Смяна на летни със зимни гуми

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
xploda
Мнения: 1644
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
Автомобил: Civic
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на летни със зимни гуми

Мнениеот xploda » Чет 12 сеп 2013 8:06


По-тясна гума е добре за зимата, не по-висока :mhihi Ако е по-висока ще вози по-меко и евентуално повече кг., зависи от гумата. Лята, желязна пак няма значение.




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13382
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Смяна на летни със зимни гуми

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 12 сеп 2013 8:09


Ако заводски колата ти има предписан размер 195/65/15 ти си си решил проблема.Читава 15,зимна се купува за малко над 100лв. бройката.Ако можеш и някаква отстъпка да си изпросиш.....

:beer


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на летни със зимни гуми

Мнениеот myrshavija » Чет 12 сеп 2013 8:34


Генералното обобщение, че по-тесни гуми през зимата са препоръчителни за ежедневно каране е неправилно. Експлода, редовно разваляш доброто впечатление от това, което пишеш с необмислени обобщения и заключения. :mhihi


Потребителски аватар
xploda
Мнения: 1644
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
Автомобил: Civic
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на летни със зимни гуми

Мнениеот xploda » Чет 12 сеп 2013 9:27


myrshavija написа:Експлода, редовно разваляш доброто впечатление от това, което пишеш с необмислени обобщения и заключения. :mhihi


СъдбЪ :mhihi
От и в големите преспи най-безпроблемно се влиза/излиза с по-тесни гуменки. Сега за предимно градско каране, дето я ше нагазиш 2см. сняг, я не, можеш и с 285 гума да караш :mhihi


ivand911
Мнения: 131
Регистриран на: Чет 08 дек 2011 18:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Смяна на летни със зимни гуми

Мнениеот ivand911 » Чет 12 сеп 2013 14:00


myrshavija написа:Генералното обобщение, че по-тесни гуми през зимата са препоръчителни за ежедневно каране е неправилно. Експлода, редовно разваляш доброто впечатление от това, което пишеш с необмислени обобщения и заключения. :mhihi

То ти пък много умно се изказа?? Ти май не си гледал рали през зимата? И с колко тесни гуми карат, ама те какво ли разбират пред мършавия?
Ако караш с 205 да кажем през лятото , зимните ти спокойно могат да са 195 или 185. Че и по-тесни.
Аз купих Опел Корса от Германия с летни гуми на алум. джанти 165/14 , а зимните бяха 135/13 на стоманени джанти и с тях върви като разпрана колата през зимата.
Ама те германците тъпи,тъпи. То било неправилно това дето го правят.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на летни със зимни гуми

Мнениеот myrshavija » Чет 12 сеп 2013 14:09


И продължавам да твърдя, че е неправилно така да се генерализира, че с по-тесни гуми през зимата е по-добре във всички случаи. Според мен, в повечето случаи е по-добре да караш със стандартния за колата размер гуми.
Да даваш за пример рали шампионата или Париж-Дакар и подобни е ... малко неподходящо - онези коли и условията, в които се карат, нямат много общо с тези, които караме ние всеки ден. Заповядай: Заглавие: За по-тесните гуми през зимата
valsn написа:...
What are the consequences of using narrower tyres?
better grip on snow,
lower aquaplaning risk,
longer braking distance,
worse grip in corners.

Tomasz Młodawski, product manager at Michelin Poland:
Changing your winter tyre width to be narrower than those in summer is not recommended.The trend today is to use identical tyre size in summer (as approved by the car manufacturer) and winter tyres.Making the tyres narrower for the winter causes worse traction and, by decreasing the contact area, worse braking on wet, snow-covered (hard) and icy surfaces.

Dariusz Walisiak, Training Manager for Goodyear Group Poland:
Your winter tyres should not be narrower if your summer tyres are up to 205 mm wide (e.g. 205/55 R16).If this value is greater, you can consider installing narrower tyres, but remember not to overdo it.
A narrower tyre will have a larger down force on sq. cm, which can improve its grip on snow.This is because sports cars with studded tyres have very narrow tyres, so the studs can go deeper into the snow.A narrower tread will also have a smaller contact patch, which in turn can decrease its grip on slippery surfaces.
...


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Смяна на летни със зимни гуми

Мнениеот forski » Чет 12 сеп 2013 14:22


ivand911 написа:
myrshavija написа:Генералното обобщение, че по-тесни гуми през зимата са препоръчителни за ежедневно каране е неправилно. Експлода, редовно разваляш доброто впечатление от това, което пишеш с необмислени обобщения и заключения. :mhihi

То ти пък много умно се изказа?? Ти май не си гледал рали през зимата? И с колко тесни гуми карат, ама те какво ли разбират пред мършавия?
Ако караш с 205 да кажем през лятото , зимните ти спокойно могат да са 195 или 185. Че и по-тесни.
Аз купих Опел Корса от Германия с летни гуми на алум. джанти 165/14 , а зимните бяха 135/13 на стоманени джанти и с тях върви като разпрана колата през зимата.
Ама те германците тъпи,тъпи. То било неправилно това дето го правят.


Kakво общо имат рали автомобилите с твоя личен, и какво общо има твоето шофиране през зимните месеци с тяхното пилотиране в Швеция?
Ти караш ли с шипове на тесните си гуми през зимата?

Последна промяна от forski на Чет 12 сеп 2013 14:22, променено общо 1 път.


ivand911
Мнения: 131
Регистриран на: Чет 08 дек 2011 18:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Смяна на летни със зимни гуми

Мнениеот ivand911 » Чет 12 сеп 2013 14:22


То зависи дали караш на лед или сняг. На сняг шиповете няма да ти помогнат. А това че някой се стреми да ти продаде по-широки гуми е ясно. По-широко означава повечко парички за производителите.

Това е истината - "A narrower tyre will have a larger down force on sq. cm, which can improve its grip on snow."
По-тясната гума има повече "тежест-притискане" на квадратен сантиметър. И това ще и дава повече тяга/сцепление. По-широката гума ще има по-малко down force на см2 и тоест по-малко тяга. И това ще спомага за плъзгане върху снега. Тясната гума се забива повече в снега, тоест повече сцепление. Докато широката стои на повърхността на снега заради голямата си площ и не може да се забие в снега.

Тия на ралитата не карат винаги с шипове ако не се лъжа, но с широки гуми никога не съм ги видял да карат, независимо дали е сняг или лед. Аз не говоря за гуми с шипове. И все пак щом по-широко е по-добре, защо на ралитата не карат с по-широки гуми с повече шипове? Да сложат едни валяци с два пъти повече шипове, ама не, те си карат с теснички гуми с шипове. Явно нещо широките гуми не ги блазнят.

Последна промяна от ivand911 на Чет 12 сеп 2013 14:37, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Смяна на летни със зимни гуми

Мнениеот forski » Чет 12 сеп 2013 14:31


В крайна сметка всеки един автомобилен производител издава предписания за максимален и минимален размер на зимни и летни гуми според модела на автомобила, от там нататък кой каквото иска това да слага!
А за WRC автомобилите и с какви гуми карат по-добре да не го коментираме :smile


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на летни със зимни гуми

Мнениеот myrshavija » Чет 12 сеп 2013 14:35


ivand911, не виждам кой се опитва да ми продава по-широки гуми. Ако не греша, се препоръчва употребата на предписания от производителя размер.
Колкото до теорията за универсалното "повече тяга/сцепление" на по-тясната гума, ще копирам още една част от онази тема:Заглавие: За по-тесните гуми през зимата

myrshavija написа:
lrlmodo написа:Силата на натиск на единица площ е по-голяма при по-тясната гума. Оттам идва по-доброто сцепление, копане и прочие.
Asko VW написа:... Зимата асфалта е по-често студен и хлъзгав (мокър, заледен, заснежен), съответно ти трябва повече натиск на единица площ за да може гумата да "захапе". Лятото настилката е предимно топла и по-често суха и не е необходим толкова натиск, а повече контактна площ от която да дойде и повече сцепление. Т.е. на топла/суха настилка ти трябва площ, а на студена/хлъзгава - натиск. Физика, кво да се прави :lol: ...
Аз очевидно съм глупав и не разбирам - излиза, че когато лятото караме с по-широки гуми, то съвсем умишлено избираме по-лошо "захапване" и сцепление - хем колите ни харчат повече, хем са по-шумни, хем повече друса ... Нещо не е както трябва в тази теория. mhihi

Способността на по-тясната гума да "пробие" пресния сняг и да стигне до твърдата настилка отдолу е безполезна за мен в ежедневното каране през зимата, защото не карам в пресен сняг повече от 40-50 метра - докато стигна до вече утъпканите или пък вече почистени(дай Боже) пътища и улици - и го правя винаги много внимателно и бавно, вместо да сложа едни тесни гуми и да карам като във WRC.


Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 898
Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
Двигател: пб
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Смяна на летни със зимни гуми

Мнениеот viksanlg » Чет 12 сеп 2013 14:39


:th_up
forski написа:В крайна сметка всеки един автомобилен производител издава предписания за максимален и минимален размер на зимни и летни гуми според модела на автомобила, от там нататък кой каквото иска това да слага!
А за WRC автомобилите и с какви гуми карат по-добре да не го коментираме :smile


bmwww
Мнения: 911
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Смяна на летни със зимни гуми

Мнениеот bmwww » Чет 12 сеп 2013 14:40


За летите джанти като питам некой защо ги маха зимата и слага железни всеки един ми отговаря - ами щото снега се набива по джантата , мръзне и става на лед и постояно треа се чисти ,а като се замисла със железни джанти как се набива и замръзва по ръба на джантата има неква логика ... иначе най-малкия размер гуми даден за моята кола е 205/55/16 за зимни и летни размери не съм засичал характеристики !


ivand911
Мнения: 131
Регистриран на: Чет 08 дек 2011 18:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Смяна на летни със зимни гуми

Мнениеот ivand911 » Чет 12 сеп 2013 14:52


myrshavija, те колегите(lrlmodo,Asko VW) много добре са ти го обяснили, а твоя отговор отдолу показва ,че пак нищо не си разбрал. И може би в това - "Аз очевидно съм глупав и не разбирам" има някаква истина.

Съгласен съм с това - "Т.е. на топла/суха настилка ти трябва площ, а на студена/хлъзгава - натиск. Физика, кво да се прави" .
Но идва един момент в който повече площ , означава и голям разход на гориво и тук вече се скарвам с физиката. Те доста колеги в стремежа си да плеснат на колите си най-големия възможен и невъзможен размер гуми , не го отчитат тоя факт, че по-голямата площ означава и по-голям разход на гориво. А за мен разхода е важен, размера на гумите не.

Последна промяна от ivand911 на Чет 12 сеп 2013 14:58, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Смяна на летни със зимни гуми

Мнениеот plamikcho » Чет 12 сеп 2013 14:58


:question Една малка задачка във връзка със спора за тесни/широки гуми през зимата. Да се върнем 2г. назад зима 2011/2012. Ако си спомняте, януари месец в София наваля доста сняг и температурите паднаха доста. Имаме пространство пред блок на равна улица. Пред блоковете и по малките улички както знаем, не се чисти. От силния снеговалеж и ниските температури са се образували слоеве с лед и отгоре много сняг (хлъзгав). Разполагаме с 2 коли - едната с гуми 165, другата със 195. Паркирани са на аналогични места (еднакво хлъзгави). И на двете коли гумите са зимни, почти нови и не са от най-добрите. Въпроса е: коя кола закъса и не можа да излезе?

EDIT: И двете коли са с предно и са бензинови. И на 2-те коли гумите са еднакво "лоши".

Отговор: 195 закъса, 165 излезе с малко зор.

Последна промяна от plamikcho на Чет 12 сеп 2013 15:43, променено общо 3 пъти.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на летни със зимни гуми

Мнениеот myrshavija » Чет 12 сеп 2013 14:59


Тази със задно или тази с по-лошите гуми? :mhihi
ivand911 написа:...
Съгласен съм с това - "Т.е. на топла/суха настилка ти трябва площ, а на студена/хлъзгава - натиск. Физика, кво да се прави" . ...
За какво ми е тази площ на сухо, след като по-големият натиск осигурен от по-тесните гуми дава по-добро сцепление? И защо намесваш разхода на гориво не разбирам.

Последна промяна от myrshavija на Чет 12 сеп 2013 15:01, променено общо 1 път.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта