@Snuupy
Аз не мога да разбера какво толкова ще стане ако ми лепнат по-ниска екологична категория?! Няколко пъти в годината няма да мога да си ползвам колата в центъра на София, а ако толкова ми се наложи има транспорт/такси/спарк... но 4000 лева за нов катализатор не бих дал. Всеки я прави тази сметка.
В Лондон специално в центъра има много по-сериозни ограничения отколкото ще има в Содия, така че какво сравняваме точно?

От юли 2021: Колите в София с екостикер
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Последна промяна от VWGT на Вто 06 юли 2021 8:53, променено общо 1 път.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Ако си по-ниска категория, ще плащаш по-висок данък и евентуално няма да имаш достъп до центъра на града /не само София/ през определени дни от годината. Общо взето до това се свежда.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Да, ясно е, всеки си прави тази сметка, както тук, така и в Англия.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20281
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Преди няколко години Glove от форума получи глоба от 250 евро (с намаление от 400) в Австрия за неизправни фарове (ксенон на Golf 2 с оригинални лупи от BMW), на кола, която беше минала МОТ в Англия. Така че MOT-a не е особено показателен за европейските стандарти.Snuupy написа:Снимката долу е на минало МОТ 508 2.2HDI GT 204 коня в Англия с махнат DPF.
Тази нощ някакъв мръшляк даваше всичката газ по малките улички на квартала и ме събуди. Не го видях с каква кола е, но по звука се чу изтърбушен дизел. А след 20-30 сек на петия етаж усетих лютивата миризма на нафтата...
Който няма пари да си поддържа автомобила в техническа изправност има други възможности.
И на мен ми е скъпо да поддържам Туарег с въздушно окачване и затова не си купувам Туарег. Който няма пари за DPF - да си купи кола без такъв.

Докато я има бай-ганьовщината, България няма да е страната, която описва американецът Рубен Маркъм в книгата си "Meet Bulgaria", издадена през 1931 година. Авторът е живял в България през 1912 до 1933 година.
България – това е огромно количество вкусна храна. България е здраве и бодрост, усилен труд и действено забавление. България има чисто небе и ярко слънце. В нея господстват сурови, заплашителни планини, има дълбоки, тъмни гори, в които можеш да бродиш, бурно море, което шепне на нежния бряг, дълбоки дерета, в които разпенени потоци ви примамват да се изкъпете в диво, самотно уединение.
България е безброй малки ниви във всички разцветки; поляни с маргаритки, танцуващи в подножието на тревисти хълмове; морета от пламтящи макове, разлети в широки равнини; зелени и лилави лозя, маршируващи в редици нагоре по слънчеви склонове; зелени градини, струпани около мудни потоци; хиляди срамежливи села с червени керемидени покриви, увенчали хълмовете, сгушени в долините, просекли горите, скупчени около изворите и разпрострени покрай реките.
Българите са икономични. Пестеливостта им е пословична. Да живееш с малко е основна добродетел. Да пилееш е едновременно глупаво и грешно. Скромността е национален идеал. Полезността и практичността са неговите резултати. Целият народ пътува в трета класа. В други страни по-видните представители на интелигенцията биха се чувствали неудобно да пътуват в трета класа, но следвайки психологията на своя народ, тук дори ако си народен представител или университетски професор, ще се чувстваш неудобно да дадеш пари за втора класа, когато ще стигнеш също толкова бързо и в трета класа. В България се продава по-малко козметика от съседните страни. Тук има по-малко лукс, по-малко пари за веселие, по-малко забавления. Няма бели нощи, нощният живот е ограничен. Хората си лягат рано и стават рано. Има много малко луксозни автомобили. Няма титли, няма висше общество. Има богати хора, но богатството не се демонстрира. Хората шият дрехите си за всички сезони. Хранят се просто и дават под наем излишните стаи в къщите си. Лишават се от излишното. Но не и от важните неща. Те са солиден народ и инвестират парите си. Имат страст да притежават собственост. Всички се стремят да купят малко земя и да построят къща. Държат да поделят ползите. Имат общи пасбища. Общи гори. Билетите за влака и за трамвая са евтини. Националната банка е в услуга на обикновените хора. Земеделската банка е за селяните. Кооперативната банка обслужва притежателите на малки магазини и занаятчиите. Така държавата служи на всички. Цялото подземно богаство, където и да е открито, принадлежи на държавата. Съкровищата, скрити в продължение на две хилядолетия от бегълци от нашественици, по закон са собственост на цялата нация. България е като едно голямо семейство, в което всеки член знае, че има правото на равен дял от всичко и не се колебае да го изисква. Но за този дял той желае да работи.
България е селска нация. Главната дейност на практически всички хора е да произвеждат от земята. И те го правят с гордост. Земята, която обработват, е тяхна собственост, както и добитъка и инвентара. И българите са страстно привързани към земята си. Те са я наследили от родителите си и се подчиняват на традиционното разбиране, че е грях да я продават. Селото гледа осъдително на човек, който пропилява имота си и всяко българско семейство смята за катастрофа да загуби нивата си. Дори когато един селянин напусне селото и отиде в града, той продължава да обработва градината си и да гледа прасе и крава. И вероятно любовта на българина към земята го кара да я обработва толкова добре. Той е превърнал страната си в градина, направил е равнините и долините си най-красивите и плодородните в тази част на света, покрил е страната си с добри пътища и е преобразил бедните села със схлупени колиби в модерни градове. Той отива на работа много рано сутрин, връща се късно вечерта и се труди с енергия и умение. Селянинът и неговото семейство ходят на църква, почиват по празниците и спазват постите. Той изпраща децата си на училище, участва в селския кооператив и е член на Земеделската партия. Въпреки че не е имал привилегията да се учи на модерно земеделие от поземлената аристокрация като селяните в Унгария, Полша и Румъния, и въпреки че последен се е освободил от турското владичество, той е надминал всички свои съседи в много отношения и е горд с това. Той е прословут с усърдието си и в чужбина ще чуете израза „да работиш като българин”.
Отидете на българска художествена изложба и вижте портретите на типичните българи, издялани от мрамор от скулпторите, които най-добре познават своя народ. Какви солидни, масивни характери! Какви решителни лица, каква отдаденост на традицията, каква готовност да страдаш за идеалите си, колко много честност и справедливост и упоритост. Майки, които напълно се изразходват, за да изучат сина си, момичета, които понасят неимоверни трудности, за да изпратят брат си на училище, деца, които стават, когато бащите влизат в стаята, жени, които си позволяват публично като израз на интимност само да целунат ръката на мъжа си. Това са хора, които не дължат никому нищо, които строят къщи, трупат земя, отварят училища, вдигат църкви, правят обществени чешми.
Това са някои от нещата, които характеризират България, които съставляват българския дух. Това, което ще откриете, не е веселбата на Румъния, живостта на Гърция, мелодичността на Италия, красноречието на Франция. България е градини с рози, доматени лехи, млади жетварки, осеяни с труженици полета, гайди, тъжни песни, които всеки пее, омагьосващи кавали, пламтящи макове, предпазливо похарчени трудно спечелени пари, спазени обещания, изпълнени задължения, опазена чест, искреност, страст към образованието, мрачно, мистично чувство на дълг да изпълниш ролята си в драмата на настъпващата епоха.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10083
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Snuupy написа:...и ви обявят 2000лв за нов, набързо ще се осъзнаете...
Ще се осъзнаем, когато разберем, че тези 2000лв са инвестиция в здраве, а не погубени пари.
Ще се осъзнаем, когато тези 2000лв ги дадем точно за дпф, а не чипче и джанти.
Защото не са малко пушалниците, които са 'барнати'.
Защото вместо чадещ мерджан, който не може да поддържа, може да вземе и (полу)нова дачийка и пак да се вози.
Ама няма да е гъзар

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Аз и сега не минавам през центъра на София, а през лъвов мост. Ако не го затворят, няма проблем
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Нека да не забравяме, че ДПФ-а е под 7% от проблемите на въздуха. Ако става дума за инвестиция в здравето, с тези 2000 лева по-добре да си сменя кюмбето с пелетно, или да си сложа филтър на комина.
Доколкото аз разбирам неработещ ДПФ не е незаконен. Ако не ми е ОК ДПФ има "глоба" (по-висок данък, евентуално забрана за движение в града). Премахнат ДПФ вече не знам ... За мен ДПФ няма общо с поддръжката на автомобила по отношение на сигурност и качества. "Поддръжката" му от моя гл.т. е някъде далеч след работеща навигация примерно.
Честно казано предпочитам да остане така, защото вместо да изисквам от хората да си сменят неработещите ДПФ-и за да карат в центъра, предпочитам да си карат със старите ДПФи извън града, а вътре да ползват градския транспорт. Така въздуха, трафика и сигурността в града ще са на много по-високо ниво, отколкото ако всички сме с нови ДПФ-и в задръстването. Тези мерки не се създават, за да си сменим ДПФ-а, а за да се намали трафика в града.
Доколкото аз разбирам неработещ ДПФ не е незаконен. Ако не ми е ОК ДПФ има "глоба" (по-висок данък, евентуално забрана за движение в града). Премахнат ДПФ вече не знам ... За мен ДПФ няма общо с поддръжката на автомобила по отношение на сигурност и качества. "Поддръжката" му от моя гл.т. е някъде далеч след работеща навигация примерно.
Честно казано предпочитам да остане така, защото вместо да изисквам от хората да си сменят неработещите ДПФ-и за да карат в центъра, предпочитам да си карат със старите ДПФи извън града, а вътре да ползват градския транспорт. Така въздуха, трафика и сигурността в града ще са на много по-високо ниво, отколкото ако всички сме с нови ДПФ-и в задръстването. Тези мерки не се създават, за да си сменим ДПФ-а, а за да се намали трафика в града.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Колега, проблема с DPF-a когато го има на колата и е проблемен, почва да гори повече, да не върви както трябва, евентуално да влиза в Limp mode и т.н. и т.н. Т.е. се принуждаваш да го махнеш, ама при някой коли и това не е оптимално решение, защото колата си го търси и трябва и софтуерно да се премахне. След това като теглиш чертата, при ГТП могат преспокойно да ти пишат, много ниска категория и данъка от 130лв да ти стане примерно 350.
И общо взето премахването на ДПФ е незаконно принципно. Както е незаконен чип тунинга, както са незаконни дневните светлини на коли без вградени такива и още много неща, които хората просто не са наясно с тях. Въпроса е дали ще се хванат да следят и да глобяват за това.
Тук при нас е: Не е престъпление, докато не ме хванат.
И общо взето премахването на ДПФ е незаконно принципно. Както е незаконен чип тунинга, както са незаконни дневните светлини на коли без вградени такива и още много неща, които хората просто не са наясно с тях. Въпроса е дали ще се хванат да следят и да глобяват за това.
Тук при нас е: Не е престъпление, докато не ме хванат.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20281
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
А би следвало да направиш и дветеVWGT написа:Нека да не забравяме, че ДПФ-а е под 7% от проблемите на въздуха. Ако става дума за инвестиция в здравето, с тези 2000 лева по-добре да си сменя кюмбето с пелетно, или да си сложа филтър на комина.

То затова си има наредби и регулации, за да не може всеки да си преценява сам какво му е важно и какво не е и да си прави каквото си иска и да трови и трепе останалите. Аз може да реша, че за мене и спирачките и шарнира не са важни и да си сложа ролбар с релса отпред, щото нали не ми е важно и другите дето ще ги удрям, важното е аз да съм добре.VWGT написа:За мен ДПФ няма общо с поддръжката на автомобила по отношение на сигурност и качества. "Поддръжката" му от моя гл.т. е някъде далеч след работеща навигация примерно.
Аз пък предпочитам в града да има по-малко коли, с ниски емисии и в същото време извън града също да се движат коли с ниски емисии. Тъй като нямаме собствена съвест и манталитет да сме полезни на обществото и тъй като сме Бай Ганьо република, това ще се случи само с тоягата. Всеки е по-голям тарикат от другия и всеки "има право". Правото обаче свършва до там, докъдето започва правото на близките ти, на съседа ти, на човека до теб на светофара или на останалите хора да дишат чист въздух. Обаче понеже всички сме тарикати, нас това не ни засяга. Свалят се DPF, EGR, чипове, чудеса - отзад черно, ама кво ти пука?!VWGT написа:Честно казано предпочитам да остане така, защото вместо да изисквам от хората да си сменят неработещите ДПФ-и за да карат в центъра, предпочитам да си карат със старите ДПФи извън града, а вътре да ползват градския транспорт.

Подкрепям с две ръце всеки, който се наеме да сложи ред в тази цигания, която се шири с димящи и замърсяващи автомобили и селски тарикати.
Според мен е необходимо:
1. Да се въведат много по-строги мерки за замърсителите - още от каналите в КАТ, после при ГТП, както и мобилни лаборатории. Значи могат да купуват камери по 60 000 евро, а не могат да оборудват тестери за изгорели газове във всяка патрулка?!
2. Да се забрани търговията с изкупуването на катализатори и да се контролира много по-добре изкупуването на вторични суровини. Най-вече метали, с които Сульо и Пульо търгуват без лиценз, без контрол и без каквито и да е документи. Така хем ще се спрат кражбите, хем никой няма да се блазни да вземе някой лев от катализатора;
3. Да се въведат еко бонуси, както е в другите държави в Европа. В Норвегия например има закон, че за електричките винтеки, тол такси, фериботи и още редица такси могат да се определят от общината, но не могат да са повече от 50% от таксата за автомобил с ДВГ. Отделно няма ДДС на електричките и т.н. И там вече над 50% от новите автомобили, закупени през 2021 г. са напълно електрически. А заедно с плъг ин хибридите са над 3/4 от новите коли и само едни 20% разчитат само на ДВГ.
Мангалите нямали пари за жилища, тоя нямал пари за кола, оня нямал пари за DPF, нямал пари за гуми, за накладки, оня пък нямал пари за BMW e60, друг пък искал повече коне, ама нямал също пари и сложил чип и махнал EGR-а... Разбирам да си болен, инвалид, недъгав нещо - да ти се помогне естествено. Аз съм помагал многократно. Ама само щото си решил, че си по-голям тарикат от останалите и на тая база заслужаваш повече, без да си плащаш за това като останалите, отколкото можеш да си позволиш - тогава и господ не може да ти помогне, а и никой не е длъжен! Дори напротив.

- group®
- Темерут
- Мнения: 10083
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Преди 10тина+ години във форума също имаше теми за катализатори, екология, коли и т.н.
Тогава масовото мнение беше, че да имаш кола е неизменно право и едва ли не държавата е длъжна да те стимулира да си караш таратайката независимо от всичко.
Ако някой споменеше за мръсен въздух, биваше анатемосан.
Към днешна дата, поне в столицата е видима разликата във въздуха. Буквално видима!
И това е от колите.
Защото гаранция (без да знам) по-малко хора са на въглища и т.н.
Та тези 7% от някакво си дебилно проучване не ги спрягайте като достоверна информация.
Вече съм го казвал - 7% може да от проблема с някаква група от ФПЧ.
Но няма (достъп) достатъчно и надеждни изследвания за всички аспекти на въздуха. Химически състав, метали, други групи ФПЧ, etc.
Като искаш да докажеш, че колите били най-малкия проблем, четеш като дявола евангелието!
Проблемът си е сериозен с колите и съм убеден, че дори от институциите се омаловажава, защото нямат силата да направят нужните реформи (част от тях Владо спомена).
Та, тая мантра със 7те% за мен е пълна глупост.
Тогава масовото мнение беше, че да имаш кола е неизменно право и едва ли не държавата е длъжна да те стимулира да си караш таратайката независимо от всичко.
Ако някой споменеше за мръсен въздух, биваше анатемосан.
Към днешна дата, поне в столицата е видима разликата във въздуха. Буквално видима!
И това е от колите.
Защото гаранция (без да знам) по-малко хора са на въглища и т.н.
Та тези 7% от някакво си дебилно проучване не ги спрягайте като достоверна информация.
Вече съм го казвал - 7% може да от проблема с някаква група от ФПЧ.
Но няма (достъп) достатъчно и надеждни изследвания за всички аспекти на въздуха. Химически състав, метали, други групи ФПЧ, etc.
Като искаш да докажеш, че колите били най-малкия проблем, четеш като дявола евангелието!
Проблемът си е сериозен с колите и съм убеден, че дори от институциите се омаловажава, защото нямат силата да направят нужните реформи (част от тях Владо спомена).
Та, тая мантра със 7те% за мен е пълна глупост.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Това е официалната информация, ако имаш по-точна сподели. И аз мога да кажа гаранция (без да знам) че повечето хора в и около Сф са на въглища, дърва и тем подобни. Зимата всяка сутрин гледам двойния облак от сажди над кварталите в подножието на Витоша, а там уж са газифицирани. Смятай какво е в останалите не толкова премиум квартали. До скоро по някаква евро програма в Сф се подменяха старите кюмбета и се поставяха филтри ... доколкото последно чух нещо се води прекратена поради слаб интерес.
@vlad777
евала, аз също съм много ЗА правилата и елимиране на тарикатлъщините, но нека да не забравяме, че правото на избор също е право. И ако закон/наредба или каквато е там юридическата форма на нормите на ДПФ не задължават изрично никого да подменя ДПФ-а при определени условия, а дава възможност за избор, право на всеки е да прецени как да процедира. Дали да си плаща "глобата" и да си кади, или да си смени ДПФа. И това не го прави тарикат.
@vlad777
евала, аз също съм много ЗА правилата и елимиране на тарикатлъщините, но нека да не забравяме, че правото на избор също е право. И ако закон/наредба или каквато е там юридическата форма на нормите на ДПФ не задължават изрично никого да подменя ДПФ-а при определени условия, а дава възможност за избор, право на всеки е да прецени как да процедира. Дали да си плаща "глобата" и да си кади, или да си смени ДПФа. И това не го прави тарикат.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Vlad777 написа:Мангалите нямали пари за жилища, тоя нямал пари за кола, оня нямал пари за DPF, нямал пари за гуми, за накладки, оня пък нямал пари за BMW e60, друг пък искал повече коне, ама нямал също пари и сложил чип и махнал EGR-а... Разбирам да си болен, инвалид, недъгав нещо - да ти се помогне естествено. Аз съм помагал многократно. Ама само щото си решил, че си по-голям тарикат от останалите и на тая база заслужаваш повече, без да си плащаш за това като останалите, отколкото можеш да си позволиш - тогава и господ не може да ти помогне, а и никой не е длъжен! Дори напротив.
За хора с такива разбирания искам да гласувам.

- stefan4o
- Мнения: 19319
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
И аз съм "за" мизерниците с димящите таратайки да бъдат редуцирани. Някои от тях даже им е кеф като ти се изрежат отпред да им дишаш лайната, без извинение. Дизелджиите да не ми се сърдят, просто на някои техни колеги им е огромно удоволствие да хвърлят чернилка отзад.
На такива ми идва да им отворя прозореца, да им се изпърдя вътре и да затворя ;)

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Да, всеки си казва предпочитанията. Да кажа и аз моите - МПС-та под 3.5 тона само на метан и електрички.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
VWGT написа:Това е официалната информация, ако имаш по-точна сподели. И аз мога да кажа гаранция (без да знам) че повечето хора в и около Сф са на въглища, дърва и тем подобни. Зимата всяка сутрин гледам двойния облак от сажди над кварталите в подножието на Витоша, а там уж са газифицирани. Смятай какво е в останалите не толкова премиум квартали. До скоро по някаква евро програма в Сф се подменяха старите кюмбета и се поставяха филтри ... доколкото последно чух нещо се води прекратена поради слаб интерес.
@vlad777
евала, аз също съм много ЗА правилата и елимиране на тарикатлъщините, но нека да не забравяме, че правото на избор също е право. И ако закон/наредба или каквато е там юридическата форма на нормите на ДПФ не задължават изрично никого да подменя ДПФ-а при определени условия, а дава възможност за избор, право на всеки е да прецени как да процедира. Дали да си плаща "глобата" и да си кади, или да си смени ДПФа. И това не го прави тарикат.
Един наистина здравомислещ човек, евала!
Веднага давам пример, към това, което каза, че всеки може сам да избира дали да си плаща глобата или да си купи ДПФ за 2000лв, на кола, която струва 4000лв:
VAG GROUP продължава да произвежда автомобили с ДВГ 3.0TDI, който литраж беше спрян във френските през 2010г, защото видяха, че няма как да отговаря на новите еко норми. Това, което правят VAG Group е, че просто си плащат глобите за емисийте, които колите им произвеждат над нормата. Има закон, за всеки грам над определения грамаж за Евро 6/7/8/9/10 си плащаш глоба на грам и те плащат! Обаче......... познайте - замърсяват! Та, това е право.
Двамата еколози отгоре и двамата с нови B8-ци и си гледат от свойта паничка. Не, че не мога да си купя Б8, но ми е безмислена инвестиция, която няма да си избия, а и не въртя толкова километри, че да ми е необходим нов автомобил, да речем. Карам главно извънградско, в града използвам колело - далеч, по-екологично от колите с ДПФ на колегите горе.
Приемете факта, че има хора със семейства с по две деца, които не им е приоритет да си купят лъскав кенеф, а им е приоритет да ядат хубава храна, да сложат хубави дрехи на децата си и децата им да са в по-хубава детска градина или по-хубаво училище. Такива хора, няма как да отделят 2000лв от семейния бюджет и да кажат на жена си "Абе, жено, тоя месец ще ядем салам народен, щото трябва да купя филтър за колата" - някак е несериозно!
Аз съм нарпавил своя избор, премахнал съм си ДПФ и карам колело в града, хем съм във форма, хем не замърсявам.
Но да ми се налагат, какво трябвало и какво не трябвало - няма как да стане, комунизма падна 89-та година, сега е демокрация и всеки има правото да си упражни правото на мнение.
Пак да повторя, че в Англия се минава без ДПФ, но тука българина е по-богат и по-умен от англичанина, разбираш ли....
П.С. - Колите не пушат от софтуера, който им се слага, пушат от развалени двигатели, турбини, дюзи и тнт.

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта