колеги едно допитване:
Засега нямам проблем с акумулатора, който е някаква марка no name така дойде колата с него от Италия, 55Ач с 480А пусков ток, незнам на колко години, но окото е в зелен цвят демек няма проблеми засега. Викам си чакай да го замеря в един магазин предлагат безплатно тестУване. Отивам аз пича вади некъв тестер и показва следното : 100% заредена батерия, 283А пусков ток, колата я бях карал 2-3 минути, но бях пускал и парно ( което в случая нямало значение защото бил зареден на 100%). Та човекОТ, че тази сутрин ако се измери сигурно ще е на 90% и пусков ток на 200А ( от 480 възможни ) и препоръката му е за смяна веднага ( разбира се ), даже имал налични 55Ач. Аз засега оплаквания нямам, но според вас за смяна ли е или да карам така, навън вечерта вчера беше около -5 ? Гледам, че отгоре е с врътки за клетките - мога да се опитам да го заредя малко сега в студа с едно Лидълско зарядно.
Акумулатори - колко им е животеца?
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Карай си така, но си подготви пари, евентуално. Това, как свети окото...
И аз доскоро си карах с един 5-6 годишен вече акумулатор. Колата си пали, върви, няма проблеми. Но сложих нов и... взе да върти стартера доста по-бързо от преди
И да го заредиш, стартовият му ток няма да стане по-голям. Просто някоя сутрин при по-голям студ може да НЕ запалиш, ако колата ти стои отвън.
И аз доскоро си карах с един 5-6 годишен вече акумулатор. Колата си пали, върви, няма проблеми. Но сложих нов и... взе да върти стартера доста по-бързо от преди

И да го заредиш, стартовият му ток няма да стане по-голям. Просто някоя сутрин при по-голям студ може да НЕ запалиш, ако колата ти стои отвън.
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Всеки търговец ще иска да ти продаде нов, но си го зареди първо и покарай после мисли за смяна ако омекне . От описанието следва да бензнова кола или поне така си мисля, но ако имаш възможност след като го заредиш отиди на товарна вилка за проба и твое успокоение.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
eng написа:колеги едно допитване:
Засега нямам проблем с акумулатора, който е някаква марка no name така дойде колата с него от Италия, 55Ач с 480А пусков ток, незнам на колко години, но окото е в зелен цвят демек няма проблеми засега. Викам си чакай да го замеря в един магазин предлагат безплатно тестУване. Отивам аз пича вади некъв тестер и показва следното : 100% заредена батерия, 283А пусков ток, колата я бях карал 2-3 минути, но бях пускал и парно ( което в случая нямало значение защото бил зареден на 100%). Та човекОТ, че тази сутрин ако се измери сигурно ще е на 90% и пусков ток на 200А ( от 480 възможни ) и препоръката му е за смяна веднага ( разбира се ), даже имал налични 55Ач. Аз засега оплаквания нямам, но според вас за смяна ли е или да карам така, навън вечерта вчера беше около -5 ? Гледам, че отгоре е с врътки за клетките - мога да се опитам да го заредя малко сега в студа с едно Лидълско зарядно.
Ако толкоз много ти се сменя акумулатор и не можеш да спиш нощем от притеснения около акумулатора си купи нов ...ма не от там...
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Благодаря за бързите отговори колеги, нямам желание да давам едни излишни пари били и те 80-тина лева ( марките са FAAM - италиански и forse - словенски , които никога не съм чувал). Двигателчето е 1,6 бензин с газ, колата стои само отвън без значение зима, лято , -30 или +42 градуса, нямам гараж. Най-вероятно не е по темата, но има ли такова животно, като долу описаното:
- голям стартов ток от порядъка на 480А от около 52-55Ач ( мястото ми е ограничено ), 3 -годишна гаранция, доказана марка без значение самата марка с цена до 100 лева? Чувал съм, че Бош се дънят, Варта също, незнам дали е така, имал съм Банер Юни бул , но преди 15 години и беше пушка, карал съм с Ексайд Премиум- изкара 4 години пак на бензинова кола. Но не робувам на марки. Питам по принцип?
- голям стартов ток от порядъка на 480А от около 52-55Ач ( мястото ми е ограничено ), 3 -годишна гаранция, доказана марка без значение самата марка с цена до 100 лева? Чувал съм, че Бош се дънят, Варта също, незнам дали е така, имал съм Банер Юни бул , но преди 15 години и беше пушка, карал съм с Ексайд Премиум- изкара 4 години пак на бензинова кола. Но не робувам на марки. Питам по принцип?
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Аз карам с ФИАММ. Мисля, че ги бива. На доста колеги съм купувал, скоро на един му го смениха направо с нов, че клекна безпричинно от раз. Но вече и Бош ги дават с 2 години оттам, откъдето ги пазаря. И най-скъпата марка да купиш пак може да ти направи проблем. Затова е гаранцията.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
eng написа:- голям стартов ток от порядъка на 480А от около 52-55Ач ( мястото ми е ограничено ), 3 -годишна гаранция, доказана марка без значение самата марка с цена до 100 лева?
Аз избягвам да давам много съвети за акумулатори, защото си има много неизвестни и това дава пряко отношение .
Не знам и защо много от вас все се ловят на примката с многото ампери стартов ток. Този параметър сам по себе си означава едно голямо нищо . Щото има вероятност да ги отдава за много кратко време и в идеалните условия , после яко да се огъне надолу.
Не знам какви се намират до тези пари , но ако има вариант , да си избереш няколко по твоя преценка и да ги прекараш през кантар , купи най-тежкия от тях. Последно гледай за стартовия ток! Него направо го пропусни в търсенето.
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
eng написа:Не FIAM, а FAAM?
Говорим за една и съща марка,мисля. FIAMM се казва, италиански са.
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Не, напълно различни са.
https://www.faam.com/eng/prodotti/starter-power
https://www.faam.com/eng/prodotti/starter-power
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
samo_pechka написа:eng написа:- голям стартов ток от порядъка на 480А от около 52-55Ач ( мястото ми е ограничено ), 3 -годишна гаранция, доказана марка без значение самата марка с цена до 100 лева?
Аз избягвам да давам много съвети за акумулатори, защото си има много неизвестни и това дава пряко отношение .
Не знам и защо много от вас все се ловят на примката с многото ампери стартов ток. Този параметър сам по себе си означава едно голямо нищо . Щото има вероятност да ги отдава за много кратко време и в идеалните условия , после яко да се огъне надолу.
Не знам какви се намират до тези пари , но ако има вариант , да си избереш няколко по твоя преценка и да ги прекараш през кантар , купи най-тежкия от тях. Последно гледай за стартовия ток! Него направо го пропусни в търсенето.
Ще го имам предвид при бъдещия избор.
- vinixxx
- Мнения: 1821
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Най-вероятно марката и моделът на батерията не играят толкова голямо значение за нейният живот, колкото доста други индивидуални фактори.
Примерно батерия от най-ниския клас монтирана на бензинова кола без много електроника или утечки на ток с изрядна запалителна система и алтернатор, карана предимно извънградско може спокойно да си направи 5-10г.
И от друга страна скъп акумулатор метнат на дизелова печка дето върти най-често градско и/или на къси разстояния с лекички проблемчета я с топлия старт, я нещо друго, поизбяга компресия, нередовна горивна система изискваща по-дълго въртене на стартер и айде.Бута си двете години гаранция и на третата зима е аут.
Дизела иска изряден акумулатор, а в същото време го износва по-бързо.
Затова марката може би няма такова значение....
Примерно батерия от най-ниския клас монтирана на бензинова кола без много електроника или утечки на ток с изрядна запалителна система и алтернатор, карана предимно извънградско може спокойно да си направи 5-10г.
И от друга страна скъп акумулатор метнат на дизелова печка дето върти най-често градско и/или на къси разстояния с лекички проблемчета я с топлия старт, я нещо друго, поизбяга компресия, нередовна горивна система изискваща по-дълго въртене на стартер и айде.Бута си двете години гаранция и на третата зима е аут.
Дизела иска изряден акумулатор, а в същото време го износва по-бързо.
Затова марката може би няма такова значение....
- the_red_camel
- Мнения: 698
- Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
- Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
- Двигател: BTS
- Местоположение: Plovdiv
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Дойде време и аз да драсна по темата, акумулатор Hankook 60 Ампера купуван от Евро07 януари 2016 вече се усеща, че е слаб-при палене лампите на АБС и блокажа светват-това съм го забелязал от предишните години. Колата от година се кара рядко и винаги е държана в гараж, но за тези 5 години проблеми никакви, никога не съм го свалял за зареждане, но вече мисля да го заредя и да ви попитам точно как
Имам 2 зарядни устройства едното зарядно е със защита и изключва на 14.5волта а другото ударно(аз го наричам така) вече без защита след намеса на един електричар и може да зарежда до 17волта
Първо да го заредя с 'културното' зарядно и на следващия ден с ударното ама до колко волта..? или..?
Също така и да ви споделя още малко информация за няколко акумулатора. Единия е bosch s5 77ah 780a-който е свален и сменен с нов(грешна диагноза) от тойота авенсис 2.0дизел внос от Белгия-приятел ми го подари и го пробвах 2 седмици на пежо 307 2.0дизел върти без проблем, като го погледнах отдолу видях годината на производство и беше 8-ми месец на 2015или2016... Друг случай беше труден с първи старт на опел корса ц 1.3cdti с акумулатор STARLINE 60Ah.. накрая проблема го открих аз с въпросния гореспоменат bosch s5, корсата била капризна откъм ток и около 4 години и нещо като застудее са я мъчили тази кола-сутрин докато запали въртеше около 5-6 секунди да не е и повече след като го свалих и погледнах отдолу също видях датата на производство и беше 9-ти месец на 2015година
аз все още се чудя как този акумулатор е изкарал толкова години с толкова мъки
Не правя никаква реклама просто споделям интересни случаи за мен.. 


Първо да го заредя с 'културното' зарядно и на следващия ден с ударното ама до колко волта..? или..?
Също така и да ви споделя още малко информация за няколко акумулатора. Единия е bosch s5 77ah 780a-който е свален и сменен с нов(грешна диагноза) от тойота авенсис 2.0дизел внос от Белгия-приятел ми го подари и го пробвах 2 седмици на пежо 307 2.0дизел върти без проблем, като го погледнах отдолу видях годината на производство и беше 8-ми месец на 2015или2016... Друг случай беше труден с първи старт на опел корса ц 1.3cdti с акумулатор STARLINE 60Ah.. накрая проблема го открих аз с въпросния гореспоменат bosch s5, корсата била капризна откъм ток и около 4 години и нещо като застудее са я мъчили тази кола-сутрин докато запали въртеше около 5-6 секунди да не е и повече след като го свалих и погледнах отдолу също видях датата на производство и беше 9-ти месец на 2015година



Re: Акумулатори - колко им е животеца?
the_red_camel написа:кара рядко и винаги е държана в гараж, но за тези 5 години проблеми никакви, никога не съм го свалял за зареждане
Тук е грешката ,но и сам го знаеш това , казвам го защото и моята стои пред гаража и я карам само събота или неделя и Вартата омекна за 3 години щото ме мързи да го зареждам чат пат. Зарядното ми изключва на 15V , но на нисък ампераж според мен е най -удачно. Аз зареждам на 1А по ден два.
- the_red_camel
- Мнения: 698
- Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
- Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
- Двигател: BTS
- Местоположение: Plovdiv
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Знам колега, но това е положението.. 'Умното' ми зарядно е 4,5Ампера а другото е 5А ама реално колко е не съм го мерил все още.. и аз знам че най-добре е да се зарежда бавно, но човек като не разполага с подобна техника е длъжен да изполва каквото има под ръка..
Все пак ще го пробвам и колкото изкара-все пак си имам резервен акумулатор 


Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта