kristianatanasov написа:Колеги абе айде стига....някои от вас ма е пропуснал или проспал в училище урока по пречупване на светлината.
Рефлектора е изчислен-дали ксено или свещ на мястото на крушката-пречупването на светлината е едно и също!!!
Така че рефлектор,лупа...не ти ли е регулиран фара ще заслепяваш....
Имаше един колега, с Пасат като твоя, дето си беше сложил ксенони на заводските фарове. Картинката не беше много яка

Стъкло-рефлекторът на по-старите коли, за които коментираме, не е сметнат за ксенонова светлина, която е доста по-силна и ярка от халогенната. Оттам иде разминаването и целият спор в темата. Или аз разсъждавам погрешно в тая посока?
Относно заслепяването от лупа - разбира се, че го има, когато фарът не е настроен като хората. Даже заслепява по-неприятно тъй като светлинният сноп е по-концентиран и насочен и боде очите яко. Но този ефект може да се коригира сравнително лесно, докато при халогена трябва да се позабият фаровете надолу, за да не са неприятни за отсрещните и така силният светлинен поток всъщност не може да се ползва пълноценно.