и реших че е + :oops:




Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот vladovelin » Пет 13 яну 2012 16:59


Колега, ако си допрял двете сонди на мултицета на двете клеми означени с червените стрелки,не си премерил правилно. Трябва плюсовата сонда да допреш до голямата клема + , а минусовата на на корпуса на алтернатора.


Mish87
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
Автомобил: Tiana MK5 Variant
Двигател: CAXA
Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Mish87 » Пет 13 яну 2012 17:03


vladovelin написа:Колега, ако си допрял двете сонди на мултицета на двете клеми означени с червените стрелки,не си премерил правилно. Трябва плюсовата сонда да допреш до голямата клема + , а минусовата на на корпуса на алтернатора.


Ами и това го пробвах. Искаш да кажеш "+" т.е. това което съм отбелязъл като "+". Опитах и на корпуса но или не съм изчистил като хората или мултицета ми е куц ...


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот mupk0 » Пет 13 яну 2012 17:05


Аз като меря генератора,слагам плюса на мултицета на дебелият проводник,а минуса на капака на клапаните..поне да съм сигурен,че има маса.При мене разликата е доста малка от генератор и акумулатор (около 0.10v) след като развих ,зачистих всякакъв вид клеми :)


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот milmar » Пет 13 яну 2012 17:16


mupk0 написа:... а минуса на капака на клапаните..поне да съм сигурен...

Ако искаш да измериш напрежението на генератора - вземаш маса от корпуса му :idea: , а не от другаде .


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот mupk0 » Пет 13 яну 2012 17:20


milmar написа:
mupk0 написа:... а минуса на капака на клапаните..поне да съм сигурен...

Ако искаш да измериш напрежението на генератора - вземаш маса от корпуса му :idea: , а не от другаде .

Не съм твърдил,че моят метод е верен.Аз гледам какво стига до акумулатора,което за мене е по-важно.А дали е така също не съм на 100% сигурен.От мерене глава не боли поне :)


erko_rs
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 25 фев 2011 8:45
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 01.1990
Местоположение: Ruse
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот erko_rs » Пон 16 яну 2012 10:56


Здравейте,колеги! Искам да попитам дали някой може да ми помогне с следния проблем,а той е:нов акумулатор,нов алтернатор,а лампичката на таблото ми свети за акумулатора,иначе си зарежда колата,карам си я без проблем предимно на къси разстояния даже съм я замерил и е в нормите(над 14v ).


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Adnan » Вто 31 яну 2012 15:17


Adnan написа:
i.e.i написа:НЕ.Ако при по-дълго задържане (10тина секунди)на стартера тази стоиност остава или се повишава е ОК.
Ако пада драстично - смяна.

При въртене на стартера не пада по-малко от 10 V. и заковава на тази стойност.
Сега го премерих на колко зарежда при пуснати всичко каквото намерих в колата :
14.1 V.

Тази сутрин акумулатора ме изостави като млада булка войник граничар.
Дадоха ми ток запалих някак криво ляво, от вкъщи до работата съм карал на 2000 оборота.
Сега слизам да проверя дали зарежда алтернатора и съптветно да видя какво е напрежението в акуто.
Колегата гледа аз паля, при палене стойност 9.6 Волта. Веднага след това показанията се повишиха на 14.5 Волта.
Това, че волтажа пада на 9.6 за около секунда две означава ли, че акуто е заминало тотално ?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот ktamen » Вто 31 яну 2012 15:30


В тоя студ е нормално да си имаш проблеми, ако акуто не е ново. Може би трябва да го заредиш и да го прибираш на топло докато минат големите студове. Като се нормализират температурите и ще се оправи до другата зима.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот i.e.i » Вто 31 яну 2012 15:44


Това, че волтажа пада на 9.6 за около секунда две означава ли, че акуто е заминало тотално

Или е той или е от "зор".Лош контакт по връзките или стартер "пътник".
Сутринта (-20) мерих ,при въртене(доста) пада до 10.5 и започва да се повишава(преди да е запалила).


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Adnan » Вто 31 яну 2012 15:48


Точно това ми се въртеше в главата довечера да го откача и да го прибера у нас.
Повече нямам намерение да мъча колата когато нещата се нормализират, ще го сваля и тествам за какво става въпрос.

Благодаря!


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот milmar » Вто 31 яну 2012 15:53


Adnan написа:....
Колегата гледа аз паля, при палене стойност 9.6 Волта. Веднага след това показанията се повишиха на 14.5 Волта.
Това, че волтажа пада на 9.6 за около секунда две означава ли, че акуто е заминало тотално ?


Това е напълно нормална ситуация , но ти вероятно си палил на топъл мотор , при това с току-що зареден (от генератора) акумулатор . Реални измервания можеш да направиш сутрин на студено . Освен това на цифров мултицет не винаги може да се вярва , когато се мерят подобни пулсиращи величини .

ПП Дори и акумулатор с намален капацитет (частично сулфатизиран) при първи опит за старт ще задържи напрежение до 9-10V и ще си запалиш нормално , но при втори -трети опит ако се наложи тогава ще си покаже . Здравия акумулатор след кратък "отдих" позволява ново натоварване , а загиналия просто пропада при по-нататъшни опити ...


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Adnan » Вто 31 яну 2012 16:02


milmar написа:Това е напълно нормална ситуация , но ти вероятно си палил на топъл мотор , при това с току-що зареден (от генератора) акумулатор . Реални измервания можеш да направиш сутрин на студено . Освен това на цифров мултицет не винаги може да се вярва , когато се мерят подобни пулсиращи величини .

Не от сутринта 08:00 колата не е карана или палена. Изчаках подгряването на свещите което продължи около 30-40 секунди точно както паля на студено.
Той акуто до миналата седмица когато температурите бяха максимум -9 градуса си палеше без проблем. Ама като паднаха снеговете реших да не я пипам 4 дена и от тогава сутрините е пълен мъртвец.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот milmar » Вто 31 яну 2012 16:17


Adnan написа:....
Тази сутрин акумулатора ме изостави като млада булка войник граничар.
Дадоха ми ток запалих някак криво ляво, от вкъщи до работата съм карал на 2000 оборота.
Сега слизам да проверя....


От това аз разбирам , че си мерил след като си карал колата до работа , т.е. моторът е загрял , а акумулатора се е възстановил .
Ако на самите клеми на акумулатора мериш в студено време и непален дизелов автомобил е допустимо напрежението да пада до 9-10 V , но на загрял мотор не е добре . Пък и за да измериш въобще със цифров уред трябва време за може той да отчете , значи колата така или иначе не пали "от четвърт" :) . Може да се навия утре с моя малкия сутринта да измерим на Пасата какво се случва с напрежението в 7ч. сутринта при минус 17 . Аз паля , но чувствам че е почти на късмет . Ако се наложи втори или трети път - няма да стане . Акумулатора ми е вече на 4-та зима и е преживят още първата си зима катаклизъм - късо съединение и разряд до 0V (буквално) , живее втори живот . Вече чувствам че ще ме изоставя .


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Adnan » Вто 31 яну 2012 16:32


Явно не съм се изразил правилно.
Колата сутрин запали с помоща на комшия чрез кабели. Карана е до работата около 10 км.
Оставена е 08:00 на паркинг където температурата беше -17 С.
До 15:00 разликата е 7 часа предполагам е достатъчно време да се разреди или просто разъждавам на глас.
Тогава е мерено на старт при което показа 9.6 V с обикновен китайски мутицет, колко мога да му вярвам незнам на контакта показва ~227 V.
Но иначе си абсолютно прав, че читаво аку ако спреш да въртиш и се опиташ наново пак, ще върти.
При мен съмненията са, че нали е зима караме на фарове къси разтояния с включени вентилатори и че може би акуто иска да се зареди да се върне в играта.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта