Основната причина за тези дръжки е гъзарията, как изглежда. Аеродинамично нямат почти никакво значение.
Слагат се и на други коли, не само Тесли, в това число и на не EV.
Това е още една разлика между S/X и 3/Y - на първите е някаква power система и чупи лед. На вторите се мъчиш с леда
Попаднах на един случай, когато полицията не е успяла да извади шофьор, заради такива дръжки. То има много ситуации на катастрофи, когато и с нормална дръжка не могат да отворят. Пожарникарите имат специално оборудване, ама всичко е до ситуация.
VWGT - не знам на какво си се возил и карал, но разликите в колите и цените е космос!
TESLA електромобил...
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: TESLA електромобил...
Търси се футуристичен дизайн .
Re: TESLA електромобил...
Преди две седмици братовчед ми си поръча i4 м50, след пряко сравнение с ТЕСЛИ в същия бюджет. Фен си е на БМВ и други марки не сме гледали, но нямаше как да не го сравни с най-добрата електричка. Това за аеродинамиката на дръжките са думи на дилъра, защото ги коментирахме (гъзария, щуротия, не са функционални). Коментирахме и дизайн, мрежа от зарядни, здравина и качество на купе. По този повод нратовчед ми изпрати клипчето с теглича, което пък аз качих тука. И общо взето всичко, което написах по-горе, е резултат от времето, което прекарахме в тест и рисърч. I4 е купе и сигурно за това го слагат в една категория с model 3, но като седнеш вътре няма място за сравнение. ТЕСЛА С Перформанс не сме гледали, над бюджета беше.
Така че, за да се върна в темата, ТЕСЛА вече не е това УАУ което беше преди 10 години, а като автомобил пък съвсем. Сигурен съм че Ауди, Мерцедес и Порше също имат много сериозни заявки. ТЕСЛА печелят единствено с цялостното изживяване, защото са помислили за всичко, от колата до бързото зареждане.
Така че, за да се върна в темата, ТЕСЛА вече не е това УАУ което беше преди 10 години, а като автомобил пък съвсем. Сигурен съм че Ауди, Мерцедес и Порше също имат много сериозни заявки. ТЕСЛА печелят единствено с цялостното изживяване, защото са помислили за всичко, от колата до бързото зареждане.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: TESLA електромобил...
Бизнеса е като водата -винаги намира път и изход ,големите ще се приориентират с оглед новите еко стандарти и изиквания към автопарк с нулеви въглеродни емисии.Хубавото в случая за тях е ,че могат да черпят опит от грешките на пионерите в електрокарите,да се стараят да предложат продукция с високо качество на приемлива цена .До колко ще им се получи е въпрос намер 2 , виси и въпроса за обществените зарядни станции и сервизи за обслужване и ремонт.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9891
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
VWGT написа:Преди две седмици братовчед ми си поръча i4 м50, след пряко сравнение с ТЕСЛИ в същия бюджет.
Гледали сте 3 и Y
По простата причина, че I4 е около тази цена.
По-горе се изказваш за S и X, които нямат нищо общо с тези коли. S plaid можеш да сравняваш с Audi e-tron GT RS, примерно. Там, където цената на S свършва, започва на RS.
А всякакъв вид перформанс е значимо по-добър на S.
Сигурен съм, че Ауди ще извадят далеч повече гъдели и качество на материали, но цената ...
Тесла няма класове, а има евтино и евтиноХ2. Има кола и сувоподобно.
Не е коректно с Тесла да назоваваш двете им оции под общ знаменател
А да не забравяме, че и в годините се променят.
п.с. Е-трон изглежда по-близък по перформънс до топ версиите на 3 и Y
П.с.2 Може и да греша някъде в сравненията. Само прегледах набързо 2та конфигуратора за Германия, като този на Ауди е доста бъгав
Re: TESLA електромобил...
Не знам защо сравняваш перформанса, това е нещо, което ще му се нарадваш и ще го забравиш веднага щом заредиш няколко пъти батерията (а ако качиш жената и децата, още по-бързо). Рейнджа е най-важното :)
Аз говоря за цялостно впечатление, като влезеш вътре да ти е функционално и удобно, като излезеш и заключиш колата да се обърнеш и да и хвърлиш един поглед :). Да е достатъчна сигурна и удобна да си возиш ежедневно семейството и тн.
Х го гледахме. Човека е с 3 деца и всъщност от него почнахме. Втора ръка нещо можеше да се измисли. Даже първо това ми изскочи в главата, като разбрах, че ще търси електричка. Аз даже не знаех, че има i4 и определено останах впечатлен от колата. Ако аз избирах на негово място, сигурно щях да взема теслата, не защото е по-хубав автомобил, а защото щеше да ми е по-практична за ползване.
Не искам да споря, коя е по-хубавата електричка, пиша в темата най-вече като контрамнение, на това че ТЕСЛА е недостижим EV. Ами ,вече не са. Имат много сериозна конкуренция във всички сегменти в лицето на класически автопроизводители. Според мен ел.изоставането е навaксано и от тук на там само цената може да спаси ТЕСЛА (като чист автопроизводител).
Аз говоря за цялостно впечатление, като влезеш вътре да ти е функционално и удобно, като излезеш и заключиш колата да се обърнеш и да и хвърлиш един поглед :). Да е достатъчна сигурна и удобна да си возиш ежедневно семейството и тн.
Х го гледахме. Човека е с 3 деца и всъщност от него почнахме. Втора ръка нещо можеше да се измисли. Даже първо това ми изскочи в главата, като разбрах, че ще търси електричка. Аз даже не знаех, че има i4 и определено останах впечатлен от колата. Ако аз избирах на негово място, сигурно щях да взема теслата, не защото е по-хубав автомобил, а защото щеше да ми е по-практична за ползване.
Не искам да споря, коя е по-хубавата електричка, пиша в темата най-вече като контрамнение, на това че ТЕСЛА е недостижим EV. Ами ,вече не са. Имат много сериозна конкуренция във всички сегменти в лицето на класически автопроизводители. Според мен ел.изоставането е навaксано и от тук на там само цената може да спаси ТЕСЛА (като чист автопроизводител).
- group®
- Темерут
- Мнения: 9891
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Казвайки перформанс, имам предвид цялостно представяне - задвижване, издръжливост на батерия, окачване и т.н. В случая на Тесла, дори и автопилота. Съжалявам, че не се разбира в предния ми пост.
Честно казано не мога да следя всички коли. Това I4 има толкова разновидности, че само да кажеш I4 не е достатъчно, някак.
За Х знам, че е с въздушно регулируемо окачване, има всички простотии на съвременна кола и бавната версия е за 3.9 от 0 до 100. Това е някъде към 120к евро барабар с автопилота.
Докато i4 започва от 50к някъде (доколкото видях). Не знам изобщо с каква батерия, задвижване, окачване се предлага. Има някаква М-ка, която стартира от 77к, но доколкото виждам, си е класическото всяка екстра да се добавя. Тоест трябва да поцъкам доста на конфигуратора и да докарам съпоставима кола.
Прекалено голям марж в цените има, за да се сравняват, а и ми е неясно оборудването. На някой, ако му се занимава, ще се радвам да прочета синтезирано инфо.
За съжаление Х и S са ми далеч от реалния поглед. Но като изключим М бмв-то, ми се струва, че това i4 е по-удачно да се сравни с 3 и Y, където ще е битка между практичност и лукс.
Честно казано не мога да следя всички коли. Това I4 има толкова разновидности, че само да кажеш I4 не е достатъчно, някак.
За Х знам, че е с въздушно регулируемо окачване, има всички простотии на съвременна кола и бавната версия е за 3.9 от 0 до 100. Това е някъде към 120к евро барабар с автопилота.
Докато i4 започва от 50к някъде (доколкото видях). Не знам изобщо с каква батерия, задвижване, окачване се предлага. Има някаква М-ка, която стартира от 77к, но доколкото виждам, си е класическото всяка екстра да се добавя. Тоест трябва да поцъкам доста на конфигуратора и да докарам съпоставима кола.
Прекалено голям марж в цените има, за да се сравняват, а и ми е неясно оборудването. На някой, ако му се занимава, ще се радвам да прочета синтезирано инфо.
За съжаление Х и S са ми далеч от реалния поглед. Но като изключим М бмв-то, ми се струва, че това i4 е по-удачно да се сравни с 3 и Y, където ще е битка между практичност и лукс.
Re: TESLA електромобил...
VWGT написа:Преди две седмици братовчед ми си поръча i4 м50, след пряко сравнение с ТЕСЛИ в същия бюджет..
Колко пари е това i4 , че да е сравнимо с модел 3 , или аз нещо не съм разбрал ?
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
group® написа:Основната причина за тези дръжки е гъзарията, как изглежда. Аеродинамично нямат почти никакво значение.
Слагат се и на други коли, не само Тесли, в това число и на не EV.
И аз това мисля. Основната причина е да впечатлиш купувача или кандидат купувача, че освен всичко друго "виж и дръжките какви са". Едно време имаше временно явление автоматични колани. Не знам главно в САЩ ли са се прилагали и за колко време, но и това е било нещо впечатляващо в комбинация с въпроси от какъв зор е.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9891
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
777 написа:group® написа:Основната причина за тези дръжки е гъзарията, как изглежда. Аеродинамично нямат почти никакво значение.
Слагат се и на други коли, не само Тесли, в това число и на не EV.
И аз това мисля. Основната причина е да впечатлиш купувача или кандидат купувача...
Като гледах това видео, то дръжките са най-малкото
Цялата кола си е да впечатлява с дрънкулки...
Този волан е скандален. Не знам какви хора го поръчват.
Е, колата предлага и едни впечатляващи автофеновете възможности...
Това видео ме кефи, че не се говори в него
Re: TESLA електромобил...
Значи Тесла била с гаден интериор, ама i4-ката била с "чуден" заменяш вертикален таблет за хоризонтален. BMW-то е минимум 20-25% по-скъпо сравнено с еквивалентна тесла 3. екстериор и интериор са доста субективни неща.
По отношение на ускорение и пробег са горе долу еднакви на хартия. BMW-то мен лично изключително ми е противно с огромните бъбреци във всички модели.
С малката разлика, че BMW както и Мерцедес опипват почвата за абонаментни екстри - което е изключително малоумно и дано никога не се случи. Демек имаш на хартия отопляеми седалки, ама само срещу скромната сума от 20Е на месец например.
Тънкия момент в електрификацията е какви възможности за големи печалби могат да се разгърнат от производителите.
Основен фактор при технологични устройства е софтуера, който ги движи. Ако там има проблеми, другото изостава също. Тесла имат читави програмисти. Класическите производители нямат опит в това (там се изявява наваксването).
Както и Тесла по отношение на производство нямат аналог с пресата си, която драстично намалява времето и нужните операции по оформяне на купето. Също така, който няма развойна дейност за химията в батерията, общо взето ще е назад винаги.
Утре да се патентофа NanoBolt Li-Tungsten батерия и сложи 10г. и всички други горят. Или ще купуваш батерия от тоя дето държи патента или ще използваш по-слаб продукт, което от своя страна ще те направи по-неконкурентен.
Как днешна кола ще се сравнява с такава от утре, която може да има 50% повече пробег примерно на същата цена.
Живеем в интересни времена, всички производители включително тесла имат различен подход към индустрията. Примерно Тойота до последно бяха казали, че няма да правят BEV, а само хибриди и какво стана хоп и те се включиха в партито, ама последни влизат (само по себе си това не е чак толкова критично, защото можеш да се учиш от грешките на другите)
Та с колите електрички си е както беше и с ДВГ. Ти кат си си фен на VW, как да ти промени мнението човек с обективни фактори, че Опел също е кола. Фанатици сме си на марките и малко са хората, които не са обременени от някоя марка в ранна възраст. ТИ цял живот да си фен на VW и утре да станеш фен на Alfa и да загърбиш VW - е няя как да стане. :)
По отношение на ускорение и пробег са горе долу еднакви на хартия. BMW-то мен лично изключително ми е противно с огромните бъбреци във всички модели.
С малката разлика, че BMW както и Мерцедес опипват почвата за абонаментни екстри - което е изключително малоумно и дано никога не се случи. Демек имаш на хартия отопляеми седалки, ама само срещу скромната сума от 20Е на месец например.
Тънкия момент в електрификацията е какви възможности за големи печалби могат да се разгърнат от производителите.
Основен фактор при технологични устройства е софтуера, който ги движи. Ако там има проблеми, другото изостава също. Тесла имат читави програмисти. Класическите производители нямат опит в това (там се изявява наваксването).
Както и Тесла по отношение на производство нямат аналог с пресата си, която драстично намалява времето и нужните операции по оформяне на купето. Също така, който няма развойна дейност за химията в батерията, общо взето ще е назад винаги.
Утре да се патентофа NanoBolt Li-Tungsten батерия и сложи 10г. и всички други горят. Или ще купуваш батерия от тоя дето държи патента или ще използваш по-слаб продукт, което от своя страна ще те направи по-неконкурентен.
Как днешна кола ще се сравнява с такава от утре, която може да има 50% повече пробег примерно на същата цена.
Живеем в интересни времена, всички производители включително тесла имат различен подход към индустрията. Примерно Тойота до последно бяха казали, че няма да правят BEV, а само хибриди и какво стана хоп и те се включиха в партито, ама последни влизат (само по себе си това не е чак толкова критично, защото можеш да се учиш от грешките на другите)
Та с колите електрички си е както беше и с ДВГ. Ти кат си си фен на VW, как да ти промени мнението човек с обективни фактори, че Опел също е кола. Фанатици сме си на марките и малко са хората, които не са обременени от някоя марка в ранна възраст. ТИ цял живот да си фен на VW и утре да станеш фен на Alfa и да загърбиш VW - е няя как да стане. :)
- fur1ous
- Мнения: 1369
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Аз не съм фанатик на нищо, ама сглобката на тесла е трагедия, да не говорим в какво състояние идват колите, често са одрани, вътре салоните са изцапани, експириънса е горе долу,че колата е излезнала от някоя пустиня или блато. Луфтовете са все едно петокласник е сглобявал. Единственото хубаво в тая кола е софтуера и цената.
Re: TESLA електромобил...
Колега, не си прав. Просто има значение в качеството от коя фабрика е излязла колата. Както и проблемите със сглобката са си някаква отживелица. 18-та 19-та 20-та година - Да, на доста екземпляри. Сега, още повече от немската фабрика - по-скоро не. Със сигурност още не могат да се сравняват с нормалните производители, но да кажеш че през 2023 е с луфтове, понеже изглежда сглобена от петокласник е нерелевантно.
Още повече, ако твоите твърдения са верни, как тогава Тесла са номер 1 по продадени електрокари в световен мащаб (Разбирай + Китай и техния BYD)? Защо Дачия от начало не беше много популярна в България. Защото ползваше карантия от Рено, ама сглобките бяха оле майко и дрънчеше на варел. Нова Дачия от 2023-та година не е 35-50% по-малко кола от колкото еквивалентно Рено, Форд, ФВ и т.н. и се продавa и си ги карат и са доволни клиентите.
Цената почти винаги е основен мотиватор за вземането на решение за закупуване на каквото и да било.
Още повече, ако твоите твърдения са верни, как тогава Тесла са номер 1 по продадени електрокари в световен мащаб (Разбирай + Китай и техния BYD)? Защо Дачия от начало не беше много популярна в България. Защото ползваше карантия от Рено, ама сглобките бяха оле майко и дрънчеше на варел. Нова Дачия от 2023-та година не е 35-50% по-малко кола от колкото еквивалентно Рено, Форд, ФВ и т.н. и се продавa и си ги карат и са доволни клиентите.
Цената почти винаги е основен мотиватор за вземането на решение за закупуване на каквото и да било.
- fur1ous
- Мнения: 1369
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Ако следиш канали тип "carlife by dani" в ютуб ще разбереш,че съм прав и идват в такова състояние в което рядко някой друг производител си позволява да предава чисто нова кола.
Клип от преди 3 дни.
https://youtu.be/nF74HO6l1ps?t=235
Луфтове, вратите се затварят като на жигула, изцапани седали и това е PLAID (да се разбира от скъпото)
Карат ги да, 95% служебни, защото е евтино и здраво (относително) и е варел - да, но за една фирма това е без значение, важното е да върши работа
Клип от преди 3 дни.
https://youtu.be/nF74HO6l1ps?t=235
Луфтове, вратите се затварят като на жигула, изцапани седали и това е PLAID (да се разбира от скъпото)
thanis написа:Защо Дачия от начало не беше много популярна в България. Защото ползваше карантия от Рено, ама сглобките бяха оле майко и дрънчеше на варел. Нова Дачия от 2023-та година не е 35-50% по-малко кола от колкото еквивалентно Рено, Форд, ФВ и т.н. и се продавa и си ги карат и са доволни клиентите.
Цената почти винаги е основен мотиватор за вземането на решение за закупуване на каквото и да било.
Карат ги да, 95% служебни, защото е евтино и здраво (относително) и е варел - да, но за една фирма това е без значение, важното е да върши работа
Последна промяна от fur1ous на Сря 31 май 2023 9:50, променено общо 4 пъти.
Re: TESLA електромобил...
ТЕСЛА феновете бяха полудели по yoke волана (който е фешън концепция от 80те години без приложение). Доколкото съм чел се е доплащало 3к$ само за него.
А относно итенриора на ТЕСЛА аз съм го казвал и преди. Не може да няма копчета за елементарни функции. Да работиш с тъчскрийн докато автомобилът е в движение е изключително опасно, същото като да си цъкаш на телефона докато караш. Доколкото разбрахме вече има бутони, даже някакви българи ги правели, които си ги поръчваш, лепиш по интериора и конфигурираш за точно определени функции. Добре се харчат, т.е. хората ги търсят.
БМВто може да има грозни бъбреци, ама няма такива проблеми. Старите производители са много по-добре запознати с потребителското изживяване вътре в колата. Човек като седне в едната, и после в другата веднага се разбира. Да, това е въпрос на вкус, също като yoke-a :)
ТЕСЛА все още имат предимство в автономното управление на автомобила, но мисля че другите не са натиснали в тази посока. От практична гл.т. сме далече все още. Това е поредната фешън кука (като yoke-a, дръжките явно и тн).
А относно итенриора на ТЕСЛА аз съм го казвал и преди. Не може да няма копчета за елементарни функции. Да работиш с тъчскрийн докато автомобилът е в движение е изключително опасно, същото като да си цъкаш на телефона докато караш. Доколкото разбрахме вече има бутони, даже някакви българи ги правели, които си ги поръчваш, лепиш по интериора и конфигурираш за точно определени функции. Добре се харчат, т.е. хората ги търсят.
БМВто може да има грозни бъбреци, ама няма такива проблеми. Старите производители са много по-добре запознати с потребителското изживяване вътре в колата. Човек като седне в едната, и после в другата веднага се разбира. Да, това е въпрос на вкус, също като yoke-a :)
ТЕСЛА все още имат предимство в автономното управление на автомобила, но мисля че другите не са натиснали в тази посока. От практична гл.т. сме далече все още. Това е поредната фешън кука (като yoke-a, дръжките явно и тн).
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта